1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599950 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
ÖstrandsNisse: TT svarade det jag tänkt svara !

T T: Du, det var en ingen nyhet. Hasses efterträdare tillträdde redan hösten 2009.

Blizzard: Och Lucasborg som publikvärd ;-)

ÖstrandsNisse: Ja, han har uppenbarligen varit bra för Permobil åtminstone. Men annars då? Vad har  han haft för uppdrag? Vad kan han om föreningsliv i allmänhet och  hockey i synnerhet?

Redigerad kommentar

Dunc som SC
Laken som GM
Spud som biljettinsläppare

fredriko74: En mycket kompetent herre i mina ögon. Vad har han gjort dig för att du ska vara så negativ?

ÖstrandsNisse: Hahahahaha Hasse Bergh???

jokklas: Ja jag glömde Röjjarn. Finns nog nån till oxå men de stora namnen, klasslirarna, har floppat å det grövsta liksom den "breda" truppen.

ÖstrandsNisse: Nubben som GM. HB som ordförande.
Låter utomordentligt bra.

TJ roll tas över av.......?

Johnny Bravo: Jo, just "budget" värvningarna har slagit skapligt ut. Röymark får väl ses som en bra värvning också?

Problemet är ju naturligtvis att de värvningar som äter flis varit så pass bleka samt avsaknaden av bredd i truppen.

Johnny Bravo: Rätt övertygad om att Stefan Lindqvist blir kvar. Varför det inte händer något tror jag beror på att rollen som sportchef på något sätt kommer att delas med Kent Norberg. Innan Nubben sagt ja så tror jag att man låter saker bero tills dess.
Detta innebär också att Christer Ericson kliver åt sidan och att en sån som Hasse Bergh kliver in på den positionen.

Det är vad jag tror.

T T: Linkan ska inte bara ha skit.
Han ska ha cred för några bra värvningar oxå som tex Halonen o Granath.
En som man inte visste nåt om (Halonen) o en som man trodde skulle floppa (Granath).
Bra där.

Johnny Bravo: Självklart kommer det att bli förändringar men det finns ingen anledning att bjuda agenterna på ett överläge bara för att blidka opinionen. Där har Linkan varit konsekvent och det gillar jag.

T T: JB och Olle har redan svarat. Jag är sen.

T T: Kan ju bara tala för mig själv men det enda offentliga uttalandet jag vill höra från linkan är att han lämnar föreningen. Allt han blandar sig i fram till dess känns störande. Visst, han måste ju fortfarande göra sitt jobb fram tills dess en ersättare är på plats men allt som inte indikerar på hans avgång känns direkt provocerande.

Edit: I den bästa av världar skulle man ha gjort klart med en ny sportchef lagom tills dess vi hade spelat klart. Då hade man kunnat starta arbetet mot en slagkraftig trupp direkt. Nu står människan och kommenterar ev. förlängningar av kontrakt, aktuella och/eller inaktuella rekryteringar osv. DET känns oroande.

Redigerad kommentar

T T: Jo det är sant. Men det är inte roligt längre. Man blir bara irriterad när man läser nåt som tex det här:
"Det är inga som har fått nej tack ännu. Alla som finns med i truppen idag är befintliga i tankarna inför nästa säsong, säger Lindqvist."

NÄ, "alla" som finns med i truppen idag KAN OMÖJLIGEN vara befintliga i tankarna.
När man hör nåt sånt så skulle man bra gärna vilja se vad som rör sig i den hjärnan.

Minst 3 backar SKA bort. Kling o Klang tex.

Johnny Bravo: Men vi vet ju att Linkan har sitt speciella sätt att uttrycka sig. Dimridåerna. Det skojade vi mycket om i somras och höstas vill jag minnas. Nu blir alla bara förbannade i stället. Svart eller vitt.

Johnny Bravo: Ja jo det har du ju rätt i men jag argumenterar bara utifrån hypotesen att ryktet skulle stämma. Men det VORE väldigt konstigt om han lämnade, speciellt av den anledning som ryktet vill göra gällande.

T T: Vem har sagt att han måste säga några namn?
Han skulle kunna säga ungefär så här:
"Det kommer troligen bli förändringar i spelartruppen, som det brukar bli efter varje säsong, men det återkommer vi till när det blir aktuellt."

Eller: "Vi kommer inte att förlänga eller behålla någon som vi inte vill behålla eller förlänga med."

Nu är det ju Bagdad Bob 2.0.

Olle: Granath har ju kontrakt ett år till så jag förstår inte varför han skulle vilja bryta det för att gå ner i Allsvenskan?

Silly rykte mao.

mattias - 74: Vilka vill inte ha honom kvar? Om linkan inte vill behålla honom så är det katastrofalt, om än inte förvånande för fem öre. Dom flesta timråfans är nog överens om att han mycket gärna får stanna, något annat har jag aldrig hört talats om.

Bragd-Birger: Om ryktena stämmer och han piper hem till Leksand igen så är det något av dom mest bisarra övergångarna på mycket länge. Om nu inte hans flickväns nya jobb är stadsöverhuvud, stjärnadvokat eller motsvarande. Nä förresten, inte ens det vore en ursäkt för att göra totalt avkall på sin egen utvecklingskurva och begrava sitt livslånga intresse.

Olle: Verkar ju helt sjukt om Granath skulle bryta och gå tillbaka till Leksand. Jag tror inte på det förrns jag ser det.

Ambroo m fl: Men seriöst, vad förväntar ni er att klubbens företrädare ska säga till media? Tror ni att klubben tjänar på att man hänger ut ett antal namn som man är missnöjda med? Kanske göra en uppräkning av platserna man vill ha in nytt på, Freddanstyle? 

Någon sans och måtta får det vara på kritiken.

Olle:

Varför vill ni inte ha honom kvar då?

mattias - 74: Lotvonen är kungen av av kungar! Rörligare PP back har aldrig skådats inom svensk hockey, ever ! ==)

mattias - 74: Man kan ju bara hoppas att Leksands sportchef har samma syn på hans förmågor som du har, Granath går in på 4 backpar i vilket elitserielag som helst och jag tror dom flesta timråiter behåller honom med glädje.

Edit: Ja kanske inte nu då om han är klar för Leksand. Karaktärslösa veklingar kan gott husera i allsvenskan.

Redigerad kommentar

Jockz:

Snacket gick i Västerås i förrgår att Granath skall vara mer eller mindre klar för Leksand. Hoppas jag inte, vill inte ha honom i Leksand igen. Han saknar total spelförståelse. Lotvonen är däremot ännu sämre vad nu det säger. Förmodligen ingenting :)

Simmalugnt: Jag behöver ju nyheter snabbt!! Bara 6 månader till serien startar igen. Nyförvärv NU! :)

Olle: Verkar ju vara lite av en tradition att inte sparka sportchefer, antingen avveklar man dem eller så avgår de självmant.

Olle:

Slagit in kan det väl ha gjort. Men inte offentligt i alla fall. Tyvärr.

Har något av det här som det snackats om här inne, slagit in än?

Dvs. något officiellt om linkan? (då hade det iofs jublats som om SM-guldet var bärgat, här inne) Sticker TJ? Är Jokelas kontrakt brutet?

fredriko74: Styrelsen inkl Linkan tillsammans med inavlade personer från Timrå kommer få laget ner i de lägre divisionerna.

ÖstrandsNisse: Ja, inte så troligt att man väljer att kasta in handuken då man bär en bra lön heller. Då får det nog "regna" på en hel del innan man väljer att bryta ! Om ens pistolhot hjälper för den delen.

Klart att informationen ska komma högre upp i leden om avbrytet kontrakt, men eftersom det råder inavel ovanifrån så är det icke troligt!

Mörkrädd X 30000

RTS: Faktum är att jag har större förståelse för att Stefan Lindqvist låtsas som det regnar, än jag har för styrelsen som också verkar låtsas som det. I detta läge tycker jag att det är styrelsen som skall informera om att man väljer att gå skilda vägar med Stefan.

Jag tror inte att Stefan har så många andra anbud, med samma ekonomiska ersättning som i Timrå. Då kan det säkert vara svårt för honom att självmant kasta in handduken.

Johnny Bravo: Ja, och nämnda Linkan har ju tidigare uttalat sig i media om nästa säsongs lagbygge, så vi får nog förbereda oss på att han kommer utgöra en fortsatt källa till nervositet framöver också. Heck, vi klarade ju oss kvar i ES - då är det ju bara att fortsätta i samma hjulspår! *rolleyes*

Johnny Bravo: Ja han är tydligen för dum för att förstå att han måste avgå.
Han fattar inte hur kass han egentligen är.

Kattgubben: Du, det finns mycket som gör mig nervös innan man ser hur det egentligen kommer att se ut.
Varje dag som Linkan är kvar tex.....är en nervpärs.

Johnny Bravo: Färjestad är ju och rycker i grabben också. Vi ska nog ha tur om vi får behålla honom! Målvaktsfrågan är ett delikat problem som gör mig ytterst nervös.

Större chans att PW stannar hos oss?

Johnny Bravo: Om det inte ändrats så har dom rättigheterna tills han är 23 via draften 09(?)

Jag har en fråga. Säkert en dum sådan oxå men men....

Om Lander väljer att INTE skriva på för Oilers, vad händer då? För att Oilers ska kunna fortsätta ha rättigheterna så måste dom väl skriva med honom el?

Om han skiter i det, kan han inte välja vilket lag han vill då?

Det där han sa med att komma in i rätt läge, då bör väl fan inte nästa säsong vara "rätt läge" Edmonton med Hall, Eberle, Pääjärvi lär ju inte bytt botten mot toppen över en säsong, vrf spela där borta och harva i botten. Hans spelstil gynnas ju inte mer eller mindre av NHLs spelstil heller tycker jag själv.

Andersson: Och reporterns gaddning var inte dum heller. Här kan begreppet " ta mig till havet och gör mig till kung" andvändas ! Hahaha

Johnny Rocker: äsch då , han hade ju en t-shirt med texten i'll wait

Johnny Rocker: Medhåll. Det var nog därför gråten inte var långt bort i intervjun efter sista matchen mot Djurgården. Visst var det en hel del lättnad efter oerhörd anspänning, men det var nog en stor portion "Nu har jag spelat min sista match med laget i mitt hjärta" bakom det också :(

Men vad du än beslutar dig för, Lander, så ska du veta att vi älskar dig.

Redigerad kommentar

Taurus: Har en dålig feeling angående 51:an när jag lyssnar på denna intervju, tror nog han är väldigt sugen på att åka över, tyvärr.

Kattgubben:

Får man inte läsa i morgontidningen inom snar framtid att det händer nåt inom ledningen blir jag mäktigt förvånad och orolig!!!!!

Kattgubben: Ja jag vet o det är en sak som jag retar mig på fortfarande o kommer att göra väldigt länge. Iallafall så länge TJ är kvar.

Det var en spottloska i ansiktet på supportrarna som verkligen var ett hån.

Johnny Bravo: TJ uttryckte sig ju på ett sånt sätt. De tycker inte att pöbeln ska ta till orda.

Kattgubben: Man blir bara otroligt irriterad.
Tror ledningen att fansen är dumma i huvet? Tror dom att vi inte kan hockey?

« · 1359803 · »