1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607824 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
stoff: Kolan o Jokela cashade väl in 6, 700 000 tillsammans?
Kan vi lägga på andra istället som gör sitt jobb o som dessutom är fler.

Paddan: Jo men med Axelsson tycker jag att det finns många faktorer som spelar in. Visst, han är ung men han producerade inte hos oss. 59 poäng på 185 matcher. Han är förvisso en rollspelare i den benämningen att han sliter hårt och skapar energi och utrymme åt sina medspelare men jag tror att det är lätt att hitta en ersättare här.

Jag kanske förhastade mig, kanske Frölunda kan utnyttja honom på ett bättre sätt. Såvida lagkemin inte sög för honom hos oss, vilket jag fattar det som att den inte gjort, så måste det ju vara för att "varva ner" som han lämnar för frölunda.

Edit: Jag tror således att han får samma roll i Frölunda som han fick hos oss, förutom att han kostar dem mer pengar än vad han kostade oss. Han får fortsätta gnugga på i 3:e/4:e femman och om 2 säsonger så spelar han i Allsvenskan.

Redigerad kommentar

Jockz: dom 2 tillsammans har inte ens halva jokelas lön...

En glädjens dag allihopans! TJOOHOOOO

Smolket i glädjebägaren är dock Axie som återvänder hem till VF.
Jag gillade honom o det smärtar mig faktiskt att han sticker men... men... ingen är oersättlig.

Jahapp det kan dock bli en sjusärdelses röjdag om nu Växjö gör sitt ikväll. :)

Go Lakers Go!

Redigerad kommentar

Jockz: ähum... näe *visslar*

Men det där var nog bara lite jargong från hans sida, väljer jag att tro :) När han väl kommer hit blir det annat ljud i skällan :P

Olle: Det går fort tydligen nuförtiden om karriären är på väg utför vid 25 års ålder, det är väl då den ska börja ta fart på riktigt.

Kattgubben: Ja, fast Crippe verkar inte utstråla samma kärlek till sin moderklubb som Anton Axelsson direkt. :)

Jockz: Mjo, visst var det väntat. Men nu är det definitivt. Jag tror skellefteåfansen skulle tycka likadant om Crippe lämnade för TIK också. Han är ju "våran" spelare också ju :)

KORITFW: Axelsson har väl accepterat att hans karriär är på väg utför och väljer att casha in medan han kan. Då tror jag inte att det spelar någon större roll var han spelar.

Kattgubben: Ganska väntat faktiskt

Kattgubben: det gör det verkligen....

När ska Timrå spelare lära sig, LÄMNA INTE FÖR FRÖLUNDA! vad mer krävs för att visa det liksom?

Mathias: Det svider att tappa Axie.

Mathias:
Dahlroth och Högström lär ju vara billigare tillsammans än vad Jokela kostade, vilken besparing! :)

och alla fyra på två år, det tycker vi om.

Vad gäller Axie är det bara att beklaga.

Mathias: Woho Jokela lämnar! En sån dag!

Redigerad kommentar

4 KLARA! 2 lämnar!

OFFENTLIGT!

Redigerad kommentar

Dragan 2k: Vi och vi... ska du säga som tänder cigarren med en tusendollarssedel...

lu93rowa:
Fan jag gillade Anton! Synd att han lägger sig i högen av spelare som förstör sin karriär på det här sättet! :/

Timrå Icon: Tråkigt att han väljer att gå tillbaka men jag är övertygad om att vi kan hitta en gnuggare som fyller sin funktion på ett lika bra sätt som Axelsson gjorde. Hans produktion har varit obefintlig.

Timrå Icon:  Har du inte hört? Vi har inga pengar längre.

Timrå Icon: uhmm jaha.. knappast dyr
hjärta för klubben ;)

lu93rowa: Hoppas att han var dyr.

anton axelsson klar för FHC

Johnny Bravo: Tja då var det bara Kolan kvar och han kan dom ta. Han måsta nästa vara gratis.

mattias - 74: Så där nu var det sista halmstrået bortryckt.

mattias - 74:

En annan ryktenas man - med kopplingar till just Leksands IF - har varit Elias Granath. Men han dementerar skarpt att han skulle spela någon annanstans än i Timrås rödvita ställ kommande säsong.

- Jag har hört rykten, men det är ingenting som är sant någonstans, säger Granath, som dessutom har ett gällande kontrakt med TIK.

Det finns alltså ingen substans i ryktena?

- Nej, ingen som helst. Jag ska spela i Timrå.

mattias - 74: Den senaste jag läste var nån Dala- tidning om Gabbe o där säger Granath så här:
"En annan Timråsspelare som ryktats göra comeback i Leksand är Elias Granath. Men den skridskoskicklige backen dementerar uppgifterna.

- Det där stämmer inte. Det vore väl dumt att säga upp ett elitseriekontrakt, när jag dessutom får förtroende. Jag vet inte var det där kommer ifrån."

mattias - 74: Konstigt vore väl om man INTE greppade efter halmstrån i era trakter ;)

Johnny Bravo:

Det är inte bara jag det fanns en publicerad artikel om det förut, kommer inte ihåg i vilken tiding att Leksand hade tagit kontakt med Elias.

Loomis: Nu är det ju bara Mattias som envist fortsätter att hävda att Granath ska till Leksand trots kontrakt med Timrå ett år till o att Granath själv har sagt att det inte stämmer överhuvudtaget, så det här med Granath tror jag bara är bull.

Det är ju inte ens säkert att Gabbe går dit. Än. :)

Jockz: Ja han har dementerat detta men vill han hem så låt han åka. Granath har varit helt ok i år och i fjol. Men vad har vi och jämföra med kolan, Skogs, Sonntag & Jokela har ju varit bedrövliga. Granat är en helt ok back i 3e el 4e linan, bättre än så är han inte. Vi behöver mycket bättre backar än han om vi ska till slutspel nästa år.

mattias - 74: Du måste förstå att Kolan är sämre än allt sämst du sett.
Nu är jag allvarlig, vill du inte ha Moe vill du garanterat ALDRIG ha Karlsson.

Moe var helt okej här uppe, lite lätt o nonchalat kanske ibland, Men jämför honom för guds skull inte med Kolan.

mattias - 74: Vad sägs om att vi behåller våra spelare som står under kontrakt och sen kan ni ta Jokela och kolan och sedan göra vad ni vill med dom? Någon högre serie kommer dom ändå aldrig att spela i.

Jockz:

Nej men jag har sett Moe i Leksand :)

mattias - 74: Har du sett Kolan i Timrå? ^^

mattias - 74: Granath dementerade ju dock Leksands "flytten".

Loomis:

Har du sett Moe i Leksand? Hade du gjort det hade du inte använt orden mycket bättre och hans namn i samma mening, finns nog ingen som är sämre än Moe i dagsläget.

mattias - 74: Ja kolan är ett kapitel för sig. Lotvonen och Moe är mycket bättre backar än M Karlsson och honom vill ni ha???

Här kommer en liten grej ang ollas.

Snackade för ett tag sedan med en kompis på Facebook som påstod att timrå är en av klubbarna som Jesper Ollas förhandlar med. Kan vara Gabbe som har rekommenderat honom eller? Tror vi får ett svar inom en vecka vart Ollas hamnar, jag tippar på Luleå eller Timrå. Dif har också nämnts. lägger ut det här om det är ok men man vet inte hur pass mycket sanningshalt det är i det. Vi får 3 spelare av er ( Gabbe, M Karlsson och Granath) och ni får 1av Leksand Bra affär ... :)

Timrå Icon: enda möjligheten som jag ser det är att edmonton skriver kontrakt och lånar ut honom. dom vill nog inte missa honom.

Tycho: Precis min tanke. Energispelare behövs och Önerud är aggresivare än BS i grunden. Precis vad vi behöver med andra ord!

Jag förstår dig, samtidigt som jag förstår de andra också..

Och inte för att det rör mig det minsta om att ni håller på att bråka osv, men kom igen!

Vi är alla timråiter, vi skall hålla ihop och vara vänner, trots olika åsikter!

Kostiainen: Jag kan drista mig till att erkänna att iförrgår var jag boven i dramat när jag var på ett synnerligen dåligt humör. Detta får nu vedergällningar från den andra sidan fastän jag lagt ner vapnet.

Orkar man inte scrolla neråt ett par rader och läsa det jag skrivit behöver man inte trycka på kommentera-knappen heller.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Tikinmyheart: Kan inte annat än hålla med till 100procent!

Jani, vad händer här? Bara för att säsongen är över så behöver vi inte bråka om EP länkar och dylikt, det är fan barnsligare än min pappa är starkare än din..

Förhelvete, alla får ha olika åsikter men man behöver fan inte hacka ner på människor för att man har det..

Uno Gordon: Är du riktigt frisk? Spy galla på de flesta här i forumet är du jävligt duktig på.

Var i din frågeställning kräver du en förklaring på din fråga. Har aldrig gått i polemik med dig förut och finner inget nöje att göra så, men ta och tagga ner för helvete.

KORITFW: Själv tycker jag att det är imponerande att bara svara kort o gott: NEJ! eller JA! på en fråga.
Många politiker mfl har mycket att lära :)

svasse24: Han tror jag skulle passa bra in i Perras spel med fart och fläkt.
När han spelar med fart är han riktigt jobbig att stoppa. Kan vara ersättare åt BS.

« · 1366175 · »