RocknRolf2: Jag tror på Hirso. Jag gör det. Han visade vad han kunde i slutet av säsongen o han var mer påverkad av sin tidigare operation än vi visste. Vi antog att han var så där usel men jag tror som sagt inte Det utan att vi kommer att få se en helt annan Hirso nästa säsong. Fullt tränad den här gången o frisk.
Ska vi sänka lönebudgeten med hela 20% så är ju det bara tragiskt att Hirso och Murley blir kvar. Jag tror inte ett skit på att dessa kommer att bli särskilt mycket bättre nästa säsong.
Ambroo: Ja Det tänkte jag oxå på men jag orkade inte skriva allt när lär visste att Det snart skulle länkas. Vi har väl ganska många defensiva backar nu redan?
dr-nix: Tack :) Det man kan konstatera är att Torp verkar vara en skön kille. När Timrå hörde av sig så visste han att Det var här han ville spela o därför tog det bara nån dag enl. intervjun i ST. Han kan bli en publikfavorit om han fortsätter smöra på här.:)
Kan inte länka men Timrå är ute efter Önerud. Han kan bli nästa HV-värvning. Lönebudgeten ska sänkas med 20% så man satsar på unga utvecklingsbara spelare. Allt enl.,Dagbladet. Bagarn är tydligen jätteintressant. Man vill ha svar av PW väldigt snabbt nu. Det står mellan Timrå o Brynäs för Friberg.
Tycker vi ska lära av Växjö.. dom har fyra transatlanter, två med dubbelt medborgarskap, och de har spelat ihop 187 poäng tillsammans denna säsong. Mer transatlanter åt folket!
fredriko74: Det är kanske bättre att inte ha sån bra statistik när dom kommer till Timrå det är då dom lyckas och det har ju inte dom skulle vara så bra gjort när dom kommit hit. Så VÄLKOMMEN TORP.
Mackelito: Plockar dom Åhsberg från Växjö då är det definitivt något som ordentligt felskruvat. Det är en spelare som syns vart tolfte byte var fjärde match. Vill vi ha fler Hynnings i laget? Han gör fullt ok med poäng, men det är åxå det absolut enda han gör. Det antalet kommer han inte komma i närheten av i elitserien. En av de svagaste forwardsen i Lakers idag.
zita: ja . de undrade jag också . jag minns hur skev bilden var av honom . men många supportrar får stånd av att se spelare som täcker skott med ansiktet och såna där saker. då kommer de här hjärta snacket igång och sen hypas dom mot oanade höjder . toppen nåddes innan sista säsongen då en del ville se honom som första center .
Tycho: Det är jag absolut inte benägen att hålla med om. Visst, lönerna är inte offentliga, men jag har svårt att tro att Viinanen kom till något fyndpris. Insatsen var däremot okej.
Mackelito: Att Murley har kontrakt över nästa säsong känns negativt. Enda anledningen till det var sannolikt att det rådde spelarbrist när han satt i förhandlingsposition och att han därigenom kunde skaffa sig ett längre kontrakt än Timrå önskade.
För övrigt är jag tveksam till att Tomas Skogs blir kvar. Lönen lär vara ganska ordentlig, medan prestationerna är alltigenom medelmåttiga. Personligen har jag en känsla för att Torp är hans ersättare.
Mackelito: Om han nu var så dålig när han lämnade Timrå, varför ville vi supportrar ha han kvar då, tex. med tifon som gjordes om att vi ville ha han kvar och även facebookgrupper.
Mackelito: Ja, Bagarns två sista säsonger var ju verkligen tvivelaktiga. 40 landskamper och två VM. Nästan så att man önskade att alla forwards i Timrå uppvisar ett så tvivelaktigt facit nästa säsong.
Sen: låt mig använda din logik och hävda att Linkan 'tagit hit dom bästa möjliga spelarna'. Att dom sen inte levererade är ju uppenbarligen inte hans fel.
KORITFW: För att komma från den person det kom ifrån så borde det vara 9....men man måste komma ihåg att jag fått höra det i andra hand. Ja, och rykten är alltid rykten i dessa tider.
Mackelito: Bagarns prestationer sen han lämnade Timrå är förvisso svagare men definitivt på en högre nivå än Norbergs senaste säsonger... Om man nu ska leka den leken.
Pätr: Ja det kommer inte bli den trupp vi är vana om man säger så. Särskilt inte med tanke på att Hirschan, Pikken och Möley redan sitter på tunga kontrakt..
Den här backuppsättningen känns ändå rätt trolig om man ser nedskärningssiffran 7 miljoner framför sig. Skogs kanske inte stannar men han ersätts förmodlingen av någon likvärdig från allsvenskan eller elitserien.
Backar: Sebastian Erixon Jesper Dahlroth Elias Granath Marcus Högström Antti Halonen Mat Robinson Nichlas Torp Tomas Skogs ?
Bragd-Birger: Haha jodu, En svikande sportchef tål jag då jag vet vilka kunskaper han besitter. MEN spelare som blivit dåliga efter att de lämnat säger jag bestämt nej till. Nytänk är vad som krävs i TIK... Förutom när det gäller Nubben då..
Tycho: Läste i Sundsvallsnyheterna att Timrå ska skära ner sju miljoner på spelarbudgeten till nästa säsong. Det låter mycket, men å andra sidan betalades flera miljoner under den gångna säsongen för spelare som inte gjorde en människa glad. Jag ska inte såga alla jämns med fotknölarna med Jokela, Kolan, Lundmark, Hynning och Viinanen kostade betydligt mer än det smakade, därutöver inledde man även säsongen med Corsos svindyra kontrakt, så visst finns det möjligheter att spara.
Nu är det bara upp till sportcheferna att visa fingertoppskänsla ;)
Per HApps: "Tack men nej tack. Vi är ingen avfallstation där alla som svek oss för att hitta ett bättre lag kan komma tillbaka när ingen annan vill ha dom." Vackert så, men du glömde tillägget: 'OBS! Gäller endast spelare!!1'
En fråga, Nordgren bröt ju med Rapperswil, och skrev på ett 2 års kontrakt med Kloten mitt i säsongen nu, fortsatte han med likadant kontrakt 1+1 då eller? eller var det envägs kontrakt så man kan glömma honom?
fredriko74: Dessutom rök jag ihop med bagarn på Oscar när det var klart att han skulle lämna, sågade han jäms med fotknölarna och passade på att berätta att han inte var välkommen tillbaka, han såg måttligt nöjd ut då. Så deffinitivt nej tack till hans tjänster i TIK, kanske funkar han i Järpen vad vet jag ?!
"Timrå IK meddelar att Helene Ersson nu tillträder som permanent VD och Klubbchef. Helene har under de senaste tre månaderna haft rollen som tillförordnad VD, och kliver nu in i uppdraget fullt ut."
Han visade vad han kunde i slutet av säsongen o han var mer påverkad av sin tidigare operation än vi visste.
Vi antog att han var så där usel men jag tror som sagt inte Det utan att vi kommer att få se en helt annan Hirso nästa säsong. Fullt tränad den här gången o frisk.