1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607236 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Styr-Björn: Sebastian Dyberg-Feuk? :)

ÖstrandsNisse: Lander har jag också förstått att man räknat bort. På centerplatserna är man intresserade av Hagos och gnagets Johan Andersson.Angående Warg har jag bara hört det som står i tidningarna.

Den unge danske keepern som jag inte minns namnet på ska tydligen komma in som backup till Riddarn och Lundström.

Redigerad kommentar

ÖstrandsNisse: Ah men dra åt helvete. Det var inte så jävla bra om det nu stämmer. Men, det fanns en tid utan Lander och Erixon. Ni ska se att vi klarar oss lika bra nu som då.

Redigerad kommentar

nixXz: 2 timmar senare

Gabbe har varit ok här. Inte mer. Tack för den här tiden.

ÖstrandsNisse: Åh herregud! Illa så in i helvete!

Tycker det inte känns bra med Ridderwall.

Redigerad kommentar

ÖstrandsNisse: Inte direkt det man ville höra. :(

RTS: Dessutom har Nubben räknat bort både Sebbe och Lander. Ett kontraktsförslag från ett NHL-lag har lämnats till Erixon vad det verkar.

RTS: Åkerman och Sundh kan du räkna bort, de är klara för Linköping respektive HIV71.

Bragd-Birger: Känns dock att vi behöver 2 forwards , en back o en Center av riktig hög kvalite.

Drömmen:
Center: Warg el Falk
Forwards: Crippe, Gunno. Gärna även Sundh
Backar: Åkerman.
Eller liknade spelare.

Bragd-Birger: En spelare som jag hade kunnat se i Timrå nu är Mats Lavander som verkar få lämna Luleå.
Måltjuv och lite småelak...
Kanske inte hade sin bästa säsong men de två åren innan visar hans kapacitet.

dr-nix: Gabbe har varit helt ok. Riktigt kass under första halvan av den här säsongen, men han tog sig ju mot slutet. Stämmer det att han drar till Leksand är han dock...lite knepig i huvudet. Då är det uppenbart att hans fokus ligger på cash och inte karriär. Även om han drar från Timrå borde han rimligen kunna få annat elitseriekneg.

Men, jag byter honom gärna mot en billigare Bagarn. Förutsatt då att den lilla detaljen med att 'hitta sitt spel igen' faller väl ut. Eftersom jag trott på det hela tiden får jag fortsätta göra det. Dessutom, nu har vi ju en Nubbe som är anställd för att se till just såna här grejer, så...vad kan gå fel?

Annars gillar jag tempot på den här sillyn. Det känns som att vi faktiskt utnyttjat faktumet att vi haft längst tid på oss att helhjärtat fokusera på lagbygge. Målvakter på ingång också. Jag tror - som vanligt - att det blir ett intressant lag att följa till hösten.

Magnus Rövarn : Gabbe Karlsson var aldrig någon succe för mig. Han har sina styrkor helt klart men han var knappast den där andracentern vi hoppats på. Okej att Bagarn inte är mer spektakulär men han är iaf bättre i boxplay och lär knappast vara lika dyr i drift dom Gabbe.

Vad gäller Warg/Hagos så anser jag att Warg skulle vara en trevlig värvning.

Magnus Rövarn : Lite vemodigt är det att Gabbe lämnar. Jag tycker att han växlar in för tidigt. Han är trots allt bara 31år och har producerat hyggligt under sina två säsonger i Timrå. 46p på 99 matcher. Gabbe är allround och väldigt lojal. En kanonkille både på isen och utanför. Så det känns tungt. Ett kännbart tapp.

Samtidigt är det glädjande att Bagarn vill börja om igen i Timrå. Också det en kanonkille som sprider en positiv atmosfär i omklädningsrummet och är en skojfrisk individ.

Timrå riktar även blickarna norrut och är intresserad av både Fredrik Warg ch Yared Hagos. Där hoppas jag att man lägger största krutet på Warg. Det vore synnerligen intressant och angenämt om det blev en återförening även där.

Skullle vi få hit honom har vi en hyfsad centeruppsättning med Hirschovits/Bagarn/Warg.

superfalle: Bagarn är klar för Timrå. Det erfar Dagbladet.
Och precis som väntat lämnar Gabriel Karlsson klubben för spel i Leksand.

Wesse1: skojar ¨du

Wesse1: jag beklagar.

Wesse1: Nej men, dra åt helvete vilken otur för er.

Fin statistik senaste säsongerna, skit att Järnkrok gjorde ett mer assist än Lander..

Wesse1: Vad har du för källa på det?

Dragan 2k: Kolan är klar för Brynäs!!

Kattgubben: Tror på HV eller Brynäs för honom.

Dragan 2k: Hela fem elitserieklubbar är tydligen ute efter honom, detta EFTER att några fallit bort. Ursprungligen var det ännu fler - enligt Aftonbladet. Han är uppenbarligen ett hett villebråd denne kola.

Dragan 2k: Det är väl bättre shopping i Göteborg? :)

Kattgubben: Usch! Har fått indikationer på att även vi är med i leken ang denne Kolan.

Edb: Skillnaden ligger i att Mattias Karlsson är några år äldre. Inte lastgammal förvisso. Men att han länge ansetts vara en TALANG som borde blommat ut. Han har trots allt hattat runt i ett flertal olika lag och inte fått det att stämma. Han kan mycket väl få ett lyft i HV71 men i Timrås organisation passade han inte in.

I Torps fall så anser jag att han har karriären framför sig. Han är väl född och uppväxt i Småland. Har en relativt tung säsong bakom sig med sporadisk istid. Fick väl aldrig något ordentligt förtroende från Janne Karlsson. Utan stagnerade lite grand i utvecklingen. Såg ut att vara hämmad av detta i matcherna mot Timrå den gångna säsongen. Gjorde sig inte riktigt själv rättvisa. Smällde inte på i samma utsträckning och var inte den där stora stygga vargen med sin respektlösa backchecking. Hamnade på mellis och funderade nog en hel del på detta. Behöver en nytändning och miljöombyte.
Tror att det kan bli ett lyft för honom i Timrå. En hungrig Nubben som eldar på i båset så att kavajslaget fladdrar medan Perra svarar för det analytiska tänkandet. Vi behöver ha en buffel i båset som brinner till ibland som motvikt till Perra. En på förhand intressant kombo!

Nej jag är förtjust över värvningen av Torp. En spelare helt i min smak när det stämmer för honom. En sådan man hellre har i sitt eget lag än som motståndare. Stor potential och kan snabbt studsa tillbaks igen.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Johnny Bravo: Jag antog nästan de hehe

Edb: Att vi vann!

Skulle vilja ha ett uppriktigt svar av samtliga som läser detta: pratade med ett hv71 fan trogen som den, han påstar att han är glad att Torp lämnade för han gjorde för mkt indianare, jag svarade snabbt tillbaka "hörde att Mattias Karlsson var på väg till hv" han blev tyst.. hur ska man tolka detta ;) ?

Magnus Rövarn : Men nej, Warg står utan kontrakt inför nästa säsong. Inget nysignat med SkAIK. Således finns det alla möjligheter i världen att lägga in en offensiv stöt där. Det som talar emot är att han själv anser sig ha ett högre marknadsvärde än det Timrå kan erbjuda och att HV71 bjuder över. Går han då strikt efter pengarna och största chansen till att vinna guld så är han förlorad till HV71. Men något säger mig att han även kan bli kvar i Västerbotten. Men Timrå borde inte vara helt ute ur bilden med tanke på att flickvännen Jessica Palm bor i Örnsköldsvik och att dottern Ebba nu blivit några år äldre och inte är lika beroende av pappa längre. Det är trots allt inte längre omöjligt att få ihop en bindande lösning på ekvationen.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

svasse24: Honom kan jag avfärda direkt. Det finns inte en sportkeps på kartan att han lirar i Timrå nästa säsong. Alldeles på tok för dyr!

Redigerad kommentar

svasse24: Filppula vore en drömvärvning av rang i min mening.

KniveN: De ser ut att få en bra stomme nästa år Boliden. Även Erik Forssell och Johan Forsberg har signat. De ligger i framkant sannerligen.

Ser gärna denna kille som ny center i Timrå IK anno 11-12.
Kostar säkert skjortan men alla unga talanger vi värvat borde gjort att det finns plats för ett par kanoner!

Johnny Bravo: Min teori är att det nog infinner sig vissa modolider som är inne och trycker minus bara för sakens skull.

KniveN: Skall göra efterforskningar på det där. Nu gav du mig en nobel arbetsuppgift.

Magnus Rövarn : Jag vill minnas att han har skrivit kontrakt under säsongen tidigare :)

Magnus Rövarn : Ja det tycker jag med.
Men som sagt ryktet går o har så gjort ett tag men ingen rök utan eld.
Davidsson är väl kvar.
Falk har inte signat o Piros sticker verkar det som.

Den som lever får se.

Johnny Bravo: Det vore ett justitiemord av Warg att signa med HV71. Vad fan skall han dit och göra? De har väl ingen centerbrist i Jerusalem?

KniveN: Det vet nog ingen i dagsläget. Inte ens han själv. Men ärligt talat skiter han nog i det nu. Fokus ligger på finalspelet. Alla beslut kring framtiden får vänta tills allt är över.

Men det är väl inte otänkbart att han stannar i SkAIK, signar med Timrå IK eller drar utomlands.

Personligen tycker jag att utlandet kan anstå eftersom han fortfarande har några år kvar att ge på elitnivå. Att han inte behöver exprimentera mer. Han vet att han är en Gud i Skellefteå och djupt respekterad i Timrå. Visst blir det svårt för SkaIK att steppa upp mot FBK. Men fan det vore drömläge för Timrå om de vann guld.

Tänk att få hem Crippe Söderström och återbörda Fredrik Warg till TIK. Det skulle smälla högt.

Redigerad kommentar

Olle: Nä dom är överallt o lägger näsan i blöt.

Johnny Bravo: Vad tråkigt det ska vara för HV71's fans att laget har förstatjing på ALLA lovande/lyckade spelare med utgående kontrakt. Inte ens silly kan ju vara särskilt spännande för dom där smålänningarna...

KniveN: Det ryktas starkt om HV.

Johnny Bravo: Vart ska Warg?

När Robinson, Jocke, Riddarn och Bagarn, ev presenterats?

Vilka kan vara på väg in förutom dom?

liston: Jag har oxå hört det.
SAIK tappar ju Warg o Hagos så det förvånar mig inte.

Johnny Bravo:

Har nu hört att Gabbe ska vara klar för Skellefteå, illsinnat rykte eller?

Vore bra att ha honom kvar, kan bli pappa åt ungtupparna.

Johnny Bravo: Man kan ju tycka att något borde smällas upp på hemsidan.

För övrigt tycker jag att HS var bättre då skribenter var tvungna att motivera varför dom gillar eller ogillar något. Diskussionsfrämjande om inte annat.

KORITFW: Bagarn

« · 1372394 · »