Olle: Achandlar det hela i mina memoarer. Ett kapitel tillägnat detta. Jag vet inte om det är en sådan stor grej egentligen. Kan tänka mig att det är mycket så som det sker i det dolda bara att det inte kommer ut lika ofta.
Olle: De väntar inte direkt. Kan säga att en spelare i MoDo - säger inte vem vars agent hörde av sig innan kvalserien inleddes men med MoDo som klar deltagare till vår sportgrupp och erbjöd sin klients tjänster inför nästa säsong.
Vi tackade vänligt men bestämt nej. Och med viss irritation dessutom.
Blizzard: Vissa kan väl kräva en löneökning som Videll kanske men sen finns det ju dom vars marknadsvärde inte direkt stiger av att spela ett lag ner i allsvenskan. Nagy skulle ju lätt hitta en ny klubb och han tjänar förmodligen redan massor, Bartecko likaså.
Det är klart att det blir en jävla budgivning kring dom mest framträdande spelarna men det behöver ju inte betyda att man inte kan fynda ändå. Kollar man på HV71 och LHC så har man ju redan fyllt upp vissa positioner, SAIK och FBK kanske inte kastar sig in i en budgivning mitt under brinnande finalserie. Jag tror att det finns en chans att fynda.
Olle: känns som pengarna på de sk stjärnorna kan stiga nå enormt, Liksom varenda SC i Es har koll på dessa lag, allmänt kända spelare i Sverige (inge "fynd" direkt), dessa spelare göra det bra i andra klubbar. Tror dom kommer bli svindyra när storklubbarna börjar räkna cashen.
Johnny Bravo: Undra om man väntar lite på att se vilket lag av Modo och SSK som fullständigt går sönder om dom åker ur? Jag menar, det handlar om rätt många spelare som ska söka nya klubbar efter ikväll...
ersson: Tja, han säger ju bara sanningen. Rent objektivt har jag svårt att tänka mig att någonting går upp mot känslan av att vinna med Timrå. Men han verkar onekligen mån om att vi ska glömma den här lilla utflykten han gjorde. Jag förstår att han vill göra det, och jag hoppas också att han genom sitt spel får oss att göra detsamma.
Hursom, jag tror det blir bra det här. Som jag skrev redan första gången hans namn dök upp: jag är övertygad om att man diskuterat genom hans status och vad som gått snett de senaste två säsongerna, och vad som krävs för att han ska komma tillbaka till god timråform igen. Uppenbarligen tror Timrå att han kan göra det, låt oss hoppas att det verkligen blir så.
Bragd-Birger: Ska han inte smöra lite till kanske? ;)
"- Det känns fantastiskt skoj att få dra på sig timråtröjan igen. Jag ser redan fram emot att få åka in på isen inför hemmafansen i E.ON Arena. Jag skall ge allt för att känna den bästa känslans som finns,att få vinna matcher med Timrå IK, säger Johan själv om övergången."
Johnny Bravo: Det kan man tycka. Fan vad jobbigt det ska vara för Warg då, han som inte kunde vara 10 mil ifrån dottern sin och nu blir det...80 mil? :)
Johnny Bravo: Blev HV71 less på att släppa fram yngre spelare? Hahl, Warg, Gabbe och vilka har man sedan förut? Bremberg, Luoma osv. HV-ledningen verkar inte direkt vara dom här typerna av människor som köper trisslotter eller spelar på hästar, har dom ett enda "osäkert" kort i hela truppen?
Berglund: smart idé dock, HV tömmer marknaden på etablerade centrar, värvar de en fyra-fem till i den kalibern så kan det bli jobbigt för övriga klubbar som ska ge sig ut på marknaden
Enl. HV 71 forum så är Hahl o Warg klara. Dessutom var Gabbe med hustru vid Kinnarps vid lunchtid igår. De är dock oroliga för att Falk inte skriver på. Om Gabbe går dit så gör allt för att få Falk då, Nubben!
Nichlas Hardt hoppades jag att vi skulle få se i TIK men sen stod det på diverse sajter att han var klar för en finländsk klubb, Jokerit om jag minns rätt. Men Jokerit har inte presenterat honom. Kanske han är ledig fortfarande eller inväntar Jokerit fler spelare för att göra en sån mega presskonferens där man presenterar flera spelare?
Om inte så hoppas jag att vi kan få se honom i TIK.
Bragd-Birger: Murran kanske kan producera skapligt ändå nu när han får acklimatisera sig rejält och vara med på försäsong och spela ihop sig bättre med en kedja.
Modano: de där med att vika ner sig kan faktiskt vara lite befogat han har ju som sagt gjort väldigt väldigt lite poäng i slutspelen, då ska man lyfta sig ännu mer, men inte han inte.
Magnus Rövarn : Som jag ser det har vi i dagsläget 9 forwards klara. Lägg därtill Bagarn på ingång samt Lander/ersättare. Då är vi uppe i 11. Jag gissar att vi i år i a f ska ha 13 seniorforwardsplatser. En av dessa platser måste rimligen vara vikt åt en målskytt. I dagsläget är vi hyfsat trubbiga på den fronten, och en minst sagt skadebenägen Pärssinen känns ju inte som en klippa att luta sig mot. Sen har vi Klingberg, vad händer med honom? Blir han utlånad en säsong till skulle jag gärna se honom ta en av dom sista platserna (förutsatt att vi får Lander/Lander-klass på andracenterpositionen, samt att vi värvar en målskytt).
Är Fabbe denna målskytt? Högst tveksamt. Jag skulle vilja lägga mig högre här. Å andra sidan kanske det är en omöjlighet, i o m att vi knutit upp en tilltänkt poängmakare i dyra Murran-pengar. Tyärr, skulle jag vilja säga. Jag är tveksam till om han kommer att ha en i närheten av godkänd BFTB-faktor.
Edb: Ser också nu att i den artikel som Tycho länkade till att även Karl Fabricius lämnar Luleå. Det är en ju en väldigt intressant spelare det också som ju var högaktuell för Timrå förra gången han lämnade Luleå och hamnade i Frölunda. Vet att Nubben är väldigt förtjust i Fabbe. Så det vore ju också någonting att slå an på och slå mynt av.