Magnus Rövarn: Ingen aning, hur ska jag veta det, skulle ranka spelare som var bättre än Kåberg.
Men bara för att vi inte kan få bra grovjobbare så betyder inte det att vi MÅSTE värva en grov jobbare som dessutom är på dekis och down så det bara sjunger om det.
Kåberg är ganska slut, kommer ihåg för ett par år sedan speciellt när FBK lira med sina Löfberg lila tröjor, DÅ var det en jobbig jävel som var grymt jobbig i slutspelen, en som ALLA hata utom dom som heja på FBK, Kåberg har ju blivit hur snäll som helst fan Pärssinen är jobbigare.
De säsonger han tog mycket utv är även de säsong han har bokförst för skapligt med poäng, han var liksom pain in the ass på alla punkter då, nu lirar han mer och gör mindre poäng och gör fan inte en enda obekväm, han är bara söt och gullig nu.
Tack, men nej tack!
Bättre versioner av Kåberg Pikken J Andersson Lavander Ledin Jämtin hela AIK laget etc etc etc etc etc etc etc etc
Bragd-Birger: Det är klart att Kåberg klassas som en "FBK-ikon", det vore ju direkt tjänstefel att hävda någonting annat. Och naturligtvis upplever FBK att Kåberg nått sitt maximum vad beträffar utveckling och potential eftersom man inte väljer att förlänga med honom. Att man vill testa någonting nytt och växla in på ett annat spår. Men det behöver ju inte betyda att han är slut på elitnivå. FBK har väl gjort felaktiga bedömningar förr om inte annat. Men visst håller jag med dig om att i valet mellan Kåberg och Lavander så tar jag Mats alla dar i veckan precis som dig Birger. Därför att det är en produkt av Norrlands Guld med ett norrländskt hjärta. Jag menar inte fan tar man nåt jävla pissöl från inlandet som substitut istället för Sort Guld när orginalet finns inom räckhåll. Det är ju fullständigt otänkbart! Men om Lavander blir tillfrågad men säger tack men nej tack! Så bör vi kunna gå vidare med Kåberg.
Magnus Rövarn : Nej Magnus... Absolut inte! Det är en begränsad spelartyp och det finns många många spelare som gör "Kåberg-jobbet" bättre OCH billigare än orginalet själv!
Magnus Rövarn : Ta inte det här personligt nu, men jag är generellt tveksam till att värva slitvargar som får kicken av de klubbar dom representerat under lång tid. Kåberg är lite av en FBK-ikon, och om han nu får kicken bedöms han givetvis vara på väg ner. Jag ser inget som motsäger det. Visst, han tar mindre utvisningar nuförtiden, men han är också mer menlös. Av dom två tar jag Lavander 7 dar i veckan. Och då är jag ändå inte särskilt het på snubben.
svasse24: Tanken har heller inte slagit dig att "mättnaden" du upplevt hos Kåberg har att göra med att han omedvetet har blivit bekväm och tycker att vardagen blivit slentrianmässig och grå. Att det behöver tillkomma något nytt för att väcka inspirationen. Det är inte alltid en vinnarkultur är av godo.
svasse24: Tycker du har ett stort fel där! Tycker Kåberg utvecklats enormt som spelare på senare år och gjort en "Oduya" d.v.s. minimerat idiotutvisningarna och börjat tänka hockey i större utsträckning. Visst är det bra med powerforwards som vågar gå i bräschen och kan ta en fajt för att väcka laget men samtidigt håller det inte heller att dra på sig 150-200 utvisningsminuter per säsong. Det stjälper laget mer än det hjälper.
Kåberg kan mycket väl vara ett tänkbart alternativ. Inte ett förstahandsval men definitivt med på prioriteringslistan.
Kattgubben: Nej tack. Emil Kåberg kan inte tillföra något i Timrå IK. Hans bäst före datum är passerat med råge tycker jag. Känns som att det behövs en SM-final för att han ska tagga till och vara skaplig.
Johnny Bravo: Sedan måste man sätta det i relation till vad som finns på marknaden också och vad dessa kostar. Jag är naturligtvis införstådd med att allt jag pekar på inte kommer värvas. Men i dagsläget är det spelare med karaktär vi får inrikta oss på. Ponera dessutom att lönebudgeten kommer sänkas.
Jag pratade även med Criffe Backlunds farsa (kommer inte på förnamnet nu) som suttit i Timrås styrelse. Han tyckte inte att det var ett så tokigt alternativ.
Sedan kan det såklart alltid bli Lex Jäger över ALLA spelare som byter från en rivalklubb till Timrå. Men allting kan samtidigt inte slå fel heller.
Magnus Rövarn : Lavander har vissa bra egenskaper men är också en långsam skridskoåkare som dessutom blivit allt långsammare med åren...där pekar kurvan tydligt nedåt...det är nu ingen åsiktsslägga utan bara en liten liten minihammare
Magnus Rövarn : Då ska du få medhåll av mig. Vi är i behov av en Wernblom typ som kan borra framför mål o Lavander är den som Jag alltid kommer att tänka på.
FH - avdammad: Vad oväntat att jag skulle få mothugg då! Inte det minsta! Jag bara väntade på att storsläggan skulle börja veva. Du fick äran att hålla i den först! Grattis.
yngwie: Jag pratar närmast om mina personliga vänner och bekanta som är modoiter, här inne är det bara ett fåtal som jag tycker kvalificerar sig just nu.
Jag tycker han är en härlig rivig spelare och dessutom så brukar han alltid vara hyperfarlig mot Timrå av någon anledning så det kan ju vara bra att värva honom bara därför. =o)
Sen det där med hjärtat hos Luleå köper jag inte. Han har väl hjärtat i plånboken som alla andra, dessutom får han ju sparken nu plus att han lirat längre i Löven än i Luleå och är från Piteå, så nä, det känns som ett löst grundat argument.
Magnus Rövarn : En riv och slitspelare med bristande teknik och inget märkvärdigt skott som har hjärtat hos Lule. Jag vill absolut inte se honom hos TIK. Han kommer inte att göra skillnad.
Tycho: Åh herregud! Värva Timrå! Värva! Fan jag älskar karln. En sanslöst skön snubbe. Ett äkta rivjärn med hjärta. Precis den karaktär och prägel som vi behöver! Jag blir eld och lågor av förtjusning!
Berglund: Vad som förvånar är att det tydligen fanns många fler än HV o Brynäs som var mycket intresserade av hans namnteckning. Man kan ju undra varför? Eller är det så att vissa kan mer hockey än vad skribenterna här kan. Återstår att se.
Kerstin_k: Man kan ju debattera om vilket lag som "borde" åka ut men jag tycker faktiskt att Modo har underpresterat mycket grövre än SSK. Modos lagbygge är ju helt fel, organisationen har uppenbarligen problem med att få alla att dra åt samma håll och sist men inte minst, dom har varit skadefria nästa hela säsongen.
Med ovanstående i beaktande tycker jag också att det är märkligt hur man kan sitta och vara kaxig på det där sättet som bara en modoit kan.
Edit: Därmed inte sagt att SSK inte har haft problem på samma områden, dom har väl sparkat spelare hejvilt hela säsongen.
Olle: Trots att halva min släkt är från Övik och min morfar är Stor grabb i Modo hoppas jag nog mer att dom åker ur. Det svider mer för dom än för SSK. SSK har nog inlett säsongen med inställningen att det likagärna kan vara deras sista i ES. Det är liksom inget nytt under solen att SSK är och harvar i bottenträsket med tillhörande KS. Modo däremot har haft en något mindre ödmjuk inställning till sin egen suveränitet, och sånt stör mig lite. Sedan får det anses som en smärre skräll om, enligt Bartecko, det bästa laget i KS blir trea och missar ES. Och alla älskar väl en skräll?
Supportrarnas dravell om att KS skulle innebära en ekonomisk vinst och att man hellre spelar KS än att vara safe får mig också att hoppas lite smått att Modo torskar på fredag. Gärna på straffar. Det räknas ju ändå inte för Modo. Det ekonomiska intresset av att ha Modo kvar i ES är så klart viktigt, men för mig får det stå tillbaka. Det känns mindre viktigt just nu.
Egentligen vore det väl mest moraliskt rätt att SSK trillar ur. Dom är ju som sagt ett notoriskt bottengäng och behöver kanske stabilisera upp organisationen en aning i allsvenskan innan dom till fullo klarar av att hantera ES.
Nu tror jag i och för sig att Modo klarar av att hantera pressen för första gången den här säsongen och vinner hemma på fredag. Det kommer bli tight och Modo är nödvändigtvis inte stärkta av det faktum att dom spelar på hemmaplan. Det kan bli jobbigt att, sin vana trogen, missa 1000 lägen per period när man har tusentals skrikande fans omkring sig. Det kan gå troll i nerverna.
Men som sagt, jag tror väl att Modo klarar sig. Och nånstans djupt inom mig finns det väl en glädje över det också.
KniveN: Tacklingarna säger jag inte så mkt om förutom att han borde va mer rejäl i dom med den sizen. Det som bedrövade mig med Kolan var det usla +/- och alla indianare.
ÖstrandsNisse: Man kunde ju önska att NHL-klubbarna skulle sluta mjölka sverige på framtida talanger som ändå inte kommer att ta en plats i NHL. Sebbe klarar sig inte i NHL, förmodligen får även Lander kämpa minst en säsong i AHL och en sån som Rundblad har förmodligen inte ett skit att hämta där borta.
superfalle: Jag kan hålla med om att Blomdahl helt klart är en sån där spelare som man helst vill se ligga på isen på rygg med hjärnskakning. En stor del av hans spel går enbart ut på att försöka skada motståndare.
Bergius: Ja det vore kul att veta. Han kan säkert få en fin lön där men jag hoppas att han håller samma klass som hos oss. I en allsvensk klubb hade han gärna fått dominera hur mycket han velat.
Timrå Icon: Ska du ÅKA till fjollröven och HEJA FRAM modo? Det vore väl lite väl extremt? :)
Ja så fort dom börjar andas morgonluft så kommer den där oförklarliga självgodheten fram igen. Den värsta sorten tycker jag är dom som tror att timråiter vill se modo i ES för att man på något sätt skulle gilla modo (innerst inne tror dom nog att man gillar modo ungefär lika mycket som timrå) och inte för att vi tjänar pengar på att ha dom kvar :)
Själv har jag pendlat rätt mycket mellan att känna sympati för deras helvete och att önska ner dom i allsvenskan för att den där självgodheten. Med handen på hjärtat så ligger man nog någonstans där mitt i mellan.
Olle: jag hade adlat pikken för all framtid om han proppat han rejält i den matchen . jag tror vi får se mer av pikkarainen nästa år . de är hur som helst en irriterande jävel för motståndarna .
Olle: Tänk att så fort Modioterna börjar andas morgonluft börjar ödmjukheten försvinna;
Frisco: Oj, tur att du skrev att det var från Örebros hall - var säker på att det var från tikarnas plywoodbygge. Bittesehr Kommentera +3 Igår kl. 22:14
Helt jädra otroligt!
Jag ska iallafall dit och heja fram deras lag hade jag tänkt. Nu vette fasen om jag orkar. Undra hur de själva gör.....?
superfalle: Om du syftade på fighten så tycker jag fortfarande att det var en suckerpunch från sopan blomdahl och pikkarainen var inte alls beredd på att slåss. Hade varit intressant om Blomdahl hade gjort upp som en man istället.
den senaste tidens minus ett på varenda inlägg som alla gör , vad handlar de om ? har någon tagit som livsuppgift att sitta vaken dygnet runt och ge tumme ner på allt , oavsett vad de är . spännande hobby i så fall
KniveN: Många som klagade på att pikkarainen inte tacklade, är nog besvikna på hans tuffhet överlag. Att han inte tog fighten framför mål så ofta, att han inte grisade tillräckligt mycket. För övrigt stog han väl bara för en enda sänkning på hela säsongen och det var i första matchen.
Edit: Tvåa bland backarna i Timrå ffs. Vet du vad han mer kom tvåa i? Minusligan på -13.
Tikinmyheart: Ja han kom ju bara 7a i tacklingsligan och 2a bland backarna, roligt att se hur folks uppfattning skiljer sig från verkligheten. Speciellt när det är en spelare dom inte gillar. Det klagades ju även på att pikken tacklades för lite och han vann ju som bekant bara tacklingsligan..
Knylan: Jag lovar. Dock önskar jag Mattias all lycka i HV. Sympatisk person som var alldeles för dålig att spela hockey i Timrå. Det kan, eventuellt, fungera i HV - men då krävs det nåt alldeles extra i träningsväg tror jag. Men det är gissningar. Han kanske inte trivdes här och underpresterade av den orsaken. I sådana fall är det ju utmärkt att han slutar sin tid i klubben när kontraktet nu gått ut. Lycka till Mattias!