1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607412 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
KORITFW: man ska aldrig säga aldrig.... ;) det är timrå det gäller.... ;)

skämt åsido, spontant känns detta bättre än förra säsongen =)
välkommen jocke :)

Dragan 2k: Finns bättre målvakter än Ridderwall och Lundström men det känns som en helt okej duo.

Problemet med den tidigare duon var dels att Pitkimäki anslöt efter ett par dåliga säsonger i Finland där man hoppades att Tarvainen skulle kunna få ordning på honom. Han började bra men efter skadan han åkte på kom han aldrig tillbaka till en bra nivå i mina ögon. Åkerlund har potentialen men är på tok för skadebenägen (tyvärr, i sina bästa stunder håller han väldigt hög klass).

Ridderwall och Lundström är kanske osexiga men känns relativt stabila i jämförelse.

ersson: haha jag är på hugget idag! TT verkar sova :p

Tror i alla fall inte det blir sämre än vad som varit. Tack Åke och far och flyg Pitkämäki!

Redigerad kommentar

KORITFW: Skönt för er. Då var det klart så kan ni gå vidare till nästa lagdel.

KORITFW: Skönt, då är Den saken ur världen.
Välkommen Jocke.

KORITFW: Fan, skulle precis länka det! Snabba jävel! Men kul som fasen och skönt att det äntligen är färdigt! :)

Nästa målvakt klar!

Martin Johansson till brynäs!

KORITFW:
En del att leva upp till, men lycka till.

Mackelito: Precis som edb skrev tänkte jag fel och glömde helt bort att Sebbe har en lön på runt 100k som givetvis ska räknas in. Så jo jag tror vi kan få en lika bra back eller bättre för dom pengarna.

KORITFW: Väldigt intressant.

Försäljningschef!

KORITFW: Om man ser till ambitionen att värva svenskt till målvaktsparet så hoppas jag att Lundström blir klar för oss snart. Vad annars finns det på marknaden? Lundström är kanske inte världsmästare, men som det känns dräller det inte av svenska målvakter på marknaden och därför känns Lundström som det bästa alternativet just nu.

Johnny Bravo: Haha, vettefan varför jag använde ordet likasinnade. Ska snarare vara liknande. ;)

ersson: Vad har Caslava för sinne då? :)

Skarin: Va?! Det trodde jag att du visste.:)

Johnny Bravo: Har inte den blekaste aning.

Skarin: Tänk om Caslava hade kommit till Timrå igen, tror inte jag hade slutat dregla förrän nästa säsong börjar. Men om vi försöker locka tillbaka en sådan dyr spelare så borde vi kunna få hit någon likasinnad, det håller jag med om. :)

Skarin: Vad händer med Jocke?
Nu kan väl Hedman krita på? Är Modo ute efter honom oxå förresten?

Kevin O Shea: Honom skulle jag aldrig värva i detta nu. Kanske inte ens i ett tidigare skede.

Mackelito: Jaså var det snack om det? En "Oscar Hedman" och en toppback vs Sebbe och en toppback. Ett sådant scenario får vi nog vara nöjda med eftersom det rensats ut lite skrot samtidigt som nytt och intressant tillkommit.

Sedan gäller det ju att knyta till sig den där stjärnan också till lilla Timrå. Jimmy skrev väl i sin blogg om att diskussioner hade förts med en sådan som Caslava men att det inte gick att lösa. Det är inte barra barra nu inte....

Det är inte så mycket vi kan göra än att bara hoppas och tro att TIK, med Nubben i spetsen, kommer greja det här så åtminstone de flesta av er där ute blir någorlunda nöjd med läget inför nystarten.

Mackelito: Om sebbe lämnar så lämnar ju en back med främst offensiva egenskaper. Låt oss leka med tanken att Robinson täcker upp den offensiva biten på ett ok sätt och sedan att Hedman går in och tar en defensiv roll. Då är det väl inte helt orimligt att det räcker med en dyr offensiv backvärvning till?

Förra säsongen hade vi i princip bara en duktig offensiv back och med en värvning till, förutom Hedman alltså, så får vi två stycken.

Kevin O Shea: Absolut inte! Där får vi ju bara en ny Mattias Karlsson, eller ännu värre. Långsam och orörlig, det har vi haft nog av bland backarna.

Hv kanske kan passa på att värva honom med förresten, verkar ju vara deras melodi haha.

Redigerad kommentar

Skarin: Så du menar att det bara ska in 1 toppback nu efter att Sebbe har lämnat?
Tidigare var det ju snack om 1-2 toppbackar ÄVEN fast Sebbe stannade, isåfall har vi ju dragit ner målsättningen totalt.. Eller räknar TIKs ledning in Hedman som toppback ändå med tanke på karlns landskamper måntro?

Skarin: Ivan Majesky? Kan det vara något - för den sista backplatsen?
Blir tydligen inte kvar i Skellefteå...

Det är bara att gratulera Sebbe till den här NHL-chansen. Kul för honom! Vi lär ju sakna hans fart och genomåkningar rätt så tydligt är jag rädd för. Men så här är det.

Sedan är det väl klart som korvspad att Oscar Hedman inte är tänkt som någon "frälsar-back". En "Oscar Hedman" och en förstaback ska in i laget. En självklarhet redan från början, om det visade sig att Sebbe försvann!

Jag ser mer än gärna att Hedman skriver på för vår "familj".

I övrigt förstår jag de som är oroliga inför nästa säsong när det leks med kedjeformationer och låtsas vara experter, etc etc. Då är det väl tur att lagbygget inte är helt klart än. TIK håller på att bygga ihop ett nytt lag. Det känns spännande och roligt.

Berglund: nu tänker du fel Berglund, vi får 1.4 miljoner + den lön vi skulle lagt på sebbe, nu vet jag inte vad han har i månaden uppskattningsvis 80-100 tusen kr

alltså 1.4 + 100k x 12mån = 2.6mil :] vad hade corso i lön? 300 k

hade gärna sätt en janne ninnima typ i timrå ;)

Redigerad kommentar

Berglund: Låt säga att sebbe tjänar 100 i månaden och vi värvar en back på 1årskontrakt. Du tror inte att vi får en bra back.för 250-300 tusen i månaden?? Det tror jag.

Mackelito: Hur menar du då? Vi kan ju aldrig få en back i närheten av Sebbe för dom styva 1,4 millar vi får för han.

Edb: Jag tror det var bra att Sebbe lämnade, nu får vi extra mycket pengar att köpa två riktigt bra backar

Vad alla ska hänga läpp då, skickar med ett inslag som får er på bättre humör ;)

Finns det många säsonger där vi inte skickat över nån till nhl sen vi gick upp?

Johnny Bravo: Jag kopierar dig

Grattis o välkommen tillbaka nångång i framtiden.

Kostiainen & Knylan:

Måste be om ursäkt. Jag hann aldrig redigera mitt inlägg innan jag åkte iväg till innebandyn.

Mitt inlägg om A. Eriksson som vår försteback var inte på något sätt seriöst. Jag skulle ju givetvis ha använt mig av en smiley ";)" för att understryka ironin i det hela. Men den kom aldrig fram eftersom jag inte hann redigera inlägget.

Så, sorry.

Kostiainen: Nej, det gick fort. Grattis och lycka till Sebbe!

NU är det i allafall klart med Sebbe o Vancouver.
Ett 2 års kontrakt är skrivet.
Grattis o välkommen tillbaka nångång i framtiden.

Så gick det inte många dagar till..

Jaha. Så var den här hockeyskvallerbloggen nerlagd.
Inledde hyfsat starkt för att några dagar senare antingen vara nerlagd eller bortplockad.

Fail!

superfalle: borde ha skrivt OM han blivit stabilare, bättre kalla de va du vill.
så skulle inte jag säga nej :)

SuperMupster: och vad får dej att tro att han blivit stabilare? är de den fantastiska räddningsprocent han haft där borta senaste tiden

Blizzard: Det är helt seriöst jävligt sjukt, måste varit liten kinesisk akrobat i sitt förra liv för att få den flexibiliteten i kroppen, pypan.

En annan är mid 20's och kan knappt röra sig.

Kostiainen: han spelade 46matcher denna säsong med så gammal kropp, han är fan iron man!

har inte varit under 90% i grundserien på 18år, haha sjukt!

Mackelito: Dragan kom in och berättade att Lundströn ryktades till Växjö, därför drog jag upp Hasek, han är ju kontraktslös, tror nog han själv skulle lyckas dra 1000 pers extra per match :D

Mackelito: Njae, då tror jag att han skulle välja Mora före.

Mackelito: brist på tålamod är nog svaret på din fråga.

ÖstrandsNisse: Österrikiska andraligan eller Danska tredjeligan är nog bra alternativ för Skogs.

Hold ur Horses! Varför diskuteras Hasek mfl? Har det kärvat fast med Jocke eller ska vi ha en så breeed trupp att vi ska ha 4 målvakter under kontrakt?

zita: Skogs checkade ut från den här staden förra veckan. Han finns inte med i Timrå nästa säsong. Jag sätter en slant på utlandsspel för hans del.

Förläng med Skogs och ta hit J Backlund ;)

Backlund skulle jag förklara som "en 75-80% Hadelöv", där Backe tyvär gör på tok för enkla misstag och har en tendens att "sova bort sig" han kan göra helt omöjliga räddningen men det kompenserar han genom att släppa in ett skott som ska tas 100gånger av 50 (ja 50) det ska fan vara över 100% på vissa skott han släpper.

Men sure, billig och som 2:a visst ta hit han då.

« · 1376612 · »