1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607349 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
KORITFW: En annan spelare vi hade i 2år han svimmade varje träning med Timrå, inte pga karaktär utan för han var tvungen att lyfta sin egen arm vid slagskott. På matcherna svimma han aldrig för han gjorde bara slagskott på träning.

Namnet på den killen är Kolan.

Spelare med karaktär till tusen stänker in 30 poäng i NHL för fem år sedan och spelar nu mer i division 1 som 33 åring, what happened here?

Något säger mig att han under try-out skulle tränat så han svimmat varannan dag under försäsongen i Timrå..

Sorry Magnus:

Jäklar, nu blev det officiellt bekräftat. Lycka till då.

mikenomad: ett "m" för mycket där, skrämmande likt våran bloggare JimmyH ;-)

Den där Janos hade jäkligt bra smak till en början iaf, Bajen sen sket det sig totalt och vart dö-vik.

Redigerad kommentar

Johnny Bravo: QMJHL. Så heter ligan från vilken Modo idag hämtar sitt fjärde nyförvärv. Ungerskfödde 19-åringen Janos Harim.

Ambroo: The Sky is not the limit, skulle jag vilja säga.

Johnny Bravo: :-))

Johnny Bravo: Jag trodde verkligen på en chans till utlåning första året, men en vinnare kör fullt ut. Naturligtvis jävligt surt för oss... Han kommer att bli älskad och det är bara att önska ett stort lycka till.

T T: Såg att Åhsberg blir kvar i Lakers så honom kan du stryka. Calle Klingberg är en annan. Han kommer att köra därborta i höst.

SUCK....

mikenomad: Mösche sket ä dä. Hä ä mäst ba sket!

Johnny B Goode: Varför ens bry sig, det här kommer ju att gå åt h-e iaf. Allt är skit, skitspelare på varje plats, skitnyförvärv, skittränare, skitekonomi, skitarena i en skitkommun.

Dom säger att jag skiter i allt men det skiter jag i.

dr-nix: Ja det gissar jag också. Sebbes lön + det vi får för han från Vancouver hammnar kring ~200k i månaden. Skulle ju onekligen vara en fin ersättare, men precis som du säger så e han för dyr + att det nog finns fler elitserielag som kan pröjsa dubbelt än vad vi kan.

Berglund: sorry, menade inte att låta så elak. Min gissning är någonstans mellan 300-500k i månaden.

Mackelito:
"Jaha, Erixon och Lander lämnar alltså som väntat. Lämnar gör två toppspelare med en inte allt för hög lön och hjärta för klubben. De måste alltså ersättas med dyra toppspelare utan hjärta för klubben"

Nej några dyra toppspelare kan du glömma, kommer att bli Hagos och en back, en inte allt för namnkunnig är jag rädd.

Svarar Svasse på denna tråden istället.
Jaha, Erixon och Lander lämnar alltså som väntat. Lämnar gör två toppspelare med en inte allt för hög lön och hjärta för klubben. De måste alltså ersättas med dyra toppspelare utan hjärta för klubben.

MEN det kan bli bra om KentLink lyckas hitta två riktiga guldkorn där ute.

hästen hockey har lyckats fiska upp en riktigt intressant kille!

hoppas nub-link håller ett öga på den här killen.

kan vara något fint på g här.

jätte skoj att det finns killar som kan ta lite mer "udda" vägar fram i karriären!

höru de lander! ett år till går bra!

Blizzard: Om man värvar två forwards till och fyller på med Wedin och Boyce så har man femton. Jag gissar i alla fall att det är det som är tanken.

Johnny Rocker: Kan någon berätta lite mer om Arto? Om man ser på hans stats i ES så är han inte en "toppback" och det trots mycket matchning i SSK.

Johnny Bravo: Ja marängen får ringa och snacka lite med han, var väll han som snackade med jokela oxå om att komma hit om jag inte minns fel?

Johnny Rocker: Ja han har jag snackat om länge.
Skulle gärna se honom hos oss. Kanonback.

dr-nix: Jag har inte tjatat om att värva han, gjorde en stilla fråga bara....

Johnny Bravo: Detta vore en klockren sista backvärvning tycker jag. Kan nog blomma ut fullt hos oss..

The great one: Ja, han glömde jag.
Intressanta talanger i Timrås led just nu.

När får Wernerman kontrakt? Han borde vara given.

Johnny Bravo: missade det där om en center till, men det är väl rimligtvis en ersättare till Lander. Vad vi än får in på den positionen kommer det både bli dyrare och sämre än vad vi hade förra säsongen.

Ja, det återstår att se. Det ska verkligen bli spännande. Nervöst också!

Frella: Linkan säger ju idag att vi ska ha in en center o en forward till.
Det bli 13 med dom oxå förmodligen Boyce o Wedin= 15.

Sen ska Den sista backen in o så kanske Stenqvist på det.

Det är nog truppen för i år.

Sen hur det går, det får vi väl se.

Kattgubben: Man kommer väl ha 12-13 seniorforwards och sen Boyce plus någon till från J-20 på A-lagskontrakt.

Johnny B Goode: Vi skulle ju ha 15 forwards i år... har vi verkligen 14 kontrakterade forwards i dagsläget?

Blizzard: saxat från dagens ST

" och med värvningen av Oscar Hedman är Timrå-truppen nästan komplett. Ytterligare en back och en forward ska in - men något större ekonomiskt svängrum finns inte.

- Det finns inga pengar till några stora värvningar, det gör det inte. Så det kommer inte att bli något spektakulärt, säger sportchefen Lindqvist."

Forwarden blir hagos då, och backen inget spektakulärt heller,,,,,,,

Vi får jobba hårt för att klara oss även nästa säsong....

dr-nix: Mäenpää anses vara för dyr men man har samtidigt undersökt möjligheten, enligt rykte, att plocka tillbaka Caslava. Borde ju betyda att det finns mer slant än man vill ge sken av?

"En back, en center och en forward är vad som återstår"

vi har just nu 11forwards med dessa två anfallare får vi 13st, vad hände med de utlovade 15, med Wedin får vi 14, men still, vart tog dessa 15 vägen.

Berglund: det är en orealistisk värvning snälla släpp den. Det är är ungefär som att hoppas på att vi ska värva Cervenka som ersättare till Lander. Lirarna är för dyra för Timrås börs.

Ekonomin försvårar dock rekryteringsarbetet en hel del för Stefan Lindqvist.

– Vi har stramare tyglar och vi får rikta munnen efter matsäcken. Summan som finns kvar att röra sig med är hyfsat okej ändå och vi får se vad vi vill satsa pengarna på.

Så varför ens fråga, det känns bara onödigt.

dr-nix: Ja det fattar väl jag oxå att han är dyr. Jag frågade hur dyr.

Olle: "Klassbacken Jindrich", är det någon som kommer ihåg honom? Han spelade två säsonger i början på 2000-talet och gjorde inget väsen alls av sig förrän i slutspelet säsong två. A.k.a late bloomer..

Olle: Ja det gör vi.

Dragan 2k: Det är väl lite av en sån typ som timrå behöver. En back som inte syns så mycket. Lite som Granath varit. Annars har det ju varit heaven & hell i Timrå IK med superhyllningar av spelare som Lehtonen och Caslava medan det varit lite mer salta kommentarer kring spelare som...ja, det behöver inte ens sägas.

Nu väntar vi bara på klassbacken! Tror jag iaf...visst gör vi?

Olle: Bara det faktum att han undgått all form av kritik bland oss Frölundasupportrar borde tala sitt tydliga språk.

Alltså Hedman är en sådan där back som inte gör något väsen av sig. Kommer till jobbet, gör det och sedan är det bra.

Han hade dessutom ingen tacksam uppgift att städa upp efter Kallio och Andersson som, om sanningen ska fram, är smått allergiska mot fenomen som backchecking och säkra hem.

Skarin: Tänkte just påtala att det inte har varken buats eller bäats så mycket över honom sedan det blev officiellt.

Svårt att säga vad hans senaste stats i Göteborg betyder. Frölunda, likt vi och några andra klubbar, hade väl inte en riktigt homogen trupp. Men som någon redan påtalat, sämre än kolan/jokela kan det aldrig bli.

Oscar Hedman är en riktigt bra värning. Tack för den!

Johnny Bravo: Jo, Modo har ju gjort sig kända för noga övervägda värvningar och har aldrig betalat ut ett lusöre mer till en spelare än han är värd. Ärligt talat så tror jag på Hedman. Han är definitivt bättre än både Kolan och Jokela. Tyvärr kan han inte täcka upp för Sebbe, men sådana backar kan vi nog bara drömma om, är jag rädd.

Hursomhelst. En till stabil back och jag är nöjd med defensiven. I alla fall utifrån rimliga förväntningar.

Icing-Ove:
Församlingen i Rikets sal ska vara först att få reda vilka som är klar, har jag hört av en säker källa.

Icing-Ove: Risken med att håna Modo nu är att man får det i halsen senare under säsongen. Jag har lärt mig hålla tand för tunga. Varje gång jag har blivit kaxig så har jag fått tillbaks det i ansiktet.

haggen:
Pratade med Näslund nyss, han kommer att presentera eventuella nyförvärv på ÖA-husets skyltfönster bredvid "Foppa har inget SM-guld" eller vid den sprayade ninjatexten "Kämpa för faan!" på Fjällräven Center's ena vägg...

Berglund:  men snälla, det är väl självklart att en kille som Petrasek skulle bli tokdyr.

Edit: eller hur som helst lär snubben vara för dyr för Timrå anno 2011/2012.

Redigerad kommentar

Undra hur mkt Petrasek kan kosta? HV lär väl va spekulant iofs om han inte får förlängt i Minsk. Han börja ju bli gammal typ och borde bli billigare :P

Redigerad kommentar

Icing-Ove:

Ja internet kanske Näslund inte är så hemma på, han skulle ju annars kunna
skriva de officiella i kobajs ute på den flashiga golfbanan, det skulle bli en snackis både inrikes och utrikes.

Icing-Ove: Äh, klarade Nicke Johansson att spela 60 minuter per match så ska väl dagens juniorer klara det också. Alltså har MoDo redan för stor spelartrupp.

haggen:
Näslund kommer eventuellt att presentera en artistspelare från Björklöven senare under säsongen. Detta pressmeddelande från Hasse A. kommer att ske med urklippta bokstäver från VK, limmat på begagnat toapper från Arenan och skickas via vanlig post till alla nyhetskällor runt i Västernorrland. Längre räcker inte portot...

Men det kunde ha varit värre ;-)

Redigerad kommentar

« · 1378316 · »