1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607313 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Paddan: Får Åke vara skadefri så kommer BHC ha Allsvenskans bäste målvakt kommande säsong.

Paddan: Ja, kul för Åkerlund. Hoppas han kan få vara skadefri.

Johnny Bravo: Men det här var väl trevligt.

RocknRolf2: Även om Hynning håller sig frisk?

Pätr: Förlänger man med Hynning så har man också frånsagt sig rätten att någonsin gnälla på skador igen.

Redigerad kommentar

Johnny Bravo: Problemet för mig är inte Hynning i sig, utan det faktum att Timråledningen inte verkar ha lärt sig av gamla misstag. Flera år i rad har truppen varit för tunn och man har tvingats panikvärva mitt under säsongen. Det vill man undvika nu, och inleder säsongen med fler forwards i truppen. Tanken är bra, men sedan havererar det. Om man ska tro Dagbladets artikel och det verkligen blir Hynning som tar sista platsen så innebär det att två av de "tyngre" anfallarna kommer att vara Pärssinen och Hynning - två spelare med efterhängsna skadeproblem.

Hur kommer det att sluta?

erathoo: Vi kan inte göra ett skit.
Bara tycka, skrika o slita vårt hår i förtvivlan o hälla lugnande tabletter från burk direkt i hals.

RocknRolf2: agree, men faktum är att hur mycket vi än härinne accepterar eller inte så påverkar det nog föga för Timrå IK, tyvärr :-(

The great one: Jag accepterar Hynning om han spelar gratis och vi värvar ytterligare en forward. Aldrig annars. Inte en chans i helvetet...

Bragd-Birger:

HYNNING!?!?!?!?!?!?!?!?

Det är bara att hoppas att det är någon form av prestationskontrakt. Nu är det ju bara att kräva att sista backplatsen måste typ vara Caslava. Ingen nivå sämre än så.

Hynning är en humoristisk avslutning på den här sillyn. Det ska vår ledartrojka ha stilpoäng för. Nu fattas det bara att man får nobben av Laatikainen och kovänder i fallet Jokela, så är det upplagt för stora slå-sig-på-knäna-skrattet. Livet ska tas med en klackspark!

Nä, men hörrni. Nu när dom sista pusselbitarna börjar falla på plats ser det här lagbygget mer och mer ut som ett hafsverk än ett fingerspitzgefühl-dito. När jag sen tänker på att det är Rolandz som ska ta det här gänget och visa dom hur hockey ska spelas, så...blir jag orolig på allvar.

Jaja. Det är alltid skönt att slå ur underläge. I dagsläget håller jag Timrå som främste kvalseriekanditat. Sobril is the shit!

RocknRolf2: Skulle kunna acceptera att Hynning fick förlängt om han spelar för att betala tillbaka alla pengar han kostat klubben när han gått skadad, dvs utan lön.

jaha är Hynning ledig, haha vilken jävla tabbe av mig, läste T T's inlägg förut (detta)

"Apropå Hynning, frisyren har förändrats lite:

Bifogade länkar:
www.aik.se/ishockey/aikindex.html?/ishockey/200304/laget/12Hynning.html

T T Kommentera 0 2011-04-30 22:20 "

När jag tröck på länken tog jag förgivet att han var klar för AIK och det roliga var att dom valt en gammal bild, men nu när jag kikar på länken så står det 03-04 trupp, haha!

---

Men var lugna gott folk, vi har ju Nubben ;-)

RocknRolf2: Om Hynning och Laatikainen kommer så måste jag faktiskt säga så här.

Det finns helt ärligt inte en enda spelare som jag känner "Honom kan man lita på" Det är bara en massa frågetecken. Och att Hynning får ett förslag är den största skandalen jag sett på år och dagar...........................

ÖstrandsNisse: ??!?!?!?!?!?!!!

ÖstrandsNisse: Haha, men vad är det för fel. Satans he...........

Skarin: Får väl hoppas att Hynning själv har, när Timrå ik inte har, det goda omdömet att tacka nej. Hynning och Timrå Ik är en kärlekssaga som aldrig riktigt blommade ut och definitivt inte behöver fler år.

Skarin:  Vet inte om jag ska skratta el. gråta. Allvarligt.

Redigerad kommentar

Skarin: Här kommer länken.

Mycket talar för att det blir Fredrik Hynning (!) som får den sista forwardsplatsen! Inte ens i min vildaste fantasi hade jag kunnat tro på ett sådant scenario. Herregud.

Källa: Dagbladet

KORITFW: Tar hellre Aki Petteri Berg eller Teemu Aalto, kalle k är förbannat seg på rören ;)

Vad tror ni om Kalle K på sista backen ;)?

KORITFW: Du kan ju kolla om du hittar något :)

www.eliteprospects.com/team.php?team=23&year0=2005

Jaha, hade Sundsvall nå brunkare 04-05 då?

Berglund: Går väl att träna på att vara rejäl när det gäller att dumpa puckar så att man hinner byta så många spelare som möjligt iaf.

Berglund: Så roligt att dom sa efter säsongen något i stil med "Vi kom alltid tillbaka i 3:e och gjorde riktigt bra perioder, det betyder att vi var bra tränade hela säsongen iaf" bla bla bla, Vilka jävla lirare, ja efter att dom fått hjärtsvikt efter första perioden och vilat en hel andra period, konstigt att dom orkade ta sig in i anfallszon i tredje då, jävla nötter fyfan!

Blizzard: Undra om det går att träna på 2a perioder?

Kerstin_k: mjae, nästan iaf, känns som folket vi värvat iår tål en hel del, Yngre, fräschare, vältränade etc och en trupp som blir bredare.

De vi haft senaste åren har ju varit lite, ja...Hynning med ljumskar år ut år in, Timo rygg, sjukt många korsband iår svårt att träna upp dom till några iron muskler.

Men visst, man kan ju märka lite iaf, tror de blir bra. Undra om vi orkar spela jämt i 60min iår, det ska bli spännande att se.

Blizzard: nu får vi svart på vitt om det är Thords okunskap som legat till grund för skadorna.

T T: nu fick du nästan minus av mig ;) fast var ganska förberedd endå att det inte var någon spelare med tanke på ordvalet.

Ja OS för 11 år sedan, tillochmed S-vall har hunnit testa honom redan, Jaja är väl bra antar jag, min kunskap om vilka bra tränare det finnns inom fys är marginell om man säger så.

"Med det täta matchandet i Elitserien har det tidigare handlat mera återhämtning än träning mellan matcherna. Nu skall det bli ändring på detta är det tänkt."

Så länge inte halva laget ligger med korsband och diskbråck skador då dvs.....

Nyförvärv!

Berglund: Ja men precis! Perfekt! ;) Då kan ju jag tro det hela säsongen då vi redan har två målvakter! Spelat i KHL i två säsonger så måste man ha pengar så det räcker och blir över ? :) Kan man ens spendera så mycket pengar i Ryssland? :)

Majkii: Drömma går ju.

Målis inför nästa år kanske ?:)

www.eliteprospects.com/player.php?player=4280

Ville ni ha en allround back? Här får ni en perfekt.

www.eliteprospects.com/player.php?player=4417

300k i månaden ;)

Magnus Rövarn: Jag kan inte påstå att nästa säsongs lag ser så mycket starkare ut... Det är hans (precis som alla andra spelares) förbannade skyldighet att vara motiverad match efter match!
De bärande (och därmed dyra) spelarna blir OERHÖRT viktiga kommande säsong.

Jag fundera lite på några spelare som kanske är mer mätta än andra på pengar och inte behöver så mycket? Kanske några utav dessa är ok?:) PS: Förväntar mig rejäla utskällningar ;D

www.eliteprospects.com/player.php?player=18476

www.eliteprospects.com/player.php?player=7505
www.eliteprospects.com/player.php?player=9617
www.eliteprospects.com/player.php?player=7561
www.eliteprospects.com/player.php?player=3203
www.eliteprospects.com/player.php?player=8395
.

Där har ni mina bidrag:) Vet att dom ville spendera mesta pengarna på en allround back men man kan ju inte få mer än ett nej om man frågar? :)

Laken: Man får ju se till förutsättningarna också. Vad hade vi för lag ifjol? Ja jag vet på papperet såg det skapligt ut men teoretiskt? ALLA vet vi ju att verkligheten och praktiken blev någonting helt annat. Det är inte att bara kliva in ett lag heller och "dominera" om inte förutsättningarna finns. Spelar man i ett lag som underpresterar och har dåligt självförtroende är det ju lättare att smittas av detta själv. Det är ju bara att gå till sig själv och fundera på hur man är funtad. Hur motiverad blir man av en slö omgivning?

Redigerad kommentar

Mackelito: Synd att Darin missade att lira med Erik G då han stack från N. Michigan året innan Erik kom. Annars hade Erik kunnat gett ett positivt intryck om Timrå kanske? ;)

Magnus Rövarn: 9 mål och 5 assist på 32 matcher är ej godkänt i min bok, inte om man är värvad som dyr transatlant. Sedan saknade jag också lite "over-there-attityd" hos både Murley och Lundmark föregående säsong.

Magnus Rövarn : Håller med dig, Murley är faktiskt en människa jag vill ha kvar.

Han har en djefla förmåga att vara på rätt tid och rätt plats.

Mackelito: Det måste ju ha brunnit i huvudet på dig när du kräver att Murley skall sparkas. Jag fattar fan inte vad du har emot karln? Han gjorde ett jäkligt bra jobb i Timrå när han kom in mitt under säsongen. Betydligt bättre än Jamie Lundmark. Som stundtals var helt osynlig. Han svarade för 9 mål och 5 assist på 32 matcher Vilket är ett helt ok facit med tanke på hur vi spelade.

Redigerad kommentar

Jaha nu när laget börjar närma sig till att bli klart slog det mig, vad är det vi har kvar att värva? Så jag skriver upp laguppställningen för att se vilka pusselbitar som saknas.

MV1 - Joakim Lundström
MV2 - Stefan Ridderwall
MV3 - Sebastian Dyberg Feuk

B1 - Oscar Hedman
B2 - Antti Halonen
B3 - Elias Granath
B4 - Marcus Högström
B5 - Jesper Dahlroth
B6 - Nichlas Torp
B7 - Mat Robinson
B8 - Arto Laatikainen?

C1 - Kim Hirschovits
C2 - Yared Hagos
C3 - Johan Andersson
C4 - Johan Andersson

F1 - Timo Pärssinen
F2 - Martin Röymark
F3 - Ilkka Pikkarainen
F4 - Matt Murley (Bör sparkas)
F5 - Per Hallin
F6 - Alexander Larsson
F7 - Max Friberg
F8 - Simon Önerud
F9 - ?

Det saknas ju då 1 forward bara om vi räknar med att Arto skriver på. Vilken klass tror ni den mannen kommer vara i? I stil med Hagos o Hedman månne eller en 1-2 kedje toppspelare?

Hoppas på det sistnämnda, vi skulle behöva en sniper som kan stänka in allt från alla håll o kanter.

Den här tysken verkar ha lite målsinne
eliteprospects.com/player.php?player=11418
Likaså den här finnen
eliteprospects.com/player.php?player=7505

Eller varför inte sno Nagy framför ögonen på MoDo? Men överlag så ser det verkligen tunt ut. Hoppas återigen att Kent-Link har ett ess i rockärmen.

Dragan 2k:
Jag, Foppa och Näslund kommer att satsa 1% av vår förmögenhet på nya spelare till MoDo. Jag har redan satt in min 500-lapp....

Johnny Bravo: Vore nice om ni kunde få tag på något sådant men det känns som vi i elitserien kan glömma sådana namn. År efter år försämras möjlighetena att få hit sådana spelare med KHL:s fortsatta existens.

Inte ens storfräsarna verkar ha möjligheterna kvar att värva dessa spelare.

Johnny Bravo: såna pengar finns det inte kvar blir nog nån forward från as

Lägg krutet på Aaltonen el Immonen som sista forward.
Laatikainen som back i såna fall.

Gammal, men ännu en från HIFK iaf :P

"En riktigt duktig skridskoåkare och kan transportera pucken på ett bra sätt från försvarszon. Kuhta är vidare en allround forward som är nyttig över hela banan. Pålitlig målskytt. Kan användas i såväl powerplay som boxplay. Ingen fysisk spelare och styrkan kan förbättras."

Vi levde och lekte 18 år på den svenska ishockeyns bakgård. Vi tog oss därifrån av en anledning. Timrå IK (spelare/ledare/supportrar) hade en Dröm. Drömmen om Elitserien, och till slut blev den sann.

Sundsvall Hockey var före oss ett tag, men dom hade inte Drömmen och därför är dom inget.

Idag ser det annorlunda ut. Nu är vi där, och med åren har vi alla blivit bekväma. Vi tar att TIK ska vara i Elitserien lite för givet, och vi vill se en gladhockey fylld av klappklapp i anfallszon utförd av flashiga värvade namn.

Nu handlar Drömmen om guld. För mig spelar det ingen roll om det är en Hagos eller Hahl på isen. Det viktiga är att de fem på isen, och övriga i båset, delar och känner de 6000 (nåja) på läktarens Dröm och kämpar och offrar sig i varje byte för den Drömmen. Då kommer vi klara oss. Mest troligt aldrig hela vägen, men Drömmen kommer att leva i varje september och vägen kommer kännas äkta och verka förbrödrande.

Vi vill alla TIKs bästa och har rätten att tycka. Men så länge vi på sidan sitter med armarna i kors och muttrar över dåliga värvningar så bidrar vi inte speciellt positivt. Gnäll nu i sommartid, men till hösten: då jävlar är vi tillbaka på läktaren med Drömmen och tillsammans med laget försöka uppnå ett andra vårt eget Miracle on Ice. Det är vad vi på sidan måste förmedla till laget. Vi tror, tillsammans vi gör.

In the name of Zetterberg, Erixon, and the holy Lander.

Btw: Hata Sundsvall!.. nu ska det eldas.

Redigerad kommentar

Jag tycker det är skönt att vi övergett tanken på att värva dyra namn utan att ha koll på deras attityd/inställning/karaktär.

Jag tycker det är synd att Linkan är kvar efter alla misslyckade värvningar.

« · 1379381 · »