T T: Med Caslava i färskt minne så får man ändå en ganska god känsla av TIK-rykten som sprids från SAIK-håll.
Är han tilltänkt som förstecenter så blir man ju lite kissis dock. Onekligen. Hur det än blir så är det skönt med lite Silly-krydda såhär i dagar av totalt stiltje.
Redigerad kommentar
stoff: läser du mitt inlägg ser du att jag skriver att de inte spelar gratis. Det betyder inte att jag menade att de var dyra. Jag tror helt enkelt ett de säkert kostar mer än vad vissa tror. Att AIK inte valt att förlänga med Gnagarn t.ex. behöver inte betyda att han är en billig lirare. TIK dissade Sundh t.ex.
Notera att jag inte sitter inne med några sanningar men jag tycker folk tar ganska mycket för givet.
Olle: Robinson och Hedman tjänar säkert bra med kulor. Friberg var ju väldigt eftertraktad, han kan ju kanske vara lite dyrare än vad vissa tror kanske. Sedan tror jag inte att Bagarn och Gnagarn spelar gratis heller.
Visst borde det finnas pengar till ett par bra lirare men några överdrivet höga summor tror jag vi inte pratar om.
Mackelito: Helt klart har man kollat på Luleå och Skellefteå, faller nyförvärven platt osv. så finns absolut risken att det blir SSK av laget istället
Med det sagt vill jag försöka se positivt på lagbygget, vi behöver ju inte anta att det kommer gå åt helvete i förskott.
mikenomad: jo visst finns det mycket sexigare värvningar än Warg men som du säger passar han in i det lagbygge Linkan och Nubben tycks vilja bygga.
Det kommer krävas hårt arbete av TIK kommande säsong så mycket är klart. Men en del av mig tycker att det är spännande. Lagbygget påminner om tiden då Nubben var här sist (innan man tog in Pärssinen osv). Mycket hänger på att några av nyförvärven får ett genombrott samtidigt som flera av spelarna som är kvar sedan tidigare utvecklas och tar ytterligare steg i sin utveckling.
Kan man få in en riktigt bra back och en vass ytterforward så tror jag det kan bli bra det här.
Johnny Bravo: varför tror du att jag bara pratar om det omedelbara nuet?
Jag pratar om något som hänt under en längre tid. Warg har inget med saken att göra, det är bara en olycklig tillfällighet.
Det enda jag försöker säga, något klumpigt är detta: måste ni snacka om MoDo här inne? (notera att jag menar rent generellt sett).
Redigerad kommentar
Johnny Bravo: Det är inte enögt, minsta lilla händer och helt plötsligt snackas det massvis om det där jävla laget i Ö-vik.
Intresseklubben noterar.
Skämskudde på den.