1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 608435 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
de crazy höök fortsätter små puffa lite cas!

Timrå:
Man har inte så stor trupp, men vet att man ska ha en back till och även om det är tufft att få Caslava så lever man nog på hoppet. Då blir någon även och det är redan klart att Sundsvall tar exempelvis Boyce-Rotevall.

Olle: Jo så kan man också se det. Men den här säsongen så känner jag mer för att negga från start och eventuellt bli positivt överraskad under säsongen än att vara förhoppningsfull från start och bli gruvligt besviken under säsongen.

söder över: Ja men som jag fattat det hela så har vi en uttalad strategi att vänta på Strålmans besked.
Det är prio ett

Redigerad kommentar

T T: Ja en till finne med ryggproblem känns som lite taskiga odds att båda skall hålla.
186cm och 100kg...skaplig huggkubbe

dr-nix: det hänger mycket på målvakterna igen ja...

hur länga ska vi gå o vänta på en ny topp back?

janne niinima får faan inte bli för dyr heller med tanke på att även han har visat sig gå sönder rätt ofta...

vid vilken punkt bör man isst satsa på en billigare back med defensiven som adelsmärke o isst hitta en giftig forward till?

det är rätt ont om asbra backar nu o dom blir väl dyrare för varje dag som går typ.

Edb: ja starkov risk finns juh alltid men jag håller Hertzberg på minst friberg nivå tillsvidare... lite opptimistiskt kanske men lallande folk kan juh få rätt med...

...fast å andra sidan...

Skulle det bli aktuellt med Niinimaa så kan han vara med från start.

Jockz: Ja jag säger varken bu eller bä över det faktum att han inte tränar med oss, däremot hade jag ju hellre sett att han gjorde det eftersom jag hade tolkat det som ett tecken på att vi hade haft lite försprång i dragkampen om hans underskrift.

Olle: Inte nekar, men det kanske är en grej man bara inte gör sett från båda parter.

Edit; Inte vet jag, det var bara en tanke iom att det är inte ofta man ser "free agents" träna med div lag bara sådär. Tror vi släpper det här nu! :)

Redigerad kommentar

ersson: Med en till klassforward hade vi kunnat ha två riktigt bra kedjor och två mer riviga kedjor som inte har några större krav på sig att producera poäng men med det sagt ser det iaf intressant ut. Men det är helt klart att några av lirarna i laget måste slå igenom.

Edit: Nyckeln är målvaktssidan, Riderwall eller Lundström måste vara en av lirarna som slår igenom.

Redigerad kommentar

Simmalugnt: Om vi har ett topplag för allsvenskan så har vi iaf goda chanser att klara oss kvar i Elitserien vid händelse av ett kval.

Jockz: Tror du att Timrås chanser att få Strålman ökar om man NEKAR honom att träna, i den händelse av att han kanske skulle vilja spela hos oss? Nä hade han velat träna så hade han nog fått göra det.

Forwards:
1. Pärssinen - Vampola - Pikkarainen
2. Murley - Hagos - Röymark
3. Hertzberg - Gnagarn - Friberg
4. Hallin - Bagarn - Önerud

Backar:
1. NY - Halonen/Robinson (Beror på sista backen..)
2. Hedman - Robinson/Halonen
3. Högström - Granath
4. Torp - Dahlroth

Ser hyfsat ut ändå. :)

Berglund: eventuellt kanske byta plats med Murley och Friberg i min uppställning nedan beroende på hur det ser ut på försäsongen :)

Edb: Största problemet e att Hagos e rätt seg oxå, gnagarn vet jag inte.

Jockz:

Ser ut som ett klart topplag,

I Allsvenskan.

Jockz:

Pärssinen - Vampola - Pikkarainen

Murley - Hagos - Röymark

Friberg - Bagarn - Önerud

Hallin - Gnagarn - Hertzberg

Backar

Ny - Halonen
Hedman - Robinson
Torph - Granath
Högström - Dahlroth

Jockz: ska verkligen sega bagarn vara mellan små snabba juniorer?

Mackelito:
Forwards
1.
Martin Röymark - Petr Vampola - Illka Pikkarainen
2.
Timo Pärssinen - Yared Hagos - Matt Murley
3.
Max Friberg - Bagarn - Viktor hertzberg
4.
Per Hallin - Gnagarn - Simon Önerud

13 Forward: Alexander Larsson

Olle: Kanske känns sådär att ge honom träning i Timrå då han kan bli klar för HV imorgon? Sen kanske han inte ens bor här över sommaren utan var här och hälsade på bekanta i några dagar? Vad vet man.

söder över: hertzberg kanske har starkov syndromet. jag väntar lite och bedömmer då :]

Mackelito: Haha, den andra linan skulle kanske gå in på 4 femmor hos FBK eller LHC.

Jag tycker Fredag den 13:e filmerna är mindre läskiga än vår laguppställning 11/12...

Edb: njaa ärligt. jag gillar boyce o han kommer att få chansen igen i vinter för det finns inte på kartan att våra forwards håller sig skadefria.. bra för boyce att matcha ordentligt med sönnsvall med!

men hertzberg såg riktigt intressant ut under jippo liret! stark o snabb o raka spåret mot mål! han kan nog bli en bra kille i vinter!

söder över: har inga förhoppningar alls på hertzberg. vi kunde lika gärna ha boyce istället för han tycker jag

Jockz: nu vet jag inte hur max o hertz funkar defensivt men offensivt håller jag med! inget björn svensson tänk där inte utan full rulle på kassen bara!

=)

Mackelito: Skulle vilja se Hertzberg och Friberg i samma kedja! :)

Mackelito: Ja jag vet inte om jag skulle vilja sträcka mig så långt till att kalla det en fråga om "hjärta". Strålman är i ett läge av sin karriär då det handlar om att tjäna pengar och stärka sina aktier som hockeyspelare. Z sitter, å andra sidan, på ett fett kontrakt över flera år och är samtidigt en världsspelare.

Jag tror helt enkelt att det är så att Strålman är ute och träffar olika klubbar för att få till stånd ett kontrakt, han har helt enkelt inte tid att häcka i Timrå och träna. Dessutom är det ganska osannolikt att han kommer att spela med oss. Om vi hade varit den enda klubben utanför NHL som var aktuell för honom, då hade han kanske tränat med Timrå.

Mackelito: Du kan väl inte mena allvar med att du bänkar Hagos till förmån för Larsson och Gnagarn?

Redigerad kommentar

Nåväl detta ser inte hemskt ut trots allt.

Målvakter
Joakim Lundström
Stefan Ridderwall

Backar
1.
Mat Robinson - Anton Strålman/Petr Caslava
2.
Oscar Hedman - Marcus Högström
3.
Elias Granath - Antti Halonen
4.
Nichlas Torp - Jesper Dahlroth

Forwards
1.
Timo Pärssinen - Petr Vampola - Illka Pikkarainen
2.
Max Friberg - Gnagarn - Martin Röymark
3. 
Matt Murley - Bagarn - Pelle Hallin
4.
Viktor Hertzberg - Alex Larsson - Simon Önerud

På bänken : Yared Hagos

Redigerad kommentar

Olle: Nej och Z:as s.k TIK hjärta är troligen 10 gånger större än Strålmans. Och utan att ha direkt vetskap om något är jag inte säker på att Anton besökt Timrå en enda gång sedan han lämnade TIK, och kontakt med Linkan lär han inte ha haft heller.

Det skulle vara om Nubben kan prata med honom, där i ligger min trygghet. Hade Kent varit kvar i Frölunda är jag rätt övertygad om att dom hade plockat honom rätt snabbt.

dunderklumpen: Z är inte i lika stort behov av att hitta en ny klubb heller och hade han varit det så hade han inte behövt leta med lykta efter denna klubb.

Olle: Det hade nog inte Z'a tänkt heller.

dunderklumpen: Det har jag ingen aning om. Förmodligen för att han inte hade tänkt spela hos oss?

Olle: Varför tränar inte Strålman med Timrå?

Olle: Blir vi bätttre ön 12:a i PP så är det bra.

Miloslav Horava & Pavel Skrbek, så har vi ett litet tjeck-läger. Horava & Skrbek är ju dessutom kusiner, vilket ev. borde göra att de trivs fint. Båda är ju oxå Sverige bekanta

dr-nix: Det där är ju old news, en exakt likadan artikel där han säger att han ska slutföra den här säsongen först har ju varit uppe tidigare.

dr-nix: Ska man tro på det MrMadhawk skriver, och det bör man ju nästan göra med tanke på hur ofta han har på fötterna innan han uttalar sig, så är det väl helt normalt att ett sånt där reportage kommer ut. Ett "Han blir kvar i sin nuvarande klubb"-reportage. Kan ju tänkas att förhandlingarna är inne i ett känsligt skede och ingen vill avslöja vad dom håller på med. Låt journalisten ringa och fråga Linkan om man jobbar på Cas och han får ungefär samma svar.

Nu tror jag i och för sig att Cas blir kvar i Ryssland och KHL. Trodde att det var klart sedan länge.

dr-nix: Ja det var ju det.:(

Ja ja det blir o är som vanligt mao.

Så var det roliga slut, ang. Caslava. :P

söder över: Det vore trevligt om Högström kunde plocka lite poäng samtidigt som han pallar trycket för ES och visar upp positiv +/- statistik.

Sen får han gärna vara dominant också men det är kanske lite att hoppas på för mycket :)

hubbenorlen: Precis, det är en stor fördel för oss iom det läge vi befinner oss i. Viktigt att ha såna pjäser på plats från start.

Olle: Dessutom får vi honom förmodligen direkt, och slipper att ta honom på artist.

Johnny Bravo: Det som är så bra med Caslava är ju att han faktiskt kan spela väldigt många minuter.

Special teams ser i så fall helt ok ut, vi skulle ha topp 4-5 boxplay och förmodligen topp 8 PP.

Och ja, om Robinson visar sig kunna stänka ditt lite baljor så skulle det där bli ett svettigt backpar att möta.

ok den högst temporära rankingen var kanske lite att ta i men förutsatt att Robinson håller så har vi iaf en spännande backuppställning där.

Redigerad kommentar

Olle: jag hoppas att högström kan vara en sådan däringa skum kille som ofta hamnar i poängprotokollet utan att för den delen vara dominant...

Olle: Cas-Robinson ger mig riktigt våta vibbar.

Johnny Bravo: Det är ju bara så att vi verkligen behöver en offensiv back. Samtidigt har vi få klockrena backar i laget i dagsläget. Halonen, Granath och Hedman. Där har vi dom som prövats och som vi vet fungerar. Alla dom är defensiva med visst undantag för Granath.

Robinson, Torp, Högström och Dahlroth, dom kan floppa lika väl som dom kan bli positiva inslag i årets lag. Så vad vi behöver är ju ett proffs. Strålman vore klockren, Caslava en bit efter på grund av tunnheten i offensiven (dock ett monster i defensiven) och trea Niinimaa.

Caslava - Robinson
Halonen - Högström
Granath - Hedman
Dahlroth - Torp

Känns spontant lite intressant. Även om man hellre skulle vilja sätta ner en spelare som Caslava att dubbla med endera Torp eller Dahlroth i ett sånt läge.

PP: Caslava - Robinson
Halonen - Granath

BP: Halonen - Hedman
Caslava - Granath

KORITFW: ja jo den träffen vare inget fel på!

själv vill jag minnas de sjuka brytningarna liggandes på isen petandes med klubban mot målkåta motståndar forwards som trodde dom var rena! =) ÄÄÄÄÄGD!

Sedan slänger jag in minnesbilder med en cas som är först på puck i sarghörnen för att sedan ta en tackling utan att röra sig ur fläcken! stor kille ENORM balans!

jag avslutar med den där björnkramen som challe fick i lule när lander o lindbäck skickade oss till slutspel...

cas är en kille som det sas knapt behärskade engelska men han spelar hockey med känslorna påkopplade! o när nu Lander/Erixon har lämnat så har vi behov av sådana killar som känner stolthet inför laget en sådan som verkligen klarar av att höja sig när det gäller!

RubinCarter:  Jag ser mer än gärna Cas hos oss med tanke på osäkerheten kring Strålman.

Brynäs ska inte ha Niinimaa pga att jag inte vill det.:)

Redigerad kommentar

« · 1389996 · »