Timrå Icon: X-5an som han åker i är ingen Stekar-bmw :p
Däremot såg jag han ränna på Biltema när de precis hade nyöppnat i Birsta!? Köpte Stål-bryn till skrillena, kanske sålt Skridsko-slipen och ska göra allt för hand istället?
Timrå Icon: Linkan var och shoppade i Birsta häromdan tillsammans med sin dotter. Han strök reahyllorna lite väl mycket. Ett varningstecken om något..? :)
Timrå Icon: Tror förhoppningsvis han inte tar så mycket för sina tjänster, jag menar. Han ska vara tacksam att han får en 2a chans och därefter inte kräva mer pengar än vad han borde! :)
Oerhört kul dock att han är tillbaka, jag tror det kan bli kanon!
Timrå Icon: Haha ja, jag råkade länka till allmänna bloggen och inte det specifika inlägget, men aja ;) Han verkar vara på G iaf! För de pengarna tycker iaf jag det är värt det!
Kerstin_k: Stämmer uppgifterna om lönen så känns det ok med ett Try out. Dryga 30 000 med sociala, kanske en 40 000 med lite annat "lull lull". Jag ger gärna Jonte chansen för den summan.
hubbenorlen: Sportchefer brukar vara väldigt offensiva i början av sommaren, när man vill att hockeysuget ska febra sig och årskortsförsäljningen ta fart. När det sedan inte blir den boost man hoppats på, så...ser börsen inte lika välfylld ut längre.
Vad gäller Murran, så...har han chansen nu. Han ville enbart förlänga om han fick det här året också. Nu fick han det, och då ska han fanimej visa att han är värdig. Trots allt, det finns dimensioner i hans spel som en bökar/brunkarlag av Timrås förmodade kaliber mycket väl behöver. Men då ska han vara där också. Jag förväntar mig aktivitet, in-i-skiten och ett gäng fula grötmål. Visar han något annat: kiss the murr goodbye.
Berglund: Men det är ju väldigt märkligt att linkan säger i juli att backen ska vara en tydlig försteback av klass, med allt vad det innebär. Nu låter det ju helt annorlunda, att man inte har så mycket pengar att röra sig med. Klubben kan väl inte ha mindre pengar nu än för en månad sen?
Johnny Bravo: Murley har väl lite potential om än ett begränsat sådant. Jag är övertygad om att han inte kommer att smaka lika mycket som han kostar men som roffe var inne på så skulle det vara minst lika viktigt att frigöra en icke EU-plats för en nordamerikan på backsidan som det är viktigt att ersätta Murley.
Det är en back vi behöver mest och det verkar som att linkan inte kommer att finna denne herre i Europa, om han ens hittar honom öht.
Jockz: Vad jag menar är att när man tar över efter någon annan så kan det finnas "lik i lasten" som man får dras med. Osäker så här på rak arm om det fanns, och i så fall vilka, som kanske var mindre lyckad och också belastade "kostar-för-mycket-pengar-i-relation-till-prestation-kontot".
Kanske började den onda spiralen redan under Nubbens tid och att den ekonomiska kräftgången delvis var oundviklig, men de senaste årens usla resultat (i synnerhet ekonomiskt) måste man ändå, till stor del, tillskriva Stefan men också övriga styrelsen.
Den här säsongen blir väl till viss del en ny typ av satsning. Men jag väljer nog att hoppas på att vi håller oss kvar och att vi till nästa säsong börjar om litegrand på nytt.
Cobbel: Pääjärvi spelade 08:26 senast, Hartmann 16:59, Lander 17:14, folk får sluta stirra sig blind på vad laguppställningen säger och kolla vad som faktiskt händer på isen. Han spelar MINST av ALLA spelare på isen, och har gjort så i bra många matcher.
Däremot såg jag han ränna på Biltema när de precis hade nyöppnat i Birsta!? Köpte Stål-bryn till skrillena, kanske sålt Skridsko-slipen och ska göra allt för hand istället?