1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601388 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Michael90: Ja den ångestattacken var inte att leka med!

Simmalugnt: Haha, ja jag förstår din ångestattack :D Det skulle vara ett grymt recept för allsvenskan dock!

Michael90:

Blev lite rädd när du skrev Vallin. Tänkte på den här killen då. www.eliteprospects.com/player.php?player=273

mikenomad: Ja, du.. Det är ju inte direkt någons förstaval, men jag antar att det handlar om att göra det bästa utav situationen.

Michael90: Hmmm...utlånad till finskt div 2-lag senast...

Verkar som om Vallin är den mest aktuella backen just nu, hade lite det på känn med. Åsikter?

Jockz: Förhelvete man blir ju lurad o tror att det var nu som det var en back klar...

Kattgubben: Precis, att värva en sämre såkallad "klassback" är omöjligt! Det kan bara bli bättre.

Jockz: Sämsta värvningen på mycket länge. I ljuset av det känner jag mig genast lite mer positiv inför det kommande backförvärvet.

Kattgubben: Mannen som gav orden "Se skitnödig ut" ett ansikte!

mikenomad: Ryktena om hockeyns död är betydligt överskattade. Fotbollen dör däremot med jämna mellanrum - särskilt enligt kvällstidningarna.

-"Här dör fotbollen"

mikenomad: Jo men det är nog bra om han funnit harmoni också....

Timrå Icon: Ja. Helt ärligt så vet jag inte om just harmonisk är vad Jonte skall vara. En sugen och desperat Jonte känns klart intressantare....

mikenomad: Ja just det. Sugen och desperat snarare

Timrå Icon: Man börjar med att vara sugen, harmonisk blir man först efteråt.

Timrå Icon: Sugen o harmonisk? Jag tar helrören.

mikenomad: Räcker det med att vara "sugen" och "harmonisk" så kanske man skulle dra på sig rören haha!
Eller gå in i sovrummet ;-)

Timrå Icon: "- Är han villig att lägga ner jobb har han en chans att återuppliva hockeyn ordentligt, säger Johnsson till HockeyExpressen.se."

Återuppliva hockeyn? Inga dåliga förväntningar. När dog hockeyn förresten?

bisterfinnen: hockeyns Tobbe, som sagt :)

Olle: Ja de är så glada nu över att slippa Challe. Men han finns kvar både i kulisserna och på lönelistan :-)

Timrå Icon: det var nån sån där gammal "sätt egen undertext på passande bollywood-film" typ och den föreställde en dialog mellan perra och linkan. Det som var klockrent var första repliken från perra: "Hej Stefan, är inte du på semester?"

Olle: Ja det blir nog en utmaning för Perra :-).

Vad stod det i MoDo-boken....?

Mathias:

Grattis! Elitserien får tillbaka en förlorad byfåne och karaktär. Lite som hockeyns Tobbe!

Fast jag gillar verkligen Jonte. Kul att han är tillbaka!

Sedan kan jag tycka om han nu skulle göra så att laget hamnar i en ond spiral så låta han stå i klacken o skrika iaf

Mathias: Kan bara hålla med dig.

.

Sen skulle jag nog också "bryta ihop" om jag hade Challe Berglund som arbetsledare, tänk kanske det är först nu han börjat hämta sig efter den mardrömmen.

Skrev för nästan en vecka sedan att Jonte var klar för Timrå, tydligen tog det längre tid än väntat att få detta på pränt!

Säger nu som då att det är högst osäkert hur detta ska gå, men han har allt att bevisa för mig.

Är väl inte helt dumt att iaf ge karln chansen, hoppas att han inte har känning av nåt psykiskt bara utan kan gå ut och köra som den gamla Jonte jag en gång blev starkt förtjust i !

Gnäll gnäll gnäll och åter gnäll här..

Någon som sett i en spåkula inför säsongen?
Någon som sett Jonte floppa ännu?
Någon som sett Jonte göra succe änuu?

Svar: Nej, Nej och åter Nej!

Hur skulle vi personligen känna om ni fick motta så mycket skit som Jonte får i och med denna övergång?

Väx upp och sluta klaga, han kan vara borta sista September och har floppat totalt. Likaväl som han är kvar säsongen ut och har gjort succe!

Ge han chansen era nötter!

Timrå Icon: Finns det någon kommentar från perra i ämnet "Hedström"? Jag skulle nämligen vilja veta hur HAN ser på den här värvningen. Det känns ju som att nubben måste ha agerat ångvält i hela den här soppan, undra just vad perra anser sig kunna göra med Jonathan Hedström.

Edit: Haha förutom den som finns i modoboken, den var faktiskt rätt fyndig.

Redigerad kommentar

Ja man får väl vara tacksam  för att det går att klippa kontraktet i slutet av september. Men det  tycker jag spontant känns för tidigt för att kunna göra en riktigt  utvärdering. Det är en dryg månad från nu och enbart 5 matcher in i  serien. Mycket kan hända efter det.

Bara att hoppas att Jontes  psyke håller. Klappar han igenom igen lär han dra halva laget med sig i  en ond spiral precis som förra gången...

dr-nix : Ja men en dryg månad känns som sagt kort för att göra en vettig bedömning tycker jag. Speciellt eftersom han ansluter så sent.

Risken känns överhängande att man tycker att Jonte inte nått upp till den nivån man hoppats på men att man ger honom lite mer tid att lyckats.

Precis som man gjorde med Starkov....
Patrick Polly
flyttad

Redigerad kommentar

ÖstrandsNisse: Vår "backklippa" är nog åt P3 hållet.
Nån som bettar emot?

RocknRolf2: Det skulle vara intressant och veta hur mycket det kostade att lösa Hedström från kontraktet med Asplöven. Om jag har förstått det hela riktigt så har man alltså kommit överens med Asplöven om det ekonomiska kring Jonte. Handlar det om en engångssumma på x antal kronor som är oåterkalleligt och förbrukat alldeles oavsett hur det går för Hedström? Innebär det alltså att det, om man väljer att bryta redan i September, kan kosta en rejäl slant ändå? Det enda man slipper är Hedströms monsterlön på 20 brakare i månaden.

Jag har ingen riktig koll på hur det fungerar och skulle tro att det finns massor av olika upplägg kring sånt här. Men får man vara konspiratorisk så skulle jag tro att de 20 som Hedström får är en rätt symbolisk summa i sammanhanget. Och visst, skit i samma (nästan). Så länge som detta I N T E påverkar pengen till vår "försteback" kanske det är värt att chansa. Men då anser jag att det inte ska påverka den slant man har till vår backklippa.

Timrå Icon: nja det är ju ett 1års kontrakt där man kan bryta kontraktet innan den sista september

Olle: Det som ändå förvånar lite är att det inte är ett tryout-kontrakt utan att vi signat honom för ett år.
Men som sagt; jag tror han grejar det!
Det är många som har något att bevisa i TIK i år! Från ledare till spelare. Det kan vara positivt! :-)

Jag säger bara....Äntligen.... Välkommen tillbaka Jonte

Jockz: han är ju släkt med mig, med det i åtanke är jag inte speciellt förvånad ;)

dr-nix: Rävarn fick sin vilja igenom trots allt! Det trodde man inte. :)

Manderville: jag börjar känna lite så med... är det så klokt att låsa upp någon nu som liktförbannat är "bottenskrap" ?

Jag har ingen aning om hur det här med Jonte kommer sluta men jag ändå önska honom välkommen tillbaka. 

Kanske att det inte är samma spelare längre (har ingen aning om hur han lirade i Asplöven t.ex.) men min syn på Jonte Hedström är att han är en rivig spelare som är bäst när han kämpar hårt. Med andra ord kommer kanske han passar in bra i ett lag med många unga och hungriga spelare som säkert vill bevisa för sig själva och andra vad dom går för. Kan han komma in i laget på rätt sätt och har han viljan och fysiken kvar så tror jag säkert han kan bli en hygglig värvning. 

Det vore roligt om han lyckades nu i Timrå även om man är klok i att hålla sina förhoppningar låga.

Edit, Berglund: jo hans tv-intervjuer i Timrå-tröja är något jag saknat. Härlig kille när han är på humör. Här kommer ett exmpel på Jonte i högform :) 

Redigerad kommentar

Välkommen igen då Jonte. Förhoppningsvis så är du bra nog att ta en plats. Om inte så hoppas jag du sköter tv-intervjuerna :P

Timrå Icon: Känns ganska omöjligt att tippa hur det kmr fungera, bara vänta och se.

TIK55:
Laget är viktigare än individen. Och om nu Jonte nödvändigtvis skall vara med hoppas jag att det stärker "laget".

mikenomad: Jag tror Jonte grejar det faktiskt. Det är lite sista chansen för honom. Rövarn verkar ju känna honom och säger att det är en helt annan Jonte nu.
Det måste vara så. Annars skulle de aldrig vågat chansa tror jag

söder över: Får vi en i Caslava eller Lethonenklass så kan han spela på artistkontrakt hur mycket han vill.

RocknRolf2: Tråkiga bitter gubbar det finns härinne!

mikenomad: Knappast Asplöven. Snarare Sundsvall Hockey

RocknRolf2: Vinn/vinn. Är han usel är han väck på en månad, tillbaka i Asplöven. Är han bra är han väck på en månad, hos nån ES-konkurrent.

RocknRolf2: Såja andas lite. :)

Johnny Bravo: Highland park till serie start! Skit i allt!

Till sist så är jag bara lite nyfiken hur Linkan får ihop sin "vinn/vinn" om Jonte visar sig vara skaplig i september för att sedan vara på sin normala nivå, kass, under resten av säsongen? A real bargain!

« · 1393248 · »