1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601366 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Edb:

Är ett 2 årskontrakt "långa loppet"??? En sådan back som gör 30 min och är grym i defensiven är j-lst viktig att ha!! Synd att inte G Karlsson stannade, för då hade ju Vampola varit ett onödigt köp oxå.

Taurus: Menar du skillnaden mellan kvalserie/slutspel stavas Skrbek/majesky?
jag tror vi alla hade velat see bättre namn för o känna oss trygga. men dessa herrar hade säkerligen velat haft ett två års kontrakt minst och i de långa loppet ser jag bara skit med de :]

Orka gnälla i det här läget... Vi har fått en ersättare med mycket kort varsel. Det duger gott under de rådande förutsättningarna. Det är orimligt att begära att det ska kalkyleras för skador som sker precis innan/i anslutning till säsongsstarten.

Edb:

Kan nog hända det oxå, men nog tror jag att nån kan ha nappat. Vet inte men Skrbek, Majesky eller Melichar är precis den typ tik behöver. Alla var väl lediga. Melichar kan iof ha lagt av. Kostar säkert en slant, men skulle säkerligen kunna vara skillnaden på slutspel eller ej. Det är klassbackar som man var ute efter när sista platsen skulle fyllas :)

Taurus: har vi inte blivit nobbade ett par gånger då :]

Edb:

Ja nu ja!!! Men marknaden har funnits ett tag sedan i våras!!!!!

Taurus: haru scannat marknaden o hittat en guldkorn ring linkan då :] hedin är bra efter förutsättningarna på marknaden, Rutin är viktigt

Kerstin_k:

Precis Kerstin!! Man verkar inte fatta vikten av att ha Bra spelare på vissa positioner! Tex en målvakt som stänger igen. En pp back. En riktig rese framför egen kasse mm. Men åka ur ES är ju en betydligt billigare historia!!!??? Vad jag vet så är Tik ett hockeylag som bör ha framgång för att överleva. Förstår även att ekonomin måste finnas, men handla efter behov!!

Kerstin_k:

Precis Kerstin!! Man verkar inte fatta vikten av att ha Bra spelare på vissa positioner! Tex en målvakt som stänger igen. En pp back. En riktig rese framför egen kasse mm. Men åka ur ES är ju en betydligt billigare historia!!!??? Vad jag vet så är Tik ett hockeylag som bör ha framgång för att överleva. Förstår även att ekonomin måste finnas, men handla efter behov!!

Johnny Bravo:
Glömde dig i vågen av alla chat-frågor. Helt ärligt skulle jag välja Hedin före Hersley. Hedin blir nyttig för er. Jag tror dock att Westin är rätt klar som 6:e Modoback och att det fiskas efter ytterligare en förstärkning....

Olle:
Man börjar fundera vad som händer. För ett tag sedan så skulle en klassback in!! Sedan blev det en offensiv back. Senare en allroundback och slutligen en defensivback!!! Var tog klassback intensionerna vägen?? Jo, en Jerofejevs och nu en Hedin!! Sponsorer mm måste tycka att detta är en parodi högsta grad. Snacka om att skjuta sig i foten, eller skjuta av sig foten. Vad vill man??

Olle: Fans satans helvete kanske passar in? ;);(;)(;)

Olle:
Jag säger som Anton Hedman, icing med touch är bra!

Timrå Icon:
Allt är bra här på Solsidan. Hedin är kung! Men avgå Bengt Hedin! Hersley får ta över...

Icing-Ove: Knackelibang!
Du måste knacka på då du vill in här hehe

Olle: Ja det är nog bäst. Jag funderar på att köpa in mig på ett fat....

Timrå Icon: Bäst man sparar lite tills imorn också. Just in case.

Offside-Ove: Tjenare Mannen. En fråga: Vem väljer du? Hedin eller Hersley?

Icing-Ove: Vad har du för åsikt när det gäller touch-icing jämfört med "vanlig" icing, Ove?

Icing-Ove: Icing-Ove Sundberg!! Tjeeeenare mannen!!

Olle: Flaskan duger. Inte matchen...

Olle: Absolut men då räcker inte bara en.:)

Nu börjar chatten med mig. Härligt att vara här igen!

Johnny Bravo: Låter som en lika bra ursäkt som någon annan :) Själv måste jag ta mig en flaska whisky eftersom jag hade tänk se gårdagens match i repris. Den duger också, va?

Olle: Ha ha ja men man får ta lite stärkande för att klara av det. Det är därför.:)

Johnny Bravo: Hela Idol-fjasket

Johnny Bravo: Jag trodde att du sa att du skulle sluta med det där tramset efter förra säsongen?

Timrå Icon: Jag är inte säker på att jag håller med om det faktiskt. Däremot tycker jag att det är bra av honom att ha hittat två backar som har potential att hålla måttet. Jerofejevs och Hedin är faktiskt en annan sak än Petré. Tänk Halonen ut och Petré in...vilken fundamental snedtändning man hade fått om detta blivit verklighet.

Krya på dig Halonen!

Timrå Icon: Vem? :)

Johnny Bravo: Suger näsapa!!

Olle: Att vi inte fick en hack i ball....ööööh....back i hallen i tid

Olle: Nu är Det Idol.

Timrå Icon: vilket?

Olle: Men det är inte Linkans fel egentligen.....

Mackelito: Jag är lite nyfiken på vilka svordomar du formulerade där innan "Sportchefs hel...".

F...uck? F...ans Sa...tans? Försmädliga sablarns sportchefs helvete?

Mackelito: Ja precis. Det är nästan så man ibland undrar om inte allsvenskan är rätt plats för oss med vår ekonomi, organisation, lag, arena och geografiska läge :-(.
Men sedan kommer man att tänka på Skellefteå :-)

Olle: Framför allt är dom väl bättre på att använda try out-kontrakt till det dom är till för. Dvs; testa en spelare och sedan bestämma sig, funkar han så funkar han - annars iväg med han. Inte som här hemma då 95% av alla try out:are får förlängt.

Olle: Jo de har ju helt andra förutsättningar för att vara noggranna och kräsna än vi.

Mackelito: Han platsar nog i ssk :)

Mackelito: Nu är det väl så att han fick avstå kvalserien på grund av skada och sedan dess har han, enligt artikeln i allehanda, tackat nej till flera erbjudanden från andra klubbar på grund av att han inte kunnat spela.

T T: Men det är klart att han inte kan ösa in poäng i SSK! Där öser ingen in några poäng. Nu får han spela i ett riktigt lag istället. Hedin bombar in ett i PP imorn. Inga plus på den alltså! :)

Nu ska jag inte vara negativ. Men. F...... Sa.... Sportchefs hel....

Fixa en back i tid din jävla idiot. Pierre Hedin fick inte förlängt av SSK? Platsar han då i ett elitserielag? Eller spelar vi redan i Allsvenskan kanske?

Olle: Framför allt så tänkte väl inte Edb på att han antagligen har varit inne på många framåt utan att göra poäng själv, och likaså då även bakåt.

Timrå Icon: Säg det. Mycket beror väl på vad dom redan har och vad dom söker. Dom är lite mer noggranna med att bygga lag på den sidan Atlanten. Däremot har jag väldigt svårt att se att Anders Eriksson ska ta en plats där.

Edb: Som TT säger så får man inte + om man varit inne på ett mål framåt i PP eller - om man släppt in ett i BP. Däremot får laget med PP - om man släpper till ett shorthanded och det boxplay som gör ett SH får också +. :)

Det där blev struligt...

är det bara jag som lyckats missa strålmans nhl kontrakt?

Edb: Under förutsättning att han på hela grundserien bara var inne på nio framåt i fem mot fem så...

Olle: Ja men hur i hela friden ska Ander Eriksson ta plats i Vancouver när inte Sebbe verkar göra det....?

Glöm inte bort att hedin hade +8 förra säsongen med 9poäng de betyder väl 1mål bakåt när han var inne ?

« · 1401385 · »