1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601365 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Taurus: Flytta upp Högström till kedjan och värva två nya backar är mitt tips.

Johnny Bravo:

Då skulle backuppsättningen se någorlunda ES mässig ut

Johnny Bravo:

Ja men Cas är väl inte ens auktuell för i år vad jag fattat. Men visst. Både Skrbek och AE vore inte helt fel :)

Taurus: Vi värvar bägge.
Både Cas o AE. Deal?

Olle:

Anders E är ju ingen "storback" men han har ett lugn och rutin som skulle tillföra mycket i det här gänget. Tyckker att han var väldigt bra sist han var här även om han inte lyckades på långa vägar lika bra i Modo! Men man passar ju in olika bra i olika lag!! Som backspelet ser ut nu så är han mycket välkommen för min del! Å andra sidan om man är med så här långt i Vancouver så är man ju ingen sopa direkt!

Olle:

Är väl bara det att Linkan inte har varit intresserad av Skrbek!! Han passar väl inte in för han är väl för bra!!! Vore ju förfärligt om man har en back som kan hålla rent framför kassen och desutom skotta in en och annan puck från blå!!!!

Olle: Näe det är ju sant. Undrar var alla klubbar får alla pengar ifrån?? Är det vi som sponsrar dem??

Timrå Icon: tja Växjö gör väl det nu? Dom må vara nykomlingar men jag tror knappast att dom är sämre på att bedöma skaderisken hos en spelare än vad nubben/linkan är, speciellt inte med vårt "track record" på området.

Olle: Det är han säkert. Annars skulle nog någon signat honom

Timrå Icon: Ja men Skrbek är väl inte skadad nu? Alla måste ju ändå dra en lott i skadelotteriet när dom kommer till Timrå, även AE.

Johnny Bravo: Hahahaha! Aaaah du tänker såååå :-)

Timrå Icon: Det vete fåglarna....

Olle: Men en helskadad Skrbek är till och med sämre än Hedman....

Nu när Timrå ska byta klubbdirektör fick vi ju ett namn på marknaden... :)

Johnny Bravo: Jamen vafan en halvskadad Skrbek är ju till mycket mer nytta för laget än en hel Anders Eriksson! Tänk om, tänk rätt nubb/link.

P A: Ja det har du helt rätt i

pefr: Det får faktiskt finnas nån måtta för vad man ska acceptera som Timrå - supporter. Att ens spekulera i att ta tillbaka Anders Eriksson efter hans val ifjol är så magstarkt.
Timrå värvade in Eriksson och han var bra.
Timrå erbjöd Eriksson kontrakt och han tackade nej och gick till Modo. Självklart var man lite upprörd över det eftersom det kändes som om Timrå fick fart på Eriksson och att han passade fint in i laget. Hans val var dock förståeligt på nåt plan då karln har en ganska tydlig Modo - koppling sedan tidigare. Sen var han (utifrån förväntningarna och jämfört med vad han presterade i Timrå) inte den "injektion" som Modo hoppades på. Detta kändes väldigt bra eftersom han valde spel i kvalserien med Modo framför tidig semester med Timrå.

Att ta tillbaka Eriksson kan motiveras sportsligt, men emotionellt känns det helt fel. Kan vi inte kolla om Markus Näslund är sugen att lira lite i Timrås förstafemma istället?
Kan Kicki Höglund massera igång Foppa?
Eller pejla av tillgängligheten på Mattias Karlsson i HV kanske?

Kom igen nu Timrå - det måste finnas andra alternativ!

Nostalgilänk som sved i några veckor, men som sedan inte rörde mig i ryggen;
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/modo/article12711071.ab

Johnny Bravo: Ja men då passar ju Skrbek in PERFEKT i vår backuppsättning ju! :-(

Redigerad kommentar

Nu vet vi iallafall varför vi inte värvar Skrbek,

"Växjö ser ut att värva Pavel Skrbek och det är ett namn som Timrå känner till sedan länge.

– Han har funnits med och det är en bra spelare, men vi har gjort bedömningen att han drar på sig lite för mycket skador, säger Lindqvist."

pefr: Inte mycket till förstärkning men han är ändå bättre än de flesta backar vi har på isen nu.

ÖstrandsNisse: Chock var ordet, eller snarare Tok-Chock!

Är alla i chock efter "pefrs" länk? Det blev dödstyst...

Timrå Icon: Vet du inte att Timrå sponsras av hjärtintensiven??

Olle: Jag är mer rädd för det här....

Olle: Har aldrig någonsin varit så här djup så tidigt på säsongen tidigare!

"Och apropå utlänningar: en vanligtvis välunderrättad källa påstod strax efter gårdagens slutsignal att Växjö Lakers rycker i tjeckiske jättebacken Pavel Skrbek, just nu i hemlandets Kladno."

Kan dom så kan väl vi?

Tycho: Mina inlägg blir bara raderade när jag går in på det här. Men nej, hon hade ramlat ner för fulträdet och träffat varje gren. Men hon var noga!

Olle: Snygg skolsyster? :P

bisterfinnen: Derbyn kan, efter slutsignalen ljudit, framkalla total eufori eller en sådan sjukt vidrig känsla i kropp och själ. Speciellt en sån här gång då båda lag behöver poängen så mycket.

Känslan inför är lite som den då man ställs inför det där första besöket hos skolsystern då testiklarna skall undersökas. Man både ser fram emot det och fasar inför det på samma gång.

Olle:

Skojar du eller :-)

bisterfinnen: Lite Rydberg så här på förmiddagen är aldrig ett gott tecken :) Är det ångest på er sida staketet också?

Olle:

...För sin hand genom skägg och hår,
skakar huvud och hätta ---
»nej, den gåtan är alltför svår,
nej, jag gissar ej detta» ---
slår, som han plägar, inom kort
slika spörjande tankar bort,
går att ordna och pyssla,
går att sköta sin syssla...

Timrå Icon: Så där kanske....

Olle: He he he! Ja en sydväst. Eller Göteborgare som de även kallas.
Ja bortaklacken har ju sina foliehattar de som tur är för dem...

Redigerad kommentar

Timrå Icon: Investera i en sån här istället.

www.idefixteko.se/upload/668-09.jpg

En och annan halvfull colaburk kan flyga när vi tar en tvåmålsledning :) Eller den kanske är "halvtom" på bortastå så här års?

Olle: Jag våndas inför om vi torskar imorgon.
Man kanske skulle låna ett cyklop från Himlabadet så man smälter in i motståndarklacken isåfall....

Timrå Icon: Själv har jag "hockeyfri" dag idag...trots att jag såg alla 60 minuter av Växjö - Brynäs...på något sätt kändes det som att jag stirrade in i en vägg.

Olle: Själv ser jag reprisen från idag mellan St Petersburg-Dinamo Riga. Kul att se Weinhandl och Mårtensson.
Lundmark visar mer i matchen än han gjorde under hela tiden hos oss.
Men det är något med KHL som gör det tämligen ointressant ändå....

Edit: Nä förresten. Ser nu att de har cheerleaders :-)

Redigerad kommentar

Vill bara bikta mig innan drömmarna tar mig till bättre ställen.

Modo förlorar imorn och jag älskar timrå förlåt mig prälle men de är ingen synd utan ren gudomlighet godnatt

hubbenorlen: Inte alls inte alls! Vad surrar du om egentligen? Vi spelar en BLÄNDANDE fin försvarshockey med ett VACKERT kontringsspel...skillnaden är som natt och dag ;)

Olle: Fast det är väl lite vårt recept den här säsongen också?

RubinCarter: Ja pressen ökade ju nu i alla fall . Växsjö och AIK är de nog vi slåss emot .

Växjö vinner rättvist, Brynäs pinsamt loja.

superfalle: Samtidigt vill jag säga ungefär som AIK-aren sa om Luleå fast om Växjö: Dom är tamefan det tråkigaste laget jag sett i elitserien på evigheter. 1, Köttmur 2, kontring. Det är ju allt dom har.

superfalle: Ja, detta var inte i närheten av deras föregående matcher. en typisk Timrå-dipp. Från ett segertåg till total katastrof, hoppas hoppas vi gör det bättre imorgon och kan fortsätta på våran svit.

Olle: Tidigare Brynäs Matcher jag sett i år har dom varit riktigt underhållande att se på . Speciellt järnkrok silverberg kedjan . Idag är dom ju helt under isen

superfalle: Gunderson verkar vara lite för Brynäs, vad Högström är för oss. Det blandas och ges. Men då skall jag tillägga att jag bara sett en handfull matcher med dom i år också.

MarcusElving: Inte mycket bättre men lite! Det är min subjektiva åsikt iaf :)

« · 1409893 · »