Anders E är ju ingen "storback" men han har ett lugn och rutin som skulle tillföra mycket i det här gänget. Tyckker att han var väldigt bra sist han var här även om han inte lyckades på långa vägar lika bra i Modo! Men man passar ju in olika bra i olika lag!! Som backspelet ser ut nu så är han mycket välkommen för min del! Å andra sidan om man är med så här långt i Vancouver så är man ju ingen sopa direkt!
Är väl bara det att Linkan inte har varit intresserad av Skrbek!! Han passar väl inte in för han är väl för bra!!! Vore ju förfärligt om man har en back som kan hålla rent framför kassen och desutom skotta in en och annan puck från blå!!!!
Timrå Icon: tja Växjö gör väl det nu? Dom må vara nykomlingar men jag tror knappast att dom är sämre på att bedöma skaderisken hos en spelare än vad nubben/linkan är, speciellt inte med vårt "track record" på området.
pefr: Det får faktiskt finnas nån måtta för vad man ska acceptera som Timrå - supporter. Att ens spekulera i att ta tillbaka Anders Eriksson efter hans val ifjol är så magstarkt. Timrå värvade in Eriksson och han var bra. Timrå erbjöd Eriksson kontrakt och han tackade nej och gick till Modo. Självklart var man lite upprörd över det eftersom det kändes som om Timrå fick fart på Eriksson och att han passade fint in i laget. Hans val var dock förståeligt på nåt plan då karln har en ganska tydlig Modo - koppling sedan tidigare. Sen var han (utifrån förväntningarna och jämfört med vad han presterade i Timrå) inte den "injektion" som Modo hoppades på. Detta kändes väldigt bra eftersom han valde spel i kvalserien med Modo framför tidig semester med Timrå.
Att ta tillbaka Eriksson kan motiveras sportsligt, men emotionellt känns det helt fel. Kan vi inte kolla om Markus Näslund är sugen att lira lite i Timrås förstafemma istället? Kan Kicki Höglund massera igång Foppa? Eller pejla av tillgängligheten på Mattias Karlsson i HV kanske?
Kom igen nu Timrå - det måste finnas andra alternativ!
"Och apropå utlänningar: en vanligtvis välunderrättad källa påstod strax efter gårdagens slutsignal att Växjö Lakers rycker i tjeckiske jättebacken Pavel Skrbek, just nu i hemlandets Kladno."
bisterfinnen: Derbyn kan, efter slutsignalen ljudit, framkalla total eufori eller en sådan sjukt vidrig känsla i kropp och själ. Speciellt en sån här gång då båda lag behöver poängen så mycket.
Känslan inför är lite som den då man ställs inför det där första besöket hos skolsystern då testiklarna skall undersökas. Man både ser fram emot det och fasar inför det på samma gång.
...För sin hand genom skägg och hår, skakar huvud och hätta --- »nej, den gåtan är alltför svår, nej, jag gissar ej detta» --- slår, som han plägar, inom kort slika spörjande tankar bort, går att ordna och pyssla, går att sköta sin syssla...
Timrå Icon: Själv har jag "hockeyfri" dag idag...trots att jag såg alla 60 minuter av Växjö - Brynäs...på något sätt kändes det som att jag stirrade in i en vägg.
Olle: Själv ser jag reprisen från idag mellan St Petersburg-Dinamo Riga. Kul att se Weinhandl och Mårtensson. Lundmark visar mer i matchen än han gjorde under hela tiden hos oss. Men det är något med KHL som gör det tämligen ointressant ändå....
Edit: Nä förresten. Ser nu att de har cheerleaders :-)
hubbenorlen: Inte alls inte alls! Vad surrar du om egentligen? Vi spelar en BLÄNDANDE fin försvarshockey med ett VACKERT kontringsspel...skillnaden är som natt och dag ;)
superfalle: Samtidigt vill jag säga ungefär som AIK-aren sa om Luleå fast om Växjö: Dom är tamefan det tråkigaste laget jag sett i elitserien på evigheter. 1, Köttmur 2, kontring. Det är ju allt dom har.
superfalle: Ja, detta var inte i närheten av deras föregående matcher. en typisk Timrå-dipp. Från ett segertåg till total katastrof, hoppas hoppas vi gör det bättre imorgon och kan fortsätta på våran svit.
Olle: Tidigare Brynäs Matcher jag sett i år har dom varit riktigt underhållande att se på . Speciellt järnkrok silverberg kedjan . Idag är dom ju helt under isen
superfalle: Gunderson verkar vara lite för Brynäs, vad Högström är för oss. Det blandas och ges. Men då skall jag tillägga att jag bara sett en handfull matcher med dom i år också.
Pucken: Nej vi ska inte byta namn till Sundsvall IK men vakna upp och se verkligheten. Vår ”satsning” att etablera oss på övre halvan i SHL har redan strandat. Idén att locka till sig unga talanger är fin men i förlängningen så kommer ... | Läs mer