1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601242 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Hahl Bundy: Undrar varför han kallar sig alnöit? Fast jag håller med honom om Linkan och Modo, jag jublade också när det inte blev av. Linkan hade varit ett betydligt större hot än t.ex tjock-Dick. Ja alltså, nu är det kanske orättvist att jämföra, Modos "supervärvning" har ju knappt spelat....Men det har i praktiken bara räddad tjockisens ansikte, där har vi en flopp i glidarkostym.

alnöit: men det var ju inte säsongen som var det relevanta. han syftade på att du tar EN AHL säsong och säger att han slnittar 1.59 i AHL. men han snittade bara 1.59 DEN SÄSONGEN. räknar man alla AHL matcher snittar han inte 1.59 BLÅST DU ÄR.

Förövrikt
"Det är väl ändå det aktuella som är relevant?"
2011-2012 Tampa Bay Lightning NHL 5 0 0 0

alnöit:
Vad ska du göra åt saken om alla "vi" Timrå supportrar enligt dig tror att de spelare som sätter sin fot här har klubbhjärta?
Fan vad du ordbajsar! Har du inget bättre för dig?

alnöit: " Kom inte dragandes med "the heart of hockey". En slogan man backat undan lite från sen man faktiskt var det."

Sen man faktiskt var det... Ja, jisses.

alnöit: Ett gott skratt.

Timrå kommer för övrigt värva minst en till, antagligen en back. Det kommer dock vara på Pikkarainens bekostnad, det kan jag köpa. Vampola kommer dom inte släppa.

alnöit: Har du pratat med Linkan ang hjärtan?

alnöit: Nej. Han använder ordet blåst eftersom den retoriken är den enda du förstår dig på.

alnöit: vadå får slut på argument Hahl Bundy har ju inte ens haft en diskussion med dig. Han bara konstatera det uppenbara!

hubbenorlen: Nej? Då var han en liten snorunge. Det är väl ändå det aktuella som är relevant? Det är samma sak som att säga att "ZÄTA GJORDE BARA TRE POÄNG FÖR TIMRÅ 97/98!!" Gaah... Är som att undervisa sjuåringar. Nu sticker jag och hoppas att ni klarar kvalet så vi får se fler derbyn. Hej.

alnöit: Fan, vad du pissar i motvind.

Hahl Bundy: Haha. Blåst är man när man får slut på argument och kallar någon för just "blåst".

alnöit: Du är ju totalt blåst.

Blizzard: Ja det är skitbra om han gör poäng för oss. Jag poängterade bara att Bremberg inte kommer "FÅ ETT TIMRÅHJÄRTA!!! :O" som ni tror att precis alla spelare som sätter sin fot i Timrå får.

alnöit: "Haha ja men det skiter jag i? Så länge han gör sina poäng för Modo så får han gärna sitta med en miniräknare i båset"

Du sa att vi får en spelare som kommer räkna sina poäng och att det var dåligt.

Men det är bra när er spelare gör det.

JAG HAR INTE NÄMNT HEART OF HOCKEY, FAN LÄR DIG SKILJA PÅ OLIKA NICK.

mikenomad: Jaha Bremberg in.
Nu återstår de 4 övriga sen ska jag uttala mig.

Om Vampola blir kvar o Bremberg kommer in tillsammans med några bra backar så ler jag väldigt mycket.

Nu är jag neutral med en släng åt det negativa.

alnöit: Jaha, det är så det funkar!
Då kan jag också välja en random säsong och säga:

2005-2006 Leksand Elitserien 30 0 3 3 10

Säger du att en spelare snittar en viss poäng i en serie, och endast grundar det på en säsong, så är det du som är okunnig.

Blizzard: Haha ja men det skiter jag i? Så länge han gör sina poäng för Modo så får han gärna sitta med en miniräknare i båset. Är ju ni som är helt utan spelare från närområdet som brukar snacka om "hjärta". Och snälla. Kom inte dragandes med "the heart of hockey". En slogan man backat undan lite från sen man faktiskt var det.

hubbenorlen: Ssschyyyyy....mata inte Alnö-wannabeen...

alnöit: "Han kommer räkna mål och assists och inte hur många poäng laget tar"

"Vi fick 15 år yngre Mattias Ritola med 1.59 poäng/match i AHL istället "

Snacka om att säga emot sig själv, först var det dåligt med en spelare i TIK som gör poäng, sen börjar du själv räkna poäng om eran värvning och då är det som posetivt.

hubbenorlen: HAHA. Alltid lika jobbigt att "argumentera" med timråiter. Okunnigheten är total. LÄNK: eliteprospects.com/player.php?player=2050

2010-2011 Norfolk Admirals AHL 17 9 18 27 8

alnöit: Nej, han har inte 1,59 per match i AHL, utan 0,58.
Han har för övrigt inte legat över en poäng i snitt per match, förutom under tv-pucken och J18.

erathoo: Haha jag hade gråtit blod om Bremberg tackat ja till Modo. Hade blivit helt rasande. Han blev dock erbjuden ett rejält skambud. Vi fick 15 år yngre Mattias Ritola med 1.59 poäng/match i AHL istället =) Klagar ej!

alnöit: Ja, men vad skönt för Er då att han inte valde MoDo trots att han visst hade ett anbud....eller då hade hjärtat varit med??? inom "the heart of hockey"??

Redigerad kommentar

Glöm nu inte varför Bremberg väljer Timrå. Fick han välja skulle han spela i någon av dom andra elva klubbarna, men dom har tillräckligt med spets framåt. Så förvänta er inget hjärta. Han kommer räkna mål och assists och inte hur många poäng laget tar. Hur Timrå kan välja honom är ju en annan femma.

Fredag em o inte ett ljud om truppen... fyyy vad trist.. som i somras tyyp...

Ang tränarna... sorry ambroo du hade tydligen rätt... jag hoppas att dom försvinner. I min bok så är det självklart med tanke på att allt dom rört vid iår har blivit sämre än föregående år. Men av princip så sparkar vi inte tränare utan vi siktar mot ks/as med hedern i behåll...

superfalle: Ja man är helt slut.
Lite Mer agerande på det här o man går under.

Jockz: Saknar man en tredjemålis i ahl så tror jag mer på de sist nämda

Timrå Icon: Ja antingen det eller att det värvats tokigt! :)

KORITFW: Lagom till kvalet så kommer han va rena väggen . Vilken spännande vecka de varit . . Informationen om vad som kommer hända har bara sprutat ur klubben . Äntligen är veckan slut så man kan vila lite efter allt agerande

Jockz: Betyder det att Zita haft rätt hela tiden....? :-)

Riddarn får så jävla lov att bli den målvakt som konkurrerade ut Wesslau helt enkelt om vi ska ha en chans.

Mangy92:
När limpan drog så skrattade man åt att ta tillbaka Backe, med facit i hand så skulle Timrå behövt honom ifjol och även i år med tanke på de målvakter vi har signat.

Kan ju alltid komma tillbaka...

Per HApps: I Sholms södra förorter går rykten om att Z tar en vända i ES för att hitta formen. Han ligger nu runt plats 15-20 av svenskarna i poängligan med samma skörd som Oliver Ekman och Viktor Stålgren. Skämt åtsidan, någon som vet vad som fattas våran köng?

Per HApps: Äh...det är bara TJ som ringt in världspressen för att redovisa gångna helgens informella lagfest och i vilken grad av berusning olika spelare var.

Kattgubben: Jo förstod det. Vände mig till alla med mitt inlägg:)

ersson: TRAMS!

jå1: Jag är ledsen att göra dig besviken, men jag vet lika lite som nån annan. =/

Kattgubben: Du som vet, ge dig till känna!:)

jå1: Vet inte =( Det är bara rykten men jag ser att det snabbmessas kors och tvärs så nån vet säkert nåt xD

Kattgubben: När är det presskonferens?

Per HApps: Idag, imorgon, övermorgon, eller nästa vecka? Vill veta meeer!

Per HApps:Bara att hoppas det är om ny tränare eller värvningar måste fan hända något nu i syföreningen....

spud: Ingen vill ha dig här och "strö salt i såren", det är ju det enda du kan. Håll dig härifrån din retsticka!

Blizzard: Hoppas att man kommer offentliggöra Perra och Clabbes avgång och presentera deras ersättare!

Bergius: möjligen att Z:a eller nordgren skulle göra att man kunde förlåta ledingen.

Blizzard: Jo men isåfall så har man några ersättare klara får jag hoppas.

Våhat av er att klicka plus på Per HApps inlägg, kan ju vara en presskonferens om Vampola :(

Här nere i Stockholm ryktas det om en presskonferens hos Timrå IK. Nån som vet nå mer?

spud:

Ja jag tycker nog du får rita en teckning nästa gång för i text är du värdelös.

« · 1425755 · »