1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601302 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Frella: Ja möjligen de då...

mikenomad: Modo?

haggen: "Därför blir det nog väldigt svårt för er att hitta en klubb som vill ta över det kontraktet, likadant med Pikken."

Jag ber om ursäkt att jag inte ritade en teckning till dig så du också kunde förstå. Men särskillt svår mening var det faktiskt inte.

Redigerad kommentar

spud: I fallet murran är jag med BB, tycker gott han kan vara kvar. I den bästa av världar önskas naturligtvis spelare med ex Sonnies kvalitee'r men TIK anno -11 huserar inte i dessa världar. Så då är en medelbra värld good enough. Gällande pikken tänker jag som dig. Vem fan skulle vilja ta över det kontraktet?

spud:

Bättre du är tyst istället för att först säga en sak sedan säga att du menar något helt annat.

Bragd-Birger: Menade inte att pikken hade ett kraftigt stegrande kontrakt inför denna säsong. Men han har ju ett dyrt kontrakt, och det är nog ingen som är så sugen att ta över det rakt av.

John K: Han pratar ur sin röv som vanligt... ang Pikken alltså.

Redigerad kommentar

spud:Hur kan du veta detta?

spud: Ja, det upplägget stämmer ju på Murran. Men hur vet du att samma sak gäller Pikken? Låter lite märkligt i hans fall.

Bragd-Birger: När det gäller MM så är kontraktsupplägget som så att han ifjol hade en lägre lön för att iår har en betydligt högre. För att ni skulle ha råd med honom förra säsongen. Därför blir det nog väldigt svårt för er att hitta en klubb som vill ta över det kontraktet, likadant med Pikken.

The great one: Jag tycker att det viktigaste är att dom dyraste spelarna bidrar mest, oavsett nationalitet. Därför borde en sådan som Pikken vara betydligt mer prioriterad än Murran när det gäller kickning.

Annars håller jag med om vilka spelartyper man gärna vill ha när det kommer till nordamerikaner. Något att se till att fixa inför nästa säsong. Oavsett vilken serie vi spelar i då.

The great one: Han gör ju iaf mål och assist till skillnad från våra andra s k ledartyper.

ersson:

Grejen med Murley är att han inte lyfter några andra spelare. Han behöver en bra omgivning för att producera. Han är en helt okej elitspelare men ingen ledartyp som ex Sonnenberg, Manderville. Det är sådana man ska ha som fyller upp en icke-eu plats. Ingen glidartyp som slänger in lösa puckar på mål.

Timrå Icon:
Antagligen bättre än Timrå iaf...

Timrå Icon: Förmodligen inte, men säkert för plånboken.

GurraG: Undra om det är ett bättre val för karriären än AHL egentligen....?

Hahl Bundy: Vampolas ersättare?

Kan den här vara nånting?

Bragd-Birger: Instämmer i ditt resonemang. Linkan har jag alltid sett som en bad guy i Timrå, en sundsvallare med dålig agenda, men efter de senaste veckornas dravel så framstår Linkan i bättre dager. Visst har han inte lyckats med värvningarna men det har kanske varit för att han inte fått värva/avskeda vem han ville. Som flera nämnt så verkar Timrå IK väldigt toppstyrt

Av alla nämnda så är det Linkan som har haft samma syn som vi supportrar på dagsläget och den ende som haft en konkret plan för framtiden. Linkan sparkar klubben, tror fan inte att det gör ett enda dyft för resten av säsongen. Det viktigaste är att få bort katastrofen Perra och få in en klassback. Jag tror på allvar att vi kan vända detta om Timrå IK börjar visa handlingskraft och tar rätt beslut. Vi behöver få in kompetens och rutin på backsidan sedan så behöver vi en tränare som kan höja dagens spelare ett snäpp. Det behöver inte vara svårare än så. Se på AIK ifjol där snackar vi lagmaskin.

mikenomad: Jo, men tänk hur blåsist vi hade legat utan dom. ;)

ersson: Det är inte 20 p upp. Men totalt jävla blåsist ligger vi väl ändå.

Bragd-Birger: Jag har en fråga. När släpper Linkan sin bok?

Och ligger det någon sanning i att den ska heta "Timrå IK i ljuset av solariets sken"?

Ambroo: Det är nästan lustigt hur denna förening ständigt lyckas överträffa sig själv i bajsighet, såväl på isen som vid sidan om. Just när man tror att the bottom is nådd hittas ytterligare en lönngång nedåt. Om ett år är vi inte ens 1:a i distriktet, kom ihåg var ni läste det först.

Bragd-Birger: Eller hur, varför i satan klagar alla på Murley?!?! Det finns ju ett antal andra vi kan hacka på, som Pärssa, Pikken, etc. Tack vare Murley och Vampola som vi inte ligger totalt jävla blåsist med 20 poäng till närmaste bottenkonkurrent.

Bragd-Birger: Lovely!

alnöit: Höhö vilken serie hade ni tänkt att spela då?

alnöit:

Kunde du tyda deras läppar?

Ambroo: Jodå, det var som en hemmamatch med Timrå. Brunt hela vägen!

Bragd-Birger: Haha aja. Ha så kul i kvalserien! Se till att era spelare inte tar utvisningar när ni möter Conny och co. för då är ni rökta!

Bragd-Birger: Bara analt hoppas jag? Annars blir jag väääldigt besviken!

Ambroo: Jag såg Rocco och Linda Thorén på video i helgen. Dom verkade kära i varandra.

alnöit: Jag såg Leif Keski och Roberto Wellin en gång.

Såg Nubben och Challe käka lunch på eon här om dagen. Inget skämt.

Den skadeskjuta finn-Janne då vad blev det av honom.
Bör väl vara en ganska billig back att ta in, en chansning dock men skitsamma.

superfalle: Ja, det är fantastiskt. Han har glidit runt och inte gjort ett skit, ändå har han haft sån flyt med studspuckar att han råkat segla upp på 8:e plats i Elitseriens totala poängliga.
Som sagt, vad ska vi med honom till?

Edit: men det sades ju redan förra gången jag drog upp hans poäng att 'han skulle dala'. Nu har han spelat 20 matcher. Håller han snittet säsongen ut hamnar han på 44 pinnar. Fan, så glidigt.

Redigerad kommentar

ÖstrandsNisse: Jag tror att det finns mer pengar än know-how i den här föreningen. Det får du tolka som du vill.

Nej, men det är ju fantastiskt hur det kan funka. Vi har i 1,5 års tid haft en sportchef och en tränare som varit helt osynkade. Jag har svårt att tro annat än att Linkan gärna hade sett en ny tränare inför den här säsongen.
Perra stannar dock, efter att ha 'fått garantier' (från TJ? CE?). In kommer dessutom Nubben, enligt Jimmy utan att vare sig Linkan eller Perra blivit tillfrågade innan. Han ska sitta på tre stolar (ass sportchef, tredjetränare och 'talangutvecklare'). Han hjälper inledningsvis till med vissa värvningar (Hedman, Hedström, Friberg, Hagos, Bagarn?), förmodligen i någon slags synk med Perra.

Linkan lallar på på sitt håll. Han har kvar att värva en förstecenter och en dito back. Han hittar en svindyr Vampola. Därefter ska resterande pengar (och, antar man, gärna lite extra medel) användas till förstebacken. Då blir det plötsligt 'njet' från TJ. Pengarna är slut. Det bidde inget mer.

Sen drar säsongen igång. Laget spelar som bajs, och Linkan är upprörd. Han tycker inte att laget spelar på rätt sätt, och att Perra inte använder materialet på optimalt. Samtidigt står Nubben i båset (eftersom det visst inte bidde någon 'talangutveckling' eller mer sportchefande) och coachar den backsida som uppträder virrigast i hela serien.
Ledningen har krismöte. Linkan avkrävs en handlingsplan. Samtidigt börjar planerna smidas bakom hans rygg. Man har inget förtroende för honom längre, och Perra vill sannolikt inte ha några fler av hans skitspelare.

Linkan kommer tebaks. Presenterar sitt förslag: nya tränare, och en tjeckisk (dyr) back in. Samtidigt går det rykten om Vampola (ogrundade, eller baserade på gnissel mellan honom och Perra? Kan man dra några paralleller till situationen med Corso, där han kickades trots Linkans veto?).
Ledningen svarar: hej då, Linkan. Vi gillar inte alls dina förslag. Istället vill vi ta in Nubben igen som sportchef. Han bidde ju ändå ingen talangutvecklare, dessutom var han...tja, rent ut sagt ingen hit som back-coachare. Men sportchefande kan han ju, även om det kanske gick lite grus i maskineriet där i Frölunda.

Så, Perra blir kvar. Linkan får bära hundhuvudet. Nubben kavlar upp ärmarna och visar att han är Perras förlängda arm genom att förlänga med Hedin. En favoritback, av istiden och förtroendet att döma. Klart han ska bli kvar.

Ja, jädrar. En skön klubb detta. Jag var som många andra ingen fan av Linkan, men jag skäms faktiskt å hans vägnar. Så otroligt patetiskt att han offras åt vargarna. Han som, ironiskt nog, förmodligen aldrig varit mer samsynt med oss supportrar än nu.

Perra och Nubben, styrda av TJ och CE. Där har vi teamet som kommer att se till att vi spelar i Elitserien även 2012/13.
Frågor på det?

bobrov: Frölunda var väl tvungna att låna typ 20 mille för att klara säsongen. Deras egna kapital skulle vara slut innan jul.
Jag tvivlar att dom skulle jaga Vampola och erbjuda honom ett fett kontrakt med tanke på deras tabellplacering då.

Frodo lär vara billigare.

bobrov:

Då snackar vi kanske 800 000:- /månaden på två gubbar, även Frölunda håller väl någorlunda i plånkan denna säsong.

Är ju knappt att FBK har råd med Hyvönen verkar det som så visst är det hårdare tider nu.

Bragd-Birger: Yepp . De skiter åtminstone jag fullständigt i .. Han har lyft in några dragskott från blå som stutsat in . Coolt . Behövs betydligt mer än så för att uppta en icke eu plats . Speciellt nu då läget på den europeiska marknaden är ungefär som att leta vatten i sahara . Statistik läsare har ofta en benägenhet att bita sej själv i foten

Nybbe:

Håller med, släpp honom och Pikkarainen så finns det pengar till en kalasmålvakt/back.

Då bör definitivt Vampola bli kvar.

haggen: Dom tar båda om dom får chansen

Nybbe: Ja, det låter rimligt. Att han sedan producerat en poäng mindre än Vampola och har bäst +/- av alla som spelat alla matcher skiter vi i. Det är helt klart han som står på tur att bli kickad.

ÖstrandsNisse: Det där är ju bara en spekulation..

Är jag konspiratoriskt lagd om jag hävdar att 'gott om pengar är det ont om'?

haggen: Matt Murley måste vara den som lämnar klubben,kolla hans kroppsspråk ,sedan ingen vilja,tror att han är en stor stjärna ,att kämpa finns inte i hans värld ,

Ser fint ut på Hedins cv efter denna säsong:
"hjälpt till att spela ner två lag från es till as".

Bragd-Birger: Är du säker på om du ens vill vakna då?

Blizzard:

Ja då tänkte man ju yes, han vill stanna här ett år till, kan ju inte vara något fel på klubben ändå.

Hedin kvar, hoho. Vår nygamle demon-sportchef presenterar sig.

Väck mig när kvalserien börjar.

« · 1424893 · »