1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600173 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
73Sjöbba:Timo är verkligen under isan nu, ja. Skulle han komma upp i någorlunda normal nivå skulle det vara som att få ett extra nyförvärv.

73Sjöbba: Jag tycker som jag sagt tidigare att det inte alls beror på honom. Hon glider fram på en räckmacka och blir serverad. Först var det Vampola och nu senast Brendberg. Så länge han gör poäng så kan man väl egentligen inte bryta, men jag vill se mer. Som det är nu så är han den minst intensiva och den mjukaste transatlant jag sett på mycket länge.

Edit: Tycker heller inte att hans poängskörd är speciellt bra om man ser till alla lägen han sumpat. Man kan ge han cred för att han är på rätt plats, men det är också allt.

Redigerad kommentar

Ambroo: Samtidigt så har han näst bästa +/- i laget och leder den interna poängligan.

Många som gnäller på Murrans kroppsspråk vill samtidigt ha hit Brendl. Lustigt kan tyckas.

Timo på sina -10 är inte att känna igen.

arnio: nästa match alltså

Ambroo: hoppas ni vinner!

kennas: Poäng är inte allt och allra helst inte när man tar upp en utav två icke EU-platser.

Mackelito: Aldrig Hedman. Tycker han växt mer och mer den senaste månaden. Känns tveklöst som topp 3.

Frella: Jo, visst är det så. Det är vanskligt att bryta kontrakt och värva nytt. Man köper ju alltid grisen i säcken, oavsett om man värvar en tjeck eller en transatlant.

Jag tycker väl egentligen att det finns andra som borde stå före i prioritering. Hagos, Bagarn, Pärssinen, Pikkarainen, Robinson. Ja, det finns några som kan få gå före Murley. För precis som du säger producerar han i alla fall. Ligger inte han typ 9:a i den totala poängligan? Det är ju, i ärlighetens namn, riktigt bra. Speciellt med tanke på att han spelar i ett bottengäng. Så nått rätt gör han ju.

Angående Pikkarainen så tyckte i alla fall jag att han såg ganska taggad ut i förra matchen och att han spelade bra. Ändå blev han bänkad mot slutet. Han borde kanske få lite mer förtroende och speltid? Kan kanske göra honom gott, speciellt om han får lira lite med Bremberg.

Tur att det är Nubben som sitter på besluten. Jag hade inte velat byta med honom. Däremot känns det okej att han själv pratar om att det kan bli 2-3 nya spelare. Det kanske gör att det naturliga urvalet tvingar spelare här ifrån, spelare som inte presterar och som med lite istid självmant söker sig här ifrån. Den som lever får se!

Patrick Polly: Exakt samma meningar som i AB igår. Inget nytt alltså. Går hellre på det Nubben säger i DB.

Frella: Helt ärligt så skulle de tagit bort Murley i den kedjan och kört med Pikken istället.

Killen kan! Bara han får fina mackor :)

Kerstin_k: Samtidigt känns dom som att Pikkarainen skulle kunna få ett rejält lyft med Bremberg vid sin sida. Hans största problem är väl ointresset vid spel fem mot fem.

Vad gäller att göra sig av med Murley känns det jävligt kluvet. Han är loj som fan men producerar åtminstone. Det brukar inte vara bara att ta in en producerande transatlant med bättre karraktär. Vad är det som säger att vi inte byter mot en ny Sloan eller DiCasmirro? Den spelartypen har vi så det räcker och blir över av ändå.

Känns lite som att Pärssinen är "helgonet" som folk glömmer när man diskuterar spelare som inte presterar. Pärssinen gillar Timrå och dess fans - Fine. Det är ömsesidigt.

Men han har också en lön, och garanterat en av de största. Och jämförst med Murley och Pikken är han nog den som presterar sämst i förhållande till lön-poäng/med mer. Kanske är det ändå bäst att Pärra får flytta hem till Finland och börja om på nytt. Jag tror inte han kan bli bättre än vad han är nu när man inte kan skylla på skada.

Oavsett vilka som får lämna om det skulle bli så så är jag helt OK med att dessa lämnar.

Målvakterna
Båda två
Backar: 
Le Mat Robinson
Marcus Högström
Nichlas Torp
Pierre Hedin
Oscar Hedman

Forwards:
Le Matt Murley
Illka Pikkarainen
Gnagarn
Bagarn
Yared Hagos
Martin Röymark

Nybbe:Vill bara påminna om att det var han som passade till båda målen mot Djurgården sista matchen i fjol,det kallar jag att bidra.

Frella: Ja, nått vidare värst offensivt hot har den gode Mat inte varit, så visst - varför inte?

Ser man till inledningen och Perras coachning borde Pikken vara den som det jobbas mest på att få bort.

Kerstin_k: Kan det vara Robinson som hänger löst om/när Erixon ansluter? Det är ju lite samma spelartyp. Jag antar att om man värvar 2-3 st till så borde någon med dyrt kontrakt försvinna eller räcker det att skeppa utfyllnad? Ser man på truppen så är det väl Murley och Pikkarainen på forwardssidan som kan ligga skrynkligt till då det känns som övriga forwards, förutom Bagarn och Hagos då, har en framtid i Timrå.

Nybbe: Håller med. Det måste finnas transatlantiska spelare med en karaktär som gör mer nytta för Timrå än vad Murley gör - sina poäng till trots.

Jag tyckte i och för sig inte att han var värd en sån lång förlängning som han fick av den gode Linkan när det begav sig. Tack och lov gör han ju poäng, annars hade han inte tillfört nått.

Kerstin_k:Matt Murley tycker jag skall bort ,han måste vara arbetsskygg,visst gör han poäng ibland,vet inte om det har varit några avgörande ,men han är duktig att ruska på huvudet i allafall

Patrick Polly: jag skrev det vid 10 igår...

fredriko74: tidigare har det funkat hur bra som helst. men efter uppdateringen med textredigeraren så är det bökigt som fan att skicka in inlägg.

textrutan som man skriver i fyller upp hela skärmen vilket gör att jag inte kan scrolla ner till skicka-knappen utan att vända telefonen. Drygt är det.

HTC är skiten annars!

Modano: Låter ju för bra för att vara sant!! Kanske Ove Öström och Peter Fast h kan vara tungan på vågen också. 

Öström fyllde nyligen 47, men det är ju ingen ålder. 

fredriko74:på min SE funkar HS klockrent

Hahl Bundy:

" Kommer det att försvinna spelare från den nuvarande truppen?

– Alla har kontrakt men skulle det komma in två-tre spelare till så kommer istiden inte att bli så stor för en del."

Två-tre spelare till? Jo, jag tackar jag. Känns det helt omöjligt att man fortfarande jobbar på att få bort Ilkka? Jag hoppas även att Hagos och Bagarn är tilltänkt som aspiranter på att få lite istid...

Kerstin_k: Det verkar ju gå bra det, Htc är bra prylar. Har din efterföljare Htc sensation. Grym! 

arnio: Tänkte mer på din torftiga humor.

Kerstin_k: Vad är det som är töntigt? Att ett elitserielag av någon mystisk anledning bara får ha 2 spelare som inte har ett pass utfärdat av ett land inom EES eller att man kan ha 2 pass utfärdade i två olika länder och på så sätt kringgå begränsningen?

Hahl Bundy: Trodde aldrig på det eftersom vi har två transatlanter och växjö redan värvat alla med dubbla pass.

Överlag tycker jag sånt där är jävligt töntigt.

Redigerad kommentar

fredriko74: Hört man ska göra ett byte med kovland tanta hagos dit och peter smedberg hit. Given staff läggare dessutom !

Hahl Bundy: Aj fan, hoppas det inte blir musik på samma länk från ST då! =)

Även fast den säger samma sak...

Redigerad kommentar

Kerstin_k: Jag hann inte varna dig.

arnio: roligt skoj. verkligen.

made my day.

Patrick Polly: Du var nog 10, 12 timmar sen. :))

fredriko74: Jag tror att Nubben knycker Iggulden. japp.

Förövrigt är det jävligt omständligt att skriva inlägg med mobilen här. kan ju inte komma åt skicka-knappen utan att lägga telefonen i horisontellt läge och med minsta möjliga marginal få tag på nått utanför den här textrutan så man kan skrolla ner till skicka. Bara jag som upplever det så? kanske är min smart phone som inte är så jävla smart trots allt. har en Htc desire HD.

KORITFW: Hmm jag kollade tre flikar bak men såg ingen länk...

Kerstin_k: "Jag tittar efter allt".

Det betyder väl en målvakt med i såna fall?

Kerstin_k:"fw eller back? Det kan du väl säga i alla fall, eller hur?z"

Jag skojade, jag vet nada. Det enda jag visste var att det sprack med Brendl.

Redigerad kommentar

arnio:Hoppas det inte är Nate Dicasmirro vi pratar om =)

arnio: fw eller back? Det kan du väl säga i alla fall, eller hur?z

Kerstin_k: Du får vänta och se min vän, mycket kan hända.

arnio: med dubbla pass dårå? eller får vi räkna bort en av dom två vi redan har?

Slänger in en ny länk.

Abron: Är det inte så har du vill Ha det när alla "negativa" är borta?

Kerstin_k:

Nä  verkligen dött, kanske har barnhemmet brunnit. 

Patrick Polly: ingen Brendl men möjligtvis en transatlant på ingång

KORITFW: Här händer det mycket. Inga nya inlägg, inga nya spelare och gammla länkar.

Underbart.

Patrick Polly: Jag hör dånande musik i bakgrunden ;)

Den här killen ser intressant ut. Kan inte nubben försöka få till nån byteshandel med Murley

Nä men man kanske ska ta en rövare?

Vi har ju 1 Kalla i stan, kanske behöver 2?

Mackelito: Å själv tycker jag att man kan lira Linus Werneman, han vet vart målet är å kan trycka dit en och annan puck.

Okvalificerade gissningar på Nubbens 15-personer lista.

Backar:
Pavel Skrbek ( Osäker på kontraktsstatus?)
Sebbe Erixon 
Anders Eriksson
Johan Björk

Forwards:
Richard Zednik
Miroslav Horava
Marek Svatos (Dröm-alternativet)

Ser väldigt skral och tråkigt ut, så vi får hoppas att det finns bättre lediga spelare som Nubben kan hitta som inte jag hittar :) 

fredriko74: Hej på dig! Pilsnern är uppdrucken, bananskalet ligger kvar i vasken och jag är relaxad som fan. Men nu börjar det bli jobbigt att uppdatera åffisijella...

« · 1428580 · »