73Sjöbba: Jag tycker som jag sagt tidigare att det inte alls beror på honom. Hon glider fram på en räckmacka och blir serverad. Först var det Vampola och nu senast Brendberg. Så länge han gör poäng så kan man väl egentligen inte bryta, men jag vill se mer. Som det är nu så är han den minst intensiva och den mjukaste transatlant jag sett på mycket länge.
Edit: Tycker heller inte att hans poängskörd är speciellt bra om man ser till alla lägen han sumpat. Man kan ge han cred för att han är på rätt plats, men det är också allt.
Redigerad kommentar
Ambroo: Samtidigt så har han näst bästa +/- i laget och leder den interna poängligan.
Många som gnäller på Murrans kroppsspråk vill samtidigt ha hit Brendl. Lustigt kan tyckas.
Timo på sina -10 är inte att känna igen.
Frella: Jo, visst är det så. Det är vanskligt att bryta kontrakt och värva nytt. Man köper ju alltid grisen i säcken, oavsett om man värvar en tjeck eller en transatlant.
Jag tycker väl egentligen att det finns andra som borde stå före i prioritering. Hagos, Bagarn, Pärssinen, Pikkarainen, Robinson. Ja, det finns några som kan få gå före Murley. För precis som du säger producerar han i alla fall. Ligger inte han typ 9:a i den totala poängligan? Det är ju, i ärlighetens namn, riktigt bra. Speciellt med tanke på att han spelar i ett bottengäng. Så nått rätt gör han ju.
Angående Pikkarainen så tyckte i alla fall jag att han såg ganska taggad ut i förra matchen och att han spelade bra. Ändå blev han bänkad mot slutet. Han borde kanske få lite mer förtroende och speltid? Kan kanske göra honom gott, speciellt om han får lira lite med Bremberg.
Tur att det är Nubben som sitter på besluten. Jag hade inte velat byta med honom. Däremot känns det okej att han själv pratar om att det kan bli 2-3 nya spelare. Det kanske gör att det naturliga urvalet tvingar spelare här ifrån, spelare som inte presterar och som med lite istid självmant söker sig här ifrån. Den som lever får se!
Frella: Helt ärligt så skulle de tagit bort Murley i den kedjan och kört med Pikken istället.
Killen kan! Bara han får fina mackor :)
Kerstin_k: Samtidigt känns dom som att Pikkarainen skulle kunna få ett rejält lyft med Bremberg vid sin sida. Hans största problem är väl ointresset vid spel fem mot fem.
Vad gäller att göra sig av med Murley känns det jävligt kluvet. Han är loj som fan men producerar åtminstone. Det brukar inte vara bara att ta in en producerande transatlant med bättre karraktär. Vad är det som säger att vi inte byter mot en ny Sloan eller DiCasmirro? Den spelartypen har vi så det räcker och blir över av ändå.
Känns lite som att Pärssinen är "helgonet" som folk glömmer när man diskuterar spelare som inte presterar. Pärssinen gillar Timrå och dess fans - Fine. Det är ömsesidigt.
Men han har också en lön, och garanterat en av de största. Och jämförst med Murley och Pikken är han nog den som presterar sämst i förhållande till lön-poäng/med mer. Kanske är det ändå bäst att Pärra får flytta hem till Finland och börja om på nytt. Jag tror inte han kan bli bättre än vad han är nu när man inte kan skylla på skada.
Oavsett vilka som får lämna om det skulle bli så så är jag helt OK med att dessa lämnar.
Målvakterna
Båda två
Backar:
Le Mat Robinson
Marcus Högström
Nichlas Torp
Pierre Hedin
Oscar Hedman
Forwards:
Le Matt Murley
Illka Pikkarainen
Gnagarn
Bagarn
Yared Hagos
Martin Röymark
Modano: Låter ju för bra för att vara sant!! Kanske Ove Öström och Peter Fast h kan vara tungan på vågen också.
Öström fyllde nyligen 47, men det är ju ingen ålder.
Hahl Bundy:
" Kommer det att försvinna spelare från den nuvarande truppen?
– Alla har kontrakt men skulle det komma in två-tre spelare till så kommer istiden inte att bli så stor för en del."
Två-tre spelare till? Jo, jag tackar jag. Känns det helt omöjligt att man fortfarande jobbar på att få bort Ilkka? Jag hoppas även att Hagos och Bagarn är tilltänkt som aspiranter på att få lite istid...
Kerstin_k: Det verkar ju gå bra det, Htc är bra prylar. Har din efterföljare Htc sensation. Grym!
Redigerad kommentar
Hahl Bundy: Aj fan, hoppas det inte blir musik på samma länk från ST då! =)
Även fast den säger samma sak...
Redigerad kommentar
Kerstin_k: "Jag tittar efter allt".
Det betyder väl en målvakt med i såna fall?
Kerstin_k:"fw eller back? Det kan du väl säga i alla fall, eller hur?z"
Jag skojade, jag vet nada. Det enda jag visste var att det sprack med Brendl.
Redigerad kommentar