1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600111 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Och Luleå behöver en minut för att vända matchen mot Brynäs. Kvittering 1-1 59.31 och 1-2 60.31.

Effektivitet!

Blizzard: han är en pajas

stoff: på twitter har han sagt att A Larsson ska hålla koll på Lundtsröm så han fokuserar på hockey och inte får storhet etc. Snacka om självinsikt på Kolan -.-

Mattias Karlsson

Slår på matchskallen till 40min MW3!!!
5 hours ago

Slog tydligen lite för hårt i skallen.

Kerstin_k: kolan har varit allt annat än bra ikv, shabblade med pucken på blå i pp så fbk kom i 2-1, tog utvisning i samma byte 10sek efter 

superfalle: Är det nån som uppmärksammat att en viss Jokela ska lira i Finska landslaget och Kolan i Sveriges dito? Varför visade dom inte det här då?!

stoff:rolig match som fan i alla fall . vilket tempo 

stoff: Vad hände? Fick han betalt för gammal ost? :)

Kerstin_k: haha :)

stoff: Jag tittar på 16 and pregnant på Mtw.

Roligt att man bestämmer över TV-dosan :S

Redigerad kommentar

LILLA pojken frögren då... nån som ser på inslaget på canal+?

KORITFW:ja tycker de är skönt att få hoppas så länge som möjligt . 

Men kan det bli imorgon kl 19:00 någon gåååååång....

söder över: Sebbe verkar ha svårt att få komma hem, så det krävs väldigt hårt arbete från Nubben om han skall spela i Timrå. Nubben lär nog jobba 100% på att få hem honom men ingen därborta tycks veta riktigt vad det sitter fast i där borta på andra sidan. Först så ville inte sebbe hem, så nu verkar det som om han får bita i det sura.

Redigerad kommentar

kommer sebbe att dra hem till jul? hans fart skulle inte skada...

11 matcher i chicago vargar låter inte som en hit i hans utvecklingstege...

15-20 min/match i våran rödvita tröja låter mycket bättre i min värld! =)

taskigt för honom om han kommer hem att se boork o vikegårds sågningar...

det verkar finnas en mall över att killar som åker över bara för att sågas av sina nya organisationer skall sågas igen när dom åker tillbaka till es...

synd

om man skall såga dessa killar typ ekholm o sjögren nu senast bör man läsa på om hur just dessa killars situation har varit på andra sidan pöölen...

Bissett_19: Jag vet inte. Spelar vi hos er eller hos oss? Sist jag gick på match här så fanns det benutrymme, om jag uttrycker mig så.

Olle:

Måste man köpa förköp inför morrondan?

Olle:

Absolut, jag menar det! :) Jag vet inte vem som sköter kontraktsföhandlingarna. Det måste nog någon högre uppsatt svara på?

yngwie: Nåja! Man måste ju få bäges lite, så här rivaler i mellan :) När ska ni ta tillbaka stoff till modoboken förresten? Hur länge får man låna ut till andra klubbar innan man måste skriva ett bindande kontrakt?

Jockz:

Det värmer att höra!

Olle:

Är det nånting man lärt sig som Modoit är det att inte ta ut något i förskott. :)

yngwie: Du är så dålig så de är inte sant!

yngwie: Ska jag tolka dina "inför" som att du gör ditt bästa för att undvika att gå i den klassiska "modoitfällan" som innebär att man tar ut saker i förskott? :)

Jag tycker faktiskt att ganska många "förlorade själar" har spelat upp sig i Timrå på slutet så det är lite tidigt att summera säsongen redan nu.

Olle:

Det är ju det Timrå kör med inför säsongen, jämn fördelning på kvaliten  i laget inför säsongen, det gick väl sådär.

yngwie: Och med det menar du att det är bättre att man bara gör nyckelspelarna smällfeta istället för att få en slags jämn fördelning över hela laget?

Olle:

Bättre med kvalitet än kvantitet.

yngwie: Ja och tänk dig då om kolan hade spelat i modo! Det finns typ EN pizzeria i dövik men det verkar som att nästan alla "stjärnspelare" hänger där lite för ofta ändå.

yngwie: Tycker dock Dicken's dubbelhaka på lagfotot är 10 gånger värre än Kolans chipshals.

Olle:

Mest troligt hade han varit bankrutt i dag om han spelat i Timrå.

Om vi ska snacka dubbelhakor, Mattias Karlsson nån?

yngwie: Nej nu missförstår du hela processen! Vi "reparerar" spelare som organisationer som modo bryter ner. Vi plockar förmodligen in Axelsson nästa säsong...måhända att han höjer sitt "ölsnitt" per månad men han sänker sitt "pizzasnitt" markant. Krizan hade förmodligen spelat i NHL idag om han tog sin dubbelhaka ifrån modo och spelade ett par säsonger i Timrå istället.

Olle:

Ja, ni brukar ju vilja ha spelare som inga andra vill ha så go for it!

Örnen: tre fingrar och 12 tår alltså?

Redigerad kommentar

Olle: Jag håller alla mina tummar och tår att ni värvar honom!!

Knylan: Många dyra spelare sänker ju sina aktier rejält på marknaden efter att ha floppat i modo så det är mycket möjligt att vi kan få honom för en billig penning.

Knylan:nä vi behöver en center .nu nu nu nu 

Dimitrakos tillgänglig på marknaden nu. Frågan är om vi behöver honom. Gör vi det?

lungan: Ja Justin tycker jag är en bra lösning, undra om hans bror kan följa med!?

Dom har säkert ett Italienskt pass..

Jag antar att det kommer komma in spelare under decemberuppehållet då väl både Friberg och Boyce kan tänkas få åka iväg på JVM. Med tanke på forwardsläget känns det som att en otränad Gnagarn och en jättebebis inte är nåt att förlita sig på i de fem-sex matcher det då handlar om.

Nu tycker jag Nubben ska värva Nyllet, bara för att jävlas med AIK. (men också för att dra lite publik)

lungan: Håller helt med! Han skulle klara sig utmärkt i ES!

lungan: ja och slulle nubben lyckas värva honom har vi en ny bagare i stan...... Pizzabagarn :)

Denna Center är alldelles för bra i Norska ligan, måste gå att lösa bort honom. Tycker att denna center är något Nubben borde kriga hårt för att få. FBK fick Sjögren nu så de lär inte vara intresserade längre. Kom ingen nu Nubben fixa denna, Nu!!!! Gnagarn påväg tillbaka. Men Röymark ska inte spela center, dessutom kommer Boyce försvinna till JVM.

Iphone70:
Gud vad du är gullig!

Har Röymark fått in julbonusen/pensionspengarna eller? Han ser ju ut att komma in i förra årets tempo nästan :D

Blizzard:tänk att så få ord kan få vissa att gå taket, kom igen nu, torr bakom ....

hur gamal e du. lite borde väl ni tåla. men kort stubin har man när man håller på ett skitlag som ligger i botten år ut å år in

hahahahahahah

Knylan: Jag kan höra efter om han är skadad...

KORITFW: Inte mycket . Dock så kastade han in två själv . Men han va långt långt från sämst på plan

Iphone70: Förövrigt har vi över hela säsongen ett snitt på 3,2 insläppta per match och nu de 4 senaste 2,25 så Lundström har sänkt hela 0,975mål per match! Kom tillbaka när du är torr bakom öronen!

Redigerad kommentar

Iphone70:  han har ett snitt på 2,25 insläppta på de fyra senaste matcherna. 2 vinster en OT vinst och 1 förlust. Så tydligen håller det att släppa in 2mål per match, kalrt som fan det ska hålla att släppa in två mål skillnad när det börjar ligga på 3,5-4per match.

Iphone70: Ja, han var bra emot AIK? hur mycket hjälp fick han tycker du?

Knylan:så du tyckte han höll mot AIK? dom släpper in för mycket mål. ja vet att det inte är bara hans fel, men att släppa in 3,2 mål per match håller inte i denna serie

Hehe, enligt Aftonbladet blev det klart för två veckor sedan.

25-åringen har dock hela tiden jobbat för att få henne frisläppt och för drygt två veckor sen kom glädjebeskedet: hon släpps ut 1 december (i morgon).

– Det kommer att bli en fantastisk dag när hon blir fri och nu mår jag mycket bättre, säger han "

« · 1446632 · »