1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600090 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Bissett_19: Välkommen till Perraz IK. Klubben där man inleder med att spela Max i förstakedjan, med producerande ansvar. När han inte levererar - bänka honom och ge eoner av istid till sega gubbar som inte heller producerar.

Bragd-Birger: Vi ska ju inte glömmas att Linkan ville sparka Perra/Clabbe och behålla Vampola. Nu valde föreningen en annan lösning. Någon sade till mig vid Corso-affären att det också låg en hund begraven mellan honom och Perra och att Linkan inte ville att Corso skulle dra.
Sanningen lär vi väl aldrig får reda på men att Linkan ska ha skit, visst, men han ville säkert göra saker annorlunda men som han inte fick p.g.a andra, starkare krafter i föreningen.

Nu har säkert Nubben en plan. Spara pengar ända till slutet och sedan in med riktig klass (om han hittar något vill säga).

Bissett_19: Här har du en som suttit hela morgonen och funderat på just detta.

Det är klart han ser lite vek ut i elitseriespelet. Men en sån sniper tillsammans med tex Bremberg kan ju inte vara fel med tanke på hur vårt lag fungerat hitills.

ÖstrandsNisse: Kanske tom Hagos plockas bort från PP nu?

Bragd-Birger: Fast det var väl vid den här tiden vi plockade in Jantunen och Rosa? Men det är klart, det kostar ju redigt med slant att förstärka nu och Nubben verkar ju vilja värva svenskt(?) och där ser det ju desto torftigare ut.

Bissett_19: En stor del av det svaret stavas Per-Erik. Han har ju inte haft kompetensen. Du ska se att det blir en jävla skillnad på användandet av honom med Ante i båset.

Bissett_19: Jag undrar om inte en Friberg med förnyat självförtroende och ny Coach i Timrå skulle kunna funka med Bremberg?

Bragd-Birger:Hur dålig är vår ekonomi igentligen?????????????????

ÖstrandsNisse: Jag har gett upp hoppet om spets. Det går inte att värva sånt nu när vi är helt avsågade. Jag vet inte, men det blir allt svårare att smälta att vi gjorde oss av med Vampola. Att det skulle komma en ny center av offensivt snitt tog jag för självklart. Men, nähä. Den centeruppsättning vi ställer på isen mot Modo är den i särklass sämsta sedan Timrå gick upp. Kanske t o m längre tebaks än så.

Jaja. In Nubben we trust, brukar vi säga. Tur att det inte var Linkan som varit ansvarig för de ageranden (!!1) som skett sedan novemberuppehållet. Jävlar så det hade spammats magsurt härinne.

ÖstrandsNisse:

Tror alla som inte följt Timrå IK lika slaviskt som ni gör men har följt Småkronorna under detta VM undrar samma sak!

Hur i helvete kan Max Friberg ha varit petad i stora delar av säsongen i Elitseriens sämsta lag??

Det som har gjort mest ont den senaste tiden är dock att Örebro lyckades locka dit Ville Nieminen. En sån spelare skulle nog Timrå ha en enorm nytta av. Trots att han inte gjort någon kanonsäsong i Riga så känns det som att han har tillräckliga kvaliteér för att lyfta ett sargat Timrå. Det är ett par, tre, såna spelare som skulle behövas i laget.

Tror jag.

Hahl Bundy: Han brinner nog för att få speltid och att utvecklas och vi får lite avlastning i nio dagar. Bra så.

Frella: Brinner Mustonen för Timrå då?

Jag är skeptisk....till mycket nu.

nixXz: Hade bara Vampola varit kvar hade det ändå sett helt ok på centersidan. En ordinarie centersida med Vampola, Molinder, Hagos och Larsson. Även om Nubbens agerande känns rätt utifrån att spelarna ska brinna för att rädda Timrå kvar så tror jag våra chanser varit betydligt större med Vampola i laget. Särskilt nu när Perra är borta.

Frella: Hahaha när du skriver så där, så förstår man verkligen varför vi ligger där vi ligger! (även fast vi inte haft så hela tiden)

Hahahaha sveriges bästa centrar!

Knylan: Känns ändå som en OK korttidslösning. En centeruppställning med Molinder, Hagos, Mustonen och Lögdal på torsdag skrämmer dock väldigt få. En annan tanke är att när vi nu väljer att låna en konkurrents femte center, vad finns då på marknaden ur ett längre perspektiv? Har vi nåt på G överhuvudtaget i centerväg?

Timrå Icon:"hockey börjar nästan bli barnförbjuden"

Vad ska man nu säga, om Joel "Musen"?

Tror nästa värvning blir denna:

Eller, okej. Officiella är ju alltid bättre.

Frella: Länk din jävel.

Joel Mustonen in. Nu vänder det! :)

Ambroo: nja men det finns en peng! =)

man kan dessutom vid upprepade tillfällen sälja murra

söder över: Badar Nubben i guld?

Mangy92: in med nagy å få igång pikkarainen...

Mangy92: Pikken och Murran....hockey börjar nästan bli barnförbjuden....

Ut med Pikkarainen, in med Nagy? :)

superfalle: jag håller med ,  å andra sidan kan man säga riddervall mot lindbäck vilket nerköp

Blizzard: Mm . En gigantisk skillnad enligt mej

superfalle: "Har han inte sagt att allsvenskan inte är nåt alternativ"

och Nubben hade fullt förtroende för tränarna....

Inte alltid sanning i pressen.

mattias - 74: Va . Har jag missat nåt
? Har han inte sagt att allsvenskan inte är nåt alternativ

Blizzard: jaa den 10 åring skulle slå ut dom flesta forwards i dagens TIK. Vad är din tro på...?? Värva gamla gubbar som ingen annan vill ha

mattias - 74: lyfta är en sak, tyckte mej läsa du skrev, e.v eliserien.

Burkmat: och du har en framtids tro på en 10åring.....

Burkmat:

Men suck... Leksand har ett av de yngsta lagen i As nu men det kollade du väl inte upp innan du hasplade ur dig det du gjorde. Ja jag tror Nylander och Pisani kan lyfta SSK, får man tro det?

mattias - 74: tror du på allvar att gamm Nyllet skulle lyfta SSK till elitserien??

Iof du är ju Leksing, där har man ju en asatro på gamlingar

JimmyH:

Får SSK in nyllet också så är dom absolut en kandidat för KS och kanske tom Elitserien.

Blizzard: Sett tabellen i Hockeyallsvenskan nå nyligt? Det är ganska djärvt att påstå att SSK ska spela i Kvalserien.

oh vi har murre och robinson.

ännu mer motsånd i KS alltså,

Mangy92: Hossa ;)

Mangy92: Petrasek ser jag lämnat KHL nu också, "Unknown" efter också, orkar inte läsa källan.

GurraG: Just den passagen känns ju lite trist att läsa. Alltså är det ingen toppcenter eller superback på väg in...

hubbenorlen: Står på eliteprospects att han kan vara påväg bort från KHL redan. Står dock "Inside information"

lungan: Nubben vill ju helst ha svenskar!

– Jag vill ha en back, en center och en ytterforward. Vi pratar inte om några ”wow”-spelare utan killar som gör sitt jobb varenda dag. Helst vill jag ha svenska spelare som är revanschsugna att få visa upp sig, säger han.

lungan: Koistinen skrev väl på för ett KHL-lag före jul?

Tre värvningar Timrå kan tänkas göra. Kan dessa tre herrar vara de tre Nubben jobbar med. IN Ville Nieminen (Forward) Ville Koistinen (Back) Mikael Nylander (Center) UT Ilkka Pikkarainen Det är nog denna typ av spelare som jag i alla fall berömmer måste komma in för att Timrå ska spela i Elitserien ingen nästa säsong. Kan Nyllet tänka sig Växjö, borde Nyllet kunna tänka sig Timrå. Då barndoms polarn från Huddinge Linkan spelar med oss. Detta hoppas jag på! Nu vinner vi över Frölunda och samlar ihop 36 Poäng tycker jag. Timrå giv oss de perfekta start vi Supportar nu ville se efter uppehållet. Spela med Hjärta, Frenesi och Desperation, så ska det kunna gå vägen.

Kan denna finnen vara något tro, starka säsonger innan denna. Eller vad tycker ni boys?

bobrov: Vad bra att du förstod det där.

« · 1454048 · »