1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 605873 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
KORITFW: ja allvarligt så är de. "Stämde spelmässigt, men inte karaktären"

De är väl just därför jag blir irriterad på folk som säger "men du gillade värvningen från början så du kan inte klaga på linkan"
Jo det kan jag för jag gillade spelare spelmässigt, men det är bara linkan som kan ta reda på karaktären, ex Hirso, Jokela, Kolan etc etc.

Nubben fattar verkligen vad han håller på med.

Blizzard: HA HA HA HA HAAAA!!!! 100+ (både till dig och på Kolan)

Timrå Icon: Ha ha jag ser på Intolerable Cruelty den passar oxå bra.

Timrå Icon: och tio i ett inatt på 5:an är de dags för Kolan.

Knylan: Det går en film på 4:an nu om Nubbens försök att få hit en klassback ;-)

Knylan: Där har vi skillnaden mellan Linkan och Nubben. Linkan hade inte dragit sig ur.

Från Maria Nordströms twitter:

"Om någon undrar. Som väntat - varken Nagy eller Laumann Ylven på G till TIK. "Inte aktuella i nuläget", säger Kent Norberg."

Samt:

"Däremot hade Nubben en back på G, men drog sig ur efter att kollat lite mer i går kväll. Stämde spelmässigt, men inte karaktären"

Redigerad kommentar

Kostiainen: Ta det lugnt. Sist jag kommenterade Modanos språk så blev det ett jävla liv.

superfalle: Rykte i måndags om att Halonen skulle vara klar för Kalpa till nästa säsong, något som Kapanen dementerade.

Berglund: Ja det är helt jädra sjuka pengar som de fanimej ALDRIG i helsike är värda!

diffe:precis . jaha. för oss icke finskspråkiga . 

Modano: Sluta skriv som att du nyss hittat hit från Libyen.

Hur fan kan någon ens förstå hur du pratar? Eller är du döv som skriver tecken stavelser?

Jag hade nämligen en bekant som var döv, När han skulle förklara att han tjuvtittat i tjejernas omklädningsrum så skrev han att han "tittat tjuv"

superfalle: Undrar om vi fortfarande betalar hans lön?  

www.timraik.se/artikel/16906/

Modano: Jo vi må ha den klenaste truppen i hela serien. Men min tanke var mer att näste spelare som kommer, förhoppningsvis kan producera en poängeller två, förväntar mig ingen superstjärna, men Lauman är tyvärr inte den spelaren.... Tro mig. måhända då att han skulle vara riktigt riktigt billig och själv är villig att bara vara en brunkare i 4:e kedjan. för mer är han inte. han har ju inte gjort en enda poäng i år för den delen heller. Vad säger att han kommer göra någon poäng i timrå. grovjobbare har vi redan som sagt. sen att dom är klena är en annan femma :)

superfalle: hahaha +1

Modano: Har någon sagt till dej någon gång att du har ett enormt osammanhängande tanke mönster ? Träna på att focusera på en sak i taget . De är lättare . Skapar mindre förvirring och sliter inte så mycket på psyket

zigge:Läste att 4 backar hos skulle vara borta imorgon,hur gör ni sms:ar ni 4 nya?

Smokey: Ja inavel språk går alltid hem kul och fdriva lite lhing så där ja ring polsen nu haaaaaaaaaaaaa eller var de polis det var må höre me de norske i . Lite skit i fejan din kan du be någon hjälpa dig med bjhgffdtjhf gråt ut nu kvykllpe

Hahl Bundy:

den man älskar den agar man brukar det ju heta! :)

Berglund: Vi är ju inte stämda än...eller? :)

Calle Söderberg har ju sitt hjärta i Mif,sa han ju häromdagen.

Ha ha ha.

Knylan: :P

dr-nix: Hör med Modoiterna, dom vet.

Timrå Icon: Så han hade 125k i månaden i pensionspengar, inte så illa undra just hur mkt vissa Elitseriespelare lägger undan på det sättet? Inte så konstigt det handlade om miljoner för Timrå när dom var efter med pensionsdelen av lönerna.

Såg att man brytit kontraktet med Pikkarainen, någon som vet hur det blir med lönebiten? 

Modano: Du är för stor för det svenska alfabetet, Bilden man ser är en höna som försöker skita som en elefant... Typ.

zigge: Nu vet vi varför Calle var så lojal

Timrå Icon:Ja visst är det? Vad tycker Per Styf? :-)

Var inte Carl S den "lojala ungdoms-MIFaren" när han stannade kvar?

Money Rules!Always.

putte_patte87: Alla Forwards bättre än lauman ylven? Vilka då Murley ? Hagos ? nä fy satan vi har inte en jävla Forward som vet kan spela fysisk hockey. Är så trött att se dessa mjuka små lätta åka i isen gång på gång när det är fysiskt spel. Måste vara den minsta svagaste forwards truppen i elitseriens historia. Undrar om pikken fick alla värvningspengar ingnting förvånar längre. Inte ett jävla ord från kärrinen T johansson mormor C ericksson ni PISSAR på sponsorer supportrar men sanningen ska fram till slut.

yngwie:Ja vi hade en sportchef med fingerspitzengefühl där.

Tvåtallar: Vi får inte glömma Boyce för i....

Smokey: Ett jätte tifo där han kör sin omtalade målshest sittandes på klubban och texten välkommen hem vore kanske på sin plats om det går hela vägen

putte_patte87: eller såg fel visst det var rätt :)

men nej som sagt lauman ylven är inte vad vi behöver i dagsläget. vi behöver något mycket bättre. jag vågar påstå att alla forwards i timrå är bättre än han.

putte_patte87: oj det blev fel tråd:p

ÖstrandsNisse: Om Sverige slår Ryssland på fredag fm, då skulle klubben kunna använda Friberg för att stärka det svårt sargade varumärket Timrå IK. Alla företag som vill kunde få köpaa lotter för någon 1000-lapp st.( Om Friberg förlorar kostar dessa bara 500 st)

Därefter lottar man ut massor av trevliga saker signerade av Friberg bland företagen. Bara för säljarna på TIK-kontoret att börja ringa.

Men detta kör man säkert redan. Måste finnas 100 bra lägen att använda Friberg, både som hjälte och TIK-are efter dennes uppvisning i Tre Kronor.

Ska bli trevligt att se hur TIK-ledningen använder denna möjlighet.

rödovithockeydy: NEEEEEEEEEEEEEEEEJJ inte lauman Ylven. större sopa får man leta efter. sämsta skridskoåkningen jag sett. ser ut som han har skitit på sig när han åker och spelar så fult så jag vet inte vad. han är den sista timrå behöver i dagsläget. kommer inte producera om han kommer hit i alla fall. för han är bara en gnuggare och inget annat. Nej och åter nej!!!! Gnuggare har vi får många, till och med hagos är bättre!!!

rödovithockeydy: Skulle mycket väl kunna bli det. Stämmer in på Nubbens kriterier bortsett från att han är norsk o inte svensk.

om det ändå ska gå en bil från skellefeå kan man passa på att fylla den...

Redigerad kommentar

hubbenorlen: Haha... ja eller också blir det 0-8 och Joel Mustonen gör samtliga för Timrå

Måste bara sticka in med detta, fan va bra Friberg är! Va rädd om honom.

TRL: Och gör Modos samtliga mål i 8-0-vinsten över Timrå.

hubbenorlen: Han kanske är klar för Modo? Så han debuterar hemma mot Timrå imorgon ;)

Kongo: Jag kan aldrig tänka mig att dom skulle göra sig av med en spelare och gå flera hundra tusen minus i det läget laget befinner sig just nu.
Pengar ska ju in – inte ut.
Det måste finnas en plan med det här. Antingen är han klar för en annan klubb, men att de av olika anledningar inte går ut med det än. Eller så har de någon form av deal med Pikkarainen. Något annat är ju helt sjukt.

Timrå Icon: Om den kvarvarande delen av hans kontrakt var värd 1 Mkr och han är fotskadad och iskall på marknaden. Hur mycket tror du då han vill ha av Timrå för att riva kontraktet? Finns det någon desperat klubbdirektör som lägger 500 000 kr på en trött föredetting som varit petad i elitseriens sämsta lag? Bremberg säger du, men han var ju faktiskt petad i ett topplag.

Wayne Gresky:
Ok. Tack för svaret. Låter inte helt orimligt. Själv hoppas och tror jag att det kan vara något mindre än 2/3...

Det känns lite Titanic över Timrå faktiskt.

Wayne Gresky: Men 2/3? Nä det där får du nog tänka till på mer nästa gång innan du slänger ut dig en siffra på måfå i vår gb

Kongo: Det har ju funnits siffror på hur mycket han tjänat i Timrå. Jag vet att han är iskall på marknaden och inte lär ha en chans att få de summorna i nästa klubb.  Sedan gissade jag lite lätt på vad han kan tänkas få i en ny klubb samt hur gärna Timrå vill bli av med honom och kom fram till 2/3. Men som sagt var är det inget annat än en gissning från min sida.

« · 1454221 · »