1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606303 inlägg · 6215 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
ersson: Nej, det är även personer här som påstått samma sak.

Jahaja. Det ska ältas. Ältas ända in i det sista. Hehe.

Laken: Fråga Fredrik Söderberg, det var han som myntade uttrycket på sin twitter! Fan om han och bobcats-sjöberg har jinxat bort det här, då satan.

Ni som påstår att Vladimir Mihalik är stenklar, vet ni också varför han inte är presenterad än?

Blizzard: Stämmer nog bra det..

sargad: Carin.
Tänk att man måste förklara allting. :)

Hahl Bundy:  Bragd-Birger: Jag kan till viss del hålla med dig. Men att Perraz gick självmant det tror jag inte på... Lite Juholt vs. VU/ Jämtin varning här. :)

?Fögelhölk här. Hur fick du med Andreas i detta resonemang.

Per HApps: ibland undrar jag hur många av värvningarna SC själv hittar, jagar och sedan värvar. jag tror fan ärligt talat att vissa sportchefer värvar 40-50% av sina spelare genom att enbart svara i telefon där en agent ringer och ger ett erbjudanade om en spelare han inte ens hört talas om eller tänkt på...'

Bragd-Birger: Det där stämmer inte. När Perra fick gå var Nubben tydlig med att det var ett gemensamt beslut. Det kan du inte negligera om du vill stå med något annat än en egen hypotes om hur det gick till.

DIF's Sportchef verkar ha gått i MODO-Freddans skola.

"Hej alla berörda vänner.

Vi behöver förstärkning. Jag letar efter en c och en back.
Kan även tänka mig en back up mv.
Med vänlig hälsning

Janne J Djurgården Hockey"

Ibland tror man inte sina ögon. Är det så illa ställt bland sportcheferna
i Elitserien att dom börjat med Nigeriabrev?

Bragd-Birger: "I fallet 'Nubbens vilja att kicka Perraz' går jag bara på det som Nubben sagt"

Officiellt i media ja...

Robin Lindqvist skulle inte lämna FHC heller..
Lehtonen var förkyld varanan match..
Nubben förhandlade inte med Hahl när han var i Timrå..
etc etc

Näe, du får komma med en inspelning där Nubben erkänner bakom stängda dörrar att han gärna ville ha kvar Perraz.

JimmyH: I fallet 'Nubbens vilja att kicka Perraz' går jag bara på det som Nubben sagt. Vilket var att han inte ville kicka, och att han inte trodde på en positiv effekt av ett tränarbyte. Du tycker att det är att 'bygga argument på hypoteser'. Jag vet inte, men jag kan tycka att det är betydligt mer hypotetiskt att hävda 'jag tror att Nubben ville kicka Perraz i alla fall, innerst inne'.

Ingen som har skymtat nån Goliat?
Eller har nån skämtat?

Bragd-Birger: Du lär i alla fall få svårt att ändra konsensus så länge dina argument i stora drag bygger på rena hypoteser.

Det räcker liksom med att någon svarar: Nej, så tror inte jag att det gick till eller hade blivit och så kan ni inte komma längre.

Bragd-Birger: Ja jag vet. :)

Hahl Bundy: Jag ser det mer som att jag är en dagisfröken som försöker ta bort bjälken ur edra barnaögon. 'Linkan var dålig, allt han gjorde var bajs!!1'. 'Nubben är bra, så om det blir bajs hade ingen kunnat göra det bättre!!1'.

Jag gillar att irritera HS-konsensus lite.

Bragd-Birger: Nu är du som en trotsig 3 åring ha ha ha :)

Hahl Bundy: Fast Nubben var ju väldigt tydlig med att han inte trodde på att sparka Perraz. Hans recept var att möblera om i spelartruppen. Tills någon bevisar motsatsen kommer jag att fortsätta tro att Perraz fick hållas så länge dom själva orkade.

Edit: däremot tror jag att Nubben var medveten om att droppen var på väg att rinna över den värmländska bägaren. Men nej, jag tror inte att han hade kickat dom.

Redigerad kommentar

Hahl Bundy: En siffra hit eller dit...han finns nog som konsult i bakgrunden och är egentligen hjärnan bakom denna förändring i spelet.

Hahl Bundy: Gått av kanske? :)

Frella: Va har han inte avgått än? :)

Hahl Bundy: Hur kan du tro något sånt? Perra avgick 30/1 och Tommy fick frågan före jul... :)

Bragd-Birger: Jag kan till viss del hålla med dig. Men att Perraz gick självmant det tror jag inte på... Lite Juholt vs. VU/ Jämtin varning här. :)

Hahl Bundy: Otur i oturen att serien ska behöva vara så jämn i bottenskiktet just nu, förutom avsågade Timrå. Många lag som känner behov av att förstärka för att komma på säker mark. Om, säg, Timrå och Modo skulle vara helt avsågade i botten vore konkurrensen om nya spelare säkert lägre.

Berglund:

Dom har dammat av en hel hög ju.... :-)

1/25/2012 Transfer Mika Suoraniemi (F) Retired PaKa One game contract url
01/25/2012 Transfer Jani Kiviharju (F) Retired PaKa One game contract url
01/25/2012 Transfer Kalle Sahlstedt (F) Retired PaKa One game contract url
01/25/2012 Transfer Mikko Eloranta (F) Retired PaKa One game contract url
01/25/2012 Transfer Tony Virta (F) Retired PaKa  

Gorkyman: Såg precis att han ska lira med Avangard Omsk framöver - Typiskt !!!

Bragd-Birger:  Den här Sverige bekantingen kanske man kunde få låna, då Vityaz Chekhov inte går så bra i KHL

Hahl Bundy: Som sagt, det är så där spelarmarknaden ser ut numer. Något en sportchef helt enkelt får förhålla sig till. Därför imponerar det föga på mig att säga 'vi ska värva en jävla massa nytt!' för att två månader säga 'jamen, det finns ju inga spelare att värva!!1'.

Av denna anledning borde man ha gjort dom stora förändringarna direkt vid novemberuppehållet. Den allt annat överskuggande givetvis först: kicka Perraz. Att tro att man istället ska kunna bygga upp ett nytt lag mitt i säsongen är naivt och verklighetsfrånvänt. Särskilt när klubben i fråga är resurssvaga Timrå, och inte FBK, VF eller HV71.

Så: jag är inte imponerad av Nubbens åtgärdspaket. Tack gode gud för att Perraz slängde in handduken, annars hade dom lallat vidare än i dag. Nu börjar åtminstone jag känna något som liknar hopp inför kvalserien. Och nej, det beror inte på Molinder, Robin eller Brempan. Det beror på att vi äntligen fått in tränare som kan jobba med det här spelarmaterialet.

Hahl Bundy: Han har nog råd att åka första klass :)

Knylan: Ha ha kan ju vara så.
Vore intressant att se honom på ett flyg. :)

Hahl Bundy: Han får åka färja hit på grund av sin storlek. Tar ett tag från Slovakien.

Bli´re nån jätte eller?

hubbenorlen: Tänkte precis samma sak.

Hahl Bundy: "Det sportcheferna inte gjorde innan midsommar får de lida för nu."
Precis vad vi sagt här sedan augusti. Jävla snålande.

Hahl Bundy: Vadå ringa IKEA? I Timrås läge är det fan Blocket som gäller. Fågel eller fisk hela tiden. Och frågan är om inte TJ & Co stött på en och annan nätbedragare också...

Som sagt...klaga inte allt för mycket på Nubben.

Han trollar just nu med knäna.

Jag diggar hur PaKa i Finska div.4 (svensk div.2) har tagit in 5st rätt så rutinerade herrar idag om man kollar framsidan på EP :-P

Redigerad kommentar

stoff: Ja så är det nog tyvärr

hubbenorlen: Han har spelat två matcher med GCK och gjorde igår en match för ZSC. Inga poäng noterade på dessa framträdanden iaf men heller inga stats över istid vad jag kan se.

Berglund: marek svatos är nog bara att drömma vidare om

Frella: Aha. Ja b-ligan låter ju inte så attraktivt.

hubbenorlen: Jag kollade hans EP-profil och där står try out på ett helt annat Lions, deras farmarlag (?), så det kan ha blivit tankevurpa :)

Redigerad kommentar

Frella:ZSC Lions spelar väl i högsta divisionen?

KORITFW: Vet inte om de har deadline 25/1 men klart är väl att han varit på try out hos den schweiziska Liga B-klubben och då är väl frågan hur het han egentligen är på marknaden?

(google translate) 

Juraj Kolnik debut för spelet på EHC Biel - ZSC Lions.

Ikväll frånvarande genom sjukdom med Steve McCarthy och Blaine Down lika med 2 utländska spelare. Av denna anledning kommer Juraj Kolnik ge sin debut i klänning till ZSC Lions.

Ändå är det bara imorgon 25:e Januari att besluta om den slovakiska kvar till slutet av säsongen med Lions eller inte.

---

Kolnik ska alltså ha spelat ikväll vad det verkar för ZSC Lions mot EHC Biel. Och imorgon verkar det vara deadline där borta (?)

dr-nix: Ja det är det, om nu ingen har någon smaskig länk på det?

Den här mrmadhawk är förbannat lat på Timrå fronten i mitt tycke!  

Redigerad kommentar

KORITFW: har inte följt silly så noggrant på senaste tiden. Den här Kolnik är det bara ett rykte tagit ur luften här inne eller vadå?!

Varför dröjer Mihalek från officiella? vill de presentera Kolnik samtidigt så det blir ett slovak paket? ;)

« · 1460941 · »