1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599962 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Tycho: Haha, man måste ju få vara sur ibland ju!

Perra om varför han stannar:

"Vad ville du få svar på?

– Det handlade om organisatoriska frågor.

• Du har uppenbarligen fått bra svar?

– Ja, det har jag fått, men det är något som vi får återkomma till."

Intressant.

Laine är visserligen Laine, men han är en sån som jag skulle älska att ha i mitt lag och jag är nog inte ensam:

hockeysverige.se/article/11496587/vill-varva-teemu-laine

Inga diskussioner förs med Björn som är sugen på utlandet. Bra så. Det som däremot känns sådär är att man heller inte verkar särskilt intresserade av att behålla Axelsson:

dagbladet.se/sport/ishockey/tikkollen/1.2838866-utlandsintresse-for-svensson

Ambroo: Fimpar vi Axelsson, då är fan råttet mågat!

Kevin O Shea: Är det bara jag som skulle vilja ha någon typ av bekräftande att Pärssinen lirar nästa säsong också? Jag känner inte att det är värt hans lön mot vad vi får. Risken att han blir skadad återigen är ju väldigt stor...

Per Åslund skulle jag gärna se att vi värvade. Tror han kan få sitt riktiga lyft i Timrå.

Man kan inte släppa Axel o sedan ersätta honom med ett oprövat kort.
Man gjorde den missen med Oscar Sundh.

In med en ny ledning nu för fan!, klockan går.

Kevin O Shea: Instämmer! Det är svårt att få mer BANG for the BUCKS än Axelsson.. Rena vansinnet om man släpper honom. Säg nån som jobbar hårdare än Axie liksom.., Lander undantaget..

En länk med en intressant artikel om hur man bygger ett lag med små resurser. Kan någon maila Linkan...

El_loco: Ja jag gillar detta med scoutingen.

"Vi har inte obegränsat med pengar att röra oss med. Det kommer inte att förändras till nästa säsong, bara för att det har gått bra i år. Vi bär fortfarande på en ekonomisk ryggsäck från tidigare år, men det är inget att klaga över. Det som det rent praktiskt innebär är bara att vi måste vara ännu mer noggranna när vi värvar spelare, säger Anders Gozzi.
– Vi varken kan eller vill chansa. Därför måste vi kartlägga de spelare som vi vill ha in i minsta detalj. Det är inte alltid som den bäste spelaren individuellt också är den bäste spelaren för just vårt lag. För oss är spelarens karaktär det viktiga. I det här laget har vi ingen stjärna. Ingen som kräver mer speltid än någon annan. Det gör att det finns en harmoni i laget, och att gruppen är stark."

Johnny Bravo: Så där snackar ett proffs!

"Det som det rent praktiskt innebär är bara att vi måste vara ännu mer noggranna när vi värvar spelare"

"Därför måste vi kartlägga de spelare som vi vill ha in i minsta detalj"

"För oss är spelarens karaktär det viktiga".

Inget jävla skitsnack och inga undanflykter. Däremot har jag synpunkt på en sak: "Ingen som kräver mer speltid än någon annan"

Du vinner förmodligen inget SM-guld utan att BÅDE ha klass och motivation. Om mitt påstående vore falskt så skulle vi redan haft ett guld. Gnaget kommer inte att räcka hela vägen, däremot har dom byggt en stabil trupp för ändamålet att klara sig kvar i elitserien. Det finns saker att ta efter men definitivt inte hela deras koncept.

fick höra att nubben är nästan klar för sundsvall och det är inge bra tik måste byta ut likan annars är tik ur es
flyttad

Ambroo: hur i helvete kan dom inte vara intresserad av Axelsson!!?!?!?!?!?!!?!?

KORITFW: Han kanske vill ha betydligt mer än 75 papp/månad....?

Timrå Icon: av han vet vi iaf vad vi får, visst införskaffa någon ny med samma spelstil som kör för 35-40 papp/månad men risken till flopp är mycket högre hos den nye än hos Axie.

Fan vad besviken jag blir på Linkan ifall han fimpar Axelsson. Precis som när han gick för Jokela istället för förlängning med Caslava..

KORITFW: Förlängning med Caslava var väl aldrig aktuellt? Det kan man inte lägga på linkan.

KORITFW: Ja men är han värd ~150....?

Olle: nä kanske inte, man är ju inte sportchef men vafan tycker han kunde behållit Petr på nåt vänster iaf..

Olle: Nä där kunde vi ju knappast konkurrera

ÖstrandsNisse: Riktigt bra intervju med Nubben och bekräftar lite av det som vi supporters till svulstlaget i Gbg har länge känt  - alltså ang hans felbeslut.

Timrå Icon: Ser förresten att det är den gamla ducksspelaren Patrik Carnbäck som är Axelssons agent. Det var som fan. Jag hoppas att anledningen till att Axelsson inte hört något från Timrå IK är på grund av att linkan har handbojor och bara väntar på att hans ersättare skall inta kontoret.

Olle: jag är rädd att likan blir kvar

pudding: Med tanke på att han inte redan har lämnat så tyder det ju lite på att så kan vara fallet. Det vore extremt tråkigt för Timrå IK om han får fortsatt förtroende, det är jag övertygad om.

Olle: Word.

Skedde en rolig sak idag faktiskt. Det är så här att idag så kom våran mäklare hit för att fotografera huset inför säljning. Efter ett tags babblande så blir det tyst mellan oss, jag kommer då på den genialiska idén att börja prata om Timrå för att bryta barriären litegrann. Vem vet? Han är kanske ett lika inbitet fan som jag själv (Haha..). Innan jag ens hinner säga Timrå så hör jag direkt hur någon skriker inifrån toan, där mäklaren är och fotar.

- Hurrudu! Den där jävla Linkan, han skulle dom väl kunna göra sig av med va? Fan, vem som helst måste kunna göra hans jobb bättre.

Jag sa ingenting på ett tag utan jag tänkte bara för mig själv, undrar hur många personer det är som vill bli av med Linkan?
För att avsluta det hela så måste jag säga att jag funderar nästan på att göra en undersökning på stan och kolla, för att sedan skicka den till kansliet i Timrå. Något måste göras.

Redigerad kommentar

Olle: jo jo blir han kvar så är det bara en tidsfråga innan tik åker ur

Olle: Ja jag såg det jag också. Visste faktiskt inte ens att Carnbäck är agent nu för tiden

ersson: Han kanske kom på det då han såg toalettborsten du döpt till Linkan...? ;-)

ersson: hehe. Jag bodde i en mindre stad i södra Sverige för några år sedan där det var ganska osannolikt att stöta på en timråit. När jag sa upp min lägenhet så fanns det ett problem. Det hade uppstått en skada på en vägg som jag inte kunde reparera själv utan reglerna var solklara, jag skulle måsta punga upp för att åtgärda det där. När besiktningsmannen väl kom så frågade han vad i helvete jag hade gjort, jag förklarade att en liten olycka hade uppstått under festliga former.

Efter en kortare stund av tystnad så drar jag till med en chansning och sa att jag beklagade att besiktningen var tvungen att ske vid just det tillfället, om jag inte var på väg till en viktig match i Timrå så skulle jag kanske haft tid att åtgärda problemet. Han drar till med: "Den där jävla Lotvonen måste vi sätta på bänken snart, va?"

För att göra en lång historia kort. Jag fick ingen anmärkning på den besiktningen. True story.

Nån fler som hört det här ryktet? "En mycket skicklig skridskoåkare med bra storlek,
spelar rejält och står upp för sitt lag och är tung att möta med sin forechecking
Han har bra teknik och puckkontroll och också ett bra hanledsskott" att han ska vara på väg tillbaka till Timrå.

zita: Låter som då de presenterade Kolan....

zita: Det kan ju vara femtioelva miljoner hockeyspelare men han får gärna heta Niklas Nordgren.

Timrå Icon: Men den här grabben vet vi vart vi har:)

zita: Jag tror som Olle att det är Gunno man hoppas på. Men jag har hört rykten om MoDo där. Om han nu inte har något emot allsvenskan vill säga ;-)

zita: Sundh? Gärna det, han har gått framåt i HV. Men de lär vilja ha kvar honom.

El Maco: Ibland kommer rykten inte bara ur tomma intet

Timrå Icon: Jag tror på "återtåget" nästa säsong.

Timrå Icon: Hmm Modo? Skulle inte tro det ! En polares bror som är tung Modo fan är fö nära vän med Gunno.

Iaf så hade han bett honom komma till Modo de sista säsongerna, varav Gunno hade svarat - Njae, skulle inte tro det va??

Och detta är från en verklig säker källa, dvs min polare då!

zita: Jag har också hört ryktet om Gunno faktiskt. Dock att han ska vara på väg till våra länsmotståndare.

ersson: juste Gunno han har man glömt, han ska ju välja mellan oss sa han, hmm ett skäl att hoppas att det går bra tungt för Modo i KS.

KORITFW: "välja mellan oss".. det är ju såna uttalanden som tar död på myten om att det skulle finnas någon mer djupgående rivalitet mellan lagen ;)

Redigerad kommentar

ersson:
Fan vad kul för Gunno att spela mot sina tidigare lagkamrater i länsderby nästa säsong, hoppas för allt i världen att det blir mot Bobcats ;))

zita: Vem syftade du på?

zita: återtåget ? :)

Redigerad kommentar

Laken: Med den beskrivningen kan det väl bara vara Sundh? Exv Johan Andersson skulle inte beskrivas som bra skridskoåkare. Gunno skulle innehålla ordet "målskytt". Lär inte vara Jonte. Sen kommer jag inte på några fler extimråiter...

Om vi av någon anledning inte skulle lyckas förlänga med Gabbe kan kanske Bagarn vara något att plocka tillbaka? Han har ju tokfloppat sen han lämnade oss men kan kanske få en revival om han får förtroende och används på rätt sätt? Och lär gå att få väääldigt billig efter det här? Men han är väl kontrakterad tror jag.

Men vi pratar om tredje-fjärdeformation (brunk, tackla, box).

Laken: Eller, eftersom det är zita, man måste först utesluta Johan Backlund... men han är inte så känd för sina handledsskott.

El Maco: man vet aldrig vad gamle backe har snappat upp borta hos phantoms...

El Maco: framåt vet jag väl inte , sundh gör de han alltid gjort . däremot har han lite bättre folk brevid sej .har otroligt svårt att se att hv släpper honom .

Olle: ja de vore ju kanon om han hade lärt sej handleda bort sina returer .

El Maco: "En mycket skicklig skridskoåkare med bra storlek, spelar rejält och står upp för sitt lag och är tung att möta med sin forechecking
Han har bra teknik och puckkontroll och också ett bra hanledsskott"

Lät mer som Teemu Laine tycker jag men han har ju inte spelat i Timrå tidigare. Men det kanske är Sundh då.

« · 1360066 · »