1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600173 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
stoff:
Det säger väl mer om Timrås backuppsättning än om Pihl.
Förutom sebbe då!!

Hur bra är den italienska ligan egentligen? Den här killen borde väl kunna göra hyfsat ifrån sig i Elitserien. Han har ju dessutom dubbla medborgarskap:
www.eliteprospects.com/player.php?player=12022

hubbenorlen: Han verkar vara puckkär.  ;)

T T:
Försvarsspelet i motståndarlaget liknar Timrås! Jokela kanske skulle platsa i det där laget?

dr-nix: När ska man få läsa att tik är intresserat av en målfarlig pp-back?

jå1: Torp vore en bra värvning.

dr-nix: Han har en förmåga att vara lite långsam av sig... Men jag gillar hans attityd och stil. Kan bli ok men jag är rädd att han kommer bli supportrarnas nya hackkyckling...

dr-nix: Skrev aldrig att han var en dålig värvning? Vill bara se en målfarlig back också.

dr-nix: Nja, backbesättningen känns i dagsläget svag och skulle kännas ännu svagare med Torp..

Mackelito: håller inte med, killen är född 89 och kan absolut bli en bra värvning.  Men jag räknar inte med 3-4 toppklassvärvningar på backsidan. Torp skulle självklart inte bli en toppavlönad snubbe utan en kille TIK lockar med speltid (inte pengar).

Torp är inte en snubbe jag har stenhård koll på men jag minns att han har varit ett stort löfte i HV som kanske känner att han fastnat lite och vill ha ett miljöombyte. Min syn på grabben är att det är en back som gillar att spela tufft samtidigt som han har en offensiv sida på sitt spel som han kan utveckla i Timrå.

Ett tips är att sluta räkna med 3-4 KHL/NHL-klass backar, TIK är inte rika (vissa kanske inte har insett det ännu).

T T: Att vara produktiv med det där backspelet mot sig är ingen bedrift. Herregud vad uselt.
Men han har ju gjort hyfsat ifrån sig i AHL också...

dr-nix: Du såg kanske backuppsättningen hur den skulle bli om tidningsrykten skulle stämma? Jag skrev att i nuläget känns den tunn, och det är med all rätt för likväl som att Torp kan utvecklas kan han lika gärna stå still.

Men som sagt jag hoppas på någon typ av Lehtonen eller Jokela typ vilket det lär komma, frågan är om man räknar med att Mat Robinson ska täcka den luckan eller om man förlitar sig på att samtliga backar i laguppställningen tar ett megakliv i utvecklingen.

Backar och målvakt är grunden som man måste ha innan forwards kan göra mål så vi vinner matcherna och backarna+målvakterna var för dåliga i år.

Och om jag ska vara ärlig så tycker jag att man bör kunna byta

Mattias Karlssons lön --> En bra PP back.

Mikko Jokelas lön --> Mot en typ Petr Caslava typ.

Eller du tycker kanske vi ska nöja oss med att värva talanger som vi ber till gud att de utvecklas till super backar under en säsong?

jå1: Väldigt trista värvningar, bara hoppas att stjärnorna tar mer tid. Hallin, Högström, Dahlroth, Larsson och ev Torp. Nu måste bra namn börja komma in. Torp är ingen poängback, vet knappt hur bra han är faktiskt aldrig fastnat på mitt minne, blev förvånad att han bara var 21år iaf.

Mackelito: Huvudsaken de inte åker in i fällan och signar "bagarn"!!

Han är lite på dekis efter att ha varit fullkomligt iskall nu de senaste säsongerna.

Begränsat med poäng har givetvis genererat till minimerat med speltid, enkel ekvation.

Så snälla värva inte i ren desperation, finns många många bättre alternativ därute istället för just Johan "bagarn" Andersson!!

Ställ bara in kikarn ordentligt så kommer det lösa sig =)

fredriko74:
Man höll på att sätta kaffet i vrångstrupen när man läste i ST att bagan
är på väg tillbaka...
Timrå lika hett som Frölunda...

Frölunda tar tillbaka Axelsson, Tolsa, Kahnberg (som det låter)
skillnaden är ju i och för sig att ovan nämnda inte dög i frölunda utan fick gå, nu är man välkommen tillbaka, har dessa blivit bättre nu efter några år?

Bagarn sökte pengar och chansen att vinna, sportsligt har det gått dåligt för honom, sista säsongen var väl inte lysande, sedan har det varit fritt fall...

Tyvärr bagarn, jag ser helst inte dig i TIK igen...

Johnny B Goode: Sant, man fick nästan springa och hämta haklappen. =)

Låt mig få minnas "Bagarn" som den krigare han var, men att fortsättningen blir i en annan klubb än TIK.

dr-nix: tveksam till Torp, min bild av honom (som kanske inte är världens mest nyanserade) är att han likt David Prinz är en idiot som alltid tar livsfarliga tacklingar och inte drar sig för att skada andra spelare....

....å andra sidan vore det ju då skönt att ha honom i sitt eget lag.... :-P

erathoo:

"....å andra sidan vore det ju då skönt att ha honom i sitt eget lag.... :-P"

Fast vi får nog låta honom träna med kissemissarna och matcha med oss. =oP

erathoo: Det kan väl aldrig vara ok och skönt att ha en spelare som "är en idiot som alltid tar livsfarliga tacklingar och inte drar sig för att skada andra spelare"

Blizzard: Tänkte oxå på det. Han verkar ju ha varit med hur länge som helst, känns det som.

Om Torp kommer så blir vi ju mer fysiska på backsidan förmodligen, kan aldrig vara fel mend et måste nog stanna där o sen måste klassbackar in.

En annan sak vi kanske kommer att bli mest utvisade laget igen nästa år så det är kanske därför att Bagarn är aktuell igen? :)

fredriko74: Vad är det som säger att han inte blir den "krigaren" igen om han kommer tillbaka till Timrå. Var glad om vi får han tillbaka.....vår publikfavorit

zita: Han Var. Inte nu längre.
Han är 20 ggr sämre nu än när han for. Vi är ingen socialinrättning.

mattias - 74: det står i artikeln längst ner vilka timrå är intresserade av

zita: 4 värdelösa säsonger på rad? Eller ska vi värva spelare ENDAST på grund av de i Timrå nån säsong för 5 år sedan?

Men enligt Expressen så "jagar" Timrå Andersson och Linkan yrar på om när han var här sist...

Fungerade det "jättebra" andra säsongen Bagarn var här Linkan?  Va? Läs på för fan.

Redigerad kommentar

RocknRolf2:
Är Timrå på gång att bli en klubb befolkad av left overs!

Är det inte jonte så är det bagarn eller kallio.

RocknRolf2: Läser man ST så låter Det väl inte från Linkans håll att vi är så intresserade. Perra hade väl Bagarn i FBK när han fick lämna? Låter inte som om han är på G direkt.

Redigerad kommentar

Tikinmyheart: nä, därav min "smiley"

Per HApps: ja håller med men!!! kallio skulle ingen tacka nej till...

Johnny Bravo: Frågan är ju om snubben verkligen är slut vid 26 års ålder. Han fick en småknepig roll sista året i Timrå (centerbrist, och det klistrades på någon förhoppning om att Bagarn skulle 'ta nästa steg offensivt'). Trots detta var han tillräckligt bra för att spela i Tre Kronor och få ett fett kontrakt med FBK. Där han fick än mer av felaktiga förhoppningar/krav på sig, varpå han misslyckades major.
Så: tillbaka till LHC. Där han började som någon tilltänkt center i en producerande kedja fram tills tjeckerna anslöt, innan han började kastas runt utan att hitta rätt. Spelade väl en hel del som ytterforward också. Hursom producerade han lika lite som han gjorde i LHC innan han värvades till Timrå.

Det där med utvisningarna är lite fjoms. Ja, han hade en all-time high vad gäller minuter sista säsongen i Timrå. Han följde upp det med 75 minuter säsongen i FBK. I dessa 75 döljer sig en 5+20 samt en 10:a. Inte sådär superdramatiska 'han har blivit en vattenskidåkare'-siffror i mina ögon.
Den här säsongen var han f ö nere på sina stadiga och sedvanliga siffror som han alltid brukat ha.

Summa summarum: slut eller inte? Kan mycket väl vara i kraftig nerförsbacke. Jag är dock inte helt säker. Jag skulle gärna se att Kent-Linkan tog ett snack med honom. Sondera hans syn på sin utveckling de senaste säsongerna, vart han vill komma och vad han anser krävs för det, osv. När vi nu har en personlig spelarutvecklare ser jag det inte som en omöjlighet att dom skulle kunna jobba tillsammans på ett konstruktivt sätt. Om nu självinsikten och utvecklingsviljan finns där förstås.

Mina två cent.

att de spelat i Timrå ska det såklart stå några inlägg ner.

Värvar vi Bagarn måste det vara till rejält reapris. Men som Linkan snackar upp honom (hur fan är det möjligt? Kass sedan 07?) så lär man väl vara beredd att hosta upp deg.

RocknRolf2: 'Kass sen 07'? De små nyansernas mästare igen. Nej, Bagarn var inte 'kass' säsongen 07/08.

RocknRolf2:

Är ju märkligt hur Bagarn har rasat efter flytten från Timrå. Snacka om fel val att dra till FBK....ja han hade ju kunnat rasa även hos oss, men jag vet inte jag.

Nej tack, dög inte Timrå då, så duger inte han för Timrå nu.

Gabbe eller Bagarn, nej tack! Andreas Falk, ja för helvete!

Bragd-Birger: Överdrift? Nej, jag tycker han var riktigt svag den säsongen, vek offensiv och massor med onödiga 2:or. Sedan toppade han det med att vara helt off i slutspelet, kanske det slutspelets största besvikelse i Timrå. Han hade absolut ingenting i VM eller landslaget att göra.

Edit: Blandar ihop säsongerna, tänkte på 08/09. 07/08 var han inte kass.

Redigerad kommentar

Bragd-Birger: Många på Try out blir det.:)
Det Jag kommer ihåg är att han ville röra på sig för att inte bli en ny Robban Carlsson, som han sa.
Det kommer han heller aldrig att bli.
Nä killen har floppat All- Time High i mina ögon sen han stack o jag är ytterst skeptisk till att se honom igen i Timrå.
Vi behöver inga fler som ska spela i 4:e femman. Det ska vara för breddens skull då :)

Minns inför säsongen 08/09 när vi tappade alla våra centrar och Challe fick frågan om Timrå letade efter en förstecenter: "Vad är det som säger att inte Johan Andersson är vår förstecenter?"

Ja, allt sunt förnuft kanske?   

Hoppas verkligen på ett Bagarn-fritt Timrå 11/12!

Redigerad kommentar

RocknRolf2:
Thorpen klar.

Moffsing:

Ja se där;)

haggen:

Då tar vi Laine av bara farten.

haggen: Nä vi tar Falk o Sundh kan ju få komma hem som andra leftovers :)

Välkommen Torp!

Ser att Hv fansen inte är glada :)

Moffsing: Det kan nog bli bra. Nu är medelåldern på backsidan under 23 år så nu behöver vi få in 3 backar med rutin.

Johnny Bravo: Jaha. Nu när Torp är klar får jag motstridigt säga välkommen till TIMRÅ IK.

Tikinmyheart: Löjligt.

Torp blir bra. Ung, tung och betydligt bättre på att städa än Skogs. Det är honom han ersätter. Två tunga pjäser på det här+ett klartecken från Sebbe och det ser bra ut på backsidan. Sen är jag med JB om att Falk och Sundh gärna får gå samma väg.

Bragd-Birger: När det blev klart med Hallin inför denna säsong så kände jag direkt att det kunde bli en nytändning för han(vilket många härinne inte direkt gjorde). Nu efter säsongen kan man bara konstatera att det blev en mycket bra säsong för Hallin.
Har lite samma känsla för Bagarn. Även om han kanske inte kan komma upp i samma form då han var som bäst i TIK, så tror jag han kan få en nytändning och komma en bit på vägen.
Sen ska man naturligtvis inte betala några jättesummor för han , men kan man få han till ett vettigt pris så skulle det inte kännas helt fel.
Sen beror det väl också på hur det ser ut i övrigt med ev tilltänkta spelare, men som sagt jag har en liten positiv feeling kring Bagarn i alla fall.

« · 1366803 · »