1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600313 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Timråit H-sand: Äh du snackar en massa goja i vanlig ordning.:)

Moffsing:

Hääärligt!

En kille som man hatar att möta men älskar i sitt eget lag, fifan vad gytt!

Ambroo: Jag vidhåller att Torp inte är en back jag gillar-löjligt? Kanske. Jag säger utan omsvep JA TACK till Andreas Falk och Sundh.

Johnny Bravo: Falk håller jag som förstealternativ vad gäller 'stabil center med defensiva/BP-kvaliteter'. Därefter Gabbe. Och sen Da Baker, förutsatt att han är billig och det finns en plan för hur han ska komma tebaks i gott slag.
Att han småpinkat på Timrå i samband med att han drog till Timrå trodde jag inte var sådant vi skulle väga in. Jag menar, vi har ju Storskvättarn själv som assisterande sportchef numer. Allt glömt, allt förlåtet!

Johnny Bravo: Ibland kan goja vara bra. Se bara på ang Hallin. Men där var det vissa andra som inte trodde på han...
Nu vet man ju inte hur pass allvarligt det ligger till med Bagarn, men blir det värvning så ser jag rätt positivt på detta under förutsättning till ett rätt pris.

Bragd-Birger: Ja du har en poäng i det :)

Men jag är inte förtjust om Bagarn kommer tillbaka, det är bara det.
Men det är ju vad jag tycker o jag går inte bananas för att andra tycker nåt annat. Snarare tvärtom...... att det är kul.
Det visar bara på engangemang o åsikter som kan vara till Timrå IK:s bästa.

Johnny Bravo: Var det inte så att han sa "Jag funderade på att stanna och bli en ny Robert Carlsson"?

Timråit H-sand: Du..... vi tar det där på jobbet.
Vi är 2 mot 1. :)

Ang. Hallin har jag gjort en pudel.

KniveN: Han sa att han INTE ville bli en ny Robban Carlsson.

Tikinmyheart: Att hälsa motstridigt välkommen känns lite fjantigt. Men visst har du rätt att inte gilla honom. Jag tror dock att du kommer att bli överraskad. Sen ser jag honom som sagt som Skogs ersättare och bara det är +1.

Tikinmyheart: vart har du ens fått det ifrån att timrå är ute efter dom? drömma går ju

KniveN: Jag gör en Pudel o erkänner att jag inte kommer ihåg exakt vad han sa men kontentan ligger i det vi båda säger. Är det Ok för dig?

Johnny Bravo: Jag är inte heller säker, men jag har för mig att han såg det som något positivt att bli en ny Robban.

Tikinmyheart: ok då....jag med....Välkommen Nichlas....!1

Får väl skylla min uppfattning på att han var ung o dum förra säsongen....

Bagarn facit senaste sässarna.
25
18
17
9
7

Det där visar att han bara blivit sämre och sämre, och nej han kommer inte ta ett till steg i Timrå då det var här i sista säsongen han började bli sämre och sämre.

Tack men nej tack. Vi är ingen avfallstation där alla som svek oss för att hitta ett bättre lag kan komma tillbaka när ingen annan vill ha dom.

Mackelito: Vad har han för +/- då? Kollade på hockeyligan.se, men där finns bara statistik för slutspelet och i tidigare säsonger har de inte lagt in 10/11 än =/

Mackelito:

Här satte du fingret på något viktigt att tänka på inför framtiden. 

"Tack men nej tack. Vi är ingen avfallstation där alla som svek oss för att hitta ett bättre lag kan komma tillbaka när ingen annan vill ha dom."

Kattgubben:

0 TIK
-5 TIK
-9 TIK
-8 FBK
0 LHC

Bragd-Birger:
En sån som Bagarn kan väl behövas i BP?

Finns det nån sanning i ryktet att Gabbe ska tillbaka till SK-eå?

liston: Lite kommentarer fån HV håll. Ris o Ros.
"Där fick vi igen för Kamil Piros :/ "

"VAD HÅLLER NI PÅ MED, HV?! Stillman, har du blivit galen?!"

"Torp är härlig med sin inställning och fighting spirit men han är G som max i det defensiva, i det offensiva är det IG- det finns inget äns...Det fungerar ej med sånna backar i Hv enligt mig, även fast vissa backar är mer speciallicerade på det offensiva endel på det defensiva ect en back måste iaf kunna träffa mål och lägga lite vassa passningar då och då det spelat är totalt borta hos Torp, Björk, Rahimi. Därför ser jag gärna att alla tre prövar lyckan någonannanstans, Till Torp vill jag bara säga tack för din jävla goa inställning i Hv önskar mer hade den inställningen och hade jag varit du hade jag nötigt skott teknik utavbara helvete så det kan hända något offensivt med dig med!"

"Mycket märkligt agerat att släppa Thorp.Visst han har inte rosat marknaden varje match då han har en förmåga att gå bort sig.MEN fick han mer speltid med en bra back igämte sig så kan han utvecklas mera.Nu har vi snart inga kvar i truppen som slåss för klubbmärket."

"Med tanke på Timrås budget och svaga backbesättningen så ser han nog chansen att hamna i 2:a backpar och får spela BP/PP. Den chansen är lika med noll i HV nästa säsong oavsett tränare.

Jag mår också illa av att HV's talanger inte får chansen i HV oavsett om tränaren heter Kenta eller Janne. Hoppas att ledningen hittar en tränare som ger egna produkter chansen när ersättaren till Janne ska hittas de närmaste månaderna."

Thorp verkar ju vara ett jättebra nyförvärv, vilken bra statistik dom senaste 3 åren. 128 matcher spelade och 12 assist poäng ;)

zita: 138 matcher ska de va

zita: Nja du ska titta på utv. statistiken.

zita: Naturligtvis så skulle de ha övertalat Styf att göra en Foppasäsong till eller värvat tillbaka Lotvonen.

Edit: När skriver Sundh på då?

Redigerad kommentar

zita: Tar hellre tillbaka Jocke Nilsson än Bagarn för att dra en paralell

Ambroo: Ja vi får väl se..Du skulle bara veta vem det ryktet kommer ifrån:) men om det blir eller ej det vet inte jag

zita: Nu när Axie försvinner så får vi hoppas att han kommer istället.
Vem kom ryktet ifrån? :)

Ambroo: När det gäller backsidan så kan man väl hoppas nu att det blir ordning på Torpet?! :)

Johnny Bravo: Det måste jag tyvärr hålla för mig själv

fredriko74: Dessutom rök jag ihop med bagarn på Oscar när det var klart att han skulle lämna, sågade han jäms med fotknölarna och passade på att berätta att han inte var välkommen tillbaka, han såg måttligt nöjd ut då. Så deffinitivt nej tack till hans tjänster i TIK, kanske funkar han i Järpen vad vet jag ?!

zita: Du behöver bara bubbla :)

En fråga, Nordgren bröt ju med Rapperswil, och skrev på ett 2 års kontrakt med Kloten mitt i säsongen nu, fortsatte han med likadant kontrakt 1+1 då eller? eller var det envägs kontrakt så man kan glömma honom?

På en skala på 1-10 där 10 är klappat och klart, hur trovärdigt bedömer du din källa då? det kan du la gå med på att svara :)

Jag saknar Wernemans namteckning.

The great one: Han är junis ännu ett år vilket kan förklara att det inte har skrivits ett A-lagskontrakt.

Per HApps: "Tack men nej tack. Vi är ingen avfallstation där alla som svek oss för att hitta ett bättre lag kan komma tillbaka när ingen annan vill ha dom." Vackert så, men du glömde tillägget: 'OBS! Gäller endast spelare!!1'

Trevligt klipp med våran nya grabb!

Hjärtligt välkommen till Timrå IK!

Tycho: Läste i Sundsvallsnyheterna att Timrå ska skära ner sju miljoner på spelarbudgeten till nästa säsong. Det låter mycket, men å andra sidan betalades flera miljoner under den gångna säsongen för spelare som inte gjorde en människa glad. Jag ska inte såga alla jämns med fotknölarna med Jokela, Kolan, Lundmark, Hynning och Viinanen kostade betydligt mer än det smakade, därutöver inledde man även säsongen med Corsos svindyra kontrakt, så visst finns det möjligheter att spara.

Nu är det bara upp till sportcheferna att visa fingertoppskänsla ;)

Bragd-Birger: Haha jodu, En svikande sportchef tål jag då jag vet vilka kunskaper han besitter. MEN spelare som blivit dåliga efter att de lämnat säger jag bestämt nej till. Nytänk är vad som krävs i TIK... Förutom när det gäller Nubben då..

Pätr: Ja det kommer inte bli den trupp vi är vana om man säger så. Särskilt inte med tanke på att Hirschan, Pikken och Möley redan sitter på tunga kontrakt..

Den här backuppsättningen känns ändå rätt trolig om man ser nedskärningssiffran 7 miljoner framför sig. Skogs kanske inte stannar men han ersätts förmodlingen av någon likvärdig från allsvenskan eller elitserien.

Backar:
Sebastian Erixon
Jesper Dahlroth
Elias Granath
Marcus Högström
Antti Halonen
Mat Robinson
Nichlas Torp
Tomas Skogs ?

Mackelito: Bagarns prestationer sen han lämnade Timrå är förvisso svagare men definitivt på en högre nivå än Norbergs senaste säsonger... Om man nu ska leka den leken.

Och de är sånna här forwards som kommer läggas till skulle jag tro...
Jesper Ollas
Daniel Åhsberg
Dennis Rasmussen
Johan Sjödell Wiklander

Redigerad kommentar

El Maco: Nja, beror ju på hur man ser det. Hans jobb är ju att få dit dom bästa möjliga spelarna och det gjorde han. Spelarna däremot levererade inte.

Sen så var ju inte Norbergs säsonger i TIK dåliga medan Bagarns två sista var högst tvivelaktiga.

As said, om du vill leka den leken.

KORITFW: För att komma från den person det kom ifrån så borde det vara 9....men man måste komma ihåg att jag fått höra det i andra hand. Ja, och rykten är alltid rykten i dessa tider.

Mackelito: Ja, Bagarns två sista säsonger var ju verkligen tvivelaktiga. 40 landskamper och två VM. Nästan så att man önskade att alla forwards i Timrå uppvisar ett så tvivelaktigt facit nästa säsong.

Sen: låt mig använda din logik och hävda att Linkan 'tagit hit dom bästa möjliga spelarna'. Att dom sen inte levererade är ju uppenbarligen inte hans fel.

Mackelito: Om han nu var så dålig när han lämnade Timrå, varför ville vi supportrar ha han kvar då, tex. med tifon som gjordes om att vi ville ha han kvar och även facebookgrupper.

Mackelito: Att Murley har kontrakt över nästa säsong känns negativt. Enda anledningen till det var sannolikt att det rådde spelarbrist när han satt i förhandlingsposition och att han därigenom kunde skaffa sig ett längre kontrakt än Timrå önskade.

För övrigt är jag tveksam till att Tomas Skogs blir kvar. Lönen lär vara ganska ordentlig, medan prestationerna är alltigenom medelmåttiga. Personligen har jag en känsla för att Torp är hans ersättare.

Pätr: Viinanen var knappast speciellt dyr, en habil spelare som varken gjorde någon glad eller speciellt ledsen.

Jag kan tänka mig honom som en spelare i 3:e 4:e kedjan om han får ett kontrakt som motsvarar detta.

zita: Lördagsmatch, fansen hade druckit gott flera timmar innan nedsläpp, då kan det bli lite förhastade handlingar =)

fredriko74: Ha ha ja det måste ha varit de då:)

« · 1366963 · »