ersson: Beror lite på vad han ställs mot. Men just nu duger han. Frågan är om han är bättre än PW.....tycker nog inte det. Då har vi två andremålisar ;-)
Frella: Indeed, personligen känns Aleksis som väldigt mycket Åkerlund, liten, snabb, oberäknelig, stannat upp i utvecklig, lever som 2:e målis.
Många varningssignaler, kan storspela släpper tveksamma puckar ibland. Han kan bli bra precis som alla andra men lite chansing skulle det vara då känns det som Lundström går en bättre väg där kurvan iaf går uppåt och han ytvecklas från att vara 3:e målis i BIF, 1:a S-vall konkurera ut Honkan i FHC och ES.
Åkerlund, Riddervall och Alkesis har en sak gemensamt, dom stänger inte matcherna, dom kan göra super snygga räddningar sen blir det pankak av allting på något jävla skit skott.
----
Tycker inte ens det är lugnt med PW som första, Tycker vi chansat ganska många gånger med målisarna nu för att lära oss en läxa.
Simmalugnt: satsa och satsa, Lundström ska vara andramålisen isf. Ser hellre Lundström som 2:e målis än Aleksis, då Lundström just nu ÄR bättre, och har ännu större chans att bli ÄNNU bättre.
Blizzard, etc: Jag måste ju fråga, vem vill ni ha som förstemålis egentligen? Karri Rämö eller Petri Vehanen? Varför tar vi då inte och slår till på Henke Lundqvist eller något ;) Grabbar, vi måste se realistiskt. Vi är Timrå, inte Spartak Moskva. Backe, Riddarn, Lundström, etc. Någon av dem eller någon i deras klass kommer bli våran förstemålis skulle jag tro :)
Simmalugnt: Hur som haver så är det bra att man har gett PW en deadline. Ska vi köra avvaktaleken här också så kanske det slutar med att Bjurling och Zajkowski slåss om spaden...
Simmalugnt: Backlund var en habil elitseriemålvakt, dock ingen Kimmo Kapanen. Vi var nog bortskämda. Backlund släppte alltid in ungefär vart elfte skott, oavsett hur svårt eller lätt det elfte skottet var...
Simmalugnt: de där va väl bara en kort period . jag minns serien mot hv då åke gick in och spikade igen fullständigt och vann matchen åt oss , matchen efter så står han där igen . den legendariska johan backlund . otroligt , har aldrig varit så förbannad på en line up någon gång i hela mitt liv . supercharles
T T: Men det är ju inte säkert Perra har första tjing bara för att han tränat honom. Det skulle vara som att Challe skulle locka Lander till MoDo ;-). Njaaa....inte riktigt kanske....men ni fattar.... :-)
Skarin: Haha, jag känner en sarkasm över mitt hockeykunnande. ;) Fick en chock när jag gick in och kollade hans stats, trodde han hade producerat mer. Men han skulle väl funka som brunkare i tredje/fjärdekedjan.
Personligen skulle jag tyka PW och Lundström va helt ok. Iaf såhär på förhand. Även Ahlqvist och PW. Är mer tveksam till Ridderwall och vill absolut inte se nån förlängning med Åke.
Han som sa Ahqlvist va en liten målvakt va väl att ta i då han är 187cm och 87kg medans tex Lundström är 1cm kortare och 8kg lättare. Även PW är mindre än Aleksis.
Backlund har jag inte riktigt bestämmt mig med än.
Berglund: Är det ingen som vill se en etablerad förstamålvakt i Timrå IK till hösten? Med tanke på alla insläppta mål förra säsongen och karusellen kring målvakterna...
Backe är det ju för fan bara att glömma. Han var slut när han lämnade och han lär var fullständigt slutast när han kommer tillbaka. Förra säsongen var det Jokela och kolan som skänkte baklängesmål, ska vi plocka in backe då som kan agera jultomte igen?
Olle: Nä fasen heller! Han är en riktigt grym målvakt. Kan inte lastas för läget nu. Senaste matchen mot Rögle tyckte jag han var bra. Sedan skulle det vara kul med lite äkta syskonrivalitet! Trivas lär de ju göra här om de har varandra också
Ni får komma med vilka namn som helst just nu eftersom det är silly season. Det enda jag säger o kräver är att Timrå IK får inte slarva bort den viktigaste posten ännu en säsong, för Det har Vi inte råd med!
Olle: Jo jag. Men det verkar tydligen svårt o därför är jag nöjd med PW, Hellberg el. Ahlsenfeldt. De är moderna målvakter som är grymt talangfulla o kan verkligen bli den målvakt vi vill ha.
Berglund: Skulle inte tacka nej till någon av dom. Man har vi råd med en målvalt som är van att uppbära en KHL-lön? Knappast! Skulle vara Ersberg eller Tellan med hemlängtan då...
Ni måste inte roasta vårt utbud lika hårt som Timrå IKs men tänkte bah påminna om att vi har två olika tishor till salu. Alternativ 1: Ifrån Medelpad kommer vårat lag - Kommentar överflödig men att gå med en tröja som bär en av våra ... | Läs mer