1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600471 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
ersson: Han verkade inte spela nån mer match i Finland efter att de ryckte hem honom iaf. Står han klubblös nu?! Men vad fan... ta hit karln!

Kattgubben: Eller hur?! Jag tycker inte att han gjorde bort sig här precis. Om man bortser från de olyckliga tavlorna mot AIK eller vilka det nu var.

EDIT: Ska man kanske ta och maila någon och fräscha upp deras minne? ;)

Redigerad kommentar

ersson: Ja ge hit!!

Timrå Icon: Hur många av er är sugen på att ta hit Aleksis igen? :)

ersson: Beror lite på vad han ställs mot. Men just nu duger han. Frågan är om han är bättre än PW.....tycker nog inte det. Då har vi två andremålisar ;-)

ersson: Precis! Uno, om du ser det här... kan du inte ta och dryfta denna delikata fråga med Nubben? :)

Kattgubben: Bubbla Uno? :) Jag ser mycket hellre Aleksis i Timrå nästa år än Lundström och Åkerlund.

ersson: PW och Aleksis skulle helt klart funka. Kan inte tänka mig Aleksis vara dyr.

Berglund: Uno har ju försvunnit på heltid sa han ju!

T T: Gud va gött de skulle va....med en Backe i målet :)

Johnny Bravo: Folk dissar Lundström som nyförvärv till höger och vänster men går bananas när Aleksis dyker upp i diskussionen. Jag fattar ingenting.

Kostiainen: Det är det med HS. Sooner or later they always come back.

Dragan 2k: Eagles spelar förresten i S-vall i sommar.

You can checkout any time you like,
But you can never leave!

Frella: Indeed, personligen känns Aleksis som väldigt mycket Åkerlund, liten, snabb, oberäknelig, stannat upp i utvecklig, lever som 2:e målis.

Många varningssignaler, kan storspela släpper tveksamma puckar ibland. Han kan bli bra precis som alla andra men lite chansing skulle det vara då känns det som Lundström går en bättre väg där kurvan iaf går uppåt och han ytvecklas från att vara 3:e målis i BIF, 1:a S-vall konkurera ut Honkan i FHC och ES.

Åkerlund, Riddervall och Alkesis har en sak gemensamt, dom stänger inte matcherna, dom kan göra super snygga räddningar sen blir det pankak av allting på något jävla skit skott.

----

Tycker inte ens det är lugnt med PW som första, Tycker vi chansat ganska många gånger med målisarna nu för att lära oss en läxa.

Blizzard:

Det är ju i mina ögon ett rätt lustigt argument att vi bör satsa på Lundström eftersom vi har chansat för mycket med målisarna.

För mig så är Lundström ett minst lika osäkert kort som Ahlqvist, Ridderwall eller Åkerlund.

Däremot inte sagt att det kan bli bra. Jag var sugen på Lundström redan innan han gick till Frölunda.

Redigerad kommentar

Simmalugnt: satsa och satsa, Lundström ska vara andramålisen isf. Ser hellre Lundström som 2:e målis än Aleksis, då Lundström just nu ÄR bättre, och har ännu större chans att bli ÄNNU bättre.

win win.

Blizzard, etc: Jag måste ju fråga, vem vill ni ha som förstemålis egentligen? Karri Rämö eller Petri Vehanen? Varför tar vi då inte och slår till på Henke Lundqvist eller något ;) Grabbar, vi måste se realistiskt. Vi är Timrå, inte Spartak Moskva. Backe, Riddarn, Lundström, etc. Någon av dem eller någon i deras klass kommer bli våran förstemålis skulle jag tro :)

Redigerad kommentar

Blizzard:

Att han är bättre just nu, ja kanske. Men då är det inte med mycket. De känns ganska likvärdiga.

Och att Lundström har större chans att bli ännu bättre vad grundar du det på?

Kattgubben: Å andra sidan hade vi bra stabilitet med Backlund under några säsonger och alla, alla, gnällde och ville ha in Åkerlund på heltid.

ersson: Jag vill ha PW som etta. Sen kan jag mycket väl tänka mig Ridderwall eller Ahlqvist eller Lundström som tvåa.

Rooster23:

Fast det var ju bara en jävla mardröm rent ut sagt.

Ett läger som hade Backe som helig ko hur många puckar han än kastade in.

Och ett läger som hade Åkerlund som den store frälsaren som skulle blomma ut till en toppmålvakt om han bara "fick chansen".

Hur fan man än gjorde och va fan man än skrev så lyckades man stöta sig med någon på endera sidan.

Simmalugnt: Hur som haver så är det bra att man har gett PW en deadline. Ska vi köra avvaktaleken här också så kanske det slutar med att Bjurling och Zajkowski slåss om spaden...

T T: Absolut. Det håller jag med om.

Fast deadlines är också en chansning. Det kan vara både positivt och negativt.

Simmalugnt: Backlund var en habil elitseriemålvakt, dock ingen Kimmo Kapanen. Vi var nog bortskämda. Backlund släppte alltid in ungefär vart elfte skott, oavsett hur svårt eller lätt det elfte skottet var...

Holtet ryktas få lämna FBK. Kan det vara någon som Perra är sugen på tro?

T T: Det hoppas jag verkligen. Holtet har spelat bra i Färjestad. :)

ersson: Du verkar vara en rolig prick rent allmänt.

Simmalugnt: de där va väl bara en kort period . jag minns serien mot hv då åke gick in och spikade igen fullständigt och vann matchen åt oss , matchen efter så står han där igen . den legendariska johan backlund . otroligt , har aldrig varit så förbannad på en line up någon gång i hela mitt liv . supercharles

T T: Men det är ju inte säkert Perra har första tjing bara för att han tränat honom. Det skulle vara som att Challe skulle locka Lander till MoDo ;-). Njaaa....inte riktigt kanske....men ni fattar.... :-)

Rooster23: Backe habil? Hur som helst gjorde han mig labil.

Skarin: Haha, jag känner en sarkasm över mitt hockeykunnande. ;) Fick en chock när jag gick in och kollade hans stats, trodde han hade producerat mer. Men han skulle väl funka som brunkare i tredje/fjärdekedjan.

T T: skulle vi få bjurling elle zacke, tycker jag vi ska ställa oss utanför E:on med fackla i hand :] skämt osido men aldrig dessa herrar!

Personligen skulle jag tyka PW och Lundström va helt ok. Iaf såhär på förhand. Även Ahlqvist och PW. Är mer tveksam till Ridderwall och vill absolut inte se nån förlängning med Åke.

Han som sa Ahqlvist va en liten målvakt va väl att ta i då han är 187cm och 87kg medans tex Lundström är 1cm kortare och 8kg lättare. Även PW är mindre än Aleksis.

Backlund har jag inte riktigt bestämmt mig med än.

Berglund: Är det ingen som vill se en etablerad förstamålvakt i Timrå IK till hösten? Med tanke på alla insläppta mål förra säsongen och karusellen kring målvakterna...

Backe är det ju för fan bara att glömma. Han var slut när han lämnade och han lär var fullständigt slutast när han kommer tillbaka. Förra säsongen var det Jokela och kolan som skänkte baklängesmål, ska vi plocka in backe då som kan agera jultomte igen?

Olle: Jo jag vill ha hit båda bröderna Tarkki.

Timrå Icon: Båda?! Den äldre av dom lär väl vara förstörd med sämre självförtroende än Kicki Danielsson efter den här kvalserien...

Olle: Nä fasen heller! Han är en riktigt grym målvakt. Kan inte lastas för läget nu. Senaste matchen mot Rögle tyckte jag han var bra. Sedan skulle det vara kul med lite äkta syskonrivalitet! Trivas lär de ju göra här om de har varandra också

Berglund: han är inte kort i praktiken, men han spelar som att han vore 1,20. Mycket likt åkerlund, tror dom hade gjort succe i 100meter sim.

Ni får komma med vilka namn som helst just nu eftersom det är silly season.
Det enda jag säger o kräver är att Timrå IK får inte slarva bort den viktigaste posten ännu en säsong, för Det har Vi inte råd med!

Johnny Bravo: Martin Pierre Brodeur..  (c:

Herminator:

Det känns ju som en långsiktig värvning. ;o)

Simmalugnt: Stabiliteten framförallt, vårt nya måtto i målvaktsfrågan, han är ju inte 40 fyllda ännu..

Olle: Jo jag. Men det verkar tydligen svårt o därför är jag nöjd med PW, Hellberg el. Ahlsenfeldt.
De är moderna målvakter som är grymt talangfulla o kan verkligen bli den målvakt vi vill ha.

Berglund: Skulle inte tacka nej till någon av dom.
Man har vi råd med en målvalt som är van att uppbära en KHL-lön? Knappast!
Skulle vara Ersberg eller Tellan med hemlängtan då...

Berglund: Tänk på att Iiro Tarkki var för dyr.

Har man kikat på ligan i tyskland vad som finns ledigt där? Sägs ju hålla bra klass där nuförtiden..

www.eliteprospects.com/player.php?player=20573

Johnny Bravo: Men nu verkar det alltså luta åt lillriddarn och Lundström. Vi ska mao ha två andre-målisar i år också.

Fantastiskt.

Kostiainen: om jag inte missminner mig helt så hämtades väl en viss Kapanen från Tyskland?

mikenomad: betydligt bättre målvaktspar än förra året

« · 1368537 · »