1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601103 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Kattgubben: Om Boork: "Han vann 84 och det är ju inte så länge sedan". Touche:-)

Johnny Bravo: Då kan vi garanterat glömma Pikkarainen, lasch och Nagy.
Ska man lägga lite mer krut på någon kan det vara Carlsson och Madsen...
Kilström blir nog också svårt att få i konkurrens med andra lagen i ES...

Tycho: Nu när målvakterna är "klara" så kommer vi till nästa problembarn. Centrarna.
Vi har bara Hirso på kontrakt, A. Larsson oxå då han kan vara både center o ytter. Beror ju på om man vill se honom som center.

Stannar Lander så lättar det bördorna 100-falt för Timrå.

Hagos? Bagarn?
Gabbe har inte bestämt sig säger han men där lutar det ju åt Leksand då han flyttat härifrån. Så blåsta är vi ju inte.

Redigerad kommentar

Johnny Bravo: Stänk på med Kontiola nu när han är ledig!

Ewy: Visst men du får scrolla ner nåt inlägg så får du se varför det är en utopi.
Men jag länkar till artikeln oxå.

Ser nu oxå i artikeln att Robinson är klar men inte officiellt.

Vi ska dessutom ha 3 centrar (om Lander försvinner) eftersom man vill ha Larsson på en kant.

Johnny Bravo: Lander kommer skriva kontrakt med Edmonton eftersom deras draft försvinner efter det här året. Jag tror han vill vara i Edmonton när han väl flyttar över.
Dock tror jag det finns en bra chans att han spelar i alla fall ett år till i Timrå. Det tror jag han skulle må bra av och jag tror han vill vara bra när han flyttar över.

Sen kan man faktiskt börja ledsna på kontrakt inom 3:år på draften... Känns som en massa spelare åker över innan de är färdiga i ES. Hoppas de han hitta ett bättre alternativ. Typ 6 år eller nått. Då är de ändå 23 år och har sedan möjligheten att välja ett annat lag...

Tycho: Det där har jag funderat på.
OM han nu inte vill skriva på vad händer då?
Låt säga att han vill till Detroit istället.
Är han trots att han inte skrivit på bunden till Oilers?

Johnny Bravo: Jag har för mig att de kan ge han ett kontraktsförslag och då får de rättigheter till honom i 2 år till men jag vet inte...
Det känns inte som om det skulle vara en fördel för spelaren att tacka nej till ett kontrakt. Det är inte precis spelarnas marknad...

För skulle de bli helt fri kan jag inte förstå varför alla spelare ska över så tidigt... om de inte blir förblindade av kontraktet och pengarna framför sig...

Sundh o Falk ser ut att stanna i HV så nu kan några härinne andas ut.

Redigerad kommentar

Blir så jävla förbannad om de sajnar Riddarn! Vad i helvete ser dom hos honom?

MB: Är han verkligen SÅ jävla dålig?

Ewy: Exactomundo!

Sedan tycker jag vi ska anamma Nubbens system för slutspelsbonus för de lite äldre spelarna.

Redigerad kommentar

Johnny Bravo: Tur du lade till det där med hockeyperspektivet haha! Var nära att kommentera innan jag läst färdigt :-)

Kattgubben: Har väl inte varit direkt lysande eller stabil i DIF de senaste säsongerna eller? Känns ju knappast som en målvakt som är på väg upp och Tarvis är ju inte en målvaktstränare som kan förädla alá FBKs Granqvist gjort med en klart medioker Nilsthorp när han kom från Rögle.

Nilshtorp var inte speciellt bra förra året i Rögle och jag fattade nada att FBK tog honom, men den där Granqvist verkar veta vad han gör. Tarvis har mycket att bevisa innan han är på hans nivå med tanke på vad som åstdakommits hittils av honom i Timrå, sen Kapanen har vi inte haft en riktig flerårig vinnare i kassen. Linbäcks sejour i TIK räknar jag inte, då Tarvis hade inte ett skit med Linbäcks vinnarskalle att göra.

Att PW valde FBK pga målistränare, när han visste han han skulle vara etta och få spela de flesta matcherna här säger allt, tyvärr! Han är kass.

Men för fan, de får bevisa att jag har fel, det tar jag gärna.

Redigerad kommentar

Det finns tydligen en annan center som heter Johan Andersson från AIK som inte får spela vidare där nästa säsong.
Nån koll på honom?

Johnny Bravo: Det där är en kille jag lärt mig gilla under året. Han skulle jag gärna se som center i Timrå IK.

Lite drygt 5 min in i intervjun så kommenterar Stillman Torp.

Torp fick ett kontraktsförslag tidigare under säsongen men ville avvakta men Hv gick vidare så det fanns ingen plats kvar åt honom nu efter säsongen, säger han.

Hmm?

Johnny Bravo: hoppas det Zita fått höra om Sundh är 110% sanning!

KORITFW: Kolla intervjun med Stillman. Han kommenterar Oscar oxå.
Han tror o hoppas han stannar i HV liksom Falk.

Johnny Bravo: Det verkar lite konstigt att dom inte vill behålla honom. 19 pinnar varav tio mål är ju långt ifrån underkänt för en spelare som gjort sin första ordinarie elitseriesäsong och sen var han väl en av Gnagets bästa under hösten har jag för mig.

Men något för TIK lär han väl knappast vara. Klockren Växjövärvning om dom nu kliver upp.

Knylan: Varför skulle han inte kunna vara nåt för oss?
23 år o överlägset mycket mer poäng o mindre utv.min än Bagarn tex.

Får vi Riddervall så är det en kanonvärvning ! För två år sedan så imponerade han enormt varje gång han fick stå (låg i topp i räddningsprocent för hela elitserien).
Den här säsongen har han haft otur med skador så den glömmer vi. Därför kommer han säkert att vara enormt revanschsugen på att få visa visa vad han går för.
Han är fortfarande ung och utvecklingsbar och under Tarvainens ledning så kommer det att bli succe, TRUST ME !

Johnny Bravo: Både EP-texten och mitt eget minne säger att han väl inte är direkt oöm. Åtminstone så är det vad jag minns efter att ha sett honom i några matcher, framförallt i höstas då. Försvann lätt men avgjorde väl även något Stockholmsderby med två kassar eller nått. Fast ska man se det i konkurrens med såna som Bagarn och Hagos så är han ju inte helt utesluten känns det som.

Johnny Bravo: Snart är jokerkvoten fylld för oss va? Hade vi oändligt med resurser hade vi kunnat köra linköping-style för fyra-fem år sedan och värva 13 backar och 23 forwards och placera ut i småländska allsvenska lag (typ fylla bobcats med våra kontrakterade prospects).

El Maco: Ja jag håller med. Ställde bara en fråga i förhållande till Bagarn.

Det blir det det blir.

Knylan: Jag har ingen aning men i konkurrens med Bagarn så.....

Vill nog ha några tyngre namn i o för sig.

Knylan: inge mer Björn svensson tack xD

AIK-Andersson är ingenting för oss tycker jag. Däremot är jag öppen för att någon utav Hagos eller Bagarn blir Gabbes ersättare. Dennis Rasmussen vore en riktigt fin värvning som fjärdecenter.

Max "Olle" Friberg och Simon Önerud är två riktigt sköna nyförvärv, även om den ena inte är riktigt klar.

Det som Linkan uttalar sig i ST idag att det inte blir några dyra spektakulära nyförvärv oroar mig. Främst med tanke på att det känns så osäkert kring Pärssinen. Kommer han kunna gå för fullt? Jag är skeptisk.

När det gäller målvaktssidan (den viktigaste biten!) är jag precis som många andra orolig över en uppställning med Ridderwall och Lundström. Här gäller det för Tarvis att han vet vad han gör och att han själv höjer sig någon nivå. Jag gillar stora, moderna målvakter. Riddarn är stor. Tarvis får fixa resten.

Skarin: Vi kan väl trada Pikka mot Pyrret? :)

Johnny Bravo: Pikkarainen kommer bli jävligt farlig till hösten. Jävligt farlig. Han kommer döda. Han ska vi inte byta bort.

Knylan: Usch då, vad hemskt.

Johnny Bravo: Ja det känns som en försäljning av en sådan som Pikka kan göra det möjligt för någon annan att ta plats. Någon bättre helt enkelt.

Johnny Bravo: Det är känslan åtminstone. Ungt hungrigt lag, mycket fysik. Han måste gå i bräschen. Döda lite. Han kommer göra uppåt 20 pyts kommande säsong. Endera så gör han 20 eller så når han inte ens fem innan han får sparken i december. Jag tror mer på det förstnämnda. 

Knylan: Ha ha det låter väldigt bra.

Fast jag vill mer än gärna ha tillbaka Pyrret i o för sig.

Johnny Bravo: Hellre pikkarainen han smäller på lite mer :]

Johnny Bravo: Pyrret kan åka runt och göra syrgasare på västkusten kontraktstiden ut så tar vi han sen. Det blir nog billigast så.

Sedärja!

Edb: Jo men vi har ju några som kan göra det nu när vi fått in Önerud o Torp.
Men jag har inget emot Pikka om ni tror det.

En sniper är aldrig fel o Pyrret har blivit en del av Timrås historia på kort tid.

Knylan: 2 år dessutom.Kanon.
Välkommen Simon!

Knylan: Jag håller med. Vi kommer få se ett ungt, hungrigt och ett betydligt mer intensivt TIK över hela isen. Det gör att fler forwards kommer använda kroppen och vara inne i skiten och börja tackla mer helt enkelt. Pikkas jobb så att säga.

Men din tro och önskning är riktigt trevlig. Ett underbart scenario.

Knylan: Ha ha vi säger så :)

Johnny Bravo: jag har inget emot pyrret heller så, men ovetande om han skulle göra lika bra ifrån säg då som nu och han lär ju kosta junior :]

När nästa säsong är slut undra hur många av våra kanonvärvningar verkligen kommer vara just Kanon :] just nu gillar jag att vi satsar på "oblommade" spelare och unga, de är djärvt men kanske smart också"hoppas"

Knylan: En brasklapp: Bara inte Perra sabbar alltihop. :)

Tim Norberg: Häääärligt!

Fyfan jag tycker det börjar likna något, riktigt fint alltså! Men pessimisten är ändå där och tycker det verkar klent änsålänge..

Kostiainen: Jag är väldigt nöjd.
Det känns som vi är Back to Basic igen.
I like.

Johnny Bravo: FAN!

Johnny Bravo: INTE RÖRA PIKKEN!!!

han ska vara kvar. pyrret är över a´la fhc. han kämpade i tik för att nå sista chansen i nhl! nu är han bara vanlig mänskling finne.

medans PIKKEN spelar modern bad ass hockey.

=)(=

Mja, undra hur det var med ryktet om tvillingarna Donati jag.

Uno, läcker du lite info?

« · 1369974 · »