1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607611 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Knylan: Varför skulle han inte kunna vara nåt för oss?
23 år o överlägset mycket mer poäng o mindre utv.min än Bagarn tex.

Får vi Riddervall så är det en kanonvärvning ! För två år sedan så imponerade han enormt varje gång han fick stå (låg i topp i räddningsprocent för hela elitserien).
Den här säsongen har han haft otur med skador så den glömmer vi. Därför kommer han säkert att vara enormt revanschsugen på att få visa visa vad han går för.
Han är fortfarande ung och utvecklingsbar och under Tarvainens ledning så kommer det att bli succe, TRUST ME !

Johnny Bravo: Både EP-texten och mitt eget minne säger att han väl inte är direkt oöm. Åtminstone så är det vad jag minns efter att ha sett honom i några matcher, framförallt i höstas då. Försvann lätt men avgjorde väl även något Stockholmsderby med två kassar eller nått. Fast ska man se det i konkurrens med såna som Bagarn och Hagos så är han ju inte helt utesluten känns det som.

Johnny Bravo: Snart är jokerkvoten fylld för oss va? Hade vi oändligt med resurser hade vi kunnat köra linköping-style för fyra-fem år sedan och värva 13 backar och 23 forwards och placera ut i småländska allsvenska lag (typ fylla bobcats med våra kontrakterade prospects).

El Maco: Ja jag håller med. Ställde bara en fråga i förhållande till Bagarn.

Det blir det det blir.

Knylan: Jag har ingen aning men i konkurrens med Bagarn så.....

Vill nog ha några tyngre namn i o för sig.

Knylan: inge mer Björn svensson tack xD

AIK-Andersson är ingenting för oss tycker jag. Däremot är jag öppen för att någon utav Hagos eller Bagarn blir Gabbes ersättare. Dennis Rasmussen vore en riktigt fin värvning som fjärdecenter.

Max "Olle" Friberg och Simon Önerud är två riktigt sköna nyförvärv, även om den ena inte är riktigt klar.

Det som Linkan uttalar sig i ST idag att det inte blir några dyra spektakulära nyförvärv oroar mig. Främst med tanke på att det känns så osäkert kring Pärssinen. Kommer han kunna gå för fullt? Jag är skeptisk.

När det gäller målvaktssidan (den viktigaste biten!) är jag precis som många andra orolig över en uppställning med Ridderwall och Lundström. Här gäller det för Tarvis att han vet vad han gör och att han själv höjer sig någon nivå. Jag gillar stora, moderna målvakter. Riddarn är stor. Tarvis får fixa resten.

Skarin: Vi kan väl trada Pikka mot Pyrret? :)

Johnny Bravo: Pikkarainen kommer bli jävligt farlig till hösten. Jävligt farlig. Han kommer döda. Han ska vi inte byta bort.

Knylan: Usch då, vad hemskt.

Johnny Bravo: Ja det känns som en försäljning av en sådan som Pikka kan göra det möjligt för någon annan att ta plats. Någon bättre helt enkelt.

Johnny Bravo: Det är känslan åtminstone. Ungt hungrigt lag, mycket fysik. Han måste gå i bräschen. Döda lite. Han kommer göra uppåt 20 pyts kommande säsong. Endera så gör han 20 eller så når han inte ens fem innan han får sparken i december. Jag tror mer på det förstnämnda. 

Knylan: Ha ha det låter väldigt bra.

Fast jag vill mer än gärna ha tillbaka Pyrret i o för sig.

Johnny Bravo: Hellre pikkarainen han smäller på lite mer :]

Johnny Bravo: Pyrret kan åka runt och göra syrgasare på västkusten kontraktstiden ut så tar vi han sen. Det blir nog billigast så.

Sedärja!

Edb: Jo men vi har ju några som kan göra det nu när vi fått in Önerud o Torp.
Men jag har inget emot Pikka om ni tror det.

En sniper är aldrig fel o Pyrret har blivit en del av Timrås historia på kort tid.

Knylan: 2 år dessutom.Kanon.
Välkommen Simon!

Knylan: Jag håller med. Vi kommer få se ett ungt, hungrigt och ett betydligt mer intensivt TIK över hela isen. Det gör att fler forwards kommer använda kroppen och vara inne i skiten och börja tackla mer helt enkelt. Pikkas jobb så att säga.

Men din tro och önskning är riktigt trevlig. Ett underbart scenario.

Knylan: Ha ha vi säger så :)

Johnny Bravo: jag har inget emot pyrret heller så, men ovetande om han skulle göra lika bra ifrån säg då som nu och han lär ju kosta junior :]

När nästa säsong är slut undra hur många av våra kanonvärvningar verkligen kommer vara just Kanon :] just nu gillar jag att vi satsar på "oblommade" spelare och unga, de är djärvt men kanske smart också"hoppas"

Knylan: En brasklapp: Bara inte Perra sabbar alltihop. :)

Tim Norberg: Häääärligt!

Fyfan jag tycker det börjar likna något, riktigt fint alltså! Men pessimisten är ändå där och tycker det verkar klent änsålänge..

Kostiainen: Jag är väldigt nöjd.
Det känns som vi är Back to Basic igen.
I like.

Johnny Bravo: FAN!

Johnny Bravo: INTE RÖRA PIKKEN!!!

han ska vara kvar. pyrret är över a´la fhc. han kämpade i tik för att nå sista chansen i nhl! nu är han bara vanlig mänskling finne.

medans PIKKEN spelar modern bad ass hockey.

=)(=

Mja, undra hur det var med ryktet om tvillingarna Donati jag.

Uno, läcker du lite info?

Kostiainen: mm donatisarna kansk skulle kunna vara något enkelt vasst framåt!

Kostiainen: Jätteskoj att vi värvade Friberg och Önerud. Kul med talanger som kan utvecklas vilket vi i stor del består av just nu.

OK att man värvar Jocke och Riddarn. Jag tror det ändå kan funka, Jocke känns trygg. Inte Stefan men då har vi en vi kan lita på i varje fall..

Men sen, det jag INTE vill höra är att man vill ha Hagos och Johan Andersson..
NEJ NEJ NEJ SNÄLLA

Jag har varken tid eller ork att motivera varför men om de kommer sätter jag en hundratusen på att de kommer floppa. Eller förväntningarna kan ju inte vara stora så det kanske inte blir flopp. Men i vart fall, snälla TIK, lyd mitt råd och värva en till ung kille med talang om ni verkligen är så rå-usla på att hitta rutinerade spelare med kvalité som kan ersätta Gabbe.

suuck..

Jag vill ha en jävla-spika-igen målvakt NU!!!!!

söder över: Pikken for President! :)

MB: Du vill alltså ha en målvakt som tar ALLA puckar? Varendaste liten en?

Knylan: alla puckar är lika stora ;-)

Jonas Almtorp i SSK, kan inte det vara något i fall de åker ur?

Knylan: ja vore inte de lite coolt . minst två poäng i alla matcher . och garanterat guld . hit med en sån

Blizzard: När jag växte upp fanns det stor, mellan och liten. Med tandpetare och liten så sköt man högst vilket var huvudsaken.....;-)

Bra med Önerud....

FORZA TIK.........alltid, alltid.........

med risk för Roxette så länkar jag till dessa artiklar om Torp och Önerud

Kattgubben: Ja hade de inte vart för att man syltat in Wikegård på ett hörn så hade jag svalt nyheten med hull och hår. Men eftersom Wikegård kategoriskt vägrar att bosätta sig i Karlstad sär det bara konstatera att det är ett raffinerat aprilskämt ;-)

Redigerad kommentar

MB: Det får du i Jocke Lundström.

Magnus Rövarn : o fan

Synd att Sundh som valde HV till slut :(

zita: Då är det bara och hoppas på "Bagarn" då :)

Hagos och Bagarn är 2 spelare med ett enormt hjärta och mina minnen ifrån deras tid i Timrå är att de gav oss det vi vill ha...svett blod och tårar..och ett j-a krigande..
Glömmer aldrig när Hagos dödade tid genom att hålla i pucken...
Torp...Friberg och Önerud...3 hungriga unga killar med fart och fläkt som har
allt att bevisa....se på Modo...gamla rävar som spelar hockey i Slow-Motion...det kommer kosta dom Elitseriekontraktet nästa söndag!

SMÅLAND: Minns även när Hagos arslade bort, var det 14 sekunder kvar...tekning i egen zon...Minns!!!

orion: 6sek var det väl?

KniveN: Stor skillnad...

orion: 9 sekunder kvar var det. Tekningen i våran zon mot FBK och de kvitterade till 1-1 och vann i sudden. Hade vi vunnit första matchen hade vi satt press på dem.

Magnus Rövarn : Fyller i med att det var Nordström som tekade för FBK.

Eller var det bara han som kvitterade?

Redigerad kommentar

« · 1370042 · »