1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607825 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Ang centerplatserna; Alexander Sundström i Brynäs verkar fundera över framtiden, kan det vara något?

Kostiainen: Hoppas ryktet inte stämmer om man skall gå på rykten. För i Modo leden påstås det att HP satt på läktaren för att han hade ett stort intresse utanför ishockeyn som stavades "vilda utekvällar"

maskot: Det stämmer tyvärr! Men oavsett vilken klubb han kommer att spela i så behöver han få hjälp med sina problem..

En ruskigt bra hockeyspelare.. Hoppas verkligen att han kan få bukt med det privata-problemen!

Och Olle detta säger jag inte av nån anledningen för att vara dryg! Utan det är tyvärr bara sanningen!

maskot: Då passar han ju alldeles utmärkt här? Vet ju t.ex att Timo gillar det väldigt mycket också!

Kostiainen: Känns som att dom flesta finnarna gör det! :) Lehtonen i SAIK är väl rätt glad i flaskan också!!

Örnen: Jo, det måste ju vara något sådant? Vet ju att Kimi Räikkönen hittades sovandes på en parkbänk i Budapest dagen innan race när han tävlade för Mclaren. Finnarna som super blir bara bättre, kanske därför de lämnar Sverige såpass tidigt också? De vill inte ha hjälp me sina problem!

Johnny Rocker: En sak är iallafall säker, har man inte en attraktiv produckt så hälper det inte att skära i spelarbudgeten.
Måste finnas balans.

2-3 millar plus lovade TJ vi skulle gå iår oavsett slutspel/KS eller ej.
Detta var i Januari!

Men helt klart är det tufft jobb att få ihop bra trupp+ekonomi.
Känns ändå inte helt hopplöst nu när vi fått Nubben.

RTS: Ska man snacka spelare o lite dyrare såna då´rå, så känner jag rent spontant att Junland är mer nåt för oss på backsidan än HP.

Inte för att jag tror Junland kommer hit men ändå.

maskot: Så jobbade han redan på den tiden han blev modos poängmässigt bästa back under en säsong genom tiderna

Le Mat klar.
Varmt välkommen.
Make us happy.

Redigerad kommentar

Johnny Bravo: välkommen mat =)

Johnny Bravo: Nu är det bråda dagar för pressmeddelandeansvarige på kansliet. Dom dimper ner med jämna mellanrum nu.

Hoppas att han blir vår Lupaschuk. En otippad, underskattad PP-back!

Kerstin_k: Han kanske blir vår nya publikfavorit. Vem vet?

Säsongen är inte ens över och vi har 10 forwards, 7 backar, och 2 målvakter redo för nästa säsong, det känns som vi är ute i god tid =)

KORITFW: 1 målvakt och 6 backar om jag får be... :)

RTS: 2-3 millar plus bör ni väl gå om de räknar in de 10millar(?) i driftbidrag ni fick i förskott. Men då behöver ni väl gå ytterligare 3 millar plus varje år efter det för att då det att gå ihop då det inte kan räknas in två gånger.

Att skära i spelarbudget behöver inte betyda undergång. Vi har väl snarare gått sämre och sämre desto större lönebudget vi fått. Och titta på frölunda osv. Rangers hade väl ett ganska dyrt och floppande lag innan lönetaket också.

Nej det gäller att finna spelare för rätt platser. Kanske kosta på lite på toppen och sen finna smarta förvärv som passar in istället för att automatiskt tro att en dyr spelare gör det bättre. Finns nog någonstans en medelväg som är rätt väg att gå och det gäller att finna den.

Sen kommer publiken om man spelar bra. Likaså får man lättare sponsorer osv. Visst kanske man säljer lite fler årskort med stora namn. Men de som köper enstaka biljetter struntar i om det är bra namn om man ändå bara förlorar.

Tycho: 2 om man tänker att Dyberg är 3:e målvakt :)

Victor Rask bryter kontraktet med Leksands IF nu har ni chansen att ta en av sveriges mest lovande hockeyspelare. Rask säger själv att han vill spela i Elitserien.

SMS:et i sin helhet..

" Victor Rask har, i samråd med LIF, brutit sitt kontrakt för att gå till en elitserieklubb. Lif önskar Victor lycka till i framtiden "

mattias - 74: För katten. Vi tar han med så kommer vi ställa upp med halva laget som juniorer.

mattias - 74: Vet du vilken elitserieförening det är?

Johnny Bravo: En inte alltför järv gissning är Brynäs. Tror det var tjafs i Leksand där Viktors föräldrar inte riktigt gillade att han fick så begränsat med speltid. Har hört det någonstans.
Men som sagt: Brynäs är mitt tips.

Tycho: svårt med matten? kolla A-laget på hemsidan
7-backar 10-forwards eller har du räknat bort någon därifrån

ÖstrandsNisse: Ok, annars börjar man ju fundera hur ung trupp vi ska ha utan erfarenhet, spets el tyngd.

Centersidan ser ju allt annat än ljus ut om vi har de här som är klara o de som ryktas in.

ÖstrandsNisse:

Ja hans Mamma var inte nöjd med Victos speltid och hade invändningar. Rask är en talang utöver det vanliga.

Här är artikeln.

mattias - 74: Hur kan han tro att han skulle få mer speltid i ett ES-lag? Det låter ju lite skumt det där.. Ger mig fan på att han sticker för tidigt om han sticker redan nu-

mattias - 74: Det där med föräldrarna dementerades av hans agent.

T T: Det finns förmånga korkade hockeyföräldrar, thats for sure!!!!

åh fan vi tar rask!

hmmm

Redigerad kommentar

supp: Sebbe känns väl inte helt klar ändå...

Kattgubben: ganska sant det där, vi har på papperet en 8-12 backuppsättnign och räkna bort Sebbe så är det närmare 10-12 än 8-9. Stora chansningar som ska blomma ut och klara mer ansvar och mer istid.

Nu ska jag inte dissa en enda expert som tippar oss i botten innan säsongen har startat, det har jag ätit upp två säsonger irad.

Förra säsongen ansåg jag att backarna såg bättre ut än året innan.....det gick ju bra! eller -.-

Kattgubben: Jag tycker det ligger mycket i den där bloggarens syn på backarna även om jag inte skulle vilja gå så långt och kalla det ett "skämt". Vi har oprövade och osäkra backar. Om det ser ut så här när serien startar så kommer vi att ha den svagaste backbesättningen i hela Elitserien. Men silly är långt ifrån slut än.

Blizzard: Att man bara räknar in Granath som en av de stabila säger en hel del, han avr riktigt ojämn iår och jag tycker han var sämre än året innnan, sådana spelare måste vi förlita oss på om de andra chansninagrna går å h-vete, inte roligt.

Dahlroth har bra mycket att jobba på om han ska vara en av backarna som tar oss till ett ev slutspel, ja jag är osäkr jag.

Så kan vi lägga till Riddarn, var händer om inte han blommar ut, äh fan nu ska jag sluta tänka, luktar ju lilla-sm lång väg.

Blizzard: Får man påminna herrarna om centersidan? *kalla kårar*

Blizzard: Fast det är väl en sund inställning? Vi kommer att göra upp om guldet i lilla-Sm kommande säsong. Allt annat är en bonus.

Med den inställningen slipper man hoppas på för mycket och bli besviken.

Kattgubben: Är det något som är ett skämt så är det den där bloggen. Snälla länka den inte en enda gång till. Han vinner ju på att få läsare till den.

Personen som skriver där verkar ha bristande svenska kunskaper och lika dåliga ishockeykunskaper. Man blir irriterad över att läsa " En av sveriges största hockeybloggar"

Med det sagt så är inte vår backuppsätting bra, men som sagt gynna han inte igenom att länka.

Jag ser faktiskt inte namnen/spelarna som det största problemet i backlinjen. Snarare gäller det Perras förmåga att få till ett bra försvarsspel. Kolla på AIK:s backuppsättning. Ingen kan ha ansett den vara elitseriemässig på förhand, likförbannat spöade dom en majoritet av dom andra lagen när det gäller just defensiv. Fasth är icke ensam ansvarig till detta, tvärtom har han sina utespelare att tacka för mycket.

Timrå däremot sög på det mesta vad gäller taktik. Dåligt försvarsspel, uselt PP. Det var upp till spelarna att göra något bra av det. Vilket dom som bekant icke mäktade med.
Så: jag ser dom ansvariga i båset som det orosmoln nr 1. Kan dom göra något av det Rönnqvist/Melin gjorde med sina lag? Jag är minst sagt skeptisk.

Annars gillar jag den här lågbudgetsatsningen. Känns som att man kan det här med att skälla på överbetalda floppar. Nu må dom spela som Kolor allihop, vi vet i a f att dom gör det för peanuts.

Felet i vår uppställning som den ser ut nu är väl att våra kanske tyngsta spelare på forwardssidan och backsidan Lander och Erixon spelare för hälften mot vad en annan spelare i samma klass skulle göra. Lämnar dessa så måste jag säga att det ser riktigt riktigt mörkt ut.

Vi skulle behöva halva uppställningen med rutinerade toppar typ. Och andra halvan ungt och hungrigt.

Dvs.
1 Toppmålvakt

4 Toppbackar

6 Toppforwards.

Det har vi inte nu..

Mackelito: precis Sebbe och Lander är ju billiga i jämförelse med hur bra dom är. De har dessutom TIK som moderklubb. Går med andra ord ej att ersätta.

Men kanske är det därför man värvar som man gör nu. För en kille som Mat Robinson lär ju knappast få samma lön som t.ex. Jokela och kan säkert bli en bra värvning (om man har realistiska förväntningar).

Tycho: Nej vi har ju dansken klar också. Även om han bara rankas som 3a i dagsläget. Åh Lundström ritar på vilken dag som helst. Så snart är det en trio :)

Magnus Rövarn : Vore intressant att få reda på nåt sätt vilken talang killen är. Totalt okänd kille för den vanlige Svensson, men juniorlandslagsmålvakt för Danmark.

Johnny Bravo: Mjo, han är inte gammal.

Och jag likt alla andra kollar hans stats på EP så är det inget att jubla över.

Tycker ni värvat mycke intressanta spelare hittils. Grattis!

Kostiainen: Tarvis säger ju att det är en riktig talang som kan hoppa in i ES sedan nu så så dålig kan han inte vara.Eller?

yngwie: Håller med. Känns som stabila värvningar.

Johnny Bravo: Mjo, vi har ju inte sett han spela ännu, men statsen sög :p

Kostiainen: Det kanske var mer laget som sög o inte Dyberg.

Johnny Bravo: Jag tror att vi kan skrota 'Dyberg'. Han heter bara Sebastian Feuk, i alla fall på alla danska sidor.

MorganaLefaey: Bortsett ifrån driftbidraget.

« · 1374966 · »