1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607887 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Johnny Bravo: En inte alltför järv gissning är Brynäs. Tror det var tjafs i Leksand där Viktors föräldrar inte riktigt gillade att han fick så begränsat med speltid. Har hört det någonstans.
Men som sagt: Brynäs är mitt tips.

Tycho: svårt med matten? kolla A-laget på hemsidan
7-backar 10-forwards eller har du räknat bort någon därifrån

ÖstrandsNisse: Ok, annars börjar man ju fundera hur ung trupp vi ska ha utan erfarenhet, spets el tyngd.

Centersidan ser ju allt annat än ljus ut om vi har de här som är klara o de som ryktas in.

ÖstrandsNisse:

Ja hans Mamma var inte nöjd med Victos speltid och hade invändningar. Rask är en talang utöver det vanliga.

Här är artikeln.

mattias - 74: Hur kan han tro att han skulle få mer speltid i ett ES-lag? Det låter ju lite skumt det där.. Ger mig fan på att han sticker för tidigt om han sticker redan nu-

mattias - 74: Det där med föräldrarna dementerades av hans agent.

T T: Det finns förmånga korkade hockeyföräldrar, thats for sure!!!!

åh fan vi tar rask!

hmmm

Redigerad kommentar

supp: Sebbe känns väl inte helt klar ändå...

Kattgubben: ganska sant det där, vi har på papperet en 8-12 backuppsättnign och räkna bort Sebbe så är det närmare 10-12 än 8-9. Stora chansningar som ska blomma ut och klara mer ansvar och mer istid.

Nu ska jag inte dissa en enda expert som tippar oss i botten innan säsongen har startat, det har jag ätit upp två säsonger irad.

Förra säsongen ansåg jag att backarna såg bättre ut än året innan.....det gick ju bra! eller -.-

Kattgubben: Jag tycker det ligger mycket i den där bloggarens syn på backarna även om jag inte skulle vilja gå så långt och kalla det ett "skämt". Vi har oprövade och osäkra backar. Om det ser ut så här när serien startar så kommer vi att ha den svagaste backbesättningen i hela Elitserien. Men silly är långt ifrån slut än.

Blizzard: Att man bara räknar in Granath som en av de stabila säger en hel del, han avr riktigt ojämn iår och jag tycker han var sämre än året innnan, sådana spelare måste vi förlita oss på om de andra chansninagrna går å h-vete, inte roligt.

Dahlroth har bra mycket att jobba på om han ska vara en av backarna som tar oss till ett ev slutspel, ja jag är osäkr jag.

Så kan vi lägga till Riddarn, var händer om inte han blommar ut, äh fan nu ska jag sluta tänka, luktar ju lilla-sm lång väg.

Blizzard: Får man påminna herrarna om centersidan? *kalla kårar*

Blizzard: Fast det är väl en sund inställning? Vi kommer att göra upp om guldet i lilla-Sm kommande säsong. Allt annat är en bonus.

Med den inställningen slipper man hoppas på för mycket och bli besviken.

Kattgubben: Är det något som är ett skämt så är det den där bloggen. Snälla länka den inte en enda gång till. Han vinner ju på att få läsare till den.

Personen som skriver där verkar ha bristande svenska kunskaper och lika dåliga ishockeykunskaper. Man blir irriterad över att läsa " En av sveriges största hockeybloggar"

Med det sagt så är inte vår backuppsätting bra, men som sagt gynna han inte igenom att länka.

Jag ser faktiskt inte namnen/spelarna som det största problemet i backlinjen. Snarare gäller det Perras förmåga att få till ett bra försvarsspel. Kolla på AIK:s backuppsättning. Ingen kan ha ansett den vara elitseriemässig på förhand, likförbannat spöade dom en majoritet av dom andra lagen när det gäller just defensiv. Fasth är icke ensam ansvarig till detta, tvärtom har han sina utespelare att tacka för mycket.

Timrå däremot sög på det mesta vad gäller taktik. Dåligt försvarsspel, uselt PP. Det var upp till spelarna att göra något bra av det. Vilket dom som bekant icke mäktade med.
Så: jag ser dom ansvariga i båset som det orosmoln nr 1. Kan dom göra något av det Rönnqvist/Melin gjorde med sina lag? Jag är minst sagt skeptisk.

Annars gillar jag den här lågbudgetsatsningen. Känns som att man kan det här med att skälla på överbetalda floppar. Nu må dom spela som Kolor allihop, vi vet i a f att dom gör det för peanuts.

Felet i vår uppställning som den ser ut nu är väl att våra kanske tyngsta spelare på forwardssidan och backsidan Lander och Erixon spelare för hälften mot vad en annan spelare i samma klass skulle göra. Lämnar dessa så måste jag säga att det ser riktigt riktigt mörkt ut.

Vi skulle behöva halva uppställningen med rutinerade toppar typ. Och andra halvan ungt och hungrigt.

Dvs.
1 Toppmålvakt

4 Toppbackar

6 Toppforwards.

Det har vi inte nu..

Mackelito: precis Sebbe och Lander är ju billiga i jämförelse med hur bra dom är. De har dessutom TIK som moderklubb. Går med andra ord ej att ersätta.

Men kanske är det därför man värvar som man gör nu. För en kille som Mat Robinson lär ju knappast få samma lön som t.ex. Jokela och kan säkert bli en bra värvning (om man har realistiska förväntningar).

Tycho: Nej vi har ju dansken klar också. Även om han bara rankas som 3a i dagsläget. Åh Lundström ritar på vilken dag som helst. Så snart är det en trio :)

Magnus Rövarn : Vore intressant att få reda på nåt sätt vilken talang killen är. Totalt okänd kille för den vanlige Svensson, men juniorlandslagsmålvakt för Danmark.

Johnny Bravo: Mjo, han är inte gammal.

Och jag likt alla andra kollar hans stats på EP så är det inget att jubla över.

Tycker ni värvat mycke intressanta spelare hittils. Grattis!

Kostiainen: Tarvis säger ju att det är en riktig talang som kan hoppa in i ES sedan nu så så dålig kan han inte vara.Eller?

yngwie: Håller med. Känns som stabila värvningar.

Johnny Bravo: Mjo, vi har ju inte sett han spela ännu, men statsen sög :p

Kostiainen: Det kanske var mer laget som sög o inte Dyberg.

Johnny Bravo: Jag tror att vi kan skrota 'Dyberg'. Han heter bara Sebastian Feuk, i alla fall på alla danska sidor.

MorganaLefaey: Bortsett ifrån driftbidraget.

T T: Vilken fjunis. Han måste brås på mor sin när det gäller skäggväxt.:)

T T: Det ska bli spännande att se honom. Tarvis pratar ju om att han kan bli ES-aktuell redan den här säsongen. Än så länge är det för tidigt att säga Feuk off!

Johnny Bravo: Haha, han måste ha fått en shock när han mötte Steijer.   ;)

Redigerad kommentar

Simmalugnt: In Tarvis We Trust.
Feuk känns spännande o med lite tur kan ha stor nytta av i ett antal år framöver.

T T:  Ha ha ja han får odla om han ska upp i våra målvakters skäggväxtsklass.
Vi har ju Riddarn nu oxå.

Redigerad kommentar

Fan jag vill se Junland i den röda och vita rustningen till hösten.. ! nu när han inte verkar få förlängt.

dr-nix(apropå Lander Erixon): Vad sägs om ett initiativ av fansen för att få "gubbarna" kvar. Kanske ekonomiskt genom en "sign-on" bonus. Skulle vi kunna samla in så att de får en 40-50 lakan var. Som många sagt tidigare är dessa pjäser en viss garant för att vi inte ska hamna i kvalserie eller i fall inte i så mycket trångmål i en eventuell kvalserie.

sargad: Hm, så du tror att det bara handlar om pengar?

sargad: Var samma resonemang i vintras gällande sonnenberg.. svårt att öronmärka pengar om grabbarna skulle välja att sticka.

Ewy: Det sista Lander bryr sig om är ju pengar. För honom handlar det ju om att bestämma sig för vad som är bäst för hans utveckling. Till NHL ska han ju hur som helst men om det sker i år eller nästa, det är ju frågan.

Tycker Wandell kan komma "hem" han har numer spelat 139 matcher och gjort 27 poäng i NHL, och hunnit fyllt hela 24 år gammgubben.

Friedrich Hünnig ser ut att dra till Tüschkland.

ÖstrandsNisse: Tja, vart som helst bara inte i Timrå.

Fredrik har varit alldeles för mycket skadad för att göra sig själv rättvisa här i Timrå. Lämna Timrå, hitta nått nytt. Lycka till!

Kerstin_k: och här är länken till artikeln hamrin skrev om =)

Kerstin_k: det har ju pratats en del om att det frigjorts pengar i och med att kolan och jokela dragit. borde det inte frigöras lite pengar nu när hynning försvinner, som kan användas till nyförvärv. trots alla nedskärningar så lär ju inte hynning varit gratis precis så lite kulor måste man väl kunna använda från det kontraktet.

Det här kändes väl ändå som en ganska positiv artikel tycker jag

pefr: Spec. det han säger om att nu ska spets in.

pefr: Jag håller med Perra helt och hållet där i artikeln och jag hoppas att han får som han vill. Då kommer ångesten och oron över att hamna i nästa års lilla-SM att försvinna nästan helt. Åtminstone för mig. Då byter jag istället inriktning och knyter näven mot slutspel.

*Två bra backar måste in (bara en om Sebbe mot förmodan skulle stanna).
*En meriterad och skicklig center (framförallt offensivt) måste in. Här spelar ju vår konung Lander en stor roll.
*En ytterforward som vet hur man hittar målet måste in. Detta ser jag som ett fruktansvärt måste eftersom det här med Pärssinens vara eller inte att vara är ett frågetecken.

Jag tror inte en sekund på att vi kommer ha en centersida ungefär så här: Kim-Hagos(t ex)-Bagarn-AIKJohan (t ex). Det är för mycket kvalserie-vibbar kring det och det tror jag även att TIK inser.

Skarin: Ha ha precis det där som du säger bubblade jag till Mike för en stund sen.

Johnny Bravo: Du ser där. Vissa fans KAN faktiskt tycka likadant...... Trevligt :)

« · 1375023 · »