1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607875 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Örnen: Vilket inte är så konstigt då Modo blev klar för vilken serie dom spelar i för en vecka sedan.

Värvningen av Torp är jag lite avundsjuk på, personlig favorit.

T T: En snubbe som IFSH kanske skulle ha användning för?!

dr-nix: Det borde det kunna vara.

Om vi skall kalkylera med att Perra får som han vill så ska det in förutom att Lander och Erixon stannar, 1 toppforward, 1 toppback och 1 toppcenter. Eller räknar de in Gnagarn som toppcentern? Så att det endast kommer in en center om Lander lämnar?

Tacksam för någon som kan svara på den frågan.

I vart fall så ska det in 1 toppback och 1 toppforward så jag spanade igenom free-agent list i vanlig ordning. Kan konstatera att det är brist på stabila backar.

* Kronwall som jag postade förut vill utomlands så han är inget alternativ.

Dessa är de spelare som med chans skulle kunna bli vår sista back.

* Andre Lakos --> eliteprospects.com/player.php?player=12308

* Hannu Pikkarainen --> eliteprospects.com/player.php?player=7401

* Harri Tikkanen --> eliteprospects.com/player.php?player=7580

* (Drömvärvning) Karel Rachunek --> eliteprospects.com/player.php?player=9629

* Dominik Granak --> eliteprospects.com/player.php?player=9629

Dessa spelare är väl den typ av spelare vi skulle behöva men för att vara realistisk så lär samtliga hamna i KHL-NHL.

Vilket leder oss till spelartyper likt Pierre Johnsson vilken man beviserligen var intresserad av att använda toppback. Om man var intresserade av honom så finns det så fruktansvärt många andra backar i samma klass att det inte är någon mening att länka någon. Jag ber i varje fall till gud att Kent-Link fattar att det inte räcker med någon Pierre för att fylla sista platsen..

Mackelito: Jävlar vad lik Granak och Rachunek var varandra, slående likt! ;)

Mackelito: Finns väl hur mkt guldkorn förutom dessa nissar du visat :]

Backar:
www.eliteprospects.com/player.php?player=12210

www.eliteprospects.com/player.php?player=11585

Forwards:

www.eliteprospects.com/player.php?player=2689

www.eliteprospects.com/player.php?player=11335

man kan EP länka hela dagen om man vill, men jag tror både Kent-stefanz vet bättre än oss och har bredare syn på vad som ska in, plus ett större kontaktnät nu när vi har två sportchefer typ :]

KORITFW:
Jag är inte negativ till laget, tycker det ser mycket intressant ut inför kommande säsong.

Måste säga att det är starkt av Timrå och ge så många talanger chansen tillsammans och jag hopas att de kan bevisa att det behövs inga dyra spelare för att det ska gå bra för laget.

Kostiainen: denna så, vi måste ju kompletera med en stabil Målvakt

Jag tycker att ni som droppar en massa ep-länkar faktisk kan ta er tid att skriva en rad eller två om spelaren i länken, ungefär som Mackelito gör i sitt inlägg. Varför passar han in i Timrå? Vad har spelaren för kvalitéer? osv.

På detta sätt undviker vi att posta en massa länkar kring spelare som står under kontrakt, som spelar på fel position eller motsvarande.

Olle: Agree, jag tror dock den senare av Edb's är aniiingen oseriös.

Synd dock att Ecke kritat på så länge med Philadelphia.

Annars hade nog han smakat mumma i en PP uppställning, eller vad säger du Ersson?

Olle: Helt rätt!

Du brukar alltid ha kloka åsikter så därför vänder jag mig till dig. Hur tror du att TIK resonerar kring centersidan nu efter att Gnagarn skrivit på, tror du att en till center lär skriva på även fast Lander stannar, eller tror du att det endast kommer ett nyförvärv om Lander drar? Om det är det sistnämnda så ser man alltså någon av Gnagarn och Bagarn som en toppcenter.

Mackelito: GnagBag blir väl 3:e och 4:e center i båda scenariena ungefär som Jimmy skissar på.

Kostiainen: Det hade varit jäkligt roligt. Lär ju inte vara omöjlig om något år. Hans flickvän vill säkert flytta hem hit och likaså han. :)

ersson: Mjo, ta över huset på svartvik efter päronen, lär bli kanon!

Kostiainen: Haha, om de hade bott kvar så. De flyttade för några år sedan. :)

ersson: Då får han väl köpa igen kåken, en av de flottigaste på svartvik iaf, haha!

Mackelito: Ja hur ska man tolka denna värvning? Sticker Lander lägger man nog rejält krut på en offensiv center, defensivt orienterade centrar har vi ju redan, jag tycker även att Landers egenskaper i det defensiva håller hög klass. Jag tycker att det ser ut som att man räknar med att Lander sticker iom värvningen av Andersson nr.2 och att man förväntar sig att ersätta honom med en dyrare spelare.

Jag har inte någon bra insyn i det här men jag tolkar värvningen som att Lander sticker och att vi värvar en offensivt inriktad center till. Detta baserar jag bara på att jag tycker att centersidan ser fullständigt obalanserad ut om man värvar Andersson OCH behåller Lander. Rena spekulationer men det är vad jag gissar på.

Blev lite upprepning där men det är ju trots allt lördag kväll :)

Olle: Varför skulle värvningen av Andersson betyda att Lander sticker? Jag tror inte Andersson är påtänkt för någon av de två första formationerna. En plats som däremot är given för Lander om han stannar. Jag hade gärna sett en sån som Per Åslund som ersättare för Lander men nu blev han ju kvar i FBK.

Nu kommer ju Lander med all sannolikhet skriva med Edmonton men frågan är om han verkligen spelar där eller lånas ut en säsong? Stannar Lander kan ju Andersson mycket väl bli ytterforward?

Frella: Därför om man värvar andersson så måste man även värva någon spets på centerplatsen. Det har ju dessutom Linkan redan utlyst. Alltså iom att man värvar bredd så tror jag att man anser sig behöva värva spets (lander får räknas som spets och han försvinner mest sannolikt). Jag tror inte heller att Andersson räknas anses vara någon spets av våra sportchefer. Jag håller med dig om att Andersson kan spela ytter, jag inser att jag börjar babbla nu också men om vi säger så här:

Vi värvade nyss Andersson och linkan (antar att det är linkan iaf, jag syftar till det som jimmy skrev i sin blogg) utlyser en tyngre centervärvning. Skulle det vara aktuellt om Lander stannar då vi även behöver lägga krut på en back och en forward till?

Jag bara gissar nu men jag skulle tro att sannolikheten för att Lander skall lånas ut VS att han spelar en säsong i AHL är 15/85. Numera ser ju gärna NHL-klubbarna att europeiska spelare får tuffa till sig en säsong i AHL istället för att mesa på i svenska Elitserien.

Mackelito: Dominik Granak låter inte som en helt orealistisk tanke. Han skulle jag mer än gärna se i Timrå IK. Han ryktades ju till KHL när han spelade i FBK också men hamnade i - Ängelholm! Så helt utsiktslöst är det inte att tro på en sådan värvning. Får tamefan ta och styra upp en fika på stan inom kort med Nubben och lansera mina tankar...

Redigerad kommentar

Magnus Rövarn : Härligt! Att han dessutom sa så här innan han lämnade för KHL är ju inte negativt heller.

- Det är absolut störst chans att jag stannar i Sverige. Jag trivs väldigt bra här och gillar både ligan och landet väldigt mycket.

Mackelito: Det enda kravet jag har är att Han ska vara bra, den nya backen.
Jag har inga högre krav än så.

Johnny Bravo: Vilka höga krav du har... jag menar, hur kan du vara säker på att det blir en han.

Olle: Givetvis värvar man utifrån förutsättningen att Lander försvinner. Allt annat vore ju, med denna säsongen i färskt minne, fantastiskt korkat. Skulle sedan Lander ändå under sommaren välja spel med Timrå så tror jag inte Timrå gråter blod över det =)

Nu är det klart, Sebbe till Vancouver.Han börjar i farmarligan
Kan inte länka det står på SVT.

Redigerad kommentar

Johnny Bravo: Här

Viklund: Erixon med "kss" bra koll dom har!

Surt som fan, känns inet som han aldrig slog igenom här till 100% och hjälpte oss skit mycket, han blev ju skadad sista säsongen här, fan också!!!

Det är bara att önska Sebbe Lycka Till o Välkommen tillbaka nån gång i framtiden.

Johnny Bravo: Undra hur lång tid det tar innan vi får läsa samma sak om Lander.

Johnny Bravo: Jag kan lugna dig med att det där inte stämmer. Helt fel!

ÖstrandsNisse: Med att Han ska börja i farmarlaget el. att det inte blev nåt? :)

Johnny Bravo: Först måste han skriva på vilket han inte gjort. Att det inte redan är underskrivet tyder på att man står en bit från varandra. Det kan vara ett positivt tecken.

ÖstrandsNisse: En underskrift kan gå väldigt fort, speciellt i NHL där dom iaf har faxen på tillskillnad från Linkan.. Räknar bort honom från och med nu, fast jag aldrig trodde han skulle få NHL kontrakt iår.

Styr-Björn: Här ytterligare en som ringt Sebbe.

Redigerad kommentar

ÖstrandsNisse:

Sällan Text-TV ljuger dock, och det är ju inte så att dom pekar på rykten eller löst prat i notisen.

Sebastian Erixon bryter sitt treårskontrakt med Timrå, och har i stället skrivit på för Vancouver Canucks i NHL

Du får trösta dig med att får en massa riktigt trevliga lagkamrater. Tror att Vancouver är den bästa klubb man kan hamna i som svensk. Bara att gratulera och hoppas att han tar chansen att spela sig upp i representationslaget!

Redigerad kommentar

bisterfinnen: I det här fallet VET jag att SVTs artikel inte stämmer. Det finns inget kontrakt skrivet, det finns inget muntligt heller. Däremot tror jag att Sebastian vet bra mycket mer än han ger sken av i exempelvis intervjun i Aftonbladet.
Att Sebbe drar är jag rätt övertygad om, han har ju liksom flaggat för det. Däremot ställer jag mig lite undrande varför han accepterar AHL. Kanske tror han så mycket på sin egna kapacitet att han är säker på att få chansen i NHL och ta den.

ÖstrandsNisse: Underligt att SVT på nyhetsplats deltar i silly season som vilken bloggare som helst. Jag levde i villfarelsen att SVT Sport bara rapporterade fakta. Beklämmande.

T T: Artikeln överlag känns väl sisådär. Erixon blev Eriksson, t.ex.

T T: Äh det var någon där på redaktionen som hade med sig sin son, han passade på att låna farsans dator medans han fixa en kopp kaffe, i all hast blev det även felstavat på efternamnet.

Blizzard: Jag tror det ligger till såhär: Sebbe är på väg över för att spela till sig en plats i Vancouver. Skulle han inte lyckas med det tror jag att Vancouver är beredda att låna ut Sebbe till Timrå. Jag tror fortfarande inte på att Sebbe åker över för att få spela i AHL.

Det är vad jag tror.

TIMRÅS TRUPP 2011/2012 (enligt lungan)

MÅLVAKTER

M1: S.Ridderwall
M2: J.Lundström(?)

FORMATIONER

1: M.Robinson - S.Erixon(?)
1: M.Murley - A.Lander(?) - F.Hynning(?) (Producerande)

2: A.Halonen - H.Pikkarainen(?)
2: I.Pikkarainen - K.Hirschovitz - T.Pärssinen (Producerande)

3: E.Granath - N.Torp
3: P.Hallin - Bagarn - M.Röymark (Tvävägsspel med Rutin)

4: J.Dalroth - M.Högström
4: M.Friberg - Gnagarn - S.Örnerud (Tvåvägsspel med ungdomligt fokus)

5: P.Eriksson(?)
5: A.Larsson - J.Boyce-Rotewall(?) - A.Wedin(?) (Utvecklingspotential)

Så här hoppas jag laget ser ut när säsongen 2011/2012 börjar,

lungan: Inte hynning, snälla! Det måste väll finnas någon bättre för den lön han lyfter?

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Johnny Rocker: Jo man hoppas det, den mannen ska väck!

Johnny Rocker: Hittade inget skavller om vem som kan tänkas vara på den forwardsplatsen så tog den spelare från egna ledan som jag hel´st ville ha kvar.

Johnny Bravo: Alla måste inse detta, att inget är klart med någon spelare varken in eller ut förrän Jocke skrivit det på Timrå IKs hemsida...SLUT.

bobrov: Är det sant?

Johnny Rocker: Nej nej, han skojade bara. Han vet ju också att det är Aftonbladet som säger när någonting är klart. Det vet ju alla?

« · 1375609 · »