1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607383 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Det är bara att önska Sebbe Lycka Till o Välkommen tillbaka nån gång i framtiden.

Johnny Bravo: Undra hur lång tid det tar innan vi får läsa samma sak om Lander.

Johnny Bravo: Jag kan lugna dig med att det där inte stämmer. Helt fel!

ÖstrandsNisse: Med att Han ska börja i farmarlaget el. att det inte blev nåt? :)

Johnny Bravo: Först måste han skriva på vilket han inte gjort. Att det inte redan är underskrivet tyder på att man står en bit från varandra. Det kan vara ett positivt tecken.

ÖstrandsNisse: En underskrift kan gå väldigt fort, speciellt i NHL där dom iaf har faxen på tillskillnad från Linkan.. Räknar bort honom från och med nu, fast jag aldrig trodde han skulle få NHL kontrakt iår.

Styr-Björn: Här ytterligare en som ringt Sebbe.

Redigerad kommentar

ÖstrandsNisse:

Sällan Text-TV ljuger dock, och det är ju inte så att dom pekar på rykten eller löst prat i notisen.

Sebastian Erixon bryter sitt treårskontrakt med Timrå, och har i stället skrivit på för Vancouver Canucks i NHL

Du får trösta dig med att får en massa riktigt trevliga lagkamrater. Tror att Vancouver är den bästa klubb man kan hamna i som svensk. Bara att gratulera och hoppas att han tar chansen att spela sig upp i representationslaget!

Redigerad kommentar

bisterfinnen: I det här fallet VET jag att SVTs artikel inte stämmer. Det finns inget kontrakt skrivet, det finns inget muntligt heller. Däremot tror jag att Sebastian vet bra mycket mer än han ger sken av i exempelvis intervjun i Aftonbladet.
Att Sebbe drar är jag rätt övertygad om, han har ju liksom flaggat för det. Däremot ställer jag mig lite undrande varför han accepterar AHL. Kanske tror han så mycket på sin egna kapacitet att han är säker på att få chansen i NHL och ta den.

ÖstrandsNisse: Underligt att SVT på nyhetsplats deltar i silly season som vilken bloggare som helst. Jag levde i villfarelsen att SVT Sport bara rapporterade fakta. Beklämmande.

T T: Artikeln överlag känns väl sisådär. Erixon blev Eriksson, t.ex.

T T: Äh det var någon där på redaktionen som hade med sig sin son, han passade på att låna farsans dator medans han fixa en kopp kaffe, i all hast blev det även felstavat på efternamnet.

Blizzard: Jag tror det ligger till såhär: Sebbe är på väg över för att spela till sig en plats i Vancouver. Skulle han inte lyckas med det tror jag att Vancouver är beredda att låna ut Sebbe till Timrå. Jag tror fortfarande inte på att Sebbe åker över för att få spela i AHL.

Det är vad jag tror.

TIMRÅS TRUPP 2011/2012 (enligt lungan)

MÅLVAKTER

M1: S.Ridderwall
M2: J.Lundström(?)

FORMATIONER

1: M.Robinson - S.Erixon(?)
1: M.Murley - A.Lander(?) - F.Hynning(?) (Producerande)

2: A.Halonen - H.Pikkarainen(?)
2: I.Pikkarainen - K.Hirschovitz - T.Pärssinen (Producerande)

3: E.Granath - N.Torp
3: P.Hallin - Bagarn - M.Röymark (Tvävägsspel med Rutin)

4: J.Dalroth - M.Högström
4: M.Friberg - Gnagarn - S.Örnerud (Tvåvägsspel med ungdomligt fokus)

5: P.Eriksson(?)
5: A.Larsson - J.Boyce-Rotewall(?) - A.Wedin(?) (Utvecklingspotential)

Så här hoppas jag laget ser ut när säsongen 2011/2012 börjar,

lungan: Inte hynning, snälla! Det måste väll finnas någon bättre för den lön han lyfter?

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Johnny Rocker: Jo man hoppas det, den mannen ska väck!

Johnny Rocker: Hittade inget skavller om vem som kan tänkas vara på den forwardsplatsen så tog den spelare från egna ledan som jag hel´st ville ha kvar.

Johnny Bravo: Alla måste inse detta, att inget är klart med någon spelare varken in eller ut förrän Jocke skrivit det på Timrå IKs hemsida...SLUT.

bobrov: Är det sant?

Johnny Rocker: Nej nej, han skojade bara. Han vet ju också att det är Aftonbladet som säger när någonting är klart. Det vet ju alla?

bobrov: Det kan vara klart även om det inte står på hemsidan. För uppdateringshastigheten är ju inte den snabbaste i cyberrymden om man säger så. Däremot så skriver ju inte Timrå ut någonting som de inte kan stå för. Nu är det ju väldigt sällan det händer dramatiska saker kring övergång när det är 90% klart. Men bara vetskapen om att det kan gå fel gör ju att Timrå avvaktar. Av det enkla skälet att man inte vill ta tillbaka någonting. För det har ju hänt - även om det var länge sedan!

Minns den där jävla sopan från CRIF som skakade hand med Peo om att vara backup till Boo Ahl och sedan kritade på för Piteå. Pajas.

Jag hade just ett snack med sambons magic 8 ball app.
tänkte meddela er här vad som avslöjades...

Kommer Anton Lander spela med tik nästa säsong? Sv: ja enligt mina källor.

Kommer Sebastian Erixon spela med tik nästa säsong? Sv: nej

här blev jag lite upprörd så jag slängde ut en snabb reaktionsfråga:

är du dum i huvudet!? Sv: utan tvekan.

det var så förbannat klockrent att man inte behövde vara övertrött för att råka ut
för en lindrig skratt attack.

Xoxo

Kallio klar för Växjö, jag är faktiskt lite imponerad. Även fast han är inne i en nedåtgående spiral.      :)

Redigerad kommentar

ersson: Mjaa nog e det en helt ok värvning iaf. Några år till borde han kunna prestera rätt skapligt på ES-nivå.

Sjödell-Wiklander verkar ha förlängt med Örebro iallafall!
Men var kanske inte aktuell längre...

Redigerad kommentar

Magnus Häggström till Rögle. Var det inte nån här som ville se han i Timrå?

Är Lundström en done deal?
Får nämligen info om att han kopplas samman med Växjö.

Dragan 2k: Ingen done deal med honom.. Kan nog vara så han kopplas dit..

då tar vi eliteprospects.com/player.php?player=8665 som backup till Ridderwall samt coach tillsammans med Tarvis.

Dragan 2k: Sedär, sedär. Någon rimlig orsak till att det tar sån satans tid att offentliggöra bör det ju finnas och det där är minst sagt en tilltalande orsak. Jag vill ha ett mer spännande namn.

På tal om spännande namn:

Kostiainen: 46 år och håller i KHL än. En riktig legend :)

Berglund: Helt sjuk, legend är inte beskrivande nog!

Knylan: Vad finns det kvar på marknaden?! Ingenting känns det som.

Knylan: Hehe. Mats Ahdrian kan vara rätt skön i sin mailkontakt med fansen.

På vårt forum på WWS hade en supporter mailat in: "angående värvningen av (fredrik) eriksson och sa att hans defensiv är lik viklunds"

Svaret var:

"det är kenta som bestämmer hur han skall nyttjas. Han kostar 75% av viklund så får vi samma sak är det i alla fall billigare ;-)" 

En annan skickade in: "Kalllio gått till Växjö.  Eftersom kenta inte ville ha Tomi så får han göra extra för att stoppa honom." 

Svaret blev:  "Kenta får täcka skott de dagarna när växjö blir motståndare."

ersson: Ser att A. Eriksson blir entledigad av Modo - har vi vår försteback där månne?

Kerstin_k: Då skulle jag slå ihjäl min egen mor.

Kerstin_k: Aboslut inte!

Säkert kostar mer än smakar

ersson: Nicklas Dahlberg kanske? Han är väl i paritet med Lundström. Hans målsnitt i kvalserien oroar dock.

T T: Jo, men jag håller med dig om hans statistik i allmänhet. Men Daniel Sperrle eller Zacke, någon av dem? Vad jag kommer ihåg så har ingen av de direkt stuckit ut.     :)

Redigerad kommentar

Kostiainen: Apropå målvakter.

lite EP-Frenzy då?

eliteprospects.com/player.php?player=20573 Reimer slagit igenom i tyska ligan. står kontraktslös för 11/12

Hasek som jag länkade tidigare är också Kontraktslös ;)

svenska målvakter i NHL är ju Jhonas Enroth, Henrik Karlsson och Johan Hedberg utan kontrakt.

I AHL finns ju Johan Backlund. även fler bra målvakter.

SM-Liiga finns ju en finne som spelat med Hirso och Pikken i HIFK eliteprospects.com/player.php?player=4214 Passande namn också? "Lundell"

Även Jan Lasak står utan kontrakt.

Så några namn finns det allt :>

Kostiainen: Lundell är väl liiite för gammal? :)

ersson: Yngre än Hasek! ;)

Kostiainen: Haha, det om något borde vara en bedrift! Eller? ;)

Kostiainen: Lundell var grym för oss i Frölunda för en 12 år sedan.
Han spelade inte mycket - en match men han lämnade ett bestående intryck.

Dragan 2k: Det är ju stekigt som fan att spela 1 match och släppa 10 mål, han måste vart bajsnödig nå jävulskt men vågade inte gå i pauserna för att bli mobbad.

Så fort han sträckte lite på sig vart det värre! Inte konstigt det vart 10 puckar då.

Kostiainen: Läste någonstans att man helst vill ha två Svenska målvakter. Det gäller också resten av truppen.

dr-nix: Perra sa det skulle vara enklare och ha 2. Jag tror inte tarvis har problem med olikspråkande målvakter.

Är det något ni fått in som du tyckte saknades i vintras?

– Personligen tycker jag det är väldigt positivt med två svenska målvakter. Vi ser också ut att få bättre bredd, det känns så. Vi ser ut att bli ett starkare och mer hårt jobbande lag. Men sen gäller det också att vi får lite spets på grejerna.

Redigerad kommentar

Kostiainen: Precis, därmed lär man kolla efter Svenska målvakter i första hand. Målvakterna är också med i laget och att förvandla truppen till en främlingslegion hjälper sällan sammanhållningen.

dr-nix, mfl: Jag tror att det kan bli väldigt svårt att få ihop ett slagkraftigt svenskt målvaktspar om nu inte Jocke kommer. Det finns knappt några kvar nu på marknaden. De som finns som är intressant är väl Sjögren, Enroth, Hedberg, Wesslau, Sperrle, Zacke och Backlund. Utav dem är det väl endast Sjögren och Backlund som kan räknas som både någorlunda intressant och realistiska.

Redigerad kommentar

ersson: Vilket liv det blev här p.ga av det! Hua!

Apropå backsidan.

Kanske Nolander istället för Hedman?

« · 1375849 · »