1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607875 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
bobrov: Det kan vara klart även om det inte står på hemsidan. För uppdateringshastigheten är ju inte den snabbaste i cyberrymden om man säger så. Däremot så skriver ju inte Timrå ut någonting som de inte kan stå för. Nu är det ju väldigt sällan det händer dramatiska saker kring övergång när det är 90% klart. Men bara vetskapen om att det kan gå fel gör ju att Timrå avvaktar. Av det enkla skälet att man inte vill ta tillbaka någonting. För det har ju hänt - även om det var länge sedan!

Minns den där jävla sopan från CRIF som skakade hand med Peo om att vara backup till Boo Ahl och sedan kritade på för Piteå. Pajas.

Jag hade just ett snack med sambons magic 8 ball app.
tänkte meddela er här vad som avslöjades...

Kommer Anton Lander spela med tik nästa säsong? Sv: ja enligt mina källor.

Kommer Sebastian Erixon spela med tik nästa säsong? Sv: nej

här blev jag lite upprörd så jag slängde ut en snabb reaktionsfråga:

är du dum i huvudet!? Sv: utan tvekan.

det var så förbannat klockrent att man inte behövde vara övertrött för att råka ut
för en lindrig skratt attack.

Xoxo

Kallio klar för Växjö, jag är faktiskt lite imponerad. Även fast han är inne i en nedåtgående spiral.      :)

Redigerad kommentar

ersson: Mjaa nog e det en helt ok värvning iaf. Några år till borde han kunna prestera rätt skapligt på ES-nivå.

Sjödell-Wiklander verkar ha förlängt med Örebro iallafall!
Men var kanske inte aktuell längre...

Redigerad kommentar

Magnus Häggström till Rögle. Var det inte nån här som ville se han i Timrå?

Är Lundström en done deal?
Får nämligen info om att han kopplas samman med Växjö.

Dragan 2k: Ingen done deal med honom.. Kan nog vara så han kopplas dit..

då tar vi eliteprospects.com/player.php?player=8665 som backup till Ridderwall samt coach tillsammans med Tarvis.

Dragan 2k: Sedär, sedär. Någon rimlig orsak till att det tar sån satans tid att offentliggöra bör det ju finnas och det där är minst sagt en tilltalande orsak. Jag vill ha ett mer spännande namn.

På tal om spännande namn:

Kostiainen: 46 år och håller i KHL än. En riktig legend :)

Berglund: Helt sjuk, legend är inte beskrivande nog!

Knylan: Vad finns det kvar på marknaden?! Ingenting känns det som.

Knylan: Hehe. Mats Ahdrian kan vara rätt skön i sin mailkontakt med fansen.

På vårt forum på WWS hade en supporter mailat in: "angående värvningen av (fredrik) eriksson och sa att hans defensiv är lik viklunds"

Svaret var:

"det är kenta som bestämmer hur han skall nyttjas. Han kostar 75% av viklund så får vi samma sak är det i alla fall billigare ;-)" 

En annan skickade in: "Kalllio gått till Växjö.  Eftersom kenta inte ville ha Tomi så får han göra extra för att stoppa honom." 

Svaret blev:  "Kenta får täcka skott de dagarna när växjö blir motståndare."

ersson: Ser att A. Eriksson blir entledigad av Modo - har vi vår försteback där månne?

Kerstin_k: Då skulle jag slå ihjäl min egen mor.

Kerstin_k: Aboslut inte!

Säkert kostar mer än smakar

ersson: Nicklas Dahlberg kanske? Han är väl i paritet med Lundström. Hans målsnitt i kvalserien oroar dock.

T T: Jo, men jag håller med dig om hans statistik i allmänhet. Men Daniel Sperrle eller Zacke, någon av dem? Vad jag kommer ihåg så har ingen av de direkt stuckit ut.     :)

Redigerad kommentar

Kostiainen: Apropå målvakter.

lite EP-Frenzy då?

eliteprospects.com/player.php?player=20573 Reimer slagit igenom i tyska ligan. står kontraktslös för 11/12

Hasek som jag länkade tidigare är också Kontraktslös ;)

svenska målvakter i NHL är ju Jhonas Enroth, Henrik Karlsson och Johan Hedberg utan kontrakt.

I AHL finns ju Johan Backlund. även fler bra målvakter.

SM-Liiga finns ju en finne som spelat med Hirso och Pikken i HIFK eliteprospects.com/player.php?player=4214 Passande namn också? "Lundell"

Även Jan Lasak står utan kontrakt.

Så några namn finns det allt :>

Kostiainen: Lundell är väl liiite för gammal? :)

ersson: Yngre än Hasek! ;)

Kostiainen: Haha, det om något borde vara en bedrift! Eller? ;)

Kostiainen: Lundell var grym för oss i Frölunda för en 12 år sedan.
Han spelade inte mycket - en match men han lämnade ett bestående intryck.

Dragan 2k: Det är ju stekigt som fan att spela 1 match och släppa 10 mål, han måste vart bajsnödig nå jävulskt men vågade inte gå i pauserna för att bli mobbad.

Så fort han sträckte lite på sig vart det värre! Inte konstigt det vart 10 puckar då.

Kostiainen: Läste någonstans att man helst vill ha två Svenska målvakter. Det gäller också resten av truppen.

dr-nix: Perra sa det skulle vara enklare och ha 2. Jag tror inte tarvis har problem med olikspråkande målvakter.

Är det något ni fått in som du tyckte saknades i vintras?

– Personligen tycker jag det är väldigt positivt med två svenska målvakter. Vi ser också ut att få bättre bredd, det känns så. Vi ser ut att bli ett starkare och mer hårt jobbande lag. Men sen gäller det också att vi får lite spets på grejerna.

Redigerad kommentar

Kostiainen: Precis, därmed lär man kolla efter Svenska målvakter i första hand. Målvakterna är också med i laget och att förvandla truppen till en främlingslegion hjälper sällan sammanhållningen.

dr-nix, mfl: Jag tror att det kan bli väldigt svårt att få ihop ett slagkraftigt svenskt målvaktspar om nu inte Jocke kommer. Det finns knappt några kvar nu på marknaden. De som finns som är intressant är väl Sjögren, Enroth, Hedberg, Wesslau, Sperrle, Zacke och Backlund. Utav dem är det väl endast Sjögren och Backlund som kan räknas som både någorlunda intressant och realistiska.

Redigerad kommentar

ersson: Vilket liv det blev här p.ga av det! Hua!

Apropå backsidan.

Kanske Nolander istället för Hedman?

ersson: att få tillbaka en backe som är lite stabilare än innan han hoppade över pölen skulle inte vara helt fle :) han skulle ju kunna bli kvar här ett tag så att vi få någon form av stabilitet och kontinuitet på målvaktssidan... vi har ju haft ett antal målisar de senaste säsongerna....

Backlund skulle jag förklara som "en 75-80% Hadelöv", där Backe tyvär gör på tok för enkla misstag och har en tendens att "sova bort sig" han kan göra helt omöjliga räddningen men det kompenserar han genom att släppa in ett skott som ska tas 100gånger av 50 (ja 50) det ska fan vara över 100% på vissa skott han släpper.

Men sure, billig och som 2:a visst ta hit han då.

Förläng med Skogs och ta hit J Backlund ;)

zita: Skogs checkade ut från den här staden förra veckan. Han finns inte med i Timrå nästa säsong. Jag sätter en slant på utlandsspel för hans del.

Hold ur Horses! Varför diskuteras Hasek mfl? Har det kärvat fast med Jocke eller ska vi ha en så breeed trupp att vi ska ha 4 målvakter under kontrakt?

ÖstrandsNisse: Österrikiska andraligan eller Danska tredjeligan är nog bra alternativ för Skogs.

Mackelito: brist på tålamod är nog svaret på din fråga.

Mackelito: Njae, då tror jag att han skulle välja Mora före.

Mackelito: Dragan kom in och berättade att Lundströn ryktades till Växjö, därför drog jag upp Hasek, han är ju kontraktslös, tror nog han själv skulle lyckas dra 1000 pers extra per match :D

Kostiainen: han spelade 46matcher denna säsong med så gammal kropp, han är fan iron man!

har inte varit under 90% i grundserien på 18år, haha sjukt!

Blizzard: Det är helt seriöst jävligt sjukt, måste varit liten kinesisk akrobat i sitt förra liv för att få den flexibiliteten i kroppen, pypan.

En annan är mid 20's och kan knappt röra sig.

SuperMupster: och vad får dej att tro att han blivit stabilare? är de den fantastiska räddningsprocent han haft där borta senaste tiden

superfalle: borde ha skrivt OM han blivit stabilare, bättre kalla de va du vill.
så skulle inte jag säga nej :)

Jaha. Så var den här hockeyskvallerbloggen nerlagd.
Inledde hyfsat starkt för att några dagar senare antingen vara nerlagd eller bortplockad.

Fail!

Så gick det inte många dagar till..

NU är det i allafall klart med Sebbe o Vancouver.
Ett 2 års kontrakt är skrivet.
Grattis o välkommen tillbaka nångång i framtiden.

Kostiainen: Nej, det gick fort. Grattis och lycka till Sebbe!

Kostiainen & Knylan:

Måste be om ursäkt. Jag hann aldrig redigera mitt inlägg innan jag åkte iväg till innebandyn.

Mitt inlägg om A. Eriksson som vår försteback var inte på något sätt seriöst. Jag skulle ju givetvis ha använt mig av en smiley ";)" för att understryka ironin i det hela. Men den kom aldrig fram eftersom jag inte hann redigera inlägget.

Så, sorry.

Johnny Bravo: Jag kopierar dig

Grattis o välkommen tillbaka nångång i framtiden.

Finns det många säsonger där vi inte skickat över nån till nhl sen vi gick upp?

Vad alla ska hänga läpp då, skickar med ett inslag som får er på bättre humör ;)

« · 1375910 · »