1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607832 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Edb: Jag tror det var bra att Sebbe lämnade, nu får vi extra mycket pengar att köpa två riktigt bra backar

Mackelito: Hur menar du då? Vi kan ju aldrig få en back i närheten av Sebbe för dom styva 1,4 millar vi får för han.

Berglund: Låt säga att sebbe tjänar 100 i månaden och vi värvar en back på 1årskontrakt. Du tror inte att vi får en bra back.för 250-300 tusen i månaden?? Det tror jag.

Berglund: nu tänker du fel Berglund, vi får 1.4 miljoner + den lön vi skulle lagt på sebbe, nu vet jag inte vad han har i månaden uppskattningsvis 80-100 tusen kr

alltså 1.4 + 100k x 12mån = 2.6mil :] vad hade corso i lön? 300 k

hade gärna sätt en janne ninnima typ i timrå ;)

Redigerad kommentar

Det är bara att gratulera Sebbe till den här NHL-chansen. Kul för honom! Vi lär ju sakna hans fart och genomåkningar rätt så tydligt är jag rädd för. Men så här är det.

Sedan är det väl klart som korvspad att Oscar Hedman inte är tänkt som någon "frälsar-back". En "Oscar Hedman" och en förstaback ska in i laget. En självklarhet redan från början, om det visade sig att Sebbe försvann!

Jag ser mer än gärna att Hedman skriver på för vår "familj".

I övrigt förstår jag de som är oroliga inför nästa säsong när det leks med kedjeformationer och låtsas vara experter, etc etc. Då är det väl tur att lagbygget inte är helt klart än. TIK håller på att bygga ihop ett nytt lag. Det känns spännande och roligt.

Skarin: Ivan Majesky? Kan det vara något - för den sista backplatsen?
Blir tydligen inte kvar i Skellefteå...

Skarin: Så du menar att det bara ska in 1 toppback nu efter att Sebbe har lämnat?
Tidigare var det ju snack om 1-2 toppbackar ÄVEN fast Sebbe stannade, isåfall har vi ju dragit ner målsättningen totalt.. Eller räknar TIKs ledning in Hedman som toppback ändå med tanke på karlns landskamper måntro?

Kevin O Shea: Absolut inte! Där får vi ju bara en ny Mattias Karlsson, eller ännu värre. Långsam och orörlig, det har vi haft nog av bland backarna.

Hv kanske kan passa på att värva honom med förresten, verkar ju vara deras melodi haha.

Redigerad kommentar

Mackelito: Om sebbe lämnar så lämnar ju en back med främst offensiva egenskaper. Låt oss leka med tanken att Robinson täcker upp den offensiva biten på ett ok sätt och sedan att Hedman går in och tar en defensiv roll. Då är det väl inte helt orimligt att det räcker med en dyr offensiv backvärvning till?

Förra säsongen hade vi i princip bara en duktig offensiv back och med en värvning till, förutom Hedman alltså, så får vi två stycken.

Kevin O Shea: Honom skulle jag aldrig värva i detta nu. Kanske inte ens i ett tidigare skede.

Mackelito: Jaså var det snack om det? En "Oscar Hedman" och en toppback vs Sebbe och en toppback. Ett sådant scenario får vi nog vara nöjda med eftersom det rensats ut lite skrot samtidigt som nytt och intressant tillkommit.

Sedan gäller det ju att knyta till sig den där stjärnan också till lilla Timrå. Jimmy skrev väl i sin blogg om att diskussioner hade förts med en sådan som Caslava men att det inte gick att lösa. Det är inte barra barra nu inte....

Det är inte så mycket vi kan göra än att bara hoppas och tro att TIK, med Nubben i spetsen, kommer greja det här så åtminstone de flesta av er där ute blir någorlunda nöjd med läget inför nystarten.

Skarin: Vad händer med Jocke?
Nu kan väl Hedman krita på? Är Modo ute efter honom oxå förresten?

Skarin: Tänk om Caslava hade kommit till Timrå igen, tror inte jag hade slutat dregla förrän nästa säsong börjar. Men om vi försöker locka tillbaka en sådan dyr spelare så borde vi kunna få hit någon likasinnad, det håller jag med om. :)

Johnny Bravo: Har inte den blekaste aning.

Skarin: Va?! Det trodde jag att du visste.:)

ersson: Vad har Caslava för sinne då? :)

Johnny Bravo: Haha, vettefan varför jag använde ordet likasinnade. Ska snarare vara liknande. ;)

KORITFW: Om man ser till ambitionen att värva svenskt till målvaktsparet så hoppas jag att Lundström blir klar för oss snart. Vad annars finns det på marknaden? Lundström är kanske inte världsmästare, men som det känns dräller det inte av svenska målvakter på marknaden och därför känns Lundström som det bästa alternativet just nu.

Försäljningschef!

KORITFW: Väldigt intressant.

Mackelito: Precis som edb skrev tänkte jag fel och glömde helt bort att Sebbe har en lön på runt 100k som givetvis ska räknas in. Så jo jag tror vi kan få en lika bra back eller bättre för dom pengarna.

KORITFW:
En del att leva upp till, men lycka till.

Martin Johansson till brynäs!

Nästa målvakt klar!

KORITFW: Fan, skulle precis länka det! Snabba jävel! Men kul som fasen och skönt att det äntligen är färdigt! :)

KORITFW: Skönt, då är Den saken ur världen.
Välkommen Jocke.

KORITFW: Skönt för er. Då var det klart så kan ni gå vidare till nästa lagdel.

ersson: haha jag är på hugget idag! TT verkar sova :p

Tror i alla fall inte det blir sämre än vad som varit. Tack Åke och far och flyg Pitkämäki!

Redigerad kommentar

Dragan 2k: Finns bättre målvakter än Ridderwall och Lundström men det känns som en helt okej duo.

Problemet med den tidigare duon var dels att Pitkimäki anslöt efter ett par dåliga säsonger i Finland där man hoppades att Tarvainen skulle kunna få ordning på honom. Han började bra men efter skadan han åkte på kom han aldrig tillbaka till en bra nivå i mina ögon. Åkerlund har potentialen men är på tok för skadebenägen (tyvärr, i sina bästa stunder håller han väldigt hög klass).

Ridderwall och Lundström är kanske osexiga men känns relativt stabila i jämförelse.

KORITFW: man ska aldrig säga aldrig.... ;) det är timrå det gäller.... ;)

skämt åsido, spontant känns detta bättre än förra säsongen =)
välkommen jocke :)

SuperMupster: Det känns bara bra för att det inte hunnit gå åt helvete än ;)

Dragan 2k: Eller hur, då kanske Timrå kan sikta in sig på att rekrytera den berömda förstabacken. :)

Kattgubben: hahhaa, måste ju vara de..... =)

dr-nix:
Nästa säsongs målvaktspar är ännu sämre än det vi hade denna säsong.
Två stycken andremålvakter om inte tarvis uträttar underverk.

Det märks att vi skall spara 20 procent inför nästa säsong, Timrå lär få räkna på ett snitt under 5000 som man bygger detta...

Tur det är vår och golfsäsongen börjar så man slipper fundera så mycket på skiten..

Johnny B Goode: Jag håller med om att Ridderwall/Lundström inte känns jättestabilt men du kan inte på allvar påstå att de är sämre än Pitkämäki/Åkerlund?

Johnny B Goode: Kan inte hålla med dig när det gäller målvakterna.
Jag tycker det ser bättre ut än ifjol, därmed inte sagt att det är klockrent.

Johnny B Goode: Jag tycker du har fel.

Så du menar att vi hade två nummer 1 senast? Den ene hade sina bästa år bakom sig, med ett par gångjärn som skulle ha platsat i antikrundan. Den andre hade haft ett gäng år på sig att visa att han var nåt att satsa på, med ett psyke som får Sture Bergwall att sukta.

Det är visserligen inga toppnamn, men en sån som Ridderwall har alla förutsättningar att blomma ut. Han har haft lite olyft i DIF när man ser till Wesslau och Owuyas lyft. Lundström visade den gångna säsongen att han har kapacitet att stänga igen. Likvärdig med Åkerlund tycket jag definitivt att han är.

Ambroo: Håller med, Jocke känns dom som den mest säkre av dessa två. Vet inte varför jag känner så men det finns en överhängande trygghet hos Lundström. De matcher jag såg när han stod i Frölunda såg det bra ut. Hans statistik tyder också på det och backarna i FHC var väl inte direkt till stor hjälp heller.

Ridderwall känns som den stora flipp/floppen, antingen så blir han bänkad i stort sett hela säsongen eller så gör han en Lindbäck och dominerar större delen av säsongen, för att de ska ske måste han dock utveckla sitt målvaktsspel rätt mycket.

Men det känns ju mer "lovande" än förra året, men med lovande så kan det också bli en riktigt flopp liksom en flipp, så såga och hylla gör vi nog alla bäst att vänta med.

Redigerad kommentar

Mackelito: Lundström var grym hos oss de sista tre matcherna som vi spelade. Där såg vi vad det innebär när försvaret spelar som i trans och gör jobbet enklare för målvakten. Han borde rimligtvis känt en enorm trygghet när backarna slet som djur för att hjälpa sin målvakt.

Sedan är det svårt att gradera honom som målvakt sett ur hur det gick med Frölunda. Det var hårresande grejor som våra backar höll på med och som givetvis påverkade även hur Lundström och även Honken lyckades med sin uppgift som målvakt.

Mackelito: Så här på förhand tror jag det blir Ridderwall som kommer få stå merparten av matcherna. Men det kan nog bli en jämn kamp.

Om mindre än ett år vet vi.

Skarin: Ja jävlar, ge mig ny jävla säsong nu!

Johnny B Goode:
Fel fel fel, du får nog ta å läsa på läxan. TIK var sämst i denna Goaltender %,en.
Om det nu kan ranka MV? Så rent statistisk är den troligen en höjning....
Golfsäsongen? Den startade ju i januari, men det är ju klart att i kalla Norden är perioden för golf bara 5-6 månader ;-/
Ha det bra på tee Johnny.....

faan va suuurt med sebben då... :(

självklart gläds man åt hans framgång! grattis till kontraktet för faan.
största förlusten so far...

men sure.. åk över te canada å sparka lite transatlant ääs. sedan är han jävligt välkommen hem igen...

vem ska bära upp puckarna nu rå?

hmm mat om han är så bra som det sägs...
han ska juh vara riktigt snabb på rören i vart fall. hoppas hoppas hoppas!!!

högström får gärna hoppa upp ett par snäpp till nästa sässe så jä*la fantastisk var han inte... men OM han lyckas kriga upp sin nivå lite så... hoppas hoppas.

de två känns som erixons ersättare ihop...

granath... mmm han är rätt! ung tuff rejäl å lite småful... ingen sebbe men ändå helt rätt att ha i back besättningen.

halonen är ljusglimten från i fjol. elak som fan framför eget mål! han har den fina förmågan att kunna hitta fram med ett pass från egen förlängd målinje upp till offensiv blå... nästa år kanske kan bli lite vassare framåt med? hoppas hoppas...

torparn stoppar jag in i granath facket å hoppas att det blir en tuff krigare i defensiven som får motståndare att stressa bort lite anfall när det hänger lite fysiskt spel i luften...

DAHLROTH är sparkapitaleth inför nästa sässe! här hoppas jag att det händer saker i utvecklings kurvan... jeppe kan juh verkligen bli en klassback! placerings säker som få vid hans ålder! hoppas hoppas!!!

någon klass back o en normalback/granathare på det här så känns det fan så mycket bredare än i fjol i vart fall...

mmm så visst ok... verkligen ett stort grattis å lycka till i nhl till sebbe då!!! =)

å JÄVLIGT VÄLKOMMEN TEBAX OM DET SKITER SIG!!!

Riddaren å lundströmarn blir fiint i nästa års bantade chansning av tik uppsättning!

det kan nog bli lite publik i hallen om det går undan på rören! farten kommer nog att finnas i tik nästa år hoppas bara att några killar blir lite vassare målskyttar med. tex om det skulle visa sig att röya fortsätter vässa avsluten, önerud hittar tebax till sina avslutar talanger. murran slutar upp med att bränna 87% av sina klara målchanser då blire kanske lite skoj med timrå igen.

friberg vill jag inte lägga allt för mycket på under sin första es sässe. han är ung det kan lite vad som här... j boyce r får ytterst gärna överaska med lite poäng nästa år han är presis sådär rivig som man ska vara i tik! =)

jag ser att lundström blev omtyckt för sin 3 sista matcher i fhc i fjol...
lite som hirso då! hoppas att karfaan är hel å ren nu då så han kan vara som de tyyp 7 sista matcherna ifjol hela nästa sässe... då kan vi börja snacka finn formationer igen. han ÄR i vart fall es kyligaste straffskytt!!!

känns ok fan... än så länge.

Abron: undrar om lundström är den man tror mest på? med tanke på att han fick ett två års kontrakt och riddarn fick ju bara ett kontrakt över en säsong. man kanske tycker att riddarn är en mer chansning, som om det vill sig väl kanske slår väl ut.

putte_patte87:

Nja det är ju inte så säkert att dte är grunden till kontrakts längd, vi vet ju inte hur förhandlingen genomfördes. Jag tror nog att bägge Goaltenders kommer in i laget på samma linje, så att säga. Sedan får nog framtiden visa vem som kan tänkas bli förste, jag har svårt att ta ställning idag, men jag kan nog hålla en liten slant på Stefan.
Att det skall vara en chansning, ja kanske, men för vilka kan jag tycka. Nya värvningar har alltid en potential av chansning, vilket vi kunnat beskåda genom åren......

Skarin: Ridderwall är helt klart den mest intressante av de två och den jag både hoppas och tror på. Var rätt sugen på honom redan ifjol, liksom TIK.

Får han vara hel, en klassiker som behövs när det gäller TIK, och känna förtroendet så tror jag att han kan utvecklas till ett utropstecken. Det verkar ju dessutom vara en målvaktstyp som Tarvis verkligen gillar.

putte_patte87: kanske handlar kontrakts kängden med lundström lite om att jocke ville ha ett längre sådant.. han känns som en kille som inte gillar att flytta omkring... medans riddarn nu ger sig ut på ett nytt äventyr...

Ambroo: Även jag gillar honom, han är faktiskt väldigt placeringssäker, dock lite svårt rörelsemönster. Får han utvecklas ordentligt med Tarvis så ska du se på fan.

Abron: jo jag har också en känsla att tarvis kan göra något riktigt bra av riddarn och jag tror väldigt mycket på honom, men hoppas bara att han väljer att stanna hos oss om han skulle slå igenom stort i år. för det skulle kännas tungt att tappa honom så fort han känner lukten av mer pengar från någon annan klubb. och att han då ist känner tacksamhet att vi satsat på honom.

« · 1376456 · »