1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607349 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
bobrov: allt annat än hagos får räknas som klass enligt mitt tycke, jag är deppig :]

Johnny Bravo : Jo jag håller med dig på det viset, man kan säga att halva jag känner så. Att truppen är hungrig och säkerligen skulle kunna bli ett topplag om det utvecklas åt rätt håll. Men det är nog lite för mycket att begära så för att dra lite realistiska målsättningar kan vi bli som förut " Ett jokerlag som krigar sig till sista slutspelsplatsen och sen kan skrälla i slutspelet"

Men Hagos känns liksom fel på alla sätt där. Han passar fel hur man än vrider och vänder på honom...

Redigerad kommentar

gick det inte rykten om att ni skulle värva donati tvillingarna?

lu93rowa: Har aldrig hört det, men nog hade jag hellre tagit dem än Hagos samt ett ännu okänt namn (som troligtvis kommer vara av samma klass).

Pätr: Jag sätter nog Röymark med Murley och Ganagarn. Sen även Hagos som 4e center och bagarn som 3e

Hagos, bagarn och gnagarn? Nu fattas bara ett par Wayne Gretzkys runtom som kan väga upp deras offensiva förmågor, sen är truppen spikad!

Edb: Hagos är som det där 5-i-tre-ragget på krogen. Inte speciellt snygg, sexig eller spektakulär. Men man vet i alla fall vad man får.

Ganska grå värvning. Speciellt om uppgifterna om lön och längd på kontrakt stämmer.

Fast Kent-Link kanske har en tanke med att värva tillbaka gamla timråiter. bygga en stomme med spelare som är bekant med Timrå sedan tidigare. Det kanske är vad som krävs med så många oetablerade spelare i laget.

3-årsryktet kan bara inte stämma.

Har Nubben någonsin gjort en lyckad värvning med kontrakt längre än 2 år?

Redigerad kommentar

Aftonbladet antyder att Hagos får bättre lön i Timrå än Skellefteå. Varför i helvete ska han få det?!??

RocknRolf2: Han kanske får skriva upp lönen lite då han gjorde ett hyfsat slutspel men frågan är inte varför han får mer lön i år utan varför Timrå IK är villiga att betala för hans tjänster öht.

Olle: Hade väl varit en annan sak om han hade varit uttalat billig, men att vi ska gå med på lönekrav som inte SAIK gör är helt fucked up. Särskilt för en kille som ALDRIG varit bättre än en 3-kedja.

Klart att det blir en medioker trupp när man ger mediokra spelare dyra kontrakt.

RocknRolf2: Grattis Rolf!

Knylan: Grattis alla som håller på Timrå.

5-miljonerskontrakt?

1 säsong fine.
2 säsonger knappast.
3 säsonger? Dra åt helvete!

RocknRolf2: Ja, precis. Grattis till oss alla.

Jag förstår inte heller någonting. Den enda förklaringen jag kan se är att man vill bygga kring Hagos och Bagarn i och med att Gnagarn och Hirscho bara har ett år kvar per skalle. Man kör en lågbudgetare utav bara fan i år för att sedan släppa iväg Gnagarn och Hirscho nästa år och då ta in en förste- och andrecenter. Någon slags rimlighet finns det i det. Men för fan! Tre år?! Top 5 på lönelistan lär han ju vara också.

Nä, detta vill man onekligen ha lite mer information kring. Hur har resonemanget gått? Vad ser våra sportchefer som vi inte kan se?

Lägg ner 150k snacket, vad fan vet ni om det? det är aftonbladet ni källhänvisar till...

Knylan: Har han runt 150K så är han väl antagligen nånstans runt 5-10 i löneligan i laget skulle jag tro. Och det hade väl varit en sak för ett år, men nu? Grattis till drygt 5 miljoner Yared Hagos, det har du absolut INTE förtjänat. Grattis även till Hagos agent, du fick nog bra provision på den signingen...

KORITFW: De hade ju rätt om kontraktslängden iaf.

Knylan: Vad jag vill veta är om Hagos och bagarn har ES-klausul i sina kontrakt eller om dom blir kvar om vi hamnar i Allsvenskan.

Nu har vi 4 centrar, varav 1 st endast de 10 sista matcherna på något sätt uppfyllde förväntningarna, och 3 st som ej erbjöds nya kontrakt av sina klubbar av olika anledningar - troligen för att de inte levererade som förväntat....eller tros kunna göra det...

jaja....bara att bryta ihop o komma igen...

Redigerad kommentar

Lander försvinner ena dagen och man kontrar nästa dag med.."trumvirrvel"....eehhh Hagos!!!!!!!!!!

Känns som avslagen öl och varm snaps!

Redigerad kommentar

Den ledande spelaren lämnar, en på papperet beige trupp och kvalserietippat av alla. Déjà vu?

Suck, jag som hoppades på Petr Sykora typ.... :-(

erathoo: fast å andra sidan så har de väl aldrig kännts så bra på centersidan som inför ifjol . man drömde om att hirsovits skulle vara ännu ett snäpp bättre än corso . och så gabbe och lander i dom två sista kedjorna . pang sa de så försvann corso , hirsovits var kass i 49 omgångar . gabbe gjorde en halvknackig säsong . och hela laget vilade på lander . så va fan , de kanske blir en kanonsäsong i år med fartfylld offensiv hockey . bara för att man är så djävla negativ . hade linkan varit ensam vid rodret så hade jag mått riktigt dåligt nu , men nubben springer i korridorerna och jag litar på hans fingertoppskänsla

superfalle: det har du rätt i, inför fjolåret kände man optimism men det blev bara skit.

I år känner man pessimism....

Känns ju småtrist att bara sitta och svartmåla, men...Hagos på tre år är hyfsat osexigt.
Lägger man därtill centerlinjen som den såg ut innan han plockades in, så...kan man bara konstatera att det tydligen blir styrspel de luxe i vinter. Har vi någonsin haft en, på förhand, centrallinje med så lite offensiv potential tidigare?
Det krävs att Hirso tar sina sista 7-8 matcher och dubblar den prestationen, samt att Bagarn återfår minst 100% av sin forna glans. Och ärligt talat: vad är oddsen på det?

Jaja. Det känns ju skönt att vi fick in Nubben och lite proffsighet i klubben igen, i a f. Allt känns plötsligt så genomtänkt. Nu ska det bara till lite individuell träning på pöjkarna, så kommer dom att blomma ut allihop.

Allvarligt talat. Det här är djupt oroväckande. All-time-low på säsongskortsförsäljningen?

Bragd-Birger: Inte för att vara pessimist, men om fjolårets trupp klarade sig på det berömda f...håret så kan vi definitivt räkna med kvalserie iår.
Hagos mot Lander, men hallååååå.......

Hagos, helt okej värvning tycker jag. tänker inte slå sönder mitt tangentbord för honom iaf som 97% här redan gjort. Välkommen tillbaka!

Varför fick inte alla damp när Bagarn skrev på, hur bra har han varit då.

-----
Övrigt:
Roligt att man ser SAIK's tröja under våran i pressmeddelande.

Blizzard: yepp, måste vara sämsta fotoredigeringen hittills :)

Blizzard: jomen, Hagos känns ju som en inte helt "klockren" värvning när vi redan har Bagarn, hade Hagos kommit först o Bagarn efter hade nog drevet gått då också - fast tvärtom.

Igen - Hagos är det inget fel på egentligen, det är ju bara att man inte förstår hur man tänker fördela ansvaret.

Det finns som sagt riktigt bra förutsättningar för bra boxplay och styrspel, vad gör Lasse Falk nu förresten? vi kanske kunde ha nytta av honom nu, få till ett riktigt spelsystem ;-)

Blizzard: Väldigt många fick väl just damp när Bagarn skrev på. Och nu är det sista centerplatsen det handlar om, och då vi som sagt redan värvat en defensiv-snubbe med tvivelaktiga offensiva kvaliteter är det väl inte märkligt om folk undrar hur man tänker när man värvar en till?

Bragd-Birger: Vi får ju kvala endå, samma sak fast endå inte. Roligt att vi blir ett riktigt jävla brunkar lag som tråkar oss igenom KS ist för att försöka lira och inte kan ta smällar.

erathoo: Som sagt, Hagos ELLER bagarn hade varit helt ok men absolut inte under några omständigheter BÅDA, i det läge Timrå IK är just nu.

Blizzard: Jag fick ett megaanfall när jag läste TIK hade tagit tillbaka bagarn! Han har varit iskall x 3000 de sista säsongerna, vad talar för att han nu ska bli den bagarn han en gång var. Hoppas innerligt jag har fel iaf, Hagos känns lite sådär värva för värvandes skull värvning! Hade önskat man scannade igenom den Finländska lr Tjeckiska ligan innan man bara pang bom skriver kontrakt med Yared, men men ska se positivt istället och hoppas att jag är fel ute =)

Redigerad kommentar

Timrå ersätter en av sveriges mest talangfulla spelare med Yared Hagos. Som lyfter ut 150.000kr i månaden. Hur tänker Timrå där ? Nej KS för timrå nästa säsong om man fortsätter värva spelare som inte platsar i andra ES lag.

Man får väl passa på att önska lycka till att undvika spel i KS och Allsvenskan.

Kanske de blir derby nästa säsong IFSH - Timrå IK 4-2

3 år! Jag hoppades på max 2. Helst inget.

Hejhopp i lingonskogen!

priset man får betala då man har den så hett efterlängtade bredden är mindre av den så kallade spetsen . om man är en klubb av timrås storlek . sorgligt men sant .

Johnny Bravo: Det kan inte vara mer än en handfull personer (inkl Linkan, Nubben, Hagos och Hagos agent) som tycker att det är bra med 3 år.

Fem miljoner! Man kan alltså tjäna 5 miljoner på att kunna böka sarg och använda arslet till annat än att skita.
Men jävlar vad det ska dansas robot på Oscar!

superfalle: Nu är det ju inte bara pga att vi ska ha bredd som gör att vi får mindre spets, för så mycket bredare blir det endå inte iår, 12forwards nu, vad ska vi ha 13 max 14, resten kommer ifrån det egna och en abck till 8 = som förra året.

Problemet ligger i att vi sänker budgeten med hela 20% och det synd mycket tydligt, lät säga att hela kalaset gick på 55 millar ifjol (har för mig någon sagt de efter ett årsmöte) då kan vi leka med 44millar iår, en jävla skillnad de! 11millar hejsvejs borta.

Pätr: Kom på en kedja imorse snarlik din. Men byt ut Gnagarn mot Hagos alltså jag ser gärna denna lina nästa säsong:

Murley-Hagos-Friberg <- tre gnuggare som jag tror skulle funka ihop.

Ilkka Heikkinen klar för Växjö.

Harju till Luleå. Bra där.
Ilkka Heikkinen till Växjö från KHL. Bra där.

JappJappJapp *suuuck*

Johnny Bravo: Man börjar bli smått nervös när man kollar på Timrås laguppställning på papperet. Våran backuppsättning är riktigt usel just nu. Jag hoppas den sista backen är någon i Caslava-klass annars så ser det inte ljust ut. Forwardssidan ska vi inte ens prata om.. Vem ska göra målen? Timo? Vem ska spela fram? Kim? Jo just det.. Skulle inte förvåna mig om Timo går av på mitten efter en grym inledning av serien, as usual. Suck, det är hårt att hålla på Timrå. :)

Men allvarligt! Vad faaaan är det som händer!
Har fram tills nu tyckt att vi värvat ganska smart med en del spännande namn.
Men Yared Hagos? På 3 år? För 150 000 i månaden? Vad tänker man med?

Här snackar att man inte har mycket pengar att röra sig med. Men hur i helvete kan man då ge Hagos 150 000 i månaden???? Obegripligt!!
Han kan vara värd runt 50 000-70 000 . Men inte ens för den summan hade jag i detta läge velat ha honom. Nu står vi med endast en offensiv center medans vi har tre hårt defensiva.
Bagarn eller Hagos, billigt, hade funkat. Men absolut INTE både och ABSOLUT INTE så här DYRT!
Vi kommer ha högst en producerande kedja, och vem ska styra i power play? Hur tänker man?????

Jag börjar få nog nu!

Sluta prata om att vi ska spara när vi ger medelmåttor dessa löner.

Röda Tallen: Hagos 5-miljonerskontrakt ingår i vårt sparpaket. /Mvh Linkan

RocknRolf2: Nu kan det inte bara vara Linkan som fixat detta? Om det vore det så borde de övriga satt stopp för det.
Nu är detta en del av en högre plan som vi vanliga dödliga inte förstår.

Nu tycker jag faktiskt det är en relativt barnslig nivå här inne. Okej att jag inte hoppar av lycka när jag ser Yared Hagos presenteras som andracenter (?) men han är väl knappast någon sopa. Många hade överdrivna förhoppningar bara (typ som att slänga in länkar till diverse KHL-lirare som säkert kostar dubbelt så mycket som Hagos)

Sedan är jag trött på att folk tror att Timrå IK är en toppklubb, pengarna styr och där ligger Timrå efter. Hoppet står till att man får till juniorverksamheten men den har man inte satsat direkt hårt i, förhoppningsvis så är det något som man jobbar kontinuerligt med att förbättra.

Redigerad kommentar

dr-nix: Ja jag tar inte åt mig. Jag är ganska positiv men jag kan inte begripa ett 3 års kontrakt med honom.
Centersidan ser ytterst defensiv ut. Vem utöver Hirso ska producera?

dr-nix: Vem tror att Timrå är en toppklubb? Problemet är att vi får väldigt dålig valuta för våra pengar.

« · 1378493 · »