KORITFW: Lucenius blir säkert bra om man lyckas hitta ett par spelare till som väger betydligt tyngre. Det skadar ju inte att få in en kille som kan spela både center och ytter.
Olle: Om syftet med Lucenius är att han honom som ytter, och backup-center, så är det på sin höjd okej. Men inte att ta honom som förstecenter. På den platsen MÅSTE det in ett säkrare kort.
hubbenorlen: Jag var otydlig. Som ytter i förstafemman duger han om vi får in bättre spelare bredvid. Sen kan han ju i teorin centra en andrafemma med ambitioner att producera också. De centrar vi har i dagsläget är pinsamt defensivt lagda.
Olle: Han kan säkert funka bra som 2:a center eller forward till 2:a eller 1:a MEN iom Gnagarn, Hagos, Bagarn i laget så känns en 2:a center roll inte så trolig antar jag? Hoppet står därför till att en annan center är på gång :-)
jokklas: Men om vi ska bygga på bredden så är det lika bra att bygga för möjligheten att ställa in mer offensiv i en andra/tredjefemma ifall våra (förhoppningsvis) kommande stjärnspelare får det tungt med produktionen. Det kan ju vara så att en av de tre herrarna du räknade upp presterar så dåligt att dom gör mer nytta på läktaren.
Känns som om kommande vinter kommer bli väldigt jobbig om Timrå skall jaga 3:e centrar i andra lag som skall mogna och bli förste center och hänförar i en redan mkt tamt offensivt lag.
Känns inte bra detta, man kan ju undra varför vi inte är med å slåss om en spelare som Dick Axelsson tex. För han man inte råd att verkligen knyta till sig en spelare av toppkvalite så bör man nog ta sig en funderare om vi skall spela i ES eller ej.
RTS: Man kanske kommer att se Timrå fler gånger i Gränbyhallen inom en snar framtid än den 11aug. Det här känns inte bra och håller med dig, vill verkligen föreningen spela i ES eller hoppas de på att TIK ska klara sig på tur med en sådan budgetsäkning. När man inte ens kan attrahera Warg att spela i Timrå tro jag det blir jävligt tungt för laget att få in en enda klasspelare.
Kanske dags att gå ut med vad man har för målsättning, är det att vinna SM-guld? Är det att ta sig till slutspel? Är det att undvika kvalserien? Är det att bara spela i ES. Håller man på med elitidrott måste det hela gå ut på att vinna hela skiten. Känner man att man omöjligtvis inte kan utmana på lika villkor kan man ju fråga sig varför man spelar i ES överhuvudtaget, då kanske Allsvenskan skulle passa kostymen bättre.
Rospiggarnas speedwaylag hoppade självmant av ES för att de inte skulle äventyra hela föreningen i den galoppernde lönecirkus som speedwayen är liknande hockeyn, kanske Timrå ska göra något liknande, för för eller senare hamnar vi i kvalserien och allsvenskan med den nedåtgående kurva laget och föreningen haft de senaste fyra åren, det håller inte så länge till. Men jag har gärna jävligt fel, bara som jag känner just nu angående klubbens försök att få ihop budget och spelare som passar den.
Känns lite väl neggo härinne nu. Vi behöver väl inte iklä oss nån sorts svartalvsroll innan vi ser hur det ser ut på isen. Det är laget som ska göra det. Vi ser ut att få 4 jämna femmor som kan bli jobbiga att möta genom ett förhoppningsvis grymt hårt arbete. Kan vi bara knyta ihop de 3 sista spelarna på ett bra sätt så ser det ljusare ut på en gång.
Klart att även jag är orolig men vi behöver inte bete oss som att allt är kört Innan vi har sett laget i sin helhet eller hur det ser ut på isen.
Johnny Bravo: Det kanske bara är jag men det känns som en ovanligt död silly season. Om bara 1-2 riktigt stora namn skulle ryktas till oss nu så tror jag det skulle vara betydligt muntrare kommentarer här inne.
Liiite tidigt att negga maximus. Nu måste magsåret få vila till i september, går inte att oroa sig nu.
Som det ser ut nu kan det både gå dåligt och bra, ungefär som alla andra säsonger med andra ord. Ett grått lag so far, men även grått är vackert ibland.
Ironic: Ett potentiellt problem är ju att alla verkar tro att det här "gråa" spelet kan sammankopplas med ett stabilt spel, en 8-10 placering, att alla kommer till jobbet och kämpar 100% varje dag.
I verkligheten behöver det ju inte alls bli så. Det är bara i dom bästa av världar ett sånt här lag kan ta sig till slutspel. Det är många spelare med låg lägstanivå, det är få spelare med hög högstanivå.
Jag tycker inte att man per automatik ska förvänta sig att de här spelarna kommer att jobba 100% i match efter match OCH att det renderar i ett positivt sportsligt resultat.
Ironic: Jo men nu svarade jag inte bara dig. Jag upplever det som att många tror att vi per automatik kommer att få ett "luleålag" även fast det finns en hel del som talar emot detta.
Olle: Jag kan hålla med om att det är många Om som måste bli verklighet för att det ska slå in. Samtidigt så känns det som att det är fler lag som har trupper likt vår o att det kommer att bli en rekordjämn serie i år, så jag tänker inte negga för mycket även om jag vill. Vi har inte sett allt ännu.
Johnny Bravo: Det kan jag iofs hålla med om, att det är andra lag som har det tungt också. Jag hoppas dock på att slippa ställa in mig på att hela nästkommande säsong blir ett arbete för att vara så lite sämst som möjligt istället för att vara så mycket bäst som det går.
jompa13: Håller med. I Finland snittade han 0,49 poäng per match och i ES snittar han 0,43 poäng. Han själv säger att han inte gjorde en bra säsong senast och att han kan bättre. Får han lite mer finskt sällskap i Timrå kanske han kan känna sig mer tillfreds med situationen.
Som jämförelse kan man se att Laatikainen snittat 0,38 i ES och 0,34 i Finland. Nu är ju inte statistiken allt men nog borde Mäenpää kunna ses som en tänkbar ersättare?
Johnny Bravo: Mäenpää har, förutom säsongen i Frölunda, inte haft minussatistik sedan säsongen 04/05 i Pelicans heller. Mäenpää slutade för övrigt på -1 i Frölunda och dom hade rent generellt stora problem, som vi alla vet.
Jag ser inte varför han inte skulle vara en klockren ersättare för Laatikainen.
73Sjöbba:Nja...vad det är för film vet vi väl. Saknar bara namnen på några huvudrollsinnehavare. Men eftersom man är lite av nörd och sett en rad föregångare så måste man ju se även årets uppföljare...
Johnny Bravo: Eller så är det som ifjol... Att Linkan inte vill snacka för mycket för att göra andra intresserade. Så var det ju i fallet Corso och Hirso. Två spelare som ingen hade snackat om på förhand
Johnny Bravo: Jo, det finns all anledning att även fortsättningsvis sucka djupt över förlängningen med Murley som gör att alternativen på marknaden minskar en hel del :(
Fanken, där måste ju det finnas en hund begraven nånstans. Murley gjorde några poäng men var samtidigt en säkerhetsrisk. Han är inte heller någon som leder en kedja, är dessutom ojämn.
lu93rowa: Caslava vore förstås en fantastisk värvning men man gör väl bäst i att inte tänka på den. Man blir bara besviken när det ändå inte blir av :|
erathoo: Det man undrar över är ju faktiskt mer "Hur kan detha blivit så här" snarare än att man är förvånad över "Att det är så här".
Eller lite utvecklat:
Vi var för några säsonger sedan en av de verkliga utmanarna till de stora klubbarna: - Vi var prenumeranter på kvarts- och semiplatser - Vi gjorde spektakulära värvningar, såsom Hedström, Hahl, Pyrret och en rad stora och mellanstora namn - Vi hade ambitionen att bli bättre (bäst?) - Vi hade en ekonomi om var i topp bland "Övriga klubbar"
Därefter har det snabbt gått utför... Vi åkte åttor runt klubbar som Brynäs, Luleå och SAIK för något år sedan. Vad har hänt?
De plockar in ett eller två kända namn per säsong - Vi inte nått! Vad har hänt?
Även nu har vi större lönebudget och större intäkter än te ovan nämnda. Men ändå lyser truppen i nyanser av beige... Vad har hänt?
Verkligheten kom ikapp oss och ödmjukheten försvann. Plus att lönerna har skenat iväg i Eliteserien. Vi skulle byggt en ny multiarena i Sundsvall för 2-3 år sedan.
Laatikainen säger Nej. Den som vi söker som ersättare till Hirso är Wargh (?!) som istället söker sig utomlands.
Vi ska ha in 3 spetsspelare. Får vi nån så får vi vara glada.
Signa Lucenius det kan bli vår lycka med lite tur.
Jag är orolig eftersom det inte bara är vi som ska spetsa till det.