1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 608347 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
rubin carter: Om Vampola får nåt bra bud i sista sekunden, och vi missar honom, då är det kris på riktigt verkar det som.
Då blir det nån nödlösning.
Så det känns lite osäkert och läskigt.

Jaromir Jagr ;)

zita: Är han klar snart?

Skarin: Han kommer inom de närmaste dagarna att anställas som lagets FRISÖR. :)

zita: Hå...... hå....... håkkyfrilla!

Skarin: Han och Joe Sacic sågs äta surströmming på Midlanda tillsammans med Wayne Gretzky och Brett Hull. Sedan satte på dom på sig jetpacks och flög till månen.

Olle:

Lite jobbig sista mening i pressutskicket. "Vampola har en klausul inskriven i kontraktet som gör att han kan lämna för ett KHL-lag före den 9 juni."

Jag skulle nog säga att han inte är klar än. Vänta lite mer än en vecka och kom tillbaka sedan... El_loco
flyttad

El_loco: Är det inte lite konstigt att man presenterar honom officiellt när det är så nära till deadlinen för KHL?

Eller om man säger så här: Iom att han nu kritar på MED KHL-klausul, kan man anta att han letar klubbar i Ryssland för fullt då?

Redigerad kommentar

Olle: Äh. Se det som jag ser på saker och ting. Hoppas han blir klar för något annat lag så slipper han komma hit och göra fiasko.

Olle: Jadu, man kan se det lite hur man vill på detta. Tänk att ett sånt litet jävla stycke text kan förta glädjen så mycket.

Nu är ju inte det här forumet direkt den allmänna optimismens hemvist men om man ändå vill försöka se det positivt så har åtminstone jag jävligt svårt att se att Vampola har fått något annat fett KHL-erbjudande utan har bestämt sig för TIK nu. Den där lilla klausulen vill han ha "utifall att", OM det skulle dyka upp något riktigt sensationellt. Med tanke på hans statistik den senaste säsongen så har jag lite svårt att se att någon KHL-klubb skulle vara så fantastiskt intresserad.

Nu får han lira i Sverige istället och får förmodligen fruktansvärt bra betalt och det kan jag väl känna att det är värt. Det här har förutsättningar för att bli en bra lösning.

Ja, hmm. Nämen jag tror att detta håller så länge det inte kommer indikationer på motsatsen. Vampola lirar här i höst. Förmodligen. Herregud.

Knylan: Ja det går att se från olika vinklar, helt klart. Å ena sidan så borde han väl inte skrivit på för oss om han var nära en KHL-klubb, å andra sidan kan det ju verka lite konstigt att han ändå har med den där klausulen. Nu är jag ingen expert på hur såna här förhandlingar går till som men det kan ju vara så att man presenterat detta kontrakt för honom för en månad sedan och sedan blev klausulen bara kvar. En ren formalitet dvs. Men så länge det inte är 100% klart så ska man väl inte ropa hej.

Olle: Jag förstår dig och delar lite av din oro, men faktum är att det är bra många genom åren som skrivit kontrakt som då innefattat en NHL-klausul och att det stannat vid det.

Ambroo: Jo det är sant. Sen borde man väl inte ha presenterat honom 9 dagar i förväg om man inte hade väldigt goda förhoppningar på att han kommer att spela. För min egen del så har jag väntat i flera månader på att få hurra, jag kan gott vänta nio dagar till :)

Ambroo: Va?! Ingen Hå...hå...håkkyfrilla?

Hursom Willkommen, Bienvenue, Welcome el. som man säger på Tjeckiska: Vítejte.

Olle: Han avvaktar väl bara ett riktigt grisfett anbud från KHL men det kommer han inte att få så det känns rätt säkert. Problemet kan iofs vara att vi är 2:a-valet med en missnöjd spelare som följd.
Men det tror jag inte ändå. Det lär bli tvärtom att detta är det bästa han erbjuds

Olle: Det känns som att alla topp-spelare numera skriver in en KHL/NHL- klausul i sina kontrakt bara för att ifall det skulle komma nånting intressant! Känns som att det är svårt att skriva kontrakt med spelare idag utan några klausuler!

En mycket intressant värvning måste jag säga! :)

F.ö vill jag bara påminna om mitt inlägg kl. 18.41 igår :))

Johnny Bravo: Tjecker är dock oftast bäst i par har jag för mig. Gäller för öl iallafall....

Petr Vampola är en riktigt bra värvning. Åtminstone känns det så på förhand. Tror det finns väldigt goda chanser att han kommer bli en duktig förstecenter i elitserien. Förhoppningsvis kan han locka en och annan extra åskådare att ta sig ut till Timrå också.

Jag känner mig nöjd med denna lösning.

Nu är det bara resten kvar.

En försteback och förhoppningsvis även en ytter. Då kommer vi klara oss kvar på ett eller annat sätt.

Skarin: Vampola känns spontant som ett uppköp mot för Kim. Får hoppas att han också är en ledare på isen och inte en sån som hänger huvud så fort nått går emot.

Nu hoppas jag att Khl inte förstör för oss. Då blir det panik på riktigt. Men jag förutsätter ändå att han spelar med Timrå kommande säsong.

Skarin: Ja det blir kanon! Men vad ska han få för intro...? Dags att dra igång intro-tråden igen he he

Kerstin_k: Vafan!! Håller med!
Kom igen nu boys and girls...Vi har signet en kille som vunnit VM guld och så sent som i år centrade ett bronslag i VM!

Vad fan förväntar vi oss egentligen!

I am happy!

Skål tamejfan!

Mycket nöjd med Vampola!

Jag tror han garanterar 0.8 poäng per match ungefär. Bra jobbat Linkan! Pärssinen, Vampola och Pikkarainen kanske? Eller varför inte Röymark i stället för Pikkarainen som jag verkligen gillar.

lincoln: Jäääla solarie-Linkan, sparka den där Vampola!!!!!!11

*först*

Rooster23:
Inte fan är det linkan som rott iland detta, kan bara var el-nubbo som snickrat på detta kontrakt

Rooster23: Grymt syftningsfel av mig där. Röymark gillar jag verkligen.

Per HApps: Enligt el-Nubbo himself så "hälper han bara till". Det är Linkan som sköter ruljangsen på värvningssidan. Officiellt åtminstone. Men jag håller ju med dig här. Fast rodde inte Thai-resort-Steffe iland både Mikko Lehtonen och Caslava-värvningarna?

El Maco: Onekligen! Mig veterligt har han inte gjort en poäng i TIK-tröjan. skulle han inte leda som första center??? Nä, fy fan....

Mysigt med Vampola! Pirrar betydligt mer i hockeyschnalen, jämfört med att ha kvar Hirschosnoschwitchz. Det kan bli dåligt, men knappast sämre. Mulle!
Nu hoppas vi att KHL inte får för sig något. Sen smackar vi in en försteback med samma pirr-faktor. Då börjar i a f jag vibba något annat än Sobril och 6 månaders fosterställning.
Det k a n gå!

Fast än ska vi inte dansa runt granen ;) ska vampola verkligen vara vårat vapen framåt? även om jag kan låta lite negativ så får jag se detta ur ett positivt perpektiv. vi kommer ha hårt arbetande spelare i höst, yngre spelare som vill framåt de känns skönt på något vis. Nu blickar vi fram emot "Kent-Stefanz" nästa move de vill säga en Back, behöver inte vara en stjärna så länge han kan skjuta bomber ifrån blå ;)

Aj vad den här värvningen smakade illa...  Ska han bidra med rutin för att han spelat i landslagen,? Han kan säkert inte ens Engelska....

Nä jag tror på en flopp!

diffe: Jag gissar på att han inte ens kan knyta skridskorna själv!!!

Du har rätt; rutin får man bara av att vinna Stanley cup, vara lagkapten i Nhl alternativt vinna poängligan i Khl. Allt annat är bara kattskit. Vad är egentligen ett guld och ett brons i vm värt i sammanhanget? Inget. Och nån jävla rutin får man ju absolut inte av nått jävla landslag. skitvärvning!

Pitten till Danmark:

T T: pinsamt att han kliver in i danska ligan var han så dålig eller vill han myslira lite med sin skada?

Malmö Sportklubb trummar på:

Sundsvall får Moe på lån. Det betyder förmodligen att Leksand får betala merparten av hans lön.

Undra om TIK är med och hugger?

Skarin: han skulle antagligen passa utmärkt i det nya unga å arbetsk*ta timrå ik!

fast han ville juh utomlands så...

söder över: Lär ju inte heller vara aktuellt att Timrå är med och bjuder, då den största delen av det som finns kvar i lönebudgeten skall läggas på en back. Sedan blir det nog en breddspelare som fyller den sista platsen, enligt Linkan...

Kevin O Shea: nu kan jag juh känna att fabbe är breddspelare fast du har nog rätt...

hög tid att sänka kraven...

Ok Vampola är inräknad som 1:e center. Det känns riktigt bra med tanke på den situation som uppstod. Tror att vi inte kunde få nån bättre med tanke på förutsättningarna.

Vad kan vi förvänta för en back? Rachunek o Padhrodsky är lediga.:)

Johnny Bravo: Om man utgår ifrån att alla är överens om att Vampola är ett bättre alternativ än hirscho så kan man ju inte vara annat än nöjd. Hirscho levde inte upp till förväntningarna i fjol men han var ingen superflopp heller.

Rachunek, ja tack. Pagrotsky? Nej inte den kortväxte fan. Hans favoritfärg må vara röd men inte timråröd.

Olle: Poäng gör han men frågan är ju om han är nåt för oss.
Lello igen kanske?

Johnny Bravo: Frågan är hur man resonerar där alltså, med sista backplatsen. Måste det vara en renodlat offensiv back? Vi har ju Högström och framförallt Robinson. Robinson är en oerhört spännande värvning enligt mitt sätt att se det. Där kan vi få tidernas BFTB som Bragdis hade sagt.

Men frågan är ju som sagt vilka resurser det ska läggas på sista backplatsen. Skulle det bli en defensivt lagd jävla rese till back så skulle jag ändå bli nöjd. En Caslava-typ. Enkelt spelande back med bra förstapass typ. Jag ser nog hellre att man tänker så, att det ska vara stabilt, än att försöka gödsla pengar på någon rallare med imponerande EP-stats.

Flopprisken är stor när det gäller offensivt lagda backar känns det som. Det räcker med en touch av dåligt självförtroende så står vi där med en svindyr Tomas Skogsare istället.

Nä, ni. Mycket kommer ligga på Perra & Co för att detta ska funka. Och det gör mig mer orolig än något annat.

Johnny Bravo: återvändande "rejects" börjar väl bli vår grej så vem vet? Nej ja kan han prestera 70% av det han gjorde sist han var hos oss så borde han ju vara en given kandidat.

Knylan: min legendariska KÄNSLA säger mig att iom nubberts intåg i båset med en något svävande arbetsbeskrivning som jag tolkat som mer individuellt inriktat coachande tror jag kommer funka utmärkt ihop med perra o mr c...

i botten inget fel på våra tränare.

meriterat folk.

Knylan: Ha ha dina 2 sista meningar får mig att vilja uppträda som hackspetten i Kalle Anka på julafton.:)

Jag är allergisk mot EP-länkar som är orealistiska men i fallet Janne Pesonen så vet jag inte riktigt hur det ligger till. Jag hade sagt samma sak om Vampola innan han började ryktas till oss. 

Hur som helst. Ak Bars vill inte ha kvar karln och hans kontrakt har löpt ut. Hans statistik från de senaste två säsongerna är inte fantastiska, bättre än Vampolas men dom ligger ändå inte på en nivå som skulle ge honom någon rekordlön med ryska mått mätt. Killen är 29 år och har redan testat på NHL.

Nu är det som sagt omöjligt att veta vad en rackare som gjorde fantastiska 78 poäng i Finland så sent som 07/08 vill ha för lön men det faktum att han småfloppat i Ryssland kan ju göra Sverige aktuellt.

Kan det bli tal om något annat är Ryssland för pojken så tycker jag att vi ska satsa utav helvete för att få honom och helt sonika låta det gå ut utav helvete över sista backplatsen. Offensiv spets på forwardsplatserna känns onekligen mer viktigt än på backplatserna.

Knylan: EN spontan gissning är ju i så fall att vi inte har många ören kvar till den där backen för förstafemman, tyvärr. Jag hoppas att jag har fel dock!

« · 1383141 · »