1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 608725 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Wayne Gresky: Semestergroggen påbörjad? Att nämna Anssi Salmela i samma mening som Shea Weber är ju som att snacka om Strålman och Lidström typ, bägge är bra men den ena är 2 divisioner bättre.

Berglund: jamen om foppa själv ringer då?

El Maco: Ja, det är ju en annan sak, jag visste inte att han skulle ringa själv. Iofs så har han väl mobiltelefon nu för tiden så han kan ringa från golfbanan han också.

Berglund: Såhär skulle ett samtal kunna se ut.

Shea: Hello?
Foppa: Hello Shea, It's Peter!!
Shea: Peter who?
Foppa: Forsberg!!
Shea: Ohh, I'm sorry I didn't recognize your voice right away Peter, I will buy a new phone right away.
Foppa: No problem Shea we all make mistakes from time to time
Shea: Yea sorry, did you want something in particular?
Foppa: I want you to come and play for Modo!
Shea: Who is Modo?
Foppa: It's my hockey team here in Sweden
Shea: Aha, yes of course I'll come and play for you, It would be an honor. I have heard so much good things about Modo.
Foppa: Great, I will send over a couch ticket and you can fly here to sign tomorrow.
Shea: This is great, I've always wanted to play for such a great team as Modo.
Foppa: I wouldn't expect anything else
Shea: I can't wait to play in the Swedish Allsvenska, see you tomorrow.

Mackelito: Om det stämmer att vi inte ens har råd med pikkarainen så kan vi ju glömma den här typen av namn.

hubbenorlen: Ja, jag tror oxå vi kan glömma do namnen men att jämföra dom med 2st OS-guldmedaljörer och superstars är ju festligt dock.

hubbenorlen: Hannu Pikkarainen är åt helsike för dyr. Tippar på att han kommer att bli en av de bäst betalda backarna i es om han stannar här. Sedan det där med att han krökar ska man inte ta så allvarligt på. Han skulle inte prestera som han gör isåfall. Dessutom finns det inte så mycket annat att göra i Ö-vik heller. Kolla på Conny Strömberg som till och med åkte upp dit för en fylla.
Nä vi avvaktar Strålman istället

Redigerad kommentar

Timrå Icon: Men kan verkligen Pikkarainen vara dyrare än Strålman? Det låter ju helt osannolikt.

hubbenorlen: Han kan knappast vara dyrare än vad Strålman var ifjol men då Strålman ej fick förlängt får han nog räkna med att gå ner rätt så mkt i lön om han ska bli aktuell för någon NHL-klubb. Något 2 vägskontrakt tror jag inte han är intresserad av, då lirar han nog hellre i ES som stjärna och tjänar skapligt.

Redigerad kommentar

Berglund: Spelare som lirat med Strålman i Timrå som även lirar i Timrå idag är:

Pärssinen
Larsson
Hallin
Bagarn

Så det är ju några iaf.

Berglund: Glöm inte vårt ess i att få hit Anton: Nubben.

hubbenorlen: Hannu kostar säkert 600-700kkr/mån. Det är så klart på tok för dyrt. Kostar mer än det smakar. Strålman är troligen lite billigare men det är nog inte det som avgör där

Johnny Bravo: Precis

Timrå Icon: 600-700k är väl i överkant? Men runt 400 kanske? Vilket är väldigt mkt det också.

Berglund: Jag tror du får lägga på lite faktiskt. Men det är bara spekulation så klart

Timrå Icon: Jag har ingen närmare koll på hur höga lönerna är i Elitserien, men jag var av uppfattningen att de som tjänar allra mest ligger på runt 400 000 i månaden.
Men jag kanske har fel.
Hur som helst skulle jag ALDRIG betala det för Pikkarainen.
Det skulle jag dock göra för Strålman.
Jag tror att Linkan och kompani resonerar på samma sätt.

hubbenorlen: Du får lägga på arbetsgivaravgifter på den summan.

Hmmm, stämmer det att arbetsgivaravgiften bara är hälften för spelare under 27 år?

Wayne Gresky: Ja just. Skillnad på kostar och tjänar.

Wayne Gresky: under 25år.

Berglund: TACK Berglund för världshistoriens roligaste inlägg!

varför finns det inte en artikel i st idag som riktas mot caslava som flörtade lite med tik o var oviss om framtiden i cska eftersom dom bommade slutspel?

det undrar jag...

söder över: Jag skulle önska att någon gjorde några intervjuer i TIK-TV med några utav spelarna, tränarna eller sportchefer(na). Om hur försäsongen går och hur det känns i truppen!

Hade vare grymt intressant!

hubbenorlen: Har inte följt med i vad som diskuterats kring Hannu Pikkarainen på forumet och vet därför inte om jag kommer med några nyheter ... men jag har hört från hyfsat initierade källor att anledningen till att Pikkarainen inte är tokhet på svenska marknaden är att han ifjol hade ett artistkontrakt med MoDo. Detta innebär att om en klubb i Sverige vill ha honom nästa år måste man betala skatt för lön han tjänade i MoDo, alternativt själva bara använda honom som artistspelare. Har han dessutom haft en kalaslön i MoDo kan jag ju förstå att många tvekar.

Eskas: Ja så är det naturligtvis. Tänkte inte på att Modo hade honom på artistskatt. Så han hade nog inte varit för dyr för oss annars

Ingen som kommenterat att Boyce skrivit på för 2 år, ser jag.

Då gör jag det: Mycket bra.

Johnny Bravo: Micket pra!

Sen funderar man ju lite över det Linkan säger i artikeln om Strålman, när det gäller sista fw.
"Ingen spektakulär". Vad menas med det?

Johnny Bravo: Förmodligen att det inte kommer någon spektakulär. Men jag är inte hundra.

jompa13: Ah en humorist.:)

Johnny Bravo: Ingen spektakulär i Linkans bok är en spelare av samma kaliber som Oscar Hedman skulle jag tro. Typ Björn Svensson klass.

Mackelito: Jag skulle tro att det handlar om nån som är lite bättre på papperet än björn svensson.

Johnny Bravo: Med lite topping framåt och bakåt så ser faktiskt laget helt ok och hungrigt ut :-)

Redigerad kommentar

Den här lilla rackabajsarn blev tillgänglig idag. Kanske vore det något? Sonnenbergsiffror 09/10 men bedrövliga föregående säsong.

Knylan: Låter som en rimlig spelare för Timrå i dagsläget. Kan knappst klassas som "spektakulär". Spelare på den här nivån är väl vad vi kan förvänta oss som mest.

hubbenorlen: ja verkligen, jag tycker väl 8 poäng i khl inte ska underskattas direkt när tex en spelare som niklas persson gör 15 poäng

Edb: Precis. Att lyckas i khl är inte bara beroende på talang. Det man läst om tränare och klubbledningar i den ligan vittnar ju inte om gott ledarskap direkt. Och själva lagmentaliteten i landet är minst sagt annorlunda. Det finns många exempel på bra spelare som misslyckats i khl, och långt ifrån alltid har det handlat om brist på hockeykunskap.
Netiks siffror i tjeckien är ju dessutom bra mycket mer imponerande än Vampolas

Redigerad kommentar

Undra sa flundra om inte vi var med och högg på denna mannen? Då borde vi ha en hyfsad penning att hosta upp på sista backplatsen!

Knylan: ja varför inte... en publikfriande lirare antagligen... kanske skulle kunna vara lite skojjig!

lite nervös över ep beskrivningarna dock...

En väldigt tekniskt skicklig forward. Stort spelsinne. Flashig, men inte särskilt bra defensivt. Kirill starkov.

allmän kattbajs skulle det nog stå? =)

ne det var taskigt skrivet men ändå...

netik producerade något bättre i khl än starkov dock...

Knylan: Hörru det där var en intressant typ.
Ring Linkan för han lär aldrig få tipset annars.

Johnny Bravo: Netik och Vampola i samma kedja - där har vi våra Hlinka/Hlavac. Tror att det skulle vara en grym värvning, sedan garnerar vi duon med Max Friberg så blir det åka av :-)

Slänger in ännu ett osannolikt namn i den tråkiga silly season. Är det någon som kommer ihåg på Dennis Persson? Han imponerade väl inte direkt när han spelade i Timrå, men nu har han gjort två säsonger i AHL och han har utvecklats en del enligt vad som går att läsa.

mainehockeyjournal.com/2010/11/10/perssons-comfort-level-is-producing-points/

Han blev till och med upplockad till Buffalo under Stanley Cup, men fick trots allt inte spela. Han är också en av topp tre Europeiska free agent backar i AHL poängmässigt (Dock inte särskilt många) senaste säsongen . Tror att han är restricted free agent nu och borde kunna passa in i Timrås budget profil.

Poängen är att det känns tveksamt att Timrå kommer få någon icke-nordamerikansk offensiv back av högre kvalitet om man tittar till tillgång och efterfrågan. Det känns som det skulle vara mycket enklare att hitta en riktigt bra forward istället och kanske fokusera på någon mindre bra back. I annat fall så finns det nog risk för att vi kommer att stå med en trupp med ett par hål i i början på säsongen ännu en gång.

Knylan: Det var fasen ett bra förslag!

Tallnäs: Ja det kan de ju fortsätta drömma om...

Timrå Icon: HV o Modo skriver tidningarna om. Inte ett ljud om klubben han spelat för o som ska värva en 1:e back o som han själv sagt att han vill spela för igen.

Dessutom så kunde man läsa igår att Linkan pratar mycket med pappa Svensson.

Johnny Bravo: Vafan...är Gunnar far till alla hockeyspelare?

mikenomad: Ja, är han inte det? :)

Johnny Bravo: Det är väldigt få som är intresserade av att läsa om Timrå, så därför skriver inte tidningarna så mycket om klubben. MoDo å andra sidan är ett av Sveriges populäraste lag och tidningarna vet att nyheter om laget säljer lösnummer.

mikenomad: Gunnar är far till alla barnen är en film jag rekommenderar ;)

Wayne Gresky: Jo Modo är ju The Heart of Hockey.
Say no more.

« · 1385924 · »