1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 608395 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
hubbenorlen: Och då syftar du på vilka förutom "pappa betalar" Malmö?

hubbenorlen: okej fast alla utom Slovenen med de fantastiska meriterna är nordamerikaner. Vår kvot är redan fylld.

dr-nix: Absolut. Men jag skulle ändå tippa på att många allsvenska lag har dyrare trupp än vi har. Och det är sjukt!

hubbenorlen: tveksam till att det skulle vara många allsvenska lag som har dyrare trupp än oss. Malmö, ja. Men sedan är det tveksamt.

Vampola, Pikkarainen, Murley, Hagos, Halonen & Pärssinen är det ju få allsvenska lag som kan matcha lönemässigt. Glöm inte att vi ännu inte hittat vår försteback, vår dyra back.

Sedan har vi förmodligen Röymark, Riddarn, Bagarn, Gnagarn, Önerud & Torp som skulle ligga ganska så högt lönemässigt i många av de allsvenska lagen.

Så många tror jag inte att det är.

Kerstin_k:
Touché

En breddspelare i ES kostar bra mycket mer än vad hubbenorlen tror är jag rädd....

Träffade Bagarn förra helgen ute på Leffes i Halmstad och av det jag kommer ihåg så öste han beröm över värvningarna av Önerud och Torp. Och han verkade nå djävulskt nöjd över att vara tillbaka i Timrå.
Såg honom även dagen innan på after beachen bland alla bara överkroppar iklädd en svart Timråjacka :)

Kerstin_k: Kanske inte många. Men några i alla fall. Och det är illa nog.
För övrigt har jag bra koll på vad en breddspelare i elitserien kostar.

Timrå Icon:
Vore ju skitkul om det blir så att en stor del av dessa kunde stanna två-tre år så man kan bygga i lugn och ro.

liston: Det känns ganska troligt att många i dagens trupp kan tänka sig att stanna över några säsonger. Dom vi har lockat till oss har ju inte direkt varit stekheta på marknaden i största allmänhet. Personligen är jag mer oroad över vilka som kommer visa sig förtjäna förlängt efter den här säsongen.

liston: Nu lät jag lite väl negativ. Formulerar om det där: Om spelare som Önerud och Torp får ett litet genombrott så tror jag vi har mycket goda chanser att behålla dom. Kanske lite samma sak med Ridderwall. Dom må ha fått andra bud men samtliga spelare får ju faktiskt framträdande roller, i varierande utsträckning hos oss.

Redigerad kommentar

liston: Ja det är viktigt att ha en stabil stomme att bygga runt

Timrå Icon: Någon som vet ifall hela laget är med på lördag eller ifall det saknas någon? Tänkte mest på Vampola och Robinson, skulle vara kul att se dem.

EDIT: Fel tråd, sorry.

Redigerad kommentar

Pikkarainen verkar nu vara klar för SAIK..

Även om källan är aftonbladet så känns det lite som att vi kan glömma Strålman...money talks.

Olle: Ja jag såg det. Årets mörkning av Linkan ;-)

Olle: Såvida han inte vill avslöja att han står i röd dress på lördag i Eon.

Nä vi kan definitivt glömma Strålis.

Det intressanta är: VEM blir sista backen in?
Jag börjar bli oroliga. SÅ många klassbackar är väl inte ledig nu?

Johnny Bravo: I så fall vore det väl onödigt av honom att antyda att spel i Europa ligger närmare? Jag kan mycket väl ha fel men min känsla, om någon är klar men vill mörka, är att man inte säger något alls istället för att säga något som pekar åt ett helt annat håll.

Nu är det ju iofs hans agent som har talat, inte Strålman själv.

Spanarn: Så med andra ord står Modo Pikk-lösa i vinter.

Pätr: Man kan ju kallt konstatera att dom blivit av med fler namnkunniga spelare än vad dom sugit åt sig sedan de bytte sportchef. Positivt för oss! Alla småsaker räknas...

Olle: "säger agenten Gunnar Svensson till hockeyligan.se"

Apropå att "källan är aftonbladet".

T T: Haha mitt kritiska öga missade att det var en "kopiera/klistra in"-artikel. Det borde man förstått.

Pätr: Hannu Pikkarainens backspel kommar jag att sakna i modo men hans alkoholproblem kommer inte att saknas.

T T: Kan det vara denna artikel som de utgår ifrån? ;)

Redigerad kommentar

Olle: En annan intressant iakttagelse i deras gb, just nu, är deras "OM o Kanske", "trycka på rätt knappar" osv så kan det gå bra för dom i år.

Mao det är många "Om, Kanske, hoppas" osv i nästan varje trupp.

Må våra "Om, Men o Hoppas" slå de andra lagens med hästlängder.

Johnny Bravo: Expressen briljerar, har stått så här flera dagar nu.

TIMRÅ VÄRVAR FRÅN SVENSK JUNIORSTJÄRNA

Jaha, vadå? Hans katt eller?

Johnny Bravo: Ja om nu SAIK skulle varit aktuell så kan vi hoppas att dom är ute ur leken angående Stålmannen, men både Frölunda, FBK, Hv och Modo lär vara intresserade..

Modoante: Backspel? Forwardsspel menar du va?

Finns inget intresse på Anders Eriksson? eller var han verkligen så usel?

Edb: Äh, för 250 - 300.000 i månaden är han vår försteback.

Kerstin_k: tänkte mer som andraback ;) men han är väl offensivtlagd han anders

Edb: Ja, han är en riktig offensiv kraft att räkna med. Framför allt är det ju tempot i skridskoåkningen som är imponerande.

Nej då, skämt å sido. AE gjorde det bra för oss i vintras. Bra mkt bättre än vad han gjorde i Modo. Men några pengar på honom bör inte Timrå lägga.

Redigerad kommentar

Kerstin_k: är väl mer i pp han skulle användas, ja farten är han känd för... han som uppfann slowmotion om jag får be. Men jag tänkte mest vad vi har för alternativ snart augusti

Var hamnar Skogs då?

Edb: Vi behöver inga alternativ. Jag tycker att vi tar Strålman. Det blir bra så.

Kerstin_k: visst strålman vore väl ett alternativ men sannolikheten att timrå tar han i hamn är lika stort som zäta skulle bryta kontraktet med detroit red wings och flytta hem igen. för övrigt tycker jag vi behöver en Cáslava typ istället då vi har robinson som pp man

Edb: Hittar man inget mellanting mellan Strålman och Skogs, då är vi illa ute. Anders Eriksson? Hell no!

Redigerad kommentar

Olle: då vet jag inte hur vi skall gå tillväga för förutom de är väl rätt tomt på så kallade "Klassbackar"

T T: Jag tycker för övrigt att det är märkligt att man släpper Skogs så lättvindigt (på tok för hög lön eller bristande intresse från hans sida?) men istället chansar med killar som Torp, Hedman och Högström.

Skogs fick oförtjänt mycket skit hos oss bara för att han gjorde en rakt dålig förstasäsong.

Edb: Ja men Anders jävla Eriksson är ju långt ifrån en klassback :)

Olle: om man tittar på vad som finns är väl inte så dålig ;) ungefär en Koskinen typ fast segare

Anders Myrvold är ledig nu, så slipper hv känna sig ensam om "trygg"a värvningar

Redigerad kommentar

Edb: Koskinen var en GUD när han slutade, AE avslutade väl sin senaste säsong som ett riktigt rundningsmärke?

Olle: Lite kultfakta: Sitter här i Tyskland (Wolgast) med en Bauerhjälm med #9 snett på bordet framför mig. Autografen är också på plats. Innehavaren (Abron på HS) har den som cykelhjälm. En legend som jag gärna hade sett en eller ett par säsonger till i TIK.

Per HApps: Men Balders ba**e oxå....:-(

Dream Team:

Finns inte en back(e) jag inte klarar med Finsk sisu med denna hjälmen på mine kopf....... Kanske lite kult att ha en sådan storhets hjälm på skallen i den Tyska trafiken, men jag inbillar mig att den är ett sätt att klara sig från skador?

Timrå Icon: Det är ju en intressant men ganska logisk "tippning" som Jimmy gör. Det är på tok för många "maybe" och "might be" för att vi ska ha en sportslig chans på slutspel och har man inte en realistisk chans till slutspel inför en säsong, då kan det gå precis hur som helst (UNDER slutspelssträcket alltså).

Olle:

Man nödgas understundom se positivt på det som komma skall, trots energisk kraxande från olyckskorpar sittandes högt å lågt. Enligt vad alla bör inse, finns det en spegling i årets trupp i den lite skröpliga kassakista som föreningen råder över, men om laget formas till en homogen grupp där alla en var drar åt samma håll kan det bli en rackarns dans. Varför inte bjuda upp till dans, ta tjuren vid hornen å se förhoppningar till en härlig svängom i kommande ES.

www.youtube.com/watch?v=auk263ZyBIo

Olle: Jo men det är många unga, hungriga och även revanschsugna spelare i laget nu.....hmmmm.....kan vilja slå kunskap....?

« · 1388122 · »