1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600115 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Skarin: pikkarainen gör ditt jobb nu!!!

Lander, hur går utvecklingen, AHL-spel?, vill kan kämpa på där eller komma hem och rädda Timrå?

Backbesättningen, där är vi tillbaka på ruta ett igen. 

Sebbe, har han gnuggat klart i AHL och insett att det inte blir något NHL.

Får vi tillbaka dem så kan denna säsong räddas.

Längsta långskottet - Hirscho kanske vill ge det en chans igen då han verkar gjort sig omöjlig i Finland, läget är prekärt så varför inte, det dräller inte av lediga centrar.

haggen: Lander är ordinarie i Edmonton.

Skarin:Detta låter kanske lite konstigt, men dessa 2 skador som kom nu Är bra för Timrå.

Nu tycker spelarna att det få vara nog och reser sig och kämpar mer ,man sluter sig samman till ett lag och visar  j-anamma, media tycker synd om oss,sponsorer det samma.

Nybbe: Vinner vi på torsdag kan vi åtminstone börja diskutera kring det ;)

haggen:

Om resten av laget kunde börja åka lite skridsko i stället för att glida in i anfallszon skulle det ge lite bättre utdelning. Fan, var e tempot i uppspelen!!!?? Passningarna är en katastrof från många klubbor. För att inte tala om att man förlorar ta mig fan 95% av sargduellerna även om man ibland är 2 mot 1!!!! Detta är tre stora bidragande orsaker till att man e jumbo i dag!!

Taurus: Jaa det är väl klart att de inte har någon fart i anfallen då de haft en maskin som med vajer dragit dem runt isen på träningarna ;-)

Timrå Icon:

Den var bra :D

Timrå Icon: Vadå wire?
Jag kör Wirre.

Redan starka lag förstärker sina trupper. Vad gör Timrå egentligen? Någon som har någon aning om något är på gång? FBK plockar hem Sjögren, SAIK är nära att få hem Lindström. Timrå får bara tunnare och tunnare trupp.

gurra_: Man gör allt man kan. Sen är det väl inte direkt så att Red Wings börjat tröttna på Zäta.

Ambroo: Gör man? Haha, det va ju att dra det till sin spets. Och medans dem ändå gör allt så bör man göra sig av med Pikken och Murley. 

gurra_: att dumpa Murley innan man har något annat på G är rent självmord, han är bättre än inget alls. han gör ju endå poäng, skulle vi dumpa honom nu så är det inte mycket frammåt, vi kan ju inte vinna varjematch med 1mål ord tid.

gurra_: Jag tror det är ont om lediga spelare för tillfället.

Jockz:
Borde skicka Pikkarainen och Perra på parsamtal så att dom får tala ut och rensa luften. Vem vet, det kanske funkar.

Vem vet, han kanske kan centra? Nu är vi ju knappast ett lag som är med och hugger på nån mästerskapstitel men kan det tänkas att vi är en av klubbarna som jagar?

mikenomad: En icke EU-spelare, så vi måste göras oss av med Robinson eller Murley i så fall.

mikenomad: Icke-EU vettu.

Ambroo: På så vis. Nåja...han är ju jävligt gammal ändå...

mikenomad: vilken jobbig stavning dom kör med "Maksin Susjinskij " EP's stavning var ju 100ggr bättre "Maxim Sushinski "

Blizzard: Max Sushi lär han ju kallas ändå....

mikenomad: Han kanske har hört talas om Lilla SM?

mikenomad: Jaa ap-gammal! Det blir ju lite pinsamt om grabbarna drar på Svenssons och så måste Linkan och den där gå på 40+ på Stadshuset.....det vore inte bra för sammanhållningen det.....

hubbenorlen:ja så är de ju men 80 porcent av spelarmarknaden så de är ju inget nytt 

superfalle: Ja och resten är sådana som floppat i sin es-klubb

Är det ingen som har koll på Crippe och hans relation till klubben/nubben?

Kan en comeback vara på G förutsatt att SKAIK kanske släpper honom nu om Jocke Lindström kommer? 

Mackelito:han gjorde väl ganska klart vad han har för relation till klubben i den där intervjun för ett tag sen 

superfalle: Sant, vette fan om han är vad vi behöver heller.

Kan AJ vara en ledtråd till värvning?

jompa13: aj?

SuperMupster: Alexanders Jerofejevs kanske?

André.h: Ja Jero the hero, right :P

André.h: om så är fallet, nja.... :-)

Berglund: Nä . Speciellt inte efter den där intervjun . Däremot kan han dra åt helvete . Lilla otacksamma människa

superfalle: Han kan gott stanna där. Vill inte se funktionärerna försöka putta ut honom på isen (utan att lyckas) för att tacka publiken efter seger igen.

Man får gräva djupt som fan nu alltså, men jag får någon form av känsla att Anton Gustafsson skulle kunna vara en riktigt mörk häst. I princip helt oprövad i ES och i grunden ett storlöfte, minns att han var överlägsen i TV-Pucken. Bra storlek. Jag får en vibb av att Nubben kanske varit där och nosat lite. Fyra pinnar på 18 matcher i NLA är ju inte så skräckinjagande heller så Langnau kanske inte håller i honom stenhårt. Med dagens skriande centerbrist så tror jag att det kan vara en bra lösning.

Kanske vi kan få farsgubben på köpet och använda till något. Vad vet jag? 

Jaha . Där knäcktes 400 tusen gränsen i insamlingen . Kul

superfalle: 400 lök! Perfekt! Då kan Pikkalurven nöta arslet på bänken en månad till

Timrå Icon: Jag trodde ett tag att insamlingen skulle stanna vid 100K. Då hade det kännts sådär. Nu visar det sig ju trots allt att den har genererat en hel del pengar. I alla fall mer pengar än vad jag räknade med. Roligt!

Kerstin_k: var du förvånad? Timrå ik är kultur :]

Redigerad kommentar

Kerstin_k: Får vi ihop 500k eller nått sånt tills juluppehållet borde det väl kunna användas till att lägga styva 100 i månaden extra på en klasscenter.

Kerstin_k: Ja jag håller med! Det är otroligt bra!

Timrå Icon:ya . vinner vi i kväll så kommer de att smattra på ytterligare 

superfalle: Spelar Jocke som senast då vinner vi!

Timrå Icon: Nja . Färjesta jobbar mer mot mål så jag ser gärna att han håller sej i närheten av målet i ställe flr att gå ut och täcka skott i tekningscirkeln

Timrå Icon:tyvärr så håller inte han mer än två matcher på raken, så torsk ikväll

det är en andramålis

Knylan: Dom trivs nog bra i schweiz vad jag vet, men visst det skulle nog vara ett litet tillskott.. Hans tjej är ju från Sundsvall och hon blir nog glad att få komma hem.

Nu är vi öppe i 450 papp, går undan :)!

diffe: Okej, det visste jag inte och det är ju ett plus också. Han har ju missat tio matcher också, det tyder ju på att han endera varit bänkad eller skadad. Jag tror att det skulle kunna bli rätt bra, men det måste givetvis värvas en förstecenter också.

Iphone70: Han har ju hållit i fyra matcher i rad nu? Eller måste man vinna för att det ska räknas som att "hålla"?

« · 1443985 · »