1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600111 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12

T T:

Det vore ju kanon för er och dessutom ganska sannolikt, eller?

Såg att ett annat lag i samma liga hade gjort ett ganska tydligt "lån" av MIF's logga och typsnitt :-)

Redigerad kommentar

Mark Hartigan hade kunnat vara en bra centerförstärkning, som nu verkar hamna i LHC, om vi inte suttit på kontrakt med Murley.

bisterfinnen: Oj, undra om Malmö vet om detta? kan nog bli en snackis, tipsa aftonbladet! 

KORITFW:

Gör det själv och kamma hem tipspengarna vettja :-)

bisterfinnen: njae vid vidare eftertanke så slutar det bara med att Malmö får ännu mer pengar säkerligen. Inget vi behöver, tiga är guld.

hmm så molinder på 2.5 år...

bra eller dåligt?

söder över:Bra om vi lyckas hänga kvar i ES - dåligt om det hade visat sig krävas en vassare kortsiktig förstärkning för att lyckas överleva kvalet.

söder över: Hörde nåt om nån arturs kulda från en ytterst opålitlig källa . Är de nån fler som hört nåt

superfalle: hmm låter inte riktigt som en päpä back meeen kanske ändå rå... 

Kattgubben: hmm kanske dags att slänga ut en femhunka till o hoppas på något mer offensivt skickligt centermaterial...

molle blir nyttig så länge man inte väntar sig att han är en 1a center.

få utv o lite strö poäng  toppat med noggrant hem jobb....

duger som dagens rätt åt mig...

förbättrar han sin teknings % så blir jag helnöjd...

söder över:ja varför inte , ska vi köra en femhundrings rajd till kanske . om inte annat så får man ju en till flexbiljett . ja är på 

superfalle:500 till kan inte skada, nej :) Såg att HV71:s arenasponsor Kinnarps hade pyntat ut pengar också btw :P

Kattgubben:

Eftersom Nyllet verkar hamna i växjö eller Malmö nord (södertälje)

så har väl de någon leftover vi kan buda på? 

Johnny B Goode: Värva från Malmös soptipp? Ja då visar vi verkligen vart vi vill komma nånstans... O inte är det slutspel eller elitserien heller för den delen.

VÄLKOMMEN   Ante Mollinder

Tvåtallar: vart lirar Mollinder då tro? Röymark och Murley?

Mackelito:Vi kan ju värva Månsson från SSK:s soptipp. Strunta i att han är en "buse" och se till att få en kärna av västernorrlänningar till lagbygget :)

Berglund: jag gissar i andra mellan larsson och fleury  en spelsmart def center mellan två flygande vingar 

Redigerad kommentar

Tvåtallar: "Nyllet" skall till Timrå.....SLUT.

Tvåtallar: Så Larsson ska sluta centra?

Berglund: Det är nog den här artikeln de flesta läst som man grundar på.

putte_patte87: ganska "komiskt" just nu är det typ A Larsson som gör det rba som center och Hagos som är en center, när vi sedan värvar en till som ersättare för Bagarn då plockar vi bort LArsson som center, vem ska ersätta honom då..Vi är lixom tillbaka på för få centrar igen då.....plus en första center....

Blizzard: Ja jag får liksom inte heller ihop ekvationen att ta bort larsson som center när det är brist på dom i laget. Sen står det väl inte helt klart i artikeln att Perra kommer ta bort larsson nu i dagsläget heller?. Utan han skulle vilja ha larsson ute på en kant. 

Och så fanns det en ledig back på marknaden.

Wayne Gresky: Jan Platil - Hockeyvärldens sol-och-vårare vad det verkar. 

Wayne Gresky: Vad har hänt med hans poängskörd senaste 3 säsongerna? Ser inte så lovande ut. Nä han får ni i Modo ta :P

Redigerad kommentar

http://bloggar.expressen.se/ek/

Han är helt rätt ute i sitt tänk Mattias! 

Men att det ska bli som han efterlyser är jag skeptisk till. 

fredriko74: Vi får väl hålla alla tummar och fingrar i övrigt som vi har att Nubben hittar lite spets som kan tänka sig att komma hit i detta dödens läge. Inte direkt enkelt. Men är det någon som kan fixa det så är det just Nubben.

Skarin: Han får väl bjuda på sill och nubbe till jul hahahahehehehihihihohohohöhöhö

8000 inlägg i den här tråden 53000 inlägg i apropå-tråden. Snyggt! Nu får ingen posta mer så att det håller sig så.

Wayne Gresky: sry to bust your bubble miss

Wayne Gresky:pushing for 9k

Kattgubben: Haha! Jag var så trött att jag såg fel. Vi har en bit kvar till 8k.

Knylan: Här har du nån att sukta efter. Blev tillgänglig idag vad det verkar:

Ambroo: :-P det bara osar klass om denna gammla timråklippa, direkt från Italien och Österikiska 2a ligan :-P

T T: Ajameja. Då så. Tack och hej, eller nåt sånt. 

"En stor, stark, ytter som kommer fungera bra framför mål". 

Ja det var väl ungefär det vi också hade hoppats på att få se här i TIK. 

Sämre spelare får man faktiskt leta med förstoringsglas efter, med den lönen han har så att säga.

Stämmer uppgifterna helt och hållet kan det nog bli som Nubben uttalade sig kring. En back, en center och en ytter ska in.

Lagbygget som byggdes om.

Hmmmm..... Känns som en bra filmtitel ser jag nu.

T T: Förövrigt kommer Pikkarainen då bli lagkamrat med en viss Blake Sloan.

Tallnäs: Vilket dream team. Undra om den tredje de ska värva är Petré?

Skarin: Ja, det lutar mot att det blir en total makeover. Undra jag vad Linkan tänker och tycker om det. Laget han ställt på isen gör Nubben om. En viss bitterhet lär det nog finnas.

Any who; skulle kännas bra om det visade sig stämma att Pikken ska dra vidare. Han blev aldrig det vi hade hoppats på, trots att han faktiskt gjorde en hel del mål ifjol.

Kerstin_k: Det finns nog vissa omständigheter bakom att han inte presterat. Blir nog bra när han kommer till nåt annat lag.

Kerstin_k: Ähh, Linkan ger ju igen på sitt sätt. Han har enligt rykten sagt att han inte kommer ha någon brådska alls att finna ett nytt arbete. Så länge han går arbetslös så får Timrå IK betala hans lön till dess att kontraktet löper ut.

Det enda som jag börjar fundera på är om vi verkligen har försökt få iväg homom hela hösten?

Isåfall kan detta vara en nödlösning, vad jag vet så är inte tyska klubbar kända för att köpa ut kontrakt, så jag är rädd att vi kanske fortsätter betala delar av Pikkens lön ändå.

Men jag hoppas förstås att tyska klubben tog över hela kontraktet och betalade oss en summa för honom också, men det är inte särskilt troligt...

Kerstin_k: Att Pikken försvinner lär han inte tycka så mkt om, han har ju varken funkat under Linkan eller Nubben. Kan dock tänka mig att han är mer sur över att Vampen skickades iväg som var hans prestige värvning.

Sen kan man ju också fundera kring hur lyckat det var att skeppa honom. Vampen eller Linkan-Bremberg, jag skulle ta Vampen alla dagar i veckan.

Två förslag på ersättare till Pikken ;)

Marek Svatos
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8604 
"En högerhänt ytter som skridskor snabbt. Hanterar pucken bra och skjuter exakt. En offensiv spelare och bra efterbehandlare. Saknar storlek och styrka"

Juraj Kolnik
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8654
"En offensiv ytterforward med ett utmärkt slag och handledsskott. Pålitlig avslutare. Svår att ta pucken ifrånBH passningsspelare. Ingen Snabb skridskoåkare"

ÖstrandsNisse: Det visar ju också vilken typ av person man är. Någon som vill åstadkomma något, visa drivkraft och göra rätt för sig. Eller glida runt på en räkmacka, inte göra nånting och snuva systemet på pengar så länge det går.

ÖstrandsNisse: Tragiskt. Men han lär väl knappast ha möjlighet att få ett lika välavlönat arbete i närområdet med tanke på hans meriter. Det är väl därför han suger på karamellen så länge han kan

NEEEJ!

Ambroo: Det är bara att acceptera och gå vidare... 

Det märkliga är ändå hur pass bra han ändå producerar, oavsett nivå. Jag minns honom som en jävligt enkel back som inte gjorde något direkt väsen av sig offensivt. 

« · 1449644 · »