1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606079 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
superfalle: Elias Elias Elias

Jack Daniels:

Skicka granath och Torp åt helvete med.....

Jack Daniels: Torp torp torp

Johnny B Goode:

liket lever

Supermax :-)

Jack Daniels: ... Kanske Jonte kan få tillbaka #71 igen då?

Berglund: Tycker du fortfarande att Granath ska vara kvar? Ska kandidera som ny sportchef när Nubben hivar in handuken. =) 

Skön 3a ikväll! 

Tack för en helgjuten laginsats! Låt det här bli grundspelet och avvik inte en tum från det, så tror jag på förnyat ES-kontrakt :)

Kattgubben: Japp, nu åker vi mot sm guldet! :)

diffe:Guld i lilla SM är inget man ska fnysa åt :)

Kattgubben: Betydligt mera värt än guldet i stora sm

Kattgubben: Nä jag menar det... Fan vad kul det ska bli!

diffe: Skit i riktiga tabellen. Kan inte någon kalenderbitare här inne skapa en tabell där man bara ser matcherna från årsskiftet. Grabbarna skulle kunna ha som målsättning att komma topp 8 under vårsäsongen. Det skulle boosta dom inför kvalserien att veta att de hållit slutspelsnivå under en längre period. 

diffe: Tänk om Nubben landar Nyllet som center mellan Bremberg och Friberg...

Munvatten

Kostiainen: Får Linkan och Nyllet varsin puck att leka med då?

superfalle:På ett sätt så är det ju verkligen så. Det kan ju inte finnas många saker som är skönare än att överleva när diagnosen sett risig ut.....

Kostiainen: S mitt tidigare inlägg om hur det kommer se ut å bli! :) Det blir varken linkan eller friberg på sidorna av nyllet.

Ambroo: Hur visste du att jag tänkte införa 2-pucks systemet?

Kostiainen: Tror attt 2 pucks systemet kommer bli en riktig succe... Tänk alla super egon, vad dom ska trivas.

Kostiainen: Man är väl hockeyprofessor.

diffe: Mörlie lär ju vara given då. Kanske, kanske kan han också peta in en av dem när det det inte står 1-5 eller 2-6.

Ambroo: Riktigt kul att se en match med Timrå där man åker skridskor, stänger mittzon, checkar aggresivt , snabba uppspel och uppspel med 2pass in i offensiva zon,

Det har jag inte sett hittills sedan första matchen mot Frölunda ifjol innan rolandzz satt prägel på laget.

Tur Torpet fick göra mål, hans agerande vid HV´s båda mål är inte acceptabelt.

Kul att få se Timrå IK igen, även om det nu var en tillfällighet. 

diffe: Tänk vilken kaos det skulle bli! Fan vad roligt det skulle bli att gå på hockey.

Man har varsin puck och parkerar i varsin zon, bäst målvakt vinner.

Om man inte stället upp med 3 offensiva spelare och 2 defensiva. huga vad roligt.

Ambroo: Tänk på att han då är som bäst, Mörlie alltså!

Matt Murley

En ej hårt arbetande ytterforward, med väldigt låg arbetsmoral. Han är inte speciellt snabb, men han åker skridskor.

Han är väldigt beroende av bra spelare i sin omgivning som kan lyfta honom i protokollen.

Han har dock ett styrvänligt skott, som han gärna avlossar från blålinjen.

Det fina med honom är att han gör massor med mål när matchen är avgjord, det är då han är som bäst.

Michael90: skulle nog ingen i es:P därför kan vi glömma han

Michael90: blir nog kvar i Ryssland....

Växjö plockar in slovak... men han spelar inte mot Timrå imorgon...

TRL: Henrik Evertsson är verkligen Eliteprospects-kungen alltså.

Dyker det upp en spelare med "XXX - Unknown" under "Confirmed transfers" så kan man räkna med att Växjö är där med ljusets hastighet. Undra hur många gånger Evertsson suttit och mjukruskat till Bergfors EP-sida idag. Han kanske inte ens sett hans namn eftersom han står under "rumours"?

Knylan: Det var bättre före Internets tid då sportcheferna blev tvungna att fysiskt åka och titta på spelarna och prata meed dem. På den tiden hade Linkan och Evertsson inte kunnat gjort en enda värvning utanför ladan....

Timrå Icon:

Kul att lyssna på Rönnqvist i Late Hockey Night igår. Han sa nog precis vad sanningen är! Ren sportslig inkompetens är vad det är frågan om!! Den el dessa som är ansvariga för detta fiasko bör aldrig sätta sin fot i E ON Arena igen

Taurus: Jag brukar inte gilla vad Rönnqvist säger ang.Timrå för dom hatar han som pesten varför ? Men när man lyssnar på honom i "Late Hockey Night" så är analysen av Timrå klockren enl. min mening gå in o kolla ni som ej har sett det prog,med Borken -Wikegård och Rönnqvist!

Och man undrar hur panikslagna MoDo egentligen är om det nu stämmer att man lånar in Eric Moe?

Dream Team: Det verkar klart.

Dream Team: Känns väl lite bättre än de förra lånen.

Dream Team: Dom kanske tror att dom kan få honom hitta de självförtroende som han hade för tre år sen då han va timrås näst bästa offensiva back .

Dream Team: Eller hur lite det verkar finnas i backväg på marknaden

Taurus: Ja men det lite lustiga var att Boorken satt och försvarade oss. Det var lite good cop - bad cop....

ÖstrandsNisse: Jag sa ju det tidigare idag men ingen reagerade.
Måste man tillhöra eliten härinne?

ÖstrandsNisse:Vi väntar på Nubbens drag ! Är han blind eller är smart,har S-vall spelare som vi inte får låna ? Duger dom åt Modo så duger dom åt oss.Vi lånar en Skellefteå spelare som blev bänkad..smart?S-vall har säkert bättre spelare!

Jack Daniels: Nä nu är det allsvenskan man ska tillhöra snart vettu

Jack Daniels: Utan länk är det bara spekulationer. Fråga Ö-Nisse, han har lärt sig den hårda vägen.

Timrå Icon: Inte jag. Jag har högre ambitioner med klubben i mitt sinne.

Men jag är inte bitter. ,Än.

superfalle: Sundsvall och MoDo har en sak gemensamt; ett genuint intresse av att få ned Timrå i Allsvenskan

T T: Länk? Vad är det för skit?

Jag behöver inga länkar. Bara ibland.

Jack Daniels: Det var det här jag tänkte på; "Måste man tillhöra eliten härinne?" :-)

Timrå Icon: Du. Du är inte så dum som du verkar.

Timrå Icon: Jag vet. Jag låtsades vara intelektiel

Jack Daniels: Nä det får man ju hoppas...

Timrå Icon: Hoppas på du. :)

Timrå Icon: Jag menade inte att vara taskig det var mer som beröm. Tror jag.

« · 1456218 · »