1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606118 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Nu är jag framme i Karlstad. Ska försöka övertala fimpen (sanny lindström) om jag ser han att komma tillbaka. Kan muta med en Vesuvio på kebab house Timrå.

Jag måste bara få sticka in i debatten vad otroligt jämn elitsierien är. Det skiljer alltså 14 poäng mellan Skellefteå på förstaplatsen och MoDo på den tionde. Det är bara vi som sticker ut! Vilket jäkla sär-gäng man håller på! :)

fredriko74: Sanny vore inte fel att få tillbaka i dagsläget, säg att jag bjussar på en Calzone också!

Dream Team: Har ärligt talat tappat intresset för ES generellt när det går som vi går.

I vanliga fall tappar jag intresset för ES när Timrå åkt ur slutspelet, men nu kom det betydligt snabbare än så...

Patrick Polly: Vad ska vi med den där lismaren till?

Patrick Polly: Samma här. Men först nu la jag märke till hur den övre halvan faktiskt ser ut.. :)

Kongo: Ända man såg han sitta i båset med bakvänd hjälm under en match,så förstod man viken han var....

Ambroo: Lismaren har iaf tidigare visat Timråhjärta.

Självklart kommer inte Sanny att komma hit, men som han spelade när han lämnade och den relation han hade till klubben då, ja det är precis en sån spelare vi behöver idag.

Antero Nittymäki. Börja bygga bakifrån

Dream Team: Ärligt talat, har inte kollat ovanför KS strecket sen omgång 12. Så jag har faktiskt ingen aning om hur det ser ut ovanför oss. Har nog aldrig haft så dålig koll förut...

Att laget nu börjar visa åtminstone lite linjer i spelet, BÅDE vad gäller anfalls- och försvarsspel, känn på den!!!1!, borde vara positivt trots förlusten. Att vi torskar nu känns inte oviktigt såklart men fokus hädanefter bör inte ligga på att vinna matcher till varje pris utan att hitta ett eget vägvinnande spel. Ett spel vi kan känna oss trygga i. Sedan måste samtliga spelare (Linkan givetvis undantagen) inställa sig i ledet och vara villiga att ta kampen varje match. Det är på det viset vi kommer att kunna vinna mark i kvalserien.

Patrick Polly: Du skriver i dagsläget. I dagsläget har han inget av det du nämner senare.

Jäklar anåda va kul de ä me håkky.....å bättre blir'nä!

Hahl Bundy: Fan de går bra nu!

Boork, Rönnqvist o Wikegård är tveksamma till Tommy. Boork känner honom väl.
De anser att Slettvoll vore perfekt för oss.

Hahl Bundy:

Rönnqvist är väl tveksam till allt som öht har med Timrå IK att göra ?

Gorkyman: Jojo jag skulle resa en staty av Nubben om denna anländer innan sista Januari :-P

Kanske Schnabel kan komma loss och tacklas lite i kvalserien? :)

Gorkyman: Ja, Nittymäki har ju varit en dröm att få se i Timrå de senaste två säsongerna. Men en 31-åring med konstgjord höft (om jag tolkar den Bing-översättningen korrekt) låter ju mindre bra. Börjar nästan hoppas på en målvakt typ Peter Budaj istället om vi lyckas klamra oss kvar i ES ett par säsonger till.

glenninski: Ja det är ju en stabil målvakt helt klart men kan bli svår att få hit. Den här då? Verka ju ha utvecklats mer sen han va i Frölunda.

Ambroo: Sanny tar en tröja 7 dagar i veckan!

Inser Nubben alavaaret i situationen?

Knylan: Kanske kan vara något om han är billig :)

Knylan: Haha. Ja eftersom man gillar att ta in överblivna spelare sk skadat gods så varför inte fortsätta på den linjen. Sjukt om det skulle bli så, rädd

Knylan: Jag sätter min vänstra testikel på att Nubben jagar.

Knylan: Ross Lupaschuk sägs vara på väg bort. I päpä skulle han göra stor nytta.

Bragd-Birger: Det var en väldigt vågad vadslagning minsann. Nötterna ska man vårda ömt, de växer inte tillbaka. 

fredriko74: Nja, jag har inte för avsikt att operera bort kulan om jag torskar. Jag tänker mig att jag fortsätter bära den, men att den rent formellt tillhör Knylan.

Bragd-Birger: Jag skulle nästan våga sätta min högra på att han lämnade då han redan gjort klart med klubb likt Flurran.

Bragd-Birger: Jag kan inte sluta att fundera på om du har din högra kvar? Är du en storspelare?

Ambroo: Den där är ju SKITGAMMAL ju!! :-)

Ambroo: Vi får väl Jan-Axel istället...

Timrå Icon: Länka en låtjävel då!!1 !! 1

Ambroo: JÄVLA MODO! ..äckelmodo

Ambroo: " Jag kommer bestämma mig i dag eller i morgon"
" Modo är en klubb med fina traditioner och det vore en ära att få spela för dem"
"Det jag funderar på just nu är om familjen orkar med en flytt till. Vi ska diskutera det tillsammans"

Blir alltså modo om familjen går med på en flytt, jävla modo!

KORITFW: Den där versionen är värd en postum grammis.

Jontas: Du... Äh, jag skriver ingenting.

Ambroo: Haha, tänka sig att jag alltid ska få som jag vill. Först ville jag få Perra sparkad samma dag som han anställdes, tog ett tag men likväl foten. Och nu Lakos. Kan ge mig fan på att jag kommer få se Mikael Ahlén värvas tills nästa säsong också, en annan gunstling jag tror skulle kunna bli bra här. 

En gång i tiden så ville jag få Stefan Pöllä värvad också, mest på grund av namnet. Gick vägen det med.

Nu lär väl Lakos välja Modo men mina känselspröt är inte att leka med. Nästan i klass med Rövarns. Nästan.

Ambroo: Var inte blyg utan säg vad du tänkte

Jontas:

............................................________
....................................,.-'"...................``~.,
.............................,.-"..................................."-.,
.........................,/...............................................":,
.....................,?......................................................\,
.................../...........................................................,}
................./......................................................,:`^`..}
.............../...................................................,:"........./
..............?.....__.........................................:`.........../
............./__.(....."~-,_..............................,:`........../
.........../(_...."~,_........"~,_....................,:`........_/
..........{.._$;_......"=,_......."-,_.......,.-~-,},.~";/....}
...........((.....*~_......."=-._......";,,./`..../"............../
...,,,___.\`~,......"~.,....................`.....}............../
............(....`=-,,.......`........................(......;_,,-"
............/.`~,......`-...............................\....../\
.............\`~.*-,.....................................|,./.....\,__
,,_..........}.>-._\...................................|..............`=~-,
.....`=~-,_\_......`\,.................................\
...................`=~-,,.\,...............................\
................................`:,,...........................`\..............__
.....................................`=-,...................,%`>--==``
........................................_\..........._,-%.......`\
...................................,<`.._|_,-&``................`

Jontas: Du lyckades knäppa iväg två länkar till ST om händelsen, trots att det för 45 minuter sen länkades till nyheten på officiella. Grattis!

Ambroo: Ledsen, brukar ha god koll vad som skrivs här med tydligen inte idag.

OK. Andersson klar. Min uppfattning är fortfarande att vi måste få in fler lokala spelare i truppen. Det finns ingen själ, inget hjärta i truppen. Oscar Johansson, Mats Hansson, Crippe, Moe m.fl ... Lokala kända namn som borde spela här.

Ambroo: Njääää. Jag besudlar helst inte min dator med sån skitmusik ;-)

Är det nå´n som egentligen vet hur det står till med Timrås ekonomi? Jag tror att vi har dålig ekonomi men långt ifrån konkurs.

The Fat Bastard: Sebastian Lauritzen med utgående kontrakt borde Timrå också locka hit om vi klarar oss kvar.

Andre Lakos, Anders Eriksson och Jan-Axel Alavaara... sen ser det stabilt ut på backsidan...

« · 1458644 · »