1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606272 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 12/13

Sv: Silly Season 12/13

Tycker det händer saker i nästan alla klubbar utom Timrå IK just nu. Eller jo, förresten - Halonen ut. Vilken nyhet.

Kom igen nu Nubben; nyförvärv tack! Eller åtminstone lite rykten. Ge oss nått!

Huge: "Och om man nu ska vara lite allvarlig: kan inte se nåt större fel i biljetthanteringen från föreningens sida, möjligtvis att man tillät privatpersoner sas att köpa 8 st biljetter. "

Det är ju just det som är problemet, vad fan trodde
Du då? Släpper man 8biljetter till enskilda personer så är det klart som fan det blir fullt innan de flesta ens fått chansen och klart det uppmuntrar till svartmarknad om man kan kirra 8 biljetter speciellt om man kunda fixa 8st sittplatser(!!!)

Så det är ju just de där 8 biljetter till varje som är det stora problemet!

Sådär NU kan du se det stora problemet klubben gjort!

KORITFW: Vad tror du om Bellissimo?

El Maco: Lite kött på benen, för dom som är sköna och inte kollar upp fakta innan man uttalar sig...

El Maco: Och hur skön är du själv då, som inte ens tagit reda på fakta innan du uttalar dig.
Såvitt jag kan se och har läst av det ansvariga sagt så har man släppt rätt antal biljetter och även fördelat biljetterna som planerat, mellan de olika kategorierna (sponsorer, medlemmar, övriga).
Man verkar också ha släppt biljetterna vid de annonserade tidpunkterna och kan knappast lastas för att Ticnet ev brakar ihop eller får problem pga den enorma anstormningen.
Klart att hela Gästrikland rasar över biljettsläppet men det är nog mer över att LA för dagen inte kan husera 50.000 åskådare.
Man har helt enkelt, liksom du själv, inte tagit reda på fakta innan man kritiserar.
Det klubbledningen dessutom bett om ursäkt för är just att man tillät 8 biljetter per köpare, nån större självkritik tycker jag faktiskt inte behövs förutom att man förstås är ledsna att så många blir utan biljett.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Vafan kan de va för målvakt? Inte varit något uttalande om målvaktsposten..

Mackelito:Kom ihåg vi har ett utbyte md kalPa ?????

Mackelito: å här är en svensk artikel om Halonen...

Huge: Du är så skön, hela Gästrikland rasar över biljettsläppet och klubbledningen ber om ursäkt men du ser inget fel. Inte den här gången heller. Synd att du inte har mer att säga till om i Brynäs. Då skulle ni vara i tvåan och ta stryk av Valbo om ett tag.

Kerstin_k:

I så fall får ni vänta till augusti.

"Kan det vara så att du presenteras för en klubb snart?

- Ärligt talat, nej. Jag tänker inte utmana någonting. Min avstängning gäller till augusti och det är då jag kan vara tillbaka inom ishockeyn."

hubbenorlen: hellre Rahm än Backe. Nytt, ungt, fräscht och jävligt revanschsuget. Backlund har väl, egentligen, ingen revansch att utkräva här. Han var ju bra när det begav sig här sist.

Om det skulle bli Rahm så är det en jääävla chansning. Känns nästan som om det bara är Timrå som har råd att göra nått sånt. Går den hem så är det ju onekligen en bra målvakt vi får, eller åtminstone en som ansågs som väldigt bra och lovande då det begav sig. Går den inte hem så har vi, förmodligen, inte lagt ner så mycket pengar på den missräkningen.

Dream Team: "Vi har ju inte vinnit nåt guld än, så vi har därmed ingen rätt att uttrycka oss i ärendet publiktryck. För man måste ha vunnit minst ett guld för att ens få tycka till, jårosåatte."

Helt Ok att tycka till.
Men ni tycks inte tycka att det är Ok att vi får lite raljerande tillbaka, då kommer hela kennelklubben av upprörda TIKvalpar sättande i galopp och till försvar.
Lite gulligt faktiskt.

Och om man nu ska vara lite allvarlig: kan inte se nåt större fel i biljetthanteringen från föreningens sida, möjligtvis att man tillät privatpersoner sas att köpa 8 st biljetter.
Kanske borde ha begränsats till 4 biljetter per köpare.
Vad som händer med biljetter vad gäller ev svart marknad osv är inget man öht kan styra över, tyvärr.
Även om man försökte sig på ett skrämskott och varnade för makulering av biljetter som sålts svart. Precis som om det skulle gå att avgöra när en biljett sålts vidare på svarta marknaden eller inte.
Man kanske borde ha skrivit på biljetterna: "Garanterar på heder och samvete att denna biljett inte har sålts eller köpts svart".
Hade nog funkat, eller vad tror du?  ;-)

Redigerad kommentar

Timrå Icon: Haha..ja för fan. Jo, det är väl ganska rimligt att dom värvar honom, med tanke på idén om hjärta för klubben. Är dock inte så säker på att han mäktar med att konkurrera ut Jocke i dagsläget.

hubbenorlen: MEEEN!! Hon har ju stalkat Backe sedan han föddes ju ;-)

Timrå Icon: Har jag missat. Vem är det?

Wayne Gresky: Ja han är ju på väg tillbaka ja..

hubbenorlen: Zitas dröm kanske...?

hubbenorlen: Robin Rahm

JimmyH: Ojdå...vem kan det vara. Några misstankar?

hubbenorlen: Mjo. Däremot såg jag ett twitter-rykte om att en målvakt är klar. Inget namn nämnt, dock.

mikenomad: Behöver vi några guld-hjälmar till lilla-SM nästa säsong...?

http://www.blocket.se/gavleborg/Guldhjalmar_Felbestalla__fraktskadade_39894385.htm?ca=4&w=3&last=1

Redigerad kommentar

Bragd-Birger: "En biljettlös Timråit hade helt sonika stuckit till arenan, lyft av grindarna och promenerat in."

Kanske därför er ekonomi också håller U-landsklass.
OBS!  Ta inte fel nu: det där var allvar, och inget skämt.
Jag skämtar ju som bekant lika bra som vi hanterar biljetttförsäljningen så jag kör på allvar den här gången...

För övrigt var jag åsyna vittne den där kvällen 1972, när bl.a ett par busslaster med brynäsare och säkert en massa tikare lyfte de grindar du talar om (nåja, vi sprängde staketet om man ska vara noga...).
Så nog fan vet jag hur man hanterar biljettfrågan alltid...

mikenomad: Mmm... Du får fem solar!

Nybbe:  Känner igen mig som jag tidigare skrev...å oavsett vad som händer så byter man aldrig lag...har själv fått en hel del skit för att man är Skellefte AIK:are boende i Ume jobbandes på stans största industri...å 16 säsonger utanför hockeyns "finrum" elitserien...

mikenomad: Jo, jag vet att det skiljer sig mellan min "hockeyvärld" och din, men jag håller även på Gefle IF så min "fotbollsvärld" är inte heller full med fantastisk ekonomi, enorma framgångar osv...

Knegare:Vi har slaget alla lag ..vi spelat ut alla lag,, sedan om vi inte vinner jämt gör ingenting för oss för vi håller på Timrå i allafall.

Sedan finns det många andra lag man kan ha på sidan om tex.....?

bisterfinnen: hahaha där får du ett plus ;)

mikenomad: Förbannat bra skrivet...jag vet att jag inte av vissa är speciellt populär här men kan inte låta bli att kommentera likförb.

Känner igen mig själv till viss del i texten då det gällde Skellefte kontra löven...ni MÅSTE fixa det här...kan inte bli färre norrlag...

mikenomad:

Å skulle det gå käpprätt åt hellvitte så kan ni ju alltid hålla på MoDo istället.

mikenomad:
Klockrent, Ordet för dagen.

Men vet du vad? Det skiter jag i! Jag skulle aldrig vilja byta med dig.

Känslan är att vad som nu finns runt föreningen är kompetens, både sportslig och ekonomisk. Däremot saknas vital del, dvs pengar. Jag är kanske naiv men jag inbillar mig att det ändå är ett bättre utgångsläge än tvärtom.

mikenomad:  PRECIS !!

Peja: Visst, Timrås framtidsutsikter är väl ungefär lika ljusa som snögubbens som ungarna på dagis byggde igår. Dock kommer en ny vinter med ny snö och möjlighet till nya snögubbar.

Det jag och många Timråiter med mig känner hopp inför är att kanske, kanske stoppades raset i tid ändå. Det fanns en tid då jag var övetygad om att den här säsongen skulle sluta i as, i värsta fall med konkurs. Visst, detta kan ff ske inom relativt snar framtid men vi har åtminstone givits ny chans att överleva.

Det finns nytt, kompetent folk runt föreningen och de steg man nu tar, tar man i rätt riktning. Även om vägen inte är den roligaste. Din hockeyvärld skiljer sig väsentligt från min...du håller på ett lag som trots några jobbiga år aldrig varit utanför es (jag räknar inte ks) och som nu slåss om guldet. Igen. För 13:e gången.

Mitt älskade Timrå är inte i närheten av den historien. Men vet du vad? Det skiter jag i! Jag skulle aldrig vilja byta med dig. Timrå IK har format mig som hockeysupporter och den glädje, nerv och de tårar klubben orsakat mig skulle jag inte vilja vara utan. Mitt hopp nu är att vi varit på botten och vänt. Nu gäller det att överleva i es några år så tar vi det därifrån sen...

Redigerad kommentar

Jockz: Helt klart behöver något göras med Timrås arena men jag tvivlar starkt på att det ligger högt uppe på prioriteringslistan just nu. Får man ordning på lagbygget, produktionen av spelare från juniorsidan samt att man får bukt med ekonomin. Det jag menar är att om klubben kan stabilizera sig själv som en Elitserieklubb igen då och först då bör man börja kolla på arena-situationen igen.

Peja: Komiskt att Sundsvall hockeys omklädningsrum är nyrenoverat och timrås är sedan Strimmas tid.

Dream Team: Ja, jag syftade på ekonomin. Skulle tyvärr påstå att "money rules" och Timrås ekonomi är ju taskig. I en bättre värld hade spelares klubbval inte grundat sig på bara pengar, men i den här världen är det ju så i 99,5% av fallen. Den som har minst pengar får ofta de sämsta spelarna. Ibland kan man ha tur och lyckas pricka in några prisvärda spelare, men i längden är man chanslös med minst budget.

Jepp, det har gått för Brynäs, tack vare hårt & bra jobb, men även flax. Brynäs var tidiga med att satsa stenhårt på ungdomsverksamheten - nu gör många liknande satsningar och om man gör som Brynäs får man alltså inget försprång på den fronten utan snarare springer man jämnsides med konkurrenterna. Därför tror jag att det kommer att bli svårare för Timrå än vad det var för Brynäs.

Peja: Tack!

Men var snäll och tala om vad det är som gör att det "ser extremt mörkt ut just nu" enligt dig?

Vi har klarat det ingen trodde mitt under säsongen. T.o.m bland oss supportrar, inklusive mig själv, fanns ett väldigt stort tivel att vi skulle ha skuggan av en chans i kvalserien. Ekonomin är kanske en sak som du tänker på, och den ser vi ju ut att få brottas med ett tag framöver. Och just på den punkten är väl just Brynäs ett föredöme och något att ta rygg på!

Men med en såhär känsloladdad säsong i ryggsäcken och som trots allt slutade väldigt lyckligt så känner iaf jag såklart en enorm lättnad samtidigt som jag som den obotliga optimist jag är känner stor förhoppning om att vi ska kunna vända det här på ett bra sätt. Så det mörker du verkar se finns inte i min horisont alls faktiskt.

Peja: Nja de vet jag väl inte direkt . Elitserien som helhet har ju sjunkit i kvalitet nåt fruktansvärt dom senaste åren . Årets sm vinnare tror jag skulle ha spelat i kvalserien för en 4-5 år sen . Khl och många andra ligor suger spelare som damsugare . Elitserien har snart samma status som allsvenskan i fotboll

Dream Team: Jag tror inte att du eller särskilt många andra Timråfans är avundsjuka på Brynäs. Däremot tror jag att användaren "Blizzard" är det. Jag tror inte att du mfl lägger mer energi på att ogilla andra lag än att gilla Timrå. Och jag hoppas faktiskt att det ska gå bra för Timrå, även om det ser extremt mörkt ut just nu...

Peja: Tänk vad svårt det ska vara att begripa. Det finns väldigt lite som skulle kunna göra mig så värst avundsjuk på något annat lag faktiskt. Timrå IK är mitt lag. Dom är nummer ett för mig. Har så varit och kommer alltid att vara. Det är bara det laget jag kan relatera till. Det går liksom inte att jämföra det lag man håller som nummer ett med andra lag. Inte enligt mig iaf.
Och med den säsongen vi har haft så är jag bara så fruktansvärt glad att vi inte åkte ur. Men om vi hade gjort det så hade Timrå IK fortfarande varit det lag jag hållit allra högst. Det hade kvittat fullständigt vilka som vann SM-guld och vilka som sålde slut på biljetterna först. Inga andra lag kan mäta sig. Det kvittar liksom helt vilka kort som läggs på bordet eller vilken serie vi lirar i. Timrå IK kommer ändå alltid att sitta med en oslagbar vinnarhand.

Peja: Brynäs kan vinna guld men du har ändå förlorat. Hejdå.

Blizzard:De leder finalserien med 3-2 och har en hemmamatch imorgon. Kan någon människa av kvinna född förklara varför Brunäsarna är så kinkiga?

Blizzard: Nästa gång du har skadeglädje över en Brynäsförlust kan du tänka på att dagens Brynäs är bättre än vad Timrå någonsin har varit och förmodligen kommer att bli inom en överskådlig framtid. Då kan du även lyssna på Nanne Grönvalls låt "Avundsjuk".

Blizzard:

Du är ju helt klart en smygbrynäsare,inget att skämmas för lille du...

Peja: du har förlorat!

Blizzard: Skoj att du gör narr av Brynäs. Vad hade du föredragit att ditt lag hade deltagit i: SM-final eller kvalserien?

Om Timrå hade haft Brynäs nuvarande framgång hade det varit er bästa säsong någonsin. Trots det gör du narr av Brynäs. Härlig självinsikt.

I värsta fall slutar Brynäs tvåa. Silver. Är det meningen att man ska tycka att det vore en dålig placering?

Sämre tryck på plåtarna därför att fler köade utanför Timrås arena för typ 40 år sedan, innan någon i er nuvarande trupp var född och innan Ticnet, datorer osv existerade? Okej.

Peja: och där vann jag, tack! vi disskuterade Timrå/Brynäs. Ni har sämre tryck på plåtarna och därför drar du upp fotbollen. Seså försvinn nu din lilla lipsill!

vad ska det stå på skylten denna gång då ?

först var det "grattis till sm-guldet"
och sen när Brynäs åkte upp till SAIK var det "Nu tänder vi igen, guldet ska hem"

Blizzard: Mäh.. va pyssla ru me?! Vi har ju inte vinnit nåt guld än, så vi har därmed ingen rätt att uttrycka oss i ärendet publiktryck. För man måste ha vunnit minst ett guld för att ens få tycka till, jårosåatte. Att vi spelade om medaljer i den matchserie du nämner, det saknar helt betydelse.

Redigerad kommentar

« · 1494959 · »