1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606282 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 12/13

Sv: Silly Season 12/13

Tycker det händer saker i nästan alla klubbar utom Timrå IK just nu. Eller jo, förresten - Halonen ut. Vilken nyhet.

Kom igen nu Nubben; nyförvärv tack! Eller åtminstone lite rykten. Ge oss nått!

Nybbe: Vad fan har det med saken o göra?

Huge: Du skriver så mycket, men säger så lite.

Björn Melin klar för AIK!

När kommer våra värvningar? :(

Kerstin_k: Finns ju gott om rykten! Sterner, Johansson, Moe osv osv! :)

Kerstin_k: Ja, det känns som om det skulle behöva hända något på "in-fronten".

Oavsett om det gäller någon junior som flyttas upp eller något mer spektakulärt. Även om jag tror/inser att det kommer nog inte så mycket spektakulärt till denna säsong...

Mackelito: Kanske ett byte? för fan...

Mackelito: Vilka svar man får !

Wayne Gresky: Uuuh nej tack inte Bellissimo!

Berglund:

Bellisimo är en fantastisk målvakt, han har vunnit så många matcher åt Karlskoga säsongen som var. Jag tycker han är absolut en målvakt för Elitserien efter det jag sett av honom och det är ändå en hel del med tanke på att mitt lag mött dom 5 gånger samt 2 matcher i kvalserien. Han är grym.

mattias - 74: Njaa i ks var han inget vidare. Nästan rent usel

Hur som helst så hoppas jag Crippe kommer hem, OTROLIGT kompetent spelare och ett stort hjärta. spelar ingen roll att han haft lite av en mellansäsong, men trots att han har haft det så spelar han i ett lag som spelar final och då är man inte oduglig.. Nej Crippe är en riktigt bra värvning om det går i land... vad jag minns så var det många som INTE trodde på en värvning av Alf... menar Jonte. Det visade sig att även utan sommarträning var han en riktigt bra värvning förra säsongen... 

Nä Nytt blod samma stolthet!!! Slutspel 12-13!!!!!

Timrå Icon: Usel? Vilken match var han usel? :)

Nybbe: Ja visst kan det vara ett byte men det finns en del som talar emot det.

1. Antti Halonen har själv gått ut och sagt att han inte trivs i Sverige och vill hem till Finland.
2. Kimmo Kapanen har uttalat sig om Halonen och scoutat honom och enbart honom eftersom dom tyckte om hans kvaliteér.
3. Står inte ett ord om att byten är/varit aktuell nu eller tidigare.
4. Spelaren i KalPa som ryktades till TIK tidigare dementerades av Nubben att han var på väg hit.
5. Om det varit ett byte skulle förmodligen TIK presentera sin spelare samtidigt som KalPa.
6. Skulle det vara ett byte skulle det förmodligen vara back mot back. KalPa har 4 st. backar med utgående kontrakt, varav två är icke europeér.

7. Jag har aldrig hört talas om "Byten" med spelare som är kontraktslösa och juridiskt sett inte är bytbara.

Men visst :) 

Mackelito: Som du kanske kommer ihåg sas det en gång att det skulle vara/ bli ett * sammarbete * mellan klubbarna ,jag vet inte om det någonsin kommer att bli , men om det blev skrivet på papper tror jag inte.men nu om någonsin skulle det passa .

Men man kan hoppas !

ersson: Bellisimo...? Alla...?

ersson:

Han var inte usel nån match i KS däremot hade han sina dippar men usel var hen definitivt inte.  jag tyckte han var den särklass bästa målvakten tillsammans med Hanses i kvalserien och det säger jag trots att jag är leksing, ni andra får gärna motbevisa mig.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

mattias - 74: Hmm det fanns ju en viss Lundström oxå.

mattias - 74: Själv tyckte jag Lundström krossade allt i målvaktsfrågan i KS, säger ju en del om lagen som var med i KS...eller kanske en del om Lundström, vem vet.

Bellisimo, tack men nej tack. Vi är fortfarande ett ES lag och har ES krav. Hade vi åkt ner så hade jag kanske velat se honom i TIK.

mattias - 74: Nä inte direkt usel. Men jag tyckte inte han höll es-klass.
Som tur var ;-)

Hahl Bundy: man får ta i hänsyn att han säkert bara såg två matcher med TIK i KS och båda var mot LIF. och i sista matchen var ju Lundström så förbannat jävla nervös så han var ostadig i första perioden. Därför glömer han nog Lundström.

Men de skiter jag i ijentligen, för jag vet vem som var bäst oh de var Lundström =)

Timrå Icon: Första känslan var förfäran, nu några timmar efter ryktet kom så är jag positiv. Det kan bli succé. Han har onekligen gjort det som ska krävas av en allsvensk målvakt för att få ta steget till elitserien. 49 matcher och 2.23 i räddningsprocent och en starkt bidragande orsak till att Karlskoga nöp en tredjeplats. Det är respekt. 

Självklart är det en chansning för en klubb i vår sits, men vad har vi för andra alternativ? Vi måste chansa och sedan skapa bästa möjliga förutsättningar för att påverka chanstagandet i positiv riktning. 

Knylan:

Bra skrivet, du har koll på läget.. ;)

Knylan: rykte? var väl bara någon som föreslog honom.

Knylan: Nä men vänta lite nu......inte fasen ryktas väl Bellisimo hit?!?

Blizzard: Krock

Jaha här har man varit borta hela dan o hoppas att det skulle vara nåt trevligt att notera...typ nån ny spelare....men icke!

Huge har i vanlig ordning behaga skämta med oss Aprillo. Kan bara konstatera att ju mindre hjärna man har i huvet desto mer plats finns det för dumheter...dvs en Brynäsare.

Dagens behållning är .....Nomaden med ett fullständigt briljant inlägg.
Det räcker så annars får jag höra det av honom resten av livet.

Redigerad kommentar

Timrå Icon, Blizzard: Jodå, det ryktas. En målvakt ska vara klar och det ska tydligen vara Bellman. Fortfarande givetvis ett rykte men jag finner stor rimlighet i det hela. 

Knylan: Kommer Bellissimo hit så......måste han ha en ny hjälm.
Han ser fånig ut i en vit.
Han såg ut som en Smurf i Karlskoga dräkten.

Knylan:

Här nämns 4 Es klubbar men inte Timrå.

Knylan: Aj fasen :-(

mattias - 74: Dålig länk då Montén sägs vara aktuell för dom.

Knappast va?

Hahl Bundy:

Dom är väl dåliga på att uppdatera ;)

mattias - 74: Mao Gammal länk. Kasta. :)

Timrå Icon: vi har sån jäkla koll vi två :)

F.ö så tror jag att ja har utvecklat en fobi för "korta" målvakter, dom skrämmer mig något oerhört, tror en bidragande orsak stavas...åkerlund. Dom kör så jävla mycket på känsla och de blir superräddningar fast det inte ens skulle ha behövt bli det om man stod rätt FRÅN BÖRJAN!

Nu är ju Lundström också "kort". Men tyckte Belissimo kändes bra mycket mindre än Lundström.

Lundström hade denna procent sista året han var i AS, i ett bottenlag.
35 2.88 .920

Bellissiomo hade denna i ett lag som gick till KS, många säger tack vara Bellissimo, men tror nog laget var bättre än S-valls.
Bofors Allsvenskan 49 2.23 .923

Om han kommer hit (förstår inte ens varför jag orkar lägga ner så här mycket på ett förslag, snubben ryktas inte ens hit) då hoppas jag har blir en ny Fasth.

Edit: jahap, han ryktas alltså hit. ja men då ger jag mig han bli Succe och jag älsar killen. In nubben we trust =)

Redigerad kommentar

Hahl Bundy: Som Kattgubben sa;

"Move along sir!
Nothing to see here!"

Knylan: Tänk om en målvakt på den här nivån verkligen skulle ha 2.23 i räddningsprocent.

Hahl Bundy:

Tycker ni skall ge Belissimo en chans innan ni sågar honom vi fotknölarna, vi leksingar är världsmästare på att såga spelare innan vi sett dom, fall nu inte in i våra gamla spår ;)

Han är bättre än ni verkar förstå. Jag har sett honom massvis med matcher och han är förbaskat bra. Så det så ;)

Blizzard: Ja hs egna mensa-kandidater :-)

Jag gillar inte små hockeyspelare överhuvudtaget. Minns bara vad löjlig den där säljägaren i MoDo såg ut.
Mats Zuccarello tror jag han hette....

JimmyH: Då har man helt klart utvecklingspotential iaf ;-)

mattias - 74: Jajaja vad du tjatar! Hit med honom då så ska vi såga honom på plats :-)

Timrå Icon: haha precis! :)

Nä, smått har aldrig funkat. i något samanhang, det ska vara stor, stark oh vacker! och dom som säger att det handlar om teknik ljuger. STOORT ska de va =)

mattias - 74: Nu har ju jag inte sågat honom.
Jag sa bara att han måste få en ny hjälm.

Hahl Bundy: vad som helst utom Thåström, då får man bara lyssna på ditt tjat om en bild igen hela försäsongen ;-)

Blizzard: Stort långt och hårt!

Hahl Bundy: Vi får ju guldhjälmar ändå ju....?

Blizzard: Thåström är KUUUUUNG!

Hahl Bundy: Det där skrev du bara att go green....

Redigerad kommentar

Hahl Bundy: Huge lade upp en annons på blocket idag.

JimmyH: Vad anser du då om Spagetti-målisen?

Jag vet för lite.
Tycker han ser lite liten ut. Jag hade väl hoppats på nåt bättre men men.....

« · 1494959 · »