erathoo:
Moe måste nog prestera i allsvenskan innan han ska få något kontrakt, Johansson däremot anser jag vara självskriven. Men men, in Nubben you trust.
Det här är min favoritmening av Monty som ger rätt signaler:
"Jag vill vara en ännu bättre tränare när jag om två år förhoppningsvis ska skriva ett nytt kontrakt med Timrå."
ST:s variant av intervjun med Montén...
..och inga kontrakt för Moe och Oscar....bra eller ???
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
ÖstrandsNisse: Håller med dig om att det är skönt med positiva signaler. För som den gångna säsongen har varit med enbart (i stort sett) negativa tongångar, både sportsligt och ekonomiskt - är det underbart med positiviteten som nu spirar.
Sen måste jag säga att jag gillar "Nollan" - han är en mycket viktigt positiv injektion för en sargad förening. Älskar den energi han förmedlar. Är dessutom glatt överraskad över Monténs person. Känns nytt, fräscht, ungt och entusiastiskt.
– Jag vill ha bra spelare, riktiga lagspelare med bra karaktär vilket är väldigt viktigt. Men med tanke på att många av spelarna som vi värvat har defensiv inriktning så är det viktigt att hitta offensiva och kreativa spelare."
Ja, tack. Gärna nån med offensiven som adelsmärke. Det skulle kännas bra.
stoff:
Bellisimo var storartad i Allsvenskan och i KS, han kommer göra bra ifrån sig i Timrå det är jag säker på.. Han räddade Karlskoga många matcher i serien med sitt stundtals lysande spel.
Mangy92: Du vet väl om att det finns en "Länkar" längst upp på sidan. Där syns alla dom senaste länkarna som blivit postade. Dessutom låg "nyheten" om Gnagarn på förstasidan här på hs. Så såååå svårt hade det inte varit att skrollat igenom :)
Däremot håller jag med dig fullständigt och totalt i att allt tycks handla om Whiskey och Gurra88 här inne. Två, för mig, totalt ointressanta ämnen.
Då tar jag hellre fler Roxette-länkar som handlar om hockey än att behöva läsa ett enda ord till av den där Gurra eller vilken whiskey man dricker på fredagarna.
Redigerad kommentar
Blizzard: Å andra sidan, för att vara riktigt diplomatisk och rättvis, så vet vi ju inte hur hårt Timrå IK's marknadssida arbetar för att synas mer i media heller.
Det kanske var så att ST ringde upp Montén och frågade om dom fick ställa några frågor varpå han svarade "du får 10 sekunder efter ispasset eftersom maten står på bordet hemma" när han borde sagt "eftersom min chef sagt åt mig att ställa upp på den här intervjun så får du 20 minuter och sen får jag värma middagen i micron".
Blizzard: Håller med. Fokusen på Timrå IK i lokalmedia kommer nog att bli viktig för att locka intresse på läktarna nästa säsong. Får man då en chans att träffa den nya huvudtränaren så sätt för fan av 20-30 minuter och sätt reporten på att göra lite research/förarbete innan. Försök fånga in de aspekter som var negativa förra säsongen, försök få uttömmande svar från killen när han väl står där framför kameran.
Inget ont om reportern men allt helvete åt den som ansvarar för att planera och lägga upp den här "intervjun" eller den som bestämmer hur mycket fokus man skall lägga på en sån här grej. Det var totalt intetsägande och värdelös på alla sätt. Ganska pinsam också.
Redigerad kommentar