1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606322 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 12/13

Sv: Silly Season 12/13
superfalle: Han är inte klar åffissijellt.

Redigerad kommentar

hubbenorlen: Precis , de är ju han och hallin som bär identiteten på sina axlar . Dom som man förknippar med timrå, vilka är alla dom andra ?

Jaha , såg att bellismo är klar ,välkommen till timrå då Daniel

Mackelito: Rent generellt så har du ju rätt. Men man ska inte glömma bort att han betyder mycket för identiteten i dagens Timrå. Och det är nog så viktigt i vårt utsatta läge.

Eftersom inte Rövarn vill eller har sett att jag ställt frågan så...

Jag räknar kallt med att Jonte kommer begära runt 75 000- 130 000 i månaden nu när Nubben o han ska förhandla. Det innebär att han går från 25 000 - 35 000 till dubbelt eller nästan trippelt så mycket.

Visst, nu kommer ni säga att alla spelare som är "ok elitseriespelare" har en sådan lön. Jag går dock rakt ut o säger att (min favoritspelare genom tiderna) inte bör få förlängt. Han är inte tillräckligt bra för det troliga löneanspråket och jag upplever inte att han är en av de rutinerade skickliga som ska ta plats i någon av de två första femmorna.

erathoo:

Moe måste nog prestera i allsvenskan innan han ska få något kontrakt, Johansson däremot anser jag vara självskriven. Men men, in Nubben you trust.

erathoo: Jag hade gärna sett vad Johansson kunnat uträtta i ES. Inbillar mig att han varit på samma nivå som t ex Röymark åtminstone. Fast till en billigare peng.

Hahl Bundy: Så om två år får vi se en Full Monty med andra ord ;-)

Det här är min favoritmening av Monty som ger rätt signaler:

"Jag vill vara en ännu bättre tränare när jag om två år förhoppningsvis ska skriva ett nytt kontrakt med Timrå."

ST:s variant av intervjun med Montén...

..och inga kontrakt för Moe och Oscar....bra eller ???

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

ÖstrandsNisse: Håller med dig om att det är skönt med positiva signaler. För som den gångna säsongen har varit med enbart (i stort sett) negativa tongångar, både sportsligt och ekonomiskt - är det underbart med positiviteten som nu spirar.

Sen måste jag säga att jag gillar "Nollan" - han är en mycket viktigt positiv injektion för en sargad förening. Älskar den energi han förmedlar. Är dessutom glatt överraskad över Monténs person. Känns nytt, fräscht, ungt och entusiastiskt.

Lite positiva tongångar om ekonomin. Det var inte i går.

hubbenorlen: Inga kontrakt till Oscar Johansson eller Eric Moe. Lite synd på Oscar där..

Knylan: om han går till oss ska det bli intressant att se Italiens matcher i vm.
Är han bra där blir det lite lugnare. Är han hyfsad är det också helt okej, med tanke på motståndet. Är han helt oduglig, så blir det jobbigt.

mikenomad: Haha tydligt det ;) 

Kerstin_k: Jag är fortsatt försiktigt optimistisk till Bellissimo, jag tror att det kan bli riktigt bra, att det finns stor möjlighet till valuta för pengen.

Sen så är det ju också som hubbenorlen skrev, att Bellissimo är kanadensare egentligen, med italienskt pass. Det verkar vara något som folk hänger upp sig på och som kan lindra ångesten för somliga.

Mangy92: Du anar inte vad stort sånt är härinne...;)

mikenomad: Jaha okej, i apropå nånting :)

Men ja det kanske inte var en sån stor grej? ;P Hoppas nån som inte visste om det såg det nu då!

Mangy92: Det fanns ingen länk. Däremot hade Ambroo skrivit ett inlägg om det en knapp halvsida nedanför ditt. Nått i stil med Gnagarn till Assyriska.

Kerstin_k: Jodå, jag kollade igenom "länkar", men jag kunde inte hitta något om honom... Men jag kanske kollade dåligt, jag var trots allt väldigt trött! ;D 
Jaha okej, ja jag har silly-tråden som "favorit" så jag kommer alltid in hit direkt :)

Håller med dig ja ;)

Wayne Gresky: En bortglömd aspekt härinne när det kommer till att gnälla på alla uteblivna värvningar; Vad spelaren själv vill.

Kerstin_k: Du har delvis rätt, Saken är dock den att Det Timrå vi såg i kvalserien fick vi bara se i enstaka matcher under grundsäsongen. Hade man  lirat som i kvalserien under grundserien hade man plockat betydligt mer poäng.

mattias - 74: Timrå var kassa i Elitserien men kungar av kvalserien. Det skiljer sig en del mellan de två ligorna... Därav tvivlet på italienaren.

" Vad letar du efter hos de spelare som ska komma in nu?

– Jag vill ha bra spelare, riktiga lagspelare med bra karaktär vilket är väldigt viktigt. Men med tanke på att många av spelarna som vi värvat har defensiv inriktning så är det viktigt att hitta offensiva och kreativa spelare."

Ja, tack. Gärna nån med offensiven som adelsmärke. Det skulle kännas bra.

stoff:

Bellisimo var storartad i Allsvenskan och i KS, han kommer göra bra ifrån sig i Timrå det är jag säker på.. Han räddade Karlskoga många matcher i serien med sitt stundtals lysande spel.

stoff: Vad får dig att tro att Larsson skulle föredragit Timrå framför AIK?

Mangy92: Du vet väl om att det finns en "Länkar" längst upp på sidan. Där syns alla dom senaste länkarna som blivit postade. Dessutom låg "nyheten" om Gnagarn på förstasidan här på hs. Så såååå svårt hade det inte varit att skrollat igenom :)

Däremot håller jag med dig fullständigt och totalt i att allt tycks handla om Whiskey och Gurra88 här inne. Två, för mig, totalt ointressanta ämnen.

Då tar jag hellre fler Roxette-länkar som handlar om hockey än att behöva läsa ett enda ord till av den där Gurra eller vilken whiskey man dricker på fredagarna.

stoff: Som vanligt lägger du fram antaganden och åsikter som fakta – på ett argt sätt.

stoff: något säger mig att du underskattar Bellissimos lönekrav, man hade dessutom konkurrens om honom.

superfalle: Okej, men det är lite svårt att kolla upp om den länkats eftersom alla inlägg är om sprit, kvalserien eller Gurra88 :P Men sorry då!

KORITFW: enligt dagbladet är bellissimo klar, om man nu var intreserad av daniel larsson och skulle haft råd med han, varför ta bellissimo då? han är SÅ MYCKET sämre och han har nog inte ens en tredjedel av vad larsson har i lön, ne satsa på en bättre målvakt förfan!!!!

10 minuter tills artiklarna släpps... must.. stay awake..!

Michael90: Passningen Gnagarm slår till Önerud mot DIF borta kan ha varit den viktigaste i klubbens historia... Jag är säker på att han kommer att lyckas bra i AS.

Mangy92: Förstår ej den värvningen, killen har varit skadad 90% utav säsongen, och hade problem i KS. Han kommer att floppa.

Mangy92: Old news

Gnagarn till SSK!

Gustav Scirea B: Med den karln i båset och utan Fasth, Bång, Rosén och Tärnström(?) på isen så är det upplagt för bottenstrid.

Timrå Icon: Haha jo för vi har varit så nära KS dem två senaste säsongerna. AIK har slagit ut seriesegraren relativt enkelt 2 år i rad nu. Dock blir jag knäsvag över tanken att Perra står i båset kommande säsong!

pefr:

Annars är han varmt välkommen till Övik. :)

Timrå IK måste fixa en riktig mediadivision som ansvarar för så mkt positiv publicitet som möjligt. Bokar in intervjuer med tidningar och tv och internet medier med både spelare och ledare. Dom bör även se över lite virala saker från spelarna, tex twitter, facebook och bloggar och använda sig av dessa, spelare kan videoblogga "on the road" tex, man kan göra "hemma-hos" med dom som ställer upp. Så jävla mkt behöver det inte kosta, det räcker med att publicera mediat på hemsidan så kommer det gå viralt påengång ändå.

Vemodigt att se Caslava, gav inte han något halv-löfte om att komma hit? Det är dags nu :)

JimmyH: Och skrift.
Släpp loss Monty här inne så ska han bli riktigt intervjuad av Blizzard i helgens rus :-)

Blizzard: Självklart ger video ett bredare intryck av Montén. Forskning visar överlag att runt 80-90% av all kommunikation är icke-verbal (kroppspråk, tonläge etc).

Redigerad kommentar

JimmyH: en intervju på "rullande band" tillfredställer mig oerhört mycket mer då man får höra hans ord precis som han säger dem utan att någon citerat honom plus att man kan höra ahsn tonläga i varje svar och se hans ansiktsuttryck.

Isf ska dom både släppa den som film och läsbar intervju, inte enbart läsbar.

Hahl Bundy: Instämmer fullständigt. Speciellt om man inte tänker satsa på dyra profiler som i sig själva drar till sig uppmärksamhet.

Olle m fl: Det står ju "Läs en längre intervju med Tomas Montén i fredagens ST." under klippet.

Blizzard: Å andra sidan, för att vara riktigt diplomatisk och rättvis, så vet vi ju inte hur hårt Timrå IK's marknadssida arbetar för att synas mer i media heller.

Det kanske var så att ST ringde upp Montén och frågade om dom fick ställa några frågor varpå han svarade "du får 10 sekunder efter ispasset eftersom maten står på bordet hemma" när han borde sagt "eftersom min chef sagt åt mig att ställa upp på den här intervjun så får du 20 minuter och sen får jag värma middagen i micron".

Olle: Framförallt bör ju Timrå-TV göra en riktig längre intervju o lägga ut på hemsidan.
Man bör ju börja marknadsföra sig på alla sätt. Intervjuer är ju ett sätt att skapa lite hype med jämna intervaller.

Blizzard: Håller med. Fokusen på Timrå IK i lokalmedia kommer nog att bli viktig för att locka intresse på läktarna nästa säsong. Får man då en chans att träffa den nya huvudtränaren så sätt för fan av 20-30 minuter och sätt reporten på att göra lite research/förarbete innan. Försök fånga in de aspekter som var negativa förra säsongen, försök få uttömmande svar från killen när han väl står där framför kameran.

Inget ont om reportern men allt helvete åt den som ansvarar för att planera och lägga upp den här "intervjun" eller den som bestämmer hur mycket fokus man skall lägga på en sån här grej. Det var totalt intetsägande och värdelös på alla sätt. Ganska pinsam också.

« · 1498105 · »