1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606334 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 12/13

Sv: Silly Season 12/13
fredriko74: Modo har det en Österikare och en 2 målis ifrån Växjö med 17 Es matcher .

KORITFW: 52 sek. slöseri med tid.

Magnus Rövarn, har du koll på hur tongångarna mellan Nubben o Jonte är?

KORITFW: vad FAN var det där! Fyfan för ST värdelösa jävla tidningen bryr sig absolut INGENTING!!! fyfan vad fattigt och värdelöst! Här trodde jag att vi skulle få en 15min intervju!!

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH

Någon av Sundsvallstidningarna borde göra en "Nubbens lista" och reda ut alla frågetecken kring aktuella målvakter, hur man ser på Murley o om Hagos kontrakt kommer fullföljas m.m

Intervju tillfälle med vår tränare och vad fan är det för frågor? kan väl för fan hjälpa till och hajpa lite med ordentliga frågor.

Timrå Icon: spriten är slut, så fick en äcklande känsla av att de kommer bli tuuuungt nästa säsong, usch och fy!

Nä emn allvarligt, jag trodde åretsa lag skulle vara så jävla fartfyllt och timråhockey gick ju åt helvete, så om jag totalsågar iår så kanske de går bättre.

stoff: not

Blizzard: Nähähä! Inte en chans

fredriko74: hoppas den "STORA" pengen används o locka hit norrena

Berglund: för att vara petig så kom vi till semi 03/04 också!  :)

Blizzard: du är en ärlig och bra person. Amen

Blir på allvar rädd om det blir Lundström/Bellisimo som ska vakta kassen iår, hoppas inte ryktet stämmer som florerar här att B är klar. Klart sämsta målvaktsparet i ES utan konkurrens. Här ska Nubben frigöra stor peng på att hitta stabil 1a målvakt, viktigaste posten får man inte blunda för och chansa med en fladdrig ostabil Italienare. 

Som sagt rätt är bara förnamnet

Timrå Icon: pff, hade velat ha de så. Men vi kommer vara så jävla sopsist så det står härliga till, tyvär.

(ställer in mig mentalt)

Blizzard: Ja AIK och Växjö får det tungt då

Bremberg helt klar för DIF, blir jobbig KS nästa säsong :/

Berglund:

Det faktum att man har en uttalad förstemålvakt kan ju också ha något att göra med att spelarbudgeten de åren har varit mer tilltagen i allmänhet och att hela laget har varit mer gediget än vad som varit fallet de andra åren. Men det ser onekligen ut att finnas en koppling. Lindbäck och Kapanen är ju heller inga målvakter som helst. Inte kattskit precis. Jag kan på rak arm inte komma på någon målvakt till överkomligt pris som på förhand skulle kunna spela samma roll som de båda. Det skulle vara om något billigare alternativ växer fram till en jätte under säsongen då...  

Hahl Bundy: Indeed

Paddan: Pasta ska vara al dente. Då måste en spagetthi-lirare vara detsamma...annars är det värdelöst.

Sönderkokt pasta är en styggelse.

Hahl Bundy: Al Dente... att han är tandläkare?

Berglund: Ja hoppas att Perra kör samma upplägg med AIK som han gjorde här :-)

Berglund: Bofors hade inte varit ett topplag om det inte vore för Bellissimos storspel.

Våra målvaktsbravader på 2000-talet och hur det står i relation till slutspel, inget, kvalspel

2000-2001 Ingen uttalad förste, ingemansland

2001-2002 Ingen uttalad förste, kvalserien

2002-2003 Kapanen, semifinal

2003-2004 Kapanen, Kvartsfinal

2004-2005 Kiprussoff, kvartsfinal

2005-2006 Ingen uttalad förste, ingemansland

2006-2007 Backlund, Kvartsfinal

2007-2008 Backlund, Semifinal

2008-2009 Backlund, Kvartsfinal

2009-2010 Lindbäck, Kvartsfinal

2010-2011 Ingen uttalad förste, ingemansland

2011-2012 Ingen uttalad förste, kvalserien

Nu är ju detta inget att dra några växlar på men nog föredrar jag att ha en klar uttalad förste målvakt.

Timrå Icon: Jag har bara en önskan om han värvas.

Att han är... Al Dente.

Berglund: Näe jag tyckte inte han var bra i ks.
Men han kan ju vara back-up till Backe

Redigerad kommentar

Berglund: Problemet i min bok är att han alls inte är nå mer etablerad eller "bättre" än Jockeoch då står vi där igen med 2 jämbördiga målvakter som alternerar. Jag vill att det värvas en uttalad förstemålvakt.

Hahl Bundy: Ja det ska bli intressant

Berglund: Vi får se nu i VM.

Hahl Bundy: glöm, har inte råd

Har lite dåliga vibbar av Bellissimo. 27 år, har bara spelat i NCAA(riktigt dåliga siffror) och Italien innan förra säsongen då han gjorde en bra med Bofors som var ett absolut topplag.  Jag vet inte jag...

Ambroo: Han hade ju inte KS bästa försvar framför sig heller skulle jag vilja säga. Men, tiden får utvisa! Jocke kanske kliver fram istället!

Om nu Daniel Bellissimo kommer till Timrå så kan dom väl ta hit hans bror också på en gång... verkar ju kunna göra en del poäng.

Frella: Warg o Nordgren? Ja varför inte? :)

ersson: Fina siffror, men han hade sämst stats. i Kvalserien och det är ju lite färskare i sammanhanget.

Hahl Bundy: Warg känns väldigt mycket Nubben. Nordgren då? Har kontrakt ett år till men borde väl gå att locka :)

KORITFW: Han kan ju tänkas vara 1:e centern....vem vet?

Stötte på warg ett par dagar sedan fresten, få ordig men sa att han inte visste om han skulle bli kvar i Riga, hans fokus låg på semester

Thornet: Ramlade precis på en i DIFs ledbing som sa att det var klart

hubbenorlen: tackar, lön för mödan då! 

Men kära någon, hur kan ni ens diskutera Robin Rahm?

KORITFW:Tröttnar aldrig på den videon. Och så levererar ju Jihdes ett par frågor på rolig engelska :

1. Describe the feel that you have in your body now.

2. And how did you feel after the lost against Örebro last..

ersson: riktigt. Kommentarer strömmar in om hur vi inte är värdiga honom. 

Tror hans kvalserie inte visar hans rätta jag, jag menar kolla på första matchen i klippet mot Karlskoga. Första målet då har han blockerat så gått det går, det tredje målet är en styrning, fjärde målet är en otaglig retur från en sinnessjuk räddning, och på det femte är han skymd. Det enda han kan lastas för i min bok är Öneruds 3-2 från slottet.

Nu var det här bara en match, men ah.. med ett bra arbetande försvar framför sig så kan han vara minst lika bra tror jag. 

Jockz: Berlusconi och Backlund blir ett hyfsat par.
Sedan köper vi Tarvis som konsult

Mackelito: Tror faktiskt på honom, kommer förmodligen bli den bästa vi haft sen Lindbäck(om han är klar) vilket kanske inte är så svårt men ändå.

Mackelito: Bellissimo alla dar i veckan! Karln hade 94.8 i VM för två år sedan. Och då stod han alltså för Italien.. Vi snackar förresten A-VM, inte B-VM.

Mackelito: *Räcker upp handen*

Är det bara jag som föredrar Bellissimo före Rahm?

Rahm har man ju noll koll på hur formen är... 

ersson: Komiskt... för mig så ligger "årets bloggare" som nummer 2. Har du uppdaterat/refreschat din webbläsare? (tryck F5) när du är på MrMadhawk.se.

Thornet: haha, för mig är denna överst:

Nära priset som årets bloggare
2012-04-25 23:45:47

Sanny Lindström, Färjestads back, har ikväll kört årets hockeygala på twitter.
Han är ensam i juryn och bjuder på stor underhållning.

I kategorin "Årets bloggare" var MrMadhawk.se nominerad, som en av fyra. Priset föll på Robert Pettersson på hockeysverige.se. Övriga nominerade var Jimmy Hamrins Timråblogg på ST och Jonas Fahlmans blogg på Västerbottens folkblad.
Så man var nära ett bra pris. Men gratulerar Robert som den sportsliga person jag är ;-)

Sanny bjöd på en rad priser. Roliga sådana också.
Bland annat:

« · 1497894 · »