Blir på allvar rädd om det blir Lundström/Bellisimo som ska vakta kassen iår, hoppas inte ryktet stämmer som florerar här att B är klar. Klart sämsta målvaktsparet i ES utan konkurrens. Här ska Nubben frigöra stor peng på att hitta stabil 1a målvakt, viktigaste posten får man inte blunda för och chansa med en fladdrig ostabil Italienare.
Som sagt rätt är bara förnamnet
Berglund:
Det faktum att man har en uttalad förstemålvakt kan ju också ha något att göra med att spelarbudgeten de åren har varit mer tilltagen i allmänhet och att hela laget har varit mer gediget än vad som varit fallet de andra åren. Men det ser onekligen ut att finnas en koppling. Lindbäck och Kapanen är ju heller inga målvakter som helst. Inte kattskit precis. Jag kan på rak arm inte komma på någon målvakt till överkomligt pris som på förhand skulle kunna spela samma roll som de båda. Det skulle vara om något billigare alternativ växer fram till en jätte under säsongen då...
Paddan: Pasta ska vara al dente. Då måste en spagetthi-lirare vara detsamma...annars är det värdelöst.
Sönderkokt pasta är en styggelse.
Våra målvaktsbravader på 2000-talet och hur det står i relation till slutspel, inget, kvalspel
2000-2001 Ingen uttalad förste, ingemansland
2001-2002 Ingen uttalad förste, kvalserien
2002-2003 Kapanen, semifinal
2003-2004 Kapanen, Kvartsfinal
2004-2005 Kiprussoff, kvartsfinal
2005-2006 Ingen uttalad förste, ingemansland
2006-2007 Backlund, Kvartsfinal
2007-2008 Backlund, Semifinal
2008-2009 Backlund, Kvartsfinal
2009-2010 Lindbäck, Kvartsfinal
2010-2011 Ingen uttalad förste, ingemansland
2011-2012 Ingen uttalad förste, kvalserien
Nu är ju detta inget att dra några växlar på men nog föredrar jag att ha en klar uttalad förste målvakt.
Timrå Icon: Jag har bara en önskan om han värvas.
Att han är... Al Dente.
Redigerad kommentar
KORITFW:Tröttnar aldrig på den videon. Och så levererar ju Jihdes ett par frågor på rolig engelska :
1. Describe the feel that you have in your body now.
2. And how did you feel after the lost against Örebro last..
ersson: riktigt. Kommentarer strömmar in om hur vi inte är värdiga honom.
Tror hans kvalserie inte visar hans rätta jag, jag menar kolla på första matchen i klippet mot Karlskoga. Första målet då har han blockerat så gått det går, det tredje målet är en styrning, fjärde målet är en otaglig retur från en sinnessjuk räddning, och på det femte är han skymd. Det enda han kan lastas för i min bok är Öneruds 3-2 från slottet.
Nu var det här bara en match, men ah.. med ett bra arbetande försvar framför sig så kan han vara minst lika bra tror jag.
Thornet: haha, för mig är denna överst:
Nära priset som årets bloggare
2012-04-25 23:45:47