1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606404 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 12/13

Sv: Silly Season 12/13
ersson: Tagit bort vad? Om du tänker på ryktet om Bellissimo så klickar du bara på länken nedan så finns den överst.

Thornet: Han har ju tagit bort det?

Thornet: Scary!!!

Hämtat från MrMadhawk.se:

Bellissimo klar för elitserieklubb
2012-04-26 09:58:37

Har fått beskedet att Bofors succémålvakt, Daniel Bellissimo nu har gjort klart med en elitserieklubb.
Det kommer från ett väldigt bra håll.

Sedan tidigare har MrMadhawk.se berättat för er att Timrå är ute efter den italienska landslagsmålvakten. Det lär vara dom som också nu har lyckats signa upp honom till sitt lag.
Lär väl visa sig väldigt snart.

Edb: Jag brukar blanda alcogel från någon offentlig toalett med en folköl från Lidl.
Billigt och bra :-)

Timrå Icon: vad rekomenderar doktorn?behöver starka grejer som kan blandas ut med antabus så  man mår riktig illa dagen efter... ångesten har jag redan överkommit! det är jag är rädd för är vad chefen ska säga imorgon

KORITFW: Nu har ju både Nubben o Jocke dementerat att han ska lämna.

Jag förstår inte varför man vill göra sig av med Lundström, ser en "Hadelöv" i honom, kommer inte flyga iväg till NHL om han gör bra ifrån sig, sundsvallkille sen flera år, och bakom ett försvar hälften så bra som det vi såg i kvalserien håller han nog lätt över .910% över en säsong.

Fast..

In Nubben we trust. 

mikenomad: ..och den härliga sopranstämman man vaknade upp med.

mikenomad: Ääh. Hon är nog bara missnöjd över MoDo's värvningar ;-)

Dream Team: Det kanske var en förhoppning...?

bobrov: Isf stämmer ju mrmadhawks uppgifter.

bobrov: Sånt här måste man vara insatt för att känna till. Har man sagt A får man säga B!

Timrå Icon: För att inte tala om frugans dåliga humör på sistone.

mikenomad: Ja samma här. Helt plötsligt var det inget problem att pinka på morgonen

bobrov: Förklara!

Simmalugnt: Jocke ej kvar 2 nya

Timrå Icon: Hmm....ja det skulle förstås förklara en del..

mikenomad: Har du inte blandat ihop det med "kemiskt kastrerad"....?

Timrå Icon: Jag är "medicinskt färdigbehandlad"....

73Sjöbba: Ahaa! Det är jag som är Laeddis i cellen bredvid :-)

Timrå Icon: Själv så har man avancerat till Shutter Island.

Timrå Icon: längesen ja rymde därifrån :)

Blizzard: Ja och efter tre år gör man inläggen från psyket

Edb: självinsikt, jojo. efter 2-3 år är man alkoholist..

mikenomad: Berlusconi....?

Edb: Det var som fasen! Det måste vi fira ordentligt!
Tror jag tar och öppnar en öl redan nu faktiskt....

Timrå Icon: påtal om inget på lördag firar jag ett år och en månad med hockeysnack... vilken självinsikt denna sida gett mig

haggen: Ja kanske ändå...om alternativet är Bessillli...Belloss...Bacill.....äh fan, den där Italienaren.

Fast han känns omodern, gammal, over the top. Men för att rädda TIK kvar i es ytterligare en säsong kanske han räcker. Rutin saknas ju inte.

Redigerad kommentar

haggen: Pja varför inte...

haggen: Neeeej, kan vi inte få minnas Norrena som killen i blåvitt som blev däckad av Mandervilles armbåge?

All in här, ska vi spela med mycket fart så bra med en målvakt som inte håller i pucken i onödan.

Dessutom finne, kryddan som hittills saknas i laget.  

Det var nästan tråkigt att prata hockey nu då Gucken haft enmansshow och satt ett ansikte på ordet silly i silly season

mikenomad: Nubben sa ju att det inte blir någon spektakulär värvning så vi kan nog glömma De Rouville ;-)

Nä men allvarligt så har nog Nubben greppat att vi måste ha en etablerad vinnarskalle här.

Redigerad kommentar

mikenomad: Jag trodde nog att det skulle dyka upp en målis idag, men tji fick man.

73Sjöbba: 8 är symbolen för evighet....

Hälge: Nä...tunt med det. Nu väntar man med viss bävan på vilken målvakt som skall presenteras. Oklart när...

Sååå....inga nyförvärv idag ?

Berglund: Vill ju onanisso, det gör man inte frivilligt med Belissimo. 

Peja: Låter rimligt. Men det vore ju roligt att få fram en junior som fixar att ta steget.

hubbenorlen: Jag kan tyvärr inte säga något om just honom, menar rent generellt. Men han är ju en spelare som presterar på en jämn nivå om han smäller in så många baljor. Sen om den nivån ligger på allsvensk nivå eller es-nivå är omöjligt att säga för mig. Det finns trots allt väldigt många gedigna allsvenska spelare i 25-årsåldern som också smällde in mål i J20-serien.

Peja: Det låter rimligt – och intressant! Så du menar att Wernemans stats är imponerade och bör tyda på att han klarar av att ta steget till Elitserien på allvar?

Eskas: Vet väl inte om det är så mycket min tes egentligen, läser man vad Nubben säger så står det ganska klart. Östman, Stenqvist och ev. Edlund är som sagt backarna som knackar på. Sen finns det väl absolut ingenting som säger att Dahlroth inte kan tänkas bli utlånad?

När det gäller Werneman så gissar jag på att Wedin och Nilsson går före, två grabbar som dessutom är fortsatt juniorer. Även Öhrn och Lögdahl är två killar som är intressanta i sammanhanget.

Det är lite väl negativt kring de "egna" när det kommer till att satsa ungt. En 4-5 grabbar kommer att få kontrakt, åtminstone om man ska tro Nubben och det gör vi ju, eller?

hubbenorlen: Jag brukar kollar på mycket J20-hockey och om någon gör 29 mål betyder det åtminstone att han har presterat på en i sammanhanget hög nivå, men framförallt en jämn nivå. Man brukar säga att det finns "statistiska bluffar" i J20 som har grymma stats pga omgivningen, men det gäller i regel i topplag där det kan finnas en kedja där 2 spelare har NHL-potential medan den tredje länken bara smälter in och får grymma stats pga det.

Men vafan, inte Bellissimo tack

Redigerad kommentar

ersson:

Han har ju alltid presterat när han fått chansen. Det där måste TIK bli bättre på. Kallar man upp en junior som gör 2 mål borta mot DIF i en match, då ska han fortsätta få spela så länge han producerar, även om det går ut över en "ordinarie" spelare. 

Det sänder dåliga signaler annars.

ersson: Frågan är ju hur mycket 29 mål i Superelit betyder. Det är ju inte direkt CHL vi pratar om. Han är ju rätt liten också.

Simmalugnt: Been there, done that.

KORITFW: Finns ingen text om det, men det är från insatta källor i Bofors.

hubbenorlen:

Hahahaha. Jävla iPhone! Jävla korvfingrar!

« · 1497802 · »