1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606457 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 12/13

Sv: Silly Season 12/13
Blizzard: Hohooo!! Bättre än bock-fan!

Hoppas det inte var någon stackare där bara

Redigerad kommentar

Blizzard: Du har tuttat på läkerolen alltså? Mission completed, return to base.

Timrå Icon: Ett helt företag brinner just nu typ 200meter från mig. Lokalen är lätt på 2-300m2

John K: Ja det är mycket roligare med högre mål

Timrå Icon: Målsättningen skall självklart vara att gå till slutspel. Sedan kan allt hända!?

Blizzard: Skål bäste bror!

Timrå Icon: Skål!

mikenomad: Det här blir en jobbig säsong. Det blir mest fokus på att undvika kvalserien.
Men jag både tror och hoppas att den är vigd för AIK och Växjö i år.
Hoppas båda åker ur

superfalle: Är ju bara några veckor sen vi bärgade det senaste...

T T: Jimmy sammanfattar det hela jädrigt bra! Håller med helt och hållet.
Mycket bra skrivet.
Hoppas vi kan lösa ut Hagos och Molinder

yngwie: Ja känslan är väl att guldet aldrig varit närmare:)

Nybbe:

Ja ni är bäst, får ni bara Jonte och Crippe på det här så är ni oslagbara.

Nybbe: Tullat på Explorern?

Mackelito:Jämför Modos trupp och våran nu deras är inte bättre ,men mycket kommer att hända vi kanska fydar bättre, det tror jag .

Nybbe: Jo o även om Manderville var okänd för oss så var han ju en rutinerad NHL spelare som var ordinarie säsongen innan i Pittsburgh.

Nybbe: Nu är väl det troliga att det blir Jonte och Crippe, två som man vill se i TIK-tröjan, men det behövs ändå en center med händer - okänd eller ej.

Nybbe: Nu ligger väl inte Sonnie på Nubbens konto.

Ambroo: Men kunde han hitta sådana som var helt okända för oss som Regin.Sundh ,Sonnenberg, Zupanicic, Manderville så ordnar det sig säkert.

Ambroo: Två ord i det där inlägget som är så långt ifrån Timrå IK som det bara går: "sexigt" och "kvalitet".

Redigerad kommentar

Hahl Bundy: Nu var väl det där en krass tanke, men ändå. För att få ihop allt, resultat, publik, ekonomi, etc... Kanske det är enda vägen att gå i slutändan? Nu säger jag inte att allt hänger på en spelare, men nog skulle det vara sexigt med ett hyfsat päpä och en kedja med någorlunda kvalitet offensivt sett.

T T: Håller med Jimmy i det han säger till 100%.

Ambroo: Hagos karriär har ju inte några möjligheter att stiga uppåt direkt så frågan är ju varför han skulle gå med på något sånt här när han kan luta sig tillbaka, lyfta drömlön i två säsonger till och sedan gå över till Malmö. Örebro eller Leksand där dom säkert kan överbetala honom i ett par säsonger innan killen går i pension.

Det är ine Hagos fel att quislingen linkan skrev treårskontrakt. Jag tycker för övrigt att beskrivningen av Hagos på EP är klockren:

"Furthermore he has strong balance on his skates..."

30 poäng/3000 i publiksnitt

Ambroo: Tack! Precis.

Frys ut Hagos, gör klart med honom att han inte är önskvärd. Så länge han sitter på kontrakt, tvinga honom att träna med J20. Det må kanske vara en styggelse, men det funkar ju i andra klubbar. Krävs det för att vi ska få in en center som kan slå en öppnande passning, så do it!

jens_88: Så jöäääävla bra musiksmak på nya tränaren, fan legend redan! :)

Friman SR: Intressant att han gillar mitt favorit band, detta borde vara en sak på västra stå

http://youtu.be/OX5XmDEKoZ8

Ca 2.30 in i klippet

Redigerad kommentar

Icing-Ove: haha nej nej, så fjollig är ja inte, har lyckats ta mig till datorstolen men är så långt att gå till ölen ;-)

Du, det låter som en fin plan de :)!

Blizzard:

Är du sängliggande? Jag ber Nubben och Hedman att komma över med starka hälsodrycker...

Icing-Ove: Hääääärligt :D Måste orka hämta bärsen bara :)

Blizzard:

Skål, nu börjar vi om. Det är lördag....

Timrå Icon: här är jag! Bakis som en jävla idiot blir en pterställare snart hamnade på fest och krogen igår...som vanligt.

Ååååh!!

Olle: Den senaste. Och med det menar jag bara att han är van att vara uttalad 1:e-målvakt. Det var ingen våra två förra säsongen och det kan vara en mental fördel. Vad det sen är värt, om han helt enkelt är bra nog för es, återstår att se. Som de flesta andra är jag tveksam. Jag har iofs svårt att se att han skulle vara sämre än lillriddarn.

mikenomad: Vem är det i så fall? Han som spelade ner oss i kvalserien eller han som inte spelade upp sitt lag i högsta serien?

Olle: En liten rättelse; vi har i år en 1:e-målvakt. Åtminstone en som är van att självklart axla den rollen och det kan vara nog så viktigt. Den stora frågan är ju naturligtvis om han är bra nog för den här nivån.

T T: Say no more. Jävligt klockrent....

mikenomad: Nu är det ju tid kvar av denna silly och fler platser kvar att fylla men det man kände efter KS, att det måste in spets på varje position, där har man ju gått i rakt motsatt riktning. Vi har fortfarande två andramålvakter, inga profiler på backplats och ingen som kan producera.

mikenomad: Inte om man tror DB :/

mikenomad:

Frella: Jag vet att det kan bli väl namnfokuserat härinne och att många guldkorn står att finna bland sk nonames. Men herregud, från det ena diket till det andra....NÅT j-a "namn" måste vi få in! Eftersom det tydligen inte gäller för målvakssidan (och jag kan som sagt leva med årets duo) så utgår jag från att det ska in nån fräsare framåt.

Wayne Gresky: Precis.

Hahl Bundy: Är det något Timrå inte har råd med nästa säsong så är det dålig stämning i truppen.

Frella: Nä jag tar nog Bellissimo före Norrena eftersom Norrena har passerat bäst före datum utan at passera Gå.

Dessutom när man läser diverse artiklar så spred han ingen bra stämning i truppen.

Redigerad kommentar

Frella: Jag tycker inte dina omdömen stämmer. Tror dessutom att han har bättre matchvinnarkaraktär än Bremberg. Ang. priset så är det ju det jag tänker nu, att det borde vara förhandlingsbart. Och kommande säsong mer än någonsin tidigare kommer rutin vara guld värt på den vilktigaste posten. Men visst, inte genom eld och vatten för F. Norrena.

Kerstin_k: det är ingen imponerande uppställning enl. min mening

mikenomad: Förstår inte denna hype kring Norrena. Förmodat dyr, rent ut sagt oduglig och med en omodern målvaktsstil. När han dessutom besitter ett psyke i klass med Bremberg lär han inte slita ihjäl sig för att ta några puckar om/när det går tungt.

Timrå Icon: Jo, det är nog så att målvaktsparet är spikat. Jag bara tänkte på ryktet som florerat om att även Jocke skulle bort, vilken sanning det kan ha legat i det. Men annars står jag fast i att årets duo känns aningen intressantare än förra årets. Dels för att om Jocke kan höja lägstanivån och bli jämnare så är han en klart duglig målvakt. Sedan får vi in en kille som har relativt stor erfarenhet av att vara nr 1, förra året hade vi 2 st som i stort sett bara spelat 2:a-fiolen...

Redigerad kommentar

mikenomad: Lunkan och Bellan känns som spikade av Nubben nu.
Men som du sa igår; hellre det än Lunkan och Riddarn

Har ju pratats om Norrena här tidigare. Han får gå från LHC och pratar ut i AB (kan inte länka från mobilen) om att han kan ha gjort sin sista match. Men att han tränar seriöst för att vara redo från dag 1 om nån klubb hör av sig. Tycker han ger ett jävligt proffsigt intryck. Vore det inte läge att hugga där? Med tanke på omständigheterna borde han väl gå att få till ett rimligt pris. Isf skulle vi ha 2 målvakter med rutin och 1:e-spadevana....Belissimo/Norrena känns betydligt tryggare än Belissimo/Lundström med tanke på i vilken ände av serien vi lär harva...

Skulle truppen vara följande spelare, så finns det ingen trygghet, allt är byggt på hoppet. Nä detta lag kommer vara tippade till Kvalserien så det sjunger om det. Det enda som kan rädda detta lag från kvalserien är hoppet alt. Skrällen. Vi får hoppas att hockeygudrna är med oss kommande säsong. Timrås truppen säsongen 2012-2013 . Mv: D. Bellissimo Mv: J. Lundström . B: S. Erixon B: O. Hedman B: M. Robinson B: N. Bäckström B: R. Persson B: J. Dalroth B: J. Carlsson B: R. Edlund B: J. Östman . C: Y. Hagos C: J. Boyce C: A. Larsson C: A. Molinder C: J. Andersson . F: J. Hedström F: C. Söderström F: M. Friberg F: S. Örnerud F: J. Rohdin F: R. Sterner F: P. Hallin F: R. Lindqvist F: D. Lögdal F: L. Werneman

« · 1498545 · »