1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL ˇ 606481 inlägg ˇ 6214 ämnen

Silly Season 12/13

Sv: Silly Season 12/13
hubbenorlen: Nubben verkar vara medveten om Molinder/Hagos-debatten.
Men det verkar som att vi kan glömma att någon av dom försvinner.

Blizzard: Jag har inget emot att Hagos stannar. Han är väldigt bra i vissa matcher. Skulle behöva bli jämnare bara.

Mackelito: Och hagos vill säkert inte dra nu han verkar gilla crippe, näe vi får stå ut med dessa två tror jag tyvär.

Mackelito: Tycker ändå att de handlat så billigt att det borde finnas en hel del pengar över ändå. Inte en chans att de bara sparat in fyra miljoner. Kanske det räcker med Molinder. 

Redigerad kommentar

hubbenorlen:Molinders lön räcker inte långt skulle jag tro, är isåfall Hagos..

JimmyH: Och med en jävla vilja att överbevisa, tror jag.
Vad säger du Jimmy, är det rimligt att tro att de göra sig av med antingen Molinder eller Hagos för att öppna upp för en dyrare center? 

mikenomad: Det jag tar med mig av all läsning är att vi nu har ett lag med spelare som är glada för att ha fått chansen att spela i Timrå snarare än att ha fått nöja sig med att spela i Timrå.

Jag tror det kommer ha en positiv inverkan på laget.

mikenomad: kanske Jonte&Crippe var billigare än räknat så man har råd med ytterligare en lirare?!

Hur som helst så verkar det som han gärna vill se en förstacenter i laget men har inte "förstacenter-pengar" att röra sig med. Ska han värva någon får det nog bli ett fynd av något slag. En etablerad lirare som kräver Corso/Hahl/Vampola pengar känns inte realistisk.

GurraG: man blir som ett litet barn när man får
Läsa tik relaterade saker underbart :) sen finns
Det inge bättre än att läsa om timrå under silly season man drömma iväg lite och längtar som fan på att det ska dra igång :)

GurraG: Ok, tankarna på en 1:e-center/forward finns alltså. Precis som många här redan tagit för självklart, skönt dock att få det bekräftat. Även skönt att Nubben är tydligmed att bagarn ersätts om det inte håller där. Och i hans fall kommer ju svar i sommar. Då var man inte riktigt lika bitter idag då.

Även om jag inte delar det där lyckopillsruset vissa har över Crippe/back to the good old days/vältränad brunkartrupp. Men ekonomin är som den är och får Nubben som han vill har vi nog ändå något bättre förutsättningar jmft med förra säsongen.

Laget känns möjligen lite homogenare och framförallt, det viktigaste; tränare som förhoppningsvis kan hockey och inte bara tror att det räcker med gruppstärkande trivselövningar. Typ.

dr-nix: snäppet före:)

Bragd-Birger: Vad färdig du är när det gäller Nubb-Link.

I övrigt. Välkommen tillbaka, Crippe! Det är liksom här du hör hemma. Jag tror du kommer göra din bästa säsong i karriären kommande säsong.

En förstacenter och en "förstaback" skulle göra detta intressant. Nästan för intressant.

superfalle: Div 1 nivå skulle han säkert kunna komma tillbaka till. Han är 34 inte 44. Men Elitserienivå är ju grejjen.

Redigerad kommentar

superfalle: *med glimten i ögat*

Redigerad kommentar

Men allvarlig , sist jag va in så läste jag nåt om sonnenberg . Jag trodde nån skämtade men de är tydligen allvar . Herre gud , den killen är den mest hypade spelaren i elitseriens historia . De börjar anta fantastiska mått . En träningsprodukt som haft två och ett halft års uppehåll . Supertalanger som lemiux eller peter forsberg kanske skulle klara de . Alldrig i helvete att sonnenberg skulle kunna komma tillbaka ens till div 1 nivå

mikenomad: Giffarna kanske kan locka tillbaka Brolin?

hubbenorlen: Ja, det skulle få värvningen av Jonte förra säsongen att framstå som superhet. Inte lär deras lönekrav vara jämförbara heller..

KORITFW: Hahaha...ja, jag erkänner gärna att jag hade fel i såna fall. Men den här gången är jag tyvärr ganska säker på att jag har rätt.

hubbenorlen: Jag ska inte vara sen med att ge dig hjältestatusen om det leder till något. Som en kul grej så kan jag lova att jag trycker en tröja med 25 hubbenorlen och hänger upp den i e.on med eller utan tillstånd ;)

Blizzard: Allt det här för att jag skämtade om hans comeback....
Herregud. Man behöver bara nämna hans namn för att det ska dra i gång igen.
Han har lagt av med hockeyn. Han skulle inte ha spelat på två och ett halvt år när Elitserien drar i gång igen. Han är 34 år gammal.
Om Nubben skulle erbjuda Sonnenberg ett kontrakt skulle hela Hockeysverige skratta sig fördärvade åt hur amatörmässiga vi är. Så osannolik är Martin Sonnenbergs comeback i Timrå IK.

KORITFW: Jag tänker absolut inte såga dig, vi behöver många drömmare i år.

Olle: det vågar jag tro. Döm mig hur hårt du vill! ;)

KORITFW: Sonnenberg krävde topplön när han var hos oss senast. Varför i hela världen skulle han åka över havet, återuppta karriären och lämna fru och barn för ett try-out i elitseriens jumbolag?

Det saknar all logik. Det finns inte på kartan.

Blizzard: Det går inte att neka att det är en i grunden väldigt duktig spelare. Säg att det nu skulle komma så långt som till att han får ett try-out erbjudande, inte skulle väl Sonnie skriva på det, lämna familj och land utan att tro att han skulle klara det för att sedan tillföra? så pass mycket bryr han sig, det är jag tvärsäker på. Han nekade Brynäs bl.a som ni minns, och gick hellre ner i lön här. När det inte gick för sig valde han inget. Bara en sådan inställning är värt ett try-out! att ni inte skulle unna honom ett sketet jäkla try-out tror jag inte på, oavsett vad ni säger!

Blizzard: Att vissa spelare skriver på twitter att dom blir ställda då fystränaren ber dom springa en mil, DET är ett skämt.

Blizzard: Driver med? Deras skydd väger inte mycket idag och dessutom står dom nästan på en och samma plats under hela matchen. Det är klart jobbigare att vara utespelare, speciellt forward.

Olle: De där med målvakten veet jag att du driver med, fan vad dom får kämpa nu. bara alla skydden blir ju en super vikt.

mentala, hela sonnenberg var ju ett mentalt berg, det går aldrig ur honom. form går alltid att träna tillbaka.

han har inte ens tagit bort sundsvall som plats där han bor

"Bor i Sundsvall, Sweden"

Redigerad kommentar

Burkmat: Toppen att du kickar på Crippe, skåpmat is the shit härinne. Det är tydligt det.

Blizzard: Hasek var ju målvakt, dom behöver bara ligga och simma på isen. Sonnenberg skulle varken palla tempot sportsligt eller mentalt idag. Han var jävligt bra när han var här sist men det var, i många avseenden, väldigt länge sedan nu.

Blizzard: Jag hoppas Rahm spelat färdigt faktiskt.
Fuskare ska ha livstid för steroider. Effekten av det sitter i minst 20 år. Hela hans karriär mao

Hahl Bundy: jag orkar här har du en till

"Snart två och ett halvt år senare är Lihagen på väg tillbaka till ishockeyn. Enligt Nerikes Allehanda genomgick den 28-årige centern nyligen ett sista ingrepp för att åtgärda det hjärtfel som låg bakom kollapsen. Det kommer att ge honom klartecken att börja träna för att försöka göra en comeback till hösten.
- Jag kan garantera att jag kommer vara bättre tränad än någonsin, säger Lihagen till NA. "

Blizzard: Jag orkar inte.

Vi får som sagt tro o tycka det vi vill.

Hahl Bundy: Näe men 34 är han.

Hasek var 45 senast han gjorde uppehåll.

Blizzard: Snarare provocerad. Som den fina människa jag är så säger jag väldigt välkammat att alla får ha sina favoritspelare, men ibland kan man känna att vissa tappat koncepten helt och hållet. Man sitter och ojar för sig själv.

Blizzard: Sonnie är liiiite äldre 36-38.
Haft uppehåll på två år o ska gå in i ES? Jo tjena.

Hahl Bundy: Gör de du, Rahm kommer alltså aldrig kunna syssla med hockey igen, han hade ju träningsförbud tillochmed...

Blizzard: Jag tar mig lite för pannan.

Hahl Bundy: Ääääh in med Styfen

KORITFW: Ja de är skillnad på spelare och spelare, Sonnie är en av de jag tror skulle klara av att ha uppehåll för att sedan komma tillbaka, en sån sund syn på sin kropp tror jag han har. Tror ärligt att han skulle knäcka Murley i ett fystest nu.

Murley skulle jag aldrig kunna tänka om han bara hade haft uppehåll på 4mån, han skulle gå ner sig totalt under den tiden.

lungan: Det var fasen både kreativt och positivt tänkt det :-)

Ambroo: Manderville, vad gör han nuförtiden?
Samma ålder som Sonnie, typ.

SAIK formationen Söderström Hagos Koskenkorva, Hagos prestera sin bästa hockey ihop med Söderström, vilket bådar gott. Söderström - Hagos - Hedström det är Timrås 1:ā lina nästa år.

Frella: Bra fråga! Själv satt jag precisoch funderade över vad Dimman har för sig... Parkbänksfilosof i Minsk?

Frella: haha, kör hårt. Får stå för er. Finns inget som får mig, åtminstånde, till att tro att det inte finns spelvärde i Sonnie om det nu inte planeras på annnan transatlant.

Knylan: Vad gör Micke Lind nuförtiden?

sargad: Nä precis. Det var väl mer en önskelista

Knylan: bitter?

« ˇ 1500764 ˇ »